Wie ook icsi begin 2014?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door enschede007, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Ik ben redelijk nieuw op deze site en ik merk dat de meeste forums aardig veel berichten hebben..ik wil dan ook graag een nieuwe starten met meer nieuwe verhalen en ervaringen..

Zijn er nog meer meiden die dit traject in de eerste maanden van 2014 gaan starten...??

2. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Hoi,

Ik begin bijna aan mijn 2e poging. Ben je inmiddels al gestart, of niet?

Heel veel sterkte in ieder geval!

3. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi,
    Ik begin ook ergens in 2014 aan ICSI! Vind t erg spannend! Zijn julie ondertussen begonnen?

Zijn er ook anderen die in het begintraject zitten wb ICSI??

4. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Hoi,

Wij hebben net een uitnodiging gekregen voor de groepsvoorlichting in het AMC op 27 februari. Dan hopen we snel te kunnen starten met onze eerste ICSI-poging.

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi ik ben net begonnen :) maandag was de punctie en zaterdag een terugplaatsing.

6. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi Klaproos, jullie zijn al een stapje verder dan wij! Spannend hoor! Weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn??

Wij hebben maar besloten om 18 maart alvast naar de infoavond te gaan over ICSI. Dan hebben we dat maar gehad.

7. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Hey dames,
    Ik wacht momenteel op mijn menstruatie..ik kan dan beginnen met een kort schema..alles in huis en het mag van mij nu wel beginnen!

8. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Spannend Enschede! Mag ik vragen waarom jij een kort traject doet? Ik had begrepen dat icsi altijd met een lange cyclus gedaan moest worden.

Nog 2 weken en dan hebben we de laatste afspraak bij de uroloog en dan kunnen wij ook echt beginnen! Ik kijk er zo naar uit!

9. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Heyhey,

Ik heb piladenomen en het is beter dat ik zo weinig mogelijk extra hormonen binnen krijg. . Voor zover dat kan in zo'n traject. ...
    Ik ben nu wel bij Dat Ik een kort traject heb...

10. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Oei dat klinkt niet lekker! Wel fijn dat er dan zoiets als een kort protocol bestaat en dat er dan dus voor jullie zo wel een kans is op een kindje!

11. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Ja gelukkig wel. In eerste instantie mocht ik niet zwanger worden. Toen later bleek dat de grote verminderde hebben ze toch groen licht gegeven... zodra ik zwanger zou zijn moest ik me wel meteen melden omdat ze alles goed in de gaten moesten houden...naja dat spontaan zwanger worden zit er niet in dus sta ik alsnog onder "toezicht" en dat is voor nu helemaal fijn! Laatste bloeduitslagen waren ook goed! Mijn lever functioneerde als "normaal" waar ik natuurlijk heel blij om ben!

12. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Klaproos hoe is zaterdag de terugplaatsing gegaan?? Heb je er een beetje vertrouwen in??

13. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Wat spannend allemaal he! Ik dacht trouwens dat het korte schema vaker gebruikt wordt. Dat is bij mijn ziekenhuis wel zo.

Ik ben vandaag ongesteld geworden en ga beginnen aan de 2e poging. Ik hoop dat deze een stuk beter gaat dan de 1e poging. Vanavond de eerste spuit!

14. Klaproos

enschede,wow dat valt niet mee met zo een ziekte. Hoop dat het jullie toch gaat lukken!

lina lina,heb je al 1 ICSI gehad?

koos,ook niet makkelijk voor jullie om met PESA zwanger te moeten worden. Is dat een kwestie van pech?

Ik had 9 bevruchtingen van de 13. 3 zijn eskimootjes geworden :D (cryo's) en van de overige 6 is maar eentje echt doorgedeelt tot 8 cellen en die is teruggeplaatst. Nu moet ik prednison gebruiken en neusspray,intralipid heet dat geloof ik en utrobollen. Ik heb een verhoogd afweersysteem door lyme en stoot mijn embryo's af en door die lyme ook bloedarmoede,ijzertekort en dus slik ik ook ijzerpillen. Ik loop in dusseldorf en daar wilden ze ook dat ik omega 3 en vitamine d3 bijslik omdat dat de afstotingsverschijnselen tegenhoudt. Dus zo even in het kort mijn verhaaltje ;)

sorry meiden als ik iemand vergeten ben maar ik hoop voor ons allemaal een wondertje!

15. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja mijn vriend heeft azoospermie door een blokkade ergens vanaf de bijbal tot de prostaat. Hij heeft 2 jaar geleden kort achter elkaar 3 hele zware buikoperaties ondergaan met complicaties en ontstekingen en heel veel littekenweefsel tot gevolg (en een stoma). Dus de verwachting is wel dat het daardoor komt. Dus ja, helaas domme pech... Het ergste vind ik nog wel dat door een fout van een chirurg een van die operaties mislukt is (verkeerde weefsels aan elkaar geniet) en wij dus nu in de mmm lopen vanwege die fout. Dat is zuur. Maar goed. Ben wel blij dat er überhaupt zaad gevonden is. Er zijn heel veel meiden in een ander topic waar ik in schrijf die er heel anders voor staan!

Vol goede moed volgen wij deze weg. We hebben met z'n tweeën de afgelopen 3 jaar al meer doorstaan, dus hier slaan we ons ook wel weer door.

Klaproos jullie hebben ook al een heel traject achter de rug! Ik duim voor je dat het gelukt is deze keer!

Lina lina, ik las op internet dat alleen het lange protocol gebruikt wordt voor icsi. Maar goed, het maakt ook eigenlijk niet heel veel uit, als t resultaat maar goed is! 😁

Enschede, wat een verhaal! Jeetje, zeg! En die adenomen kunnen niet verwijderd worden? Zitten die adenomen alleen in je lever of ook nog ergens anders? (Sorry voor de vragen, als je ze niet wilt beantwoorden is ook prima hoor!)

16. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hallo meiden, ik wil ook nog wel meeschrijven.
    Als ik volgende week ongesteld wordt mag ik beginnen met onze eerste ICSI poging. Ik doe het lange traject.

Wat een heftige verhalen Koos en Enschede.
    Succes lina.

En toi toi toi Klaproos

17. enschede007

enschede007 Actief lid

9 nov 2013
    123
    27
    28
    Welkom Stiertje88! Alvast veel succes!

Koosatillaluna; die adenomen kunnen ze niet weghalen want daar zijn ze weer te klein voor. Toen ze daar achter kwamen werd duidelijk dat het door pil gebruik kwam. Ik moest daar toen mee stoppen, wat ik al deed. Ik heb toen 3 maanden later weer een scan gehad en die liet zien, doordat ik geen pil meer gebruikte, dat het nog kleiner was geworden. Uiteindelijk veel "herrie" om weinig....Nu controles en dan moet het goed gaan.
    Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als ik zwanger ben en ik dus weer extra hormonen aan maak; maar ach dat zal wel goed komen.

18. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    @enschede007. Wat heftig zeg. Zal wel veel stress met zich mee hebben gebracht. Wat fijn dat het achteraf toch minder erg blijkt te zijn. Jij bent nog niet begonnen met de poging toch?
    @koosattillaluna. Dat is inderdaad erg zuur zeg. Gelukkig is er hoop. Waar zaad is bestaan kansen, eentje is genoeg.
    @ stiertje. Welkom. Waarom zit jij in de mmm? Ik vanwege slechte zaadkwaliteit van mijn mannetje.
    @ klaproos. Wow. Wat goed zeg. Helemaal top. En zoveel cryoos ook. Ik duim voor je, ik hoop dat het lekker blijft zitten in het nestje.

Ik heb 1 poging achter de rug. Bij mij ging het helemaal mis. Binnen een week bleek dat ik een overstimulatie had. Ik had meer dan 20 follikels. Er zaten ook zulke grote tussen dat er geoogst moest worden. Er waren 11 bruikbare eitjes, 5 bevruchtingen en 1 terugplaatsing. Geen cryoos. Deze heeft zich helaas niet genesteld. Ik had naderhand veel pijnklachten van de overstimulatie. Ik was zo ziek dat ik een aantal dagen niks binnenhield en pijnaanvallen had. Was dus echt heel snel door mijn eerste poging heen. De fa denkt dat het kwam door de te snelle groei van de eitjes, waardoor de kwaliteit niet zo goed was. Ik zit nu op een lage dosering. Er zaten vanochtend alweer 10 follikels, maar dit kunnen er nog meer worden gaf ze aan. Even afwachten dus.

19. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi, dat is balen Lina. Vervelend ook van de pijn.

Beetje info van mezelf: 25 jaar en sinds oktober in de mmm. Binnen een week na onze eerste afspraak kregen we te horen dat het icsi ging worden. Man heeft ondertussen 3x zaad ingeleverd. Elke keer zo'n half miljoen goede of minder helaas.
    Ik doe mee aan de Optimus-studie. Jullie ook? Kijken ze vooraf hoeveel medicatie je gaat krijgen om de kans op overstimulatie zo klein mogelijk te maken.

20. Klaproos

koos,wat een verhaal zeg! Is er uberhaupt wel een excuus aangeboden? Wel fijn inderdaad dat er zaad gevonden is alleen dat je vriend dankzij die chirurg een stoma heeft lijkt me ontzettend moeilijk te verteren :(

enschede,ik blij erbij dat de pil rotzooi is. Ik kreeg er altijd migraine van,de ene dag links hoofdpijn,de andere dag rechts.

stiertje,welkom!

lina,wat rot overstimulatie! en zuur dat er geen cryo's zijn :( Ik hoop dat deze ronde beter gaat voor je. Hoeveel spoot je? Ik gebruik eigenlijk alleen puregon.

Denk dat ik de oudste ben hier trouwens,ben 37 :D

Deel Deze Pagina