wie ook in augustus/september 1e IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjolinos, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    automonteur en peuterleidster
    Drenthe
    @Maritu,.,

Net als Marjolinos ben ik enorm nieuwsgierig hoe de punctie is gegaan,.,
    En Marjolinos,., voor jou/jullie nu geen IVF?

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    nee ze wilden deze poging daar niet voor gebruiken. Dat vind ik natuurlijk fijn alleen baal zo dat ik niet voldoende follikels aangemaakt heb!

3. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey meiden,

Er gebeurt veel op dit moment... spannend allemaal.
    Veel metingen, puncties en zelfs nog IUI. Jammer van al die hormonen spuiten, maar aan de andere kant...wel nog een IVF poging bewaard.

Gisteren zijn we voor de 1e FM geweest. Alles zag er goed uit en ik mocht beginnen met het spuiten van de gonal-f. Ik mag 150E spuiten. Daarnaast moet ik de Decapeptyl(als ik het zo goed typ) blijven spuiten. Volgende week voor de tweede echo... Ik ben benieuwd!!
    Onze eerste IVF poging is begonnen, ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen... we zullen zien!!!

Meiden een prettig weekend!!!

4. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, hier ben ik weer!

Even heel erg ego, hoor, want heb net een heerlijk telefoontje gehad; van de 18 (!) eicelletjes die ze gisteren gepickuped hebben zijn er 14 (!!!) bevrucht!!!! Aaaaaaaaaaaaaaah, wij zijn zo blij met dit resultaat!
    Zoals ik eerder meldde gaan we tot dinsdag (=dag 5 na de PU) wachten om een blastocyte terug te plaatsen. Omdat we er zoveel hebben kan dat. Een blastocyte heeft meer kans op innestelling omdat het al weer een stadium verder is. Maar als zondag al blijkt dat er eentje een duidelijke spurt neemt dan zou het kunnen dat we zondag al een TP hebben. Waw, ik ben er nog helemaal ondersteboven van...
    PU is trouwens, ondanks vertraging, goed verlopen. Ik had gevraagd om me helemaal te laten slapen omdat ik zoveel follikels had. Heb er niks van gevoeld. Bij het ontwaken een beetje pijn en rillen over heel mijn lijf. Heel gek dat rillen, kon me echt niet stil houden. Ook bleek mijn bloeddruk aan de hoge kant, maar dat kwam gelukking snel goed. Een heerlijk tomatensoepje met beschuit later en ik kon er weer tegen.
    Vannacht wel heel onrustig geslapen; mijn gedachten gingen als een stuiterbal tekeer.
    Ik ben ook gestart met de utrobollen en jawel hoor, wat een plakzooi! Vannacht voelde ik dat geplak al (slaap altijd in m'n nakkie) en in paniek dacht ik dat ik hevig was beginnen bloeden! Gelukkig was het die utrozooi. Ben dus weer met met alarmpjes in de weer.

Marjolinos, ik vind het nog altijd zo ontzettend sneu voor jullie dat je IVF op een zoveelste IUI is uitgedraaid. Hoop dat je het niet ziet als een gemiste kans; IUI kan jullie ook een beebje schenken, zelfs de achtste (8, toch?) keer!! Hoop het zo voor jullie. duimduim...

Meggytje, veel suc6 met jullie eerste IVF! Heeeel erg spannend...

5. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martinenangela, was jullie niet vergeten hoor, maar moest even terugspieken.

Vandaag eerste FM!! Eneuh, al resultaat? Hoeveel dagen spuit je nu ook al weer?
    Heb je je vragen kunnen stellen? Ben benieuwd!

6. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Allereerst Maritu,., Dank je wel voor je reactie,., ik was echt heel benieuwd hoe het allemaal is gegaan,., en wat geweldig nieuws dat je zoveel follikels had!!! Ik ga heel erg hard voor je duimen!!!!!

Vanmorgen heb ik inderdaad mijn tweede echo gehad (1e follikelmeting) en heb nu 12 eitjes van 15 mm en 3 eitjes van 9 mm,.,
    Ik spuit nu 18 dagen,., De puregon spuit ik sinds vorige week donderdag,.,
    As maandag heb ik mijn 2e follikelmeting en de FA hoopt dan dat ze een planning kan gaan maken,.,

Ik hoorde dat ze bij mijn ziekenhuis alleen pijnstillers geven tijdens de punctie,., en ik zie er nu al HEEL ERG tegenop!!!
    Het lijkt mij niets,., ik heb nu al veel pijn aan mijn buik,.,

Hoe lang heeft het al met al bij jou geduurd tot aan de PU

7. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Martinenangela, wat goed, zoveel follikels! En 15mm is best al groot hoor na 8 dagen Puregon spuiten. Ik denk dat je bij je 2de FM al wel aan je PU kan denken.
    Tja, ik heb begrepen dat in Nederland geen alg. verdoving toegepast wordt bij de PU. Ik ga in België en daar is het gebruikelijk (maar niet standaard). Ben er wel blij om, want was ook heel erg bang. Toch hangt de pijn schijnbaar ook af van de grote van de follikels (las ik hier ergens op het forum : hoe groter de follikel hoe minder pijnlijk) dus dan zit je hopelijk wel goed. En het gaat ook snel.

Ik heb 12 dagen 200ie Puregon gespoten. Had 20 follikels, 18 eicellen.

Maandag 2de follikelmeting; ik duim voor je!!

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @maritu, wat een goede oogst voor jou zeg! Nu maar hopen dat je snel je TP hebt en dat daar een gezonde baby uit voort komt!

@martinenangela,wat een goed resultaat bij jou!

9. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey dames!
    Alle berichten geschreven na 4 sept. zijn verdwenen...
    Is best raar met de moderne technieken van tegenwoordig! Maar ja, we maken er het beste van..

10. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    maar wel fijn dat deze nog open is aangezien de meeste topics gesloten zijn!

11. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Erg fijn dat deze topic nog open is,.,
    Maar er is zoveel verloren gegaan,.,
    Weet even niet meer van hoe of wat

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik weet het eigenlijk ook niet meer....

ik zal even updaten wat er bij mij nog gaat gebeuren!
    volgende week donderdag krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek (hoeveelheid eicel reserve ik nog heb) en van daaruit wordt bepaald hoe nu verder!

13. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Tja, blijkt ons topic plots terug in de tijd te gaan! Wel confronterend om die oude berichten terug te lezen : Vol hoop en enthousiasme. Jammer dat het voor niemand van ons goed is afgelopen.
    Hoe gaat ie nu, meiden? Wat zijn jullie plannen?

Marjolinos, jij zit nu vol ongeduld op de uitslag te wachten. Ik hoop echt voor je dat ze een gepast schema kunnen opmaken. Hoe verloopt je dieet? Sport je ook meer? Hup met de beentjes, hup!!!

Ik ben nu op mijn ongi aan't wachten. Ik verwacht ze over een week, maar in het zh zeggen ze dat het na een vmk soms wat langer kan duren.
    Ik ga terug hetzelfde schema volgen d.w.z. eerst de pil, dan suprefact. Uitgangsecho op 18/11 en hopelijk kan ik dan opnieuw Puregon spuiten maar met een ietsje lagere dosis, nl. 175 i.p.v. 200. Zo hopen we minder maar betere follikels en eicelletjes en emmies te bekomen. Ook ga ik Cardioaspirine nemen na tp; dit zou de doorbloeding van de baarmoeder en innestelling kunnen (!) verbeteren. Eveneens willen ze assisted hatching toepassen om de innestelling te vergemakkelijken.
    De fa geeft ons goeie kansen dus we zijn weer hoopvol!
    Wachten dus, en laat me daar nu nèt niet zo goed in te zijn!!! Ben een beetje gefrustreerd, werkloos en zonder mijn gezinnetje. Ik zou een tijdelijk baantje willen vinden, maar met de mmm is dat zo moeilijk te combineren. Hubbie komt begin december pas terug.
    ...NOG ZOOOOOOOOOOOOOO LAAAAAAAAAAAANG..........WACHTEN.......

14. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    Drenthe
    Met mij gaat het redelijk,., begin nu pas echt te beseffen dat ik een mk heb gehad,.,
    Afgelopen maandag zijn we naar de FA geweest,.,
    Heb een inwendig echo gehad,., en alles was schoon van binnen en mijn eierstokken waren erg rustig,.,

Het is nu wachten op mijn eerste eigen ongi,., als die er is moet ik direct naar het ziekenhuis toe bellen,., krijg dan twee soorten medicijnen utrogestan en nog iets en dan de terugplaatsing van ons bevroren embryootje,.,

Maar mijn vriend en ik zijn niet zo enthousiast,.,
    We willen liever in januari starten,.,
    Want stel je voor dat dit misgaat,., want de kans is kleiner met het terug plaatsen van een bevroren embryo.,.
    En dit is dan net tegen de feestdagen en dat blijft je dan je hele leven lang volgen,., elk jaar voel je je er dan rot onder,.,

Hoe zouden jullie in deze situatie erover denken?

15. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen Martinenangela,

Dat je nu pas beseft dat je een mk hebt gehad herken ik wel een beetje. Het doet pijn te beseffen dat je er bijna was, dat je droom bijna in vervulling ging. Maar besef ook dat dit niet je laatste kans is geweest. Een cryo heeft dan misschien minder kans op slagen, maar elke kans is er eentje die je met beide handjes moet grijpen, meid.
    Probeer terug positief te denken en ga er nog niet van uit dat het gaat mislukken.
    Ik begrijp wel dat je door je mk de rauwe werkelijkheid op je neus gekregen hebt en dat je nu voorzichtiger bent met tè hoopvol te zijn. Heb ik ook wel hoor.

Als ik een beetje reken zou je cryoTP toch nog in november zijn, niet? En dan weet je begin december het verdict? Als het misgaat dan ben je nog wel een aantal weken van Kerst af, denk ik. Mmmm, het blijft natuurlijk altijd gokken. We weten nu uit ervaring dat het altijd mis kan gaan, maar nèt zo goed nièt. En misschien is het idd. niet zo slecht om eerst relaxed te genieten van kerst en in januari een nieuwe start te maken.
    Ik denk dat je jullie gevoel moet volgen en dat kunnen alleen jij en je man beslissen.

Hubbie en ik hebben beslist om nog dit jaar een nieuwe verse poging te wagen. Maar ja, omwille van onze leeftijd (ik 37, hubbie 56) hebben we niet veel tijd te verliezen, dat speelt ook natuurlijk.
    We zijn hoopvol, maar niet meer zo onbezonnen als bij onze eerste poging. Toch geloven we in de kracht van positief denken!!!

Liefs,

16. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolinos, heb je al meer duidelijkheid? Ben benieuwd, meid! Ik hoop dat het goed gaat!!

Ik wacht nog steeds op mijn ongi. Die moet nu echt wel gaan komen, want ik moet nog 3 weken aan de pil (of min. 18 dagen). Als ik zondag nog niet ongi ben moet ik de afspraak voor basisechoop op 18/11 uitstellen.

Toedeloe!!

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hoi maritu,

nee weet nog niets, ze hadden donderdag de uitslag nog niet binnen! Nu nog bijna 2 weken wachten tot 4 november!
    Verder hier inmiddels wel 4 dagen overtijd en getest vandaag maar helaas negatief wat ik eigenlijk ook wel verwacht had!

maar hoe kan het dat jij al zo lang niet ongi geweest bent?

Knuffel!

18. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hey meiden,

hoe is het met jullie?

Hier nog aan het wachten om mijn ongi! inmiddels alweer 9 dagen!!
    vandaag nog een test gedaan maar helaas:)

19. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Marjolinos!

Ook jouw cyclus is een beetje 't noorden kwijt! Vervelend, en dan begin je natuurlijk weer te hopen : zou 't?!?
    Aaargh, negatieve test.
    Volgende week meer nieuws... Ik hoop dat je wat verduidelijking krijgt, meid.

Ondertussen ben ik wèl ongi!! Na 41 dagen! Halelujaaaa...
    Ik had bijna om een ander schema gevraagd, zonder pil, om niet met de kerstdagen en labo-stop in het gedrang te komen.
    Maar ben dus nu sinds donderdag toch weer aan de pil. 28/11 zou ik terug met Puregon starten. We gaan een mega spannende Kerst tegemoed! We hopen het nieuwe jaar zwanger in te gaan ... met Jip en Janneke champy!!!

20. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hey maritu, wat spannend! Duim voor je dat je jip en janneke champagne mag gaan drinken met oud en nieuw!

Deel Deze Pagina