wie ook in augustus/september 1e IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjolinos, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    goedemorgen meiden,

@maritu, wat heb jij snel de eerste FM! ik moet volgende week maandag pas, dan ben ik 10 dagen aan het prikken!

@martinenangela, dat van dat dorst hebben dat herken ik ook wel! Sinds gisteren ook een soort van opvliegers! Wat had ik het gisteravond warm zeg!

2. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    automonteur en peuterleidster
    Drenthe
    @ Maritu
    Ik ben inderdaad diegene die enorm bang vor naalden is,.,
    Maar echt, het gaat nu uitstekend!!!
    En daar dacht ik ook direct aan,., dat mijn lichaam er gewoon verslaafd aan is,., Echt wat kunnen lichamen toch anders reageren,.,
    Heb vanmorgen helemaal geen last van buikpijn gehad,., ik heb de spuit zelfs tien minuten later gezet want vernam helemaal niets,.,
    Maar wat mijn FA ook zegt is dat er na het stoppen van de pil een ontrekkingsbloedinkje wil komen en dat kan ook die buikpijn veroorzaken,.,
    Donderdag hoor ik hoeveel ik moet prikken met de puregon,., en ik hoop ook zo voor jou dat het goed mag komen,.,
    Ik wens je alle geluk en succes toe!!

@ Marjolinos
    Nu je het zegt,., die opvliegers heb ook ik erg last van,., word er soms niet goed van,., weet dan namelijk niet wat ik aan moet trekken,.,
    Heb vanmorgen geen buikpijn gehad,., dus net als wat de FA zegt zal het wel iets onschuldigs zijn,.,
    Wanneer heb jij je eerste echo dan?
    En gaat het prikken je ook allemaal goed af?

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb mijn eerste echo volgende week maandag! Ben heel benieuwd!
    Het prikken gaat hier goed, ben gelukkig niet bang voor naalden, dus dat scheelt weer! Nu zijn de blauwe plekken weg aan het trekken dus hoop dat ik het komend weekend niet zo'n blauwe buik heb!

4. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, die opvliegers! Check! Heb ik ook, hoor! Soms weet ik ook niet meer wat aantrekken.
    En een buik bezaaid met blauwe plekken! Check!! Ze beginnen nu een geel-groene kleur te krijgen, maar vrees dat ik de sporen niet zal wegkrijgen tegen morgen.
    Dorst herken ik niet.

@martinenangela, nou, je lichaam is misschien al aan een hogere dosis toe!?! Haha Goed dat je buik het rustig aan doet vandaag.
    Donderdag Puregon. Ben benieuwd hoeveel jij moet spuiten.

Schijnbaar hangt dit o.a. af van je eicelvoorraad en aangezien mijn leeftijd, 37 (jaja, zeg maar gerust op middelbare leeftijd in fertiland), hebben ze mijn dosis ietje boven het gemiddelde vastgelegd. Kan later nog aangepast worden natuurlijk. Misschien vandaar dat ik zo vroeg op eerste FM moet, Marjolinos. Morgen dus tellen...

Dames, we gaan nu echt wel een heel spannende tijd in. Ik hoop dat het voor ons allen een mooi resultaat mag opleveren!

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    spannend maritu! hoop dat ze tot 20 mogen tellen of nog mooier tot 29!

6. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, eerste BN en FM achter de rug.
    Zowel links als rechts 6 of 7 follikels van ongeveer 9mm. Baarmoederslijmvlies was 5,7mm.

Ben heel tevreden met dit resultaat na 6 dagen 200ie Puregon. Was wel verbaasd dat er rechts ook wat aan de gang is, want voel aan die kant niets en links wel wat steekjes en krampjes.
    Ik ben dus mooi in evenwicht zo!!
    Geen teken van overstimulatie, dus mag ik gewoon verder gaan en vrijdag 2de FM. Als ik goed reken verwacht ik zondagavond Pregnylspuit en maandag of dinsdag PU.

Wat gaat dat plots hard! Besef nu pas dat we èèècht begonnen zijn...

Marjolinos, maandag is het ook jouw beurt. Hoelang ben je dan ook al weer aan't prikken? 10 dagen, niet? Dan ben je ook al kort bij de PU lijkt me. Eigenlijk lopen we maar met 1 dag verschil ofzo, niet?
    Wel leuk om zo samen dit avontuur in te gaan!
    Prikken gaat nog altijd goed? En kan je je lijf nog te baas?

En de andere meiden???

7. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Morgen moet ik voor het eerst naar de gyn toe voor een echo,.,
    ben benieuwd wat eruit komt,.,
    Ik heb vanmiddag wel naar het ziekenhuis toe gebeld ben namelijk enorm ongesteld,., maar dat was goed volgens hun

hier ook iemand die ongi werd?

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @maritu, ik ben zit maandag idd op dag 10! Ben heel benieuwd wanneer de punctie gaat zijn en hoeveel follikels er zitten! Maar jij goed nieuws zeg! Morgen de 2e echo, ben benieuwd of er nog bij gekomen zijn!

@voor jullie ook spannend martinenangela!

9. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Ben vanmiddag voor mijn eerste echo geweest,.,
    Alles zag er precies uit zoals het moest zijn,., vanaf morgen mag ik 150e puregon spuiten en 3 september weer heen voor een FM en nog iets,.,
    Het komt steeds dichter bij!!!!

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    spannend martin en angela! Hoe laat moet jij spuiten?

11. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolinos, aan 29, of zelfs 20 follikels, kom ik niet, maar dat hoeft ook helemaal niet hoor. Vandaag kwam ik aan links en rechts 5 follikels die nog meestrijden om het beste eitje!! Dan zijn er nog enkelen die waarschijnlijk niet meer meedingen voor de hoofdprijs. Niet heel erg veel, maar nèt genoeg. De PU zal misschien niet voor woensdag zijn, maar voor vrijdag. Nog even doorprikken dus. Zondag terug op echo en BN.
    Maandag is het dan eindelijk jou beurt, Marjolinos. Voel je al gerammel aan je stokjes? hihi

Martinenangela, mooi zo. Ook voor jou is het nu helemaal begonnen! Spannend is dat toch, he. Ik vermoed dat je 3 sept. ook bloed zal moeten prikken. Pfff, wéér prikken! Had ik dit nu wel mogen zeggen?!?

Het lijkt alsof we maar met 3 meiden op dit topic zitten. Niemand meer?

12. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Het is ook allemaal erg spannend!!!
    En natuurlijk had je dat wel mogen zeggen dat ik dan waarschijnlijk moet prikken,.,
    Het komt nu allemaal wel heel dichtbij!!!
    Wel vind ik het jammer dat ik niet zoveel te weten kom van mijn FA,.,
    Ik moet heel veel dingen terug lezen op dit forum wat er gaat gebeuren anders is het voor mij best allemaal onduidelijk,.,
    En daar komt ook nog bij dat mijn vriend me een beetje in de steek laat,.,
    Ik moet echt alles zelf doen en hij loopt echt voor mij weg,.,
    Weet momenteel niet wat ik hiermee aan moet,.,

Trouwens ik moet tussen 7.00 en 9.00 uur 's ochtends prikken,., de puregon kwam niet zo nauw zei mijn FA,., Maar vanaf het begin prik ik iedere x om 7.45 uur en dat hou ik mooi aan,.,
    Dit tijdstip heb ik gekozen omdat mijn vriend dan nog thuis is en mocht het mis gaan dat ik beroerd word of wat dan ook dan is hij nog bij mij

13. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Martinenangela,

Ik voel helemaal met je mee. Dat je vriend van je wegloopt is een heel nare situatie; zeker in deze onzekere, emotionele mmm.
    Zelf ervaar ik momenteel hetzelfde. Ik weet niet wat precies de reden is van je vriend zijn 'weglopen'; het zal wel iets met voor-ons-vrouwen ondoorgrondelijke,mannelijke hersenkronkels te maken hebben ofzo. Pffff, het zijn soms toch zo'n ontoegankelijke wezens, he!
    Marituman heeft me gisteren ook behoorlijk in de steek gelaten door te weigeren naar een familiefeest te gaan. Ik schaamde me dood voor mijn familie! Hij blijft erbij dat het zijn 'RECHT' is!!! Grrr, zo egoïstisch!!!!!
    Ik hoop voor ons allemaal dat de rust snel terugkeert, want dit kunnen we echt missen als kiespijn. In deze spannende tijden hebben we mekaar zo nodig. Gelukkig is er nog dit forum. Ben echt wel blij om de dingen te delen met andere meiden die in dezelde rollercoaster zitten. Thanks girls!!

Net terug van 3de FM. (in mijn uppie, dus)
    Marjolinos, 't zijn er dan toch nog 20 geworden, hoor! Huh, van waar komen die nou?! Vrijdag had ik nog maar 10 follikels en nu, 2 dagen later, 20 en nog enkele kleintjes. De gyn was heel tevreden, maar ik begin weer te vrezen voor overstimulatie. Ik begin mijn stokjes (hoewel, het worden stilaan behoorlijke bomen!) nu ook goed te voelen.
    Morgen ben jij aan de beurt. Ben benieuwd hoeveel jij er gaat tellen. Voel je al wat? Ik duim voor een mooi resultaat!

Trouwens, gisteren op het familiefeest vertelde een oom me dat hij bij het bekijken van zijn laatste vakantiefoto's iets was opgevallen. Op één van de foto's staat een vrouw met een kinderwagen die als twee druppels water op mij lijkt! Nu moeten jullie weten dat hij vaak voorspellende dingen ziet en aanvoelt. Creepy, maar wel leuk. Zou het?!? Ben zelf nogal nuchter in dat soort dingen, maar vond het wel apart dat hij me dat zo vertelde. Net nu. En niemand in de familie weet van onze IVF. Hij wilde er ook niet verder over vragen.

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    goedemorgen meiden,

zometeen moet ik naar het ziekenhuis voor de eerste FM (ook alleen, aangezien manlief niet zomaar vrij kan krijgen)... heel spannend!

@maritu, wat fijn dat het er zoveel zijn, maar dit is voldoende! wanneer moet je terug voor de volgende FM?
    Wat jammer dat je wederhelft niet mee wilde naar een familie feest. Dat hoeft de mijne niet te proberen! Vind dat dat erbij hoort. Ik doe dat ook voor zijn familie, hoewel ik nu niet zoveel meer wil doen voor zijn familie!

@martinenangela, wanneer heb jij je eerste FM?

Maar ik moet nu gaan rennen! Moet met de bus aangezien manlief vandaag de auto mee moest hebben!

15. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    nou alweer terug en er zaten maar 3 grote follikels.
    nu meer gonalf gaan spuiten en donderdag terugkomen

16. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Marjolinos, je eerste FM zit er op. Ben je een beetje teleurgesteld met 3 grote follikels? Is idd. misschien een beetje weinig na 10 dagen spuiten, maar kijk naar mij : dit kan zo in een wip veranderen, hoor! Hoeveel moet je dan nu spuiten? Donderdag pas terug? Lijkt mij zolang. Heb je pijn aan die stokjes van jou?

Ik voel mijn eierstokken hééél erg! Elke stap die ik zet herinnert me eraan!! Vandaag opnieuw FM en BN gehad. Ik denk niet dat er veel bijgekomen zijn, maar ze groeien ietsiepietsie te traag. Mijn bloedwaarden zouden wèl mooi volgens plan lopen. Morgen opnieuw en ik hoop dat ik dan snel de Pregnyl mag zetten, want zo kan ik niet nog langer blijven lopen. Ik lijk wel een oud vrouwtje dat haar kwartje zoekt!! hihi Ben trouwens ook heel erg moe...

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik voel mijn stokjes nog niet echt. af en toe een steek maar verder valt het mee!
    Kan me voorstellen dat je nu wel zo iets hebt van de punctie mag eraan komen!

Vanavond de eerste spuit van 225 ipv 150 gonalf gezet! benieuwd of ik daar iets van ga merken!

18. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb vrijdag mijn eerste FM en ik weet niet hoe jullie het hebben ervaren,., toen jullie begonnen zijn met puregon spuiten,., maar ik spuit het nu nog maar voor de vierde dag en ik heb echt een BUIKPIJN!!! Ik voel mij er echt niet fijn onder,., als ik loop dan gaat er wel steeds een pijnscheut door mijn buik en verder weinig last maar als ik ga zitten of een iets te strakke spijkerbroek aanheb dan komt die vreselijke buikpijn weer terug,.,

en wat spannend allemaal,., alleen loop ik met veel vraagtekens weet namelijk helemaal niet wat er allemaal nog staat te gebeuren voor de punctie,.,

marjolinos,., wel erg jammer dat je zo weinig follikels hebt,., nu hopen dat er meerdere komen

maritu wat betekent bn? en weet jij al wanneer je de punctie hebt?
    hoe lang ben je nu al bezig met spuiten enz?

19. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martinenengela, BN = bloedname, je weet wel, met een spuit enzo. hihi! Die buikpijn dat je beschrijft, denk je dat het je eierstokken zijn? Dan is de Puregon duidelijk zijn werk aan het doen! Vrijdag je eerste FM, dan zal wel veel duidelijk worden, denk ik. Dan moet je ook al je vragen afvuren en een duidelijk antwoord eisen, want soms zijn ze nogal gehaast in het ziekenhuis en gaan ze ervan uit dat je alles zomaar van de eerste keer begrijpt.

Marjolinos, ik hoop dat je met de hogere dosis nog wat follikeltjes bijkweekt. Hup stokjes hup!!

Ego, vanmorgen al de 5de FM gehad. Was erg rustig in het ziekenhuis en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn ongerustheid voor overstimulatie te uiten. We hebben alles nog 'ns overlopen. Mijn bloed laat zien dat ik klaar ben voor de PU, maar de follikels groeien niet zoals verwacht. Ook hebben we besproken dat we de terugplaatsing bij meerdere goeie embryo's zullen uitstellen tot 5-6 dagen na de PU; dan spreekt men over terugplaatsing van blastocysten ofzoiets. Dit zou onze kans tot slagen vergroten tot 50%.
    Zonet heb ik telefoon gehad van het ziekenhuis. Ik moet vannacht om 23u45 mijn pregnylspuit zetten, morgen niks (joehoe!) en donderdag om 9u30 PU!!
    Ik heb dan 12 dagen 200ie Puregon gespoten. Vandaag geen Puregon meer, maar Pregnyl.

Zoooooooooooooo spannend!!!!!!!!!

20. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @maritu, hoe is je punctie vanmorgen gegaan?
    Is het een beetje meegevallen?

@hier, vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de 2e fm en helaas voor ons geen IVF! Er zijn te weinig follikels (maar 2) en krijgen zondag dus een IUI!
    Al het spuiten voor niets geweest!

Deel Deze Pagina