Stiertje, wij doen niet mee met die studie. Ik heb de vorige keer meegedaan met een studie, waarbij je maar 1 spuit zet voor een week. Dat ging niet zo goed, dus voor mij geen studies meer. Bij ons was ook meteen duidelijk dat het icsi werd vanwege het zaad. De 1e keer niks, bij het 2e onderzoek gelukkig wel. Klaproos. Ik spuit nu menopur en detactypyl (of zoiets). Ik ben 29, dus ik denk dat je inderdaad de oudste bent. Maar dat maakt helemaal niets uit, gewoon lekker kletsen. Hihi. Wat ik wel apart vind is de verschillende medicatie. Ik bedoel, ik begrijp dat ieder lichaam anders is, maar bij dezelfde behandeling verwacht ik andere doseringen. Gebruik je nu utrogestan, of zet je om de 3 dagen een spuit puregon? Dat verschilt geloof ik ook per ziekenhuis.
Nee excuses aanbieden doen ze niet snel. Ze hebben wel gezegd dat het een uitzonderlijke situatie was en dat ze dat vervelend vinden. En de chirurg heeft er ook wel echt mee gezeten hoor. We werken allebei in hetzelfde ziekenhuis als dat m'n vriend destijds geopereerd is, dus hij ziet haar nog vaak op de gang lopen. We horen dan wel van collega's dat ze wel het er echt moeilijk mee heeft gehad. Maar goed. Daar krijgt hij z'n ongeschonden buik niet mee terug. Z'n blaas is aan 1 kant ook helemaal kapot geweest. Hij heeft 1 maand met een soort van nierstoma gelopen en nog een paar weken langer met een katheter. Maar dat is gelukkig helemaal opgelost. Ja die stoma, das wel zuur, maar ik bedenk me altijd maar dat zonder stoma hij niet meer geleefd had, dus daarmee vergeleken valt een stoma nog best wel mee Ik val qua leeftijd mooi tussen jullie in, ik ben 29. Succes met broeden!!
Heey meiden, mag ik me hier ook aanmelden ik ben sinds 2 dagen aan het spuiten voor onze 2e icsi poging. Heb hier een nieuw profiel aangemaakt ivm (ongewenste) meelezers. Ik volg het lange schema, eerst 3 weken deca, uitgangsecho en dan nog een week of 2 gonal f. Vorige poging kort schema gevolgd maar al heel snel veel grote follikels l. Na punctie 15 eitjes maar flut kwaliteit. 4 bevrucht, terugplaatsing geëindigd in vroege miskraam. Nu lang schema met wat lagere doseringen gonal f
Hoi Typefoudt, spannend de tweede poging en wat verdrietig van je miskraam. Hopelijk heb je deze poging meer geluk. Hoe ervaar jij het spuiten trouwens? Zo Koos, dat is wel heel erg. Hoeveel kan er mis gaan bij een operatie? Hij heeft nu dus nog wel een 'gewone' stoma? Lina, die studie van jou is ook wel ingrijpend lijkt me. Lijkt me zo'n rotgevoel dat je daarmee (voor je gevoel?) een poging 'verknald' hebt. Telde hij wel voor de verzekering? De Optimus-studie past alleen de dosering van de medicatie aan op basis van het aantal mini-follikels wat hebt voor de stimulatiefase (minder dan 6: normale dosering of iets hoger, tussen 7-15: altijd normale dosering, 16 of meer: normale dosering of lager). Ze hopen dat vrouwen met weinig follikels zo beter te stimuleren zijn en vrouwen met veel follikels niet overgestimuleerd worden. Ik wil geen reclame maken of iemand overhalen hoor, maar het klonk me wel logisch in de oren. Ik ben dus benieuwd in welke categorie ik ga vallen. 4 maart heb ik eerste echo.
Stiertje88; ik vind het spuiten echt bijzonder weinig voorstellen om eerlijk te zijn. Vind het geen pijn doen of vervelend en heb niet overdreven last van bijwerkingen. In vergelijking met de google horror valt het me allemaal 200% mee
Die studie hadden wij ook de papieren over gehad. Alleen werden deze ronde mijn doseringen sowieso al aangepast dus boor ons was het overbodig
Stiertje, dat klinkt op zich goed. Als ik jou zo hoor, zou het lange schema voor mij misschien ook beter zijn geweest. Ik heb nu alleen een lagere dosering dan de vorige keer. 150 menopur en een spuit deta. Misschien toch nog maar eens vragen volgende week. Ik baalde er inderdaad enorm van. Zoveel follikels en bevruchtingen, en dan maar 1 goed genoeg en weg eerste poging. Ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt. Typfoudt welkom. Ik vind het spuiten best vervelend, maar ook geen bijwerkingen gelukkig. Bij mij ging het de vorige keer ook zo snel, veel eitjes maar slechte kwaliteit. Had jij de vorige keer het korte schema? De fa denkt dat het komt door het middel dat ik de vorige keer spoot. Dat was chemischer, de spuiten die ik nu zet zouden meer lichaamseigen zijn. Koos... Dat lijkt me echt heel erg. Dat je dan nog dezelfde werkplek deelt ook. Dat maakt het nog moeilijker lijkt me.
Lina lina, ik had vorige keer het korte schema ja en ook hogere dosering. Spoot toen puregon, nu gonal f. Had op dag 11 al de punctie en 15 eitjes. Dit maal 5 weken spuiten maar moet zeggen dat het me nu alles mee valt. Had vorige poging ook echt last van bijwerkingen
Dat klinkt goed Lina en Typefoudt. Ik ben zo'n beetje bezig ongesteld te worden, jippie, hopelijk zet het morgen of overmorgen echt door. Ik begin wel eerst met de pil voor 3 weken ofzo geloof ik en dan 2 weken spuiten volgens mij.
Koos,jezus wat een verhaal! Ik snap ook niet dat het zó ver heeft kunnen komen,dit is niet zomaar een foutje vind ik. Beter leven mét stoma dan zonder,daar heb je gelijk in. Bah,negatief getest hier. Ik zit 11 dagen na terugplaatsing. Baal er erg van. Nieuwe meiden: welkom en klets gezellig mee,hoe meer zielen hoe meer vreugd. Typfoud,sterkte met je miskraam meis..Heel verdrietig. lina,raas is dat inderdaad welke medicatie gebruikt word. Ik weet ook niet precies hoe het zit. Ik weet wel dat ik altijd goed heb gereageerd op puregon,misschien dat ze in Dusseldorf mij het daarom gegeven hebben. Stiertje,mij klinkt het ook logisch hoor,die studie. Bij mij hebben ze het ook netjes gedaan vind ik zelf. Eerst met 100 eh beginnen,weinig eitjes en toen steeds ophogen. Een vriendin van me kreeg meteen overstimulatie omdat ze met de hoogste dosis begonnen.
Klaproos. Je mag toch eigenlijk pas over 3 dagen testen? Misschien nog te weinig hcg voor de teststreep (vraagt ze hoopvol). Ik heb de vorige keer ook 3 dagen te vroeg een test gedaan, iedere dag tot het bloedonderzoek. 3 positieve testen, die steeds lichter werden. Het kan natuurlijk ook andersom. Dat je nog net wat meer hcg aan moet maken. Ik hoop nog even met je mee, gewoon voor de zekerheid... Morgen weer een echo om te kijken hoeveel follikels er zitten. Ik hoop dat ze nog ff wat meer tijd krijgen om te groeien. Weet iemand hoe lang gebruikelijk is voor de eirijping? Bij het korte schema en bij de lange? Ik zit morgen op dag 10.
Hey... ik heb ook een kort schema... ik zit nu op dag 10 en moet morgen terug komen.. Wij lopen een beetje gelijk denk ik Succes nog even! ! Hoe bevalt het spuiten?
Enschede. Heb je morgen ook de stand van zaken check? Ben benieuwd wat er uit komt bij je. Wat spuit jij?(klinkt een beetje junkachtig, haha). Het spuiten gaat wel. Alleen vind ik de spuit van de menopur waardeloos. Ik krijg dat ding niet met een hand aan de praat, dan gaat hij niet of met volle kracht. Ligt aan mij schijnbaar, ze verklaarden me nog net niet voor gek in het ziekenhuis😜. Met de andere geen probleem. Hoe gaat het bij jou? Jij ook succes. Laat ff weten wat er uit is gekomen.
Nou. Vandaag de echo gehad. Ik had 7 grote follikels. De arts was blij, ik vind het wel erg weinig. De arts zegt dat de kwaliteit bij een kleinere hoeveelheid beter is. Toch is het gevoelsmatig zo weinig. Ik had toch wel gehoopt op een stuk of 10. De vorige keer had ik er 20 (wel maar 1 terugplaatsing). Op hoop van zegen de punctie vrijdag in. Ik zou eigenlijk onder narcose gaan omdat het de vorige keer zoveel pijn deed. Nu heb ik er toch maar voor gekozen om dat niet te doen, wat een gedoe zeg. Ik zag er na de gesprekken toch te erg tegenop. Dan maar een kwartiertje huilend doorbijten. De vorige keer brak ik bij prik nummer 10 geloof ik, dus komt goed hoop ik. Als het resultaat er maar naar is. Hoe was het bij jou Enschede?
Balen Klaproos, ik hoop ook dat je te vroeg bent geweest. Lina, bij ons zeiden ze ook dat 7-10 goed was. Beter 4 van de 7 dan 1 van de 20, toch? Succes vrijdag Bij mij heeft de menstruatie echt doorgezet vandaag, dus ik mag overmorgen beginnen met de pil.
Heyhey, Volgens mij is dat een mooi aantal hoor! Ik had vandaag ook de fm...ik heb er 10 rechts en links was erg moeilijk te zien.. de eiblaasjes waren al redelijk groot..dus zaterdag punctie...zie er tegenop! Ik denk ma zo..er zijn al zoveel krachtige vrouwen voor gegaan ..het komt vast goed... Succes dames! Denk aan jullie
Enschede. Succes met de punctie. Het is maar een kwartiertje. Wat voor pijnstilling krijg je? Ik kreeg vandaag de tip om naast de voorgeschreven medicatie ook 2 paracetamol te nemen van tevoren. Je hebt in ieder geval al 10 follikels, erg mooi. Komt helemaal goed. Stiertje, fijn dat je mag beginnen. Erg fijn als het eindelijk zover is, toch?! Ik hoop dat je gelijk krijgt. De arts was in ieder geval veel positiever dan de vorige keer, dus ik hoop zo dat jullie gelijk krijgen. Ik had zelf de vorige keer voordat we starten het idee dat de 1e niets zou worden en dat 2e poging raak zou zijn. Hihi. Voorgevoelens, ik grijp nu alles aan.
Nou! Gister naar de uroloog geweest voor de laatste controle en gelijk maar doorgelopen naar de fertiliteitsafdeling om een een afspraak te maken voor de eerste intake. 17 maart kunnen we al terecht! Jeej! Spannend!! Ben echt benieuwd hoe snel we écht kunnen beginnen!