wie ook in de wachtdagen okt/nov?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Majorana, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    shaddixxx--> wij hebben vorig jaar de punctie gehad en toen was er geen zaad meer het is bij me man heel wisselend hij heeft een chromosoomafwijking... dus hebben ze me eicellen ingevroren gelukkig kon dat maar ze hadden er nog niet veel ervaring in omdat het nog niet zo lang gebeurde in het mck...en daarna zijn we even gestopt en wouden we weer in feb. verder gaan omdat we in juli gingen trouwen en ik niet met een echte zwangere buik wou trouwen maar in feb. was er nog steeds geen zaad en toen uiteindelijk overgstapt naar het amc en daar hebben ze wel weer zaad gevonden via zoek-icsi.

mamdoelen--> succes vanmiddag en spannend hoor!!
    en dan ook die ellendige 2 wachtweken het schiet hier niet echt op hoor...

2. Wat bijzonder, ik wist echt niet dat dat kon! Ik hoop dat het een mooi resultaat gaat opleveren!

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Wat fijn dat ze toch wat gevonden hebben en dat ze inderdaad je eicellen hebben kunnen invriezen toen!

4. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Nou, het is heel soepel verlopen vanmiddag. Volgens de laborante zag het morulaatje er mooi uit, da's toch in ieder geval fijn om de wachtdagen mee te beginnen.. ;) Gek idee weer, dat je dan een klein embryootje mee draagt. Nu maar hopen dat hij lekker blijft plakken!

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Je wordt ingesteld op wat het beste bij je past. Dus vaak begin je laag en kom je uiteindelijk tot een goede dosering. Ik spuit voor IUI volgens mij vrij veel. Ik begin met 100 eenheden en normaal dan na een week ophogen naar 112,5 en vervolgens eindig ik met 125 eenheden. Terwijl 125 volgens mij ook vaak wordt gebruikt bij IVF/ICSI en mensen dan een heel scala aan eitjes hebben, terwijl er bij mij dan vaak maar 1 eitje te rijp is. (ik ben bij de allereerste IUI bij mijn dochter begonnen met een dosering van 37,5 eenheden, wat al snel opgehoogd werd, omdat ik er niet op reageerde, maar dat verschilt wel per persoon).

Ik heb extreem veel eitjes waardoor ze elkaar in de weg zitten als het ware.. wat niet bevordelijk is voor de groei. Er is overwogen om daarom een LEO operatie te doen, waarbij ze veel eitjes weg branden, en je dus een lagere dosering en minder lang hoeft te spuiten. Ik heb er nu nog niet voor gekozen om dat te doen, hen wel in twijfel gezeten.

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Mamdoelen... Mooi dat het goed gegaan is! toch vreemd hoor als je er goed overna denkt. als je een terugplaatsing hebt gehad, is je NOD dan ook 14 dagen later, of werkt dat dan anders? :) Nu maar hopen dat ie blijft plakken!

@Lentebriebel... Heb je symptomen, of een bepaald voorgevoel?? :) Je testdag komt al mooi dichtbij!

@Hier...vanmorgen begonnen met Utrogestan vanwege korte LF. Ben benieuwd of dat werkt.

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Gaat zo'n terugplaatsing op dezelfde manier als IUI, alleen dus geen zaad inbrengen, maar dan een embroy? ben wel benieuwd.. weet niet wat ik me daarbij voor moet stellen.

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Embryo bedoel ik.. :D

9. @Mam; Fijn dat het goed is gegaan!

@Vlinderr; Volgens mij is 125 voor IVF/ICSI wel weinig hoor. Bij mij wilden ze heeeel voorzichtig starten omdat ik nog zo jong ben, en dus snel teveel eitjes aan zou kunnen maken, en toen zijn ze begonnen op 187,5. Maar goed, misschien verschilt 'weinig' in het ene ziekenhuis ook wel weer van de 'weinig' in een ander ziekenhuis.

Wij hadden geen enkele bevruchting bij ICSI, dus ik kan helaas niet vertellen hoe een terugplaatsing in z'n werk gaan.. Volgens mij is het inderdaad ongeveer hetzelfde. Maar dat weet Mam wel te vertellen :D

10. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Gaat dan idd hetzelfde denk ik. We hebben vorig jaar tijdens de ICSI een aantal eicellen kunnen aanprikken, dat leverde 6 bevruchte eicellen op. 1 is teruggeplaatst en 2 ingevroren, dat gebeurde op dag 3 na de punctie. Het zijn dan geloof ik ongeveer 8-cellige embryootjes. Ze hebben er nu dus vanochtend eentje ontdooid (blijft een gek iets...) en een paar uur later plaatsen ze hem dan terug in je baarmoeder via een heel dun lang slangetje. Vervolgens controleren ze dan nog even of het embryootje eruit is ;).En dan is het inderdaad afwachten of hij blijft plakken.

Volgens mij is er bij een cryo zo'n 10% kans. In principe mag ik morgen over 14 dagen testen, maar als het mislukt weet ik dat over een dag of 10-11 al wel, volgens mijn normale cyclus. Ik heb me er ook altijd wel over verbaasd dat ze hem pas 5 dagen na de pregnyl terugplaatsen, lijkt zo laat.

Volgens mij is 125 eenheden idd niet zo heel veel. Ik weet niet meer exact, maar volgens mij spoot ik wel meer dan dat. Wij hadden trouwens 2x het korte schema. Beginnen met spuiten op CD1 en dan via echo's de groei van de follikels bijhouden.

11. IUI gaat ook met een slangetje, dus het zal inderdaad wel precies hetzelfde zijn.. Hebben jullie ook een foto van jullie embryo gezien? Ik vind dat ook altijd zo bijzonder om te zien!

Ik begon dus met 187,5 maar dat is na een week omhoog gegooid omdat er nog maar een paar kleine eicelletjes zaten. Toen moest ik 225 gaan spuiten. Heb overigens zelf maar besloten dat ik de Gonal die over was (Ik kon 4 keer met 1 pen van 900 doen, maar als je steeds 187,5 spuit hou je 150 over) uit alle pennen ook naar binnen te spuiten. Achteraf maar goed ook, anders hadden we misschien helemáál geen rijpe eitjes gehad. Nu waren er van de 9 maar 2 goed :( Maar goed, bewijs dat dat aan 'onrijp zijn' heeft gelegen heb ik natuurlijk niet. Ik moet het maar gewoon loslaten ook, het is nu gebeurd en kan niet opnieuw gedaan worden.. Volgende keer hopelijk een mooier resultaat!

Pregnyl heeft toch trouwens niet zoveel met een embryo te maken, maar alleen met je eitjes? Zodat ze nog nét een beetje doorrijpen en echt op springen staan op het moment van de punctie? Of nee, jij hebt natuurlijk helemaal geen punctie gehad deze keer.. Misschien dat dat is om je lichaam te laten geloven dat je toch een eisprong hebt gehad? Dat anders je embryo al verder zou zijn dan je lichaam is? Ik weet het ook niet hoor, ik zeg maar wat :)

12. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik denk dat t idd met de timing te maken heeft. Dat ze weten wanneer de eisprong is en dan bekijken wanneer t embryootje "normaal gesproken" in de baarmoeder aankomt. Maar dat gok ik ook een beetje hoor. Heel cru gezegd hebben we het eitje uit deze cyclus niet nodig, dus dat is niet de functie van de pregnyl voor mij... Sorry voor de bewoording :(
    Foto heb ik niet gezien helaas. Daar doen ze bij ons niet aan :)

Had je iedere dag wat extra gespoten? Volgens mij was de dosering bij mij ook opgehoogd de tweede behandeling. De eerste keer ook niet zoveel eicellen na punctie. Ik hoop ook dat een volgende keer voor jullie een super resultaat oplevert! Maar wie weet.....we duimen dat deze iui voor jullie al succesvol is!

13. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik snap nooit zo goed waarom eitjes niet goed zouden zijn, als ze rijp zijn, zijn ze toch rijp? ;) Waar kijken ze dan naar om dat te beoordelen? Interessant hoe dat hele gebeuren werkt.

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Wat betreft die 125 eenheden... mijn studiegenoot spuit ook die hoeveelheid en doet ICSI, vandaar. ;)

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Zijn jullie toevallig bekend met Utro??

16. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dank je wel allemaal.
    De testdag voor mij komt inderdaad erg dichtbij. Ik voel van alles, maar de afgelopen jaren hebben me geleerd hier niet teveel op uit te doen. Ik heb alle symptomen al zo'n beetje gehad. Deze keer is het een rode navel (?!?!), wat dat nu weer te betekenen heeft....

@Shadixxx: De hoeveelheid dagen tussen inseminatie en menstruatie verschilt nog wel eens. De eerste 3 keer werd ik netjes na 14 of 15 dagen ongesteld. In de rustmaand (vakantie) was ik 2 weken overtijd, reactie gynaecoloog: "Ach ja, dat kan gebeuren..." Nou dan ben ik liever ongesteld dan dat ik in zulke onzekerheid zit. Ik heb de HA gesmeekt om een bloedtest, de kliniek was niet bereikbaar op dat moment...
    De laatste IUI('s) was ik een paar dagen overtijd, maar dit kan komen door de Utrogestan.

Dus ja, ik heb ervaring met Utrogestan. Ik moet 3x per dag 2 bolletjes (200 mg) inbrengen. Wat een smeerboel krijg je daar van zeg. Het is net kwark wat je in je slipje vind. Gelukkig heb ik een inbrenghuls meegekregen (net als bij de tampons). Hier moet je de kliniek/ziekenhuis/apotheek gewoon om vragen. Hiermee kan je de bolletjes mooi hoog inbrengen.

Als deze IUI mislukt, willen ze aankomende woensdag bij mij een hysteroscopie doen omdat ze twijfelen of mijn baarmoederslijmvlies wel goed wordt aangemaakt. Heeft iemand ervaring met een hysteroscopie? Ik heb begin dit jaar een fertiloscopie gehad en ik vond dat echt een hel, ondanks alle verdovingen, roesje etc. Lijkt een punctie ook op een fertiloscopie? (Na deze poging gaan we nl. nog 1 IUI doen en dan over naar IVF... En ik ben heel bang voor de punctie.)

Liefs!

17. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    @Mam: fijn dat er een embryo geplaatst is. Ik ga heel hard voor je duimen dat het raak is.
    Dat hoop ik uiteraard voor de rest ook!

18. Hier ook enigszins ervaring met utro. Ik heb het maar 2 dagen hoeven gebruiken; Nadat ik m'n punctie heb gehad en de dag daarna. De dag daarna hoorden we dat er geen bevruchtingen waren en dat er dus ook geen TP zou zijn, dus was utro verder ook niet nodig.. Het is inderdaad ontzettend ranzig spul. En die lucht.. Gadverdamme! Maarja, achteraf had ik gráág gewild dat het nodig was geweest om langer te gebruiken ;)

19. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    De lucht heb ik (nog) niet gehad... Gelukkig maar.
    Deze maand doen jullie IUI toch? Heb je al een inseminatie gehad? Gebruik je bij IUI geen Utro?

20. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    een rode navel?? ;) klinkt bijzonder..

Utrogestan hoeft met een cryo tp in eigen cyclus gelukkig niet, ik werd ook niet heel erg blij van dat spul. Kreeg er enorme jeuk van :). Ik heb overigens de tweede keer gevraagd of ik niet wat anders kon gebruiken en toen werd er pregnyl voorgeschreven. Moest toen geloof ik eens in de 3 dagen een hoeveelheid pregnyl spuiten vanaf de punctie. Dit verving dan de utro. Dat was wel erg fijn. Overigens was dit ook de terugplaatsing die toen tot de zwangerschap leidde dus ik ben sowieso wel fan van pregnyl.

hysteroscopie en fertiloscopie heb ik geen ervaring mee. En de punctie is zeker niet fijn, maar kan ook meevallen hoor. De eerste keer vond ik echt heel goed te doen (zonder roesje, dat doen ze geloof ik niet in ons zh), de tweede keer was iets minder fijn, maar ook dat ging nog wel (al was ik erg blij dat die voorbij was).
    De punctie die shadixxx gehad heeft komt denk ik niet zo vaak voor gelukkig. Maar feit blijft dat dit niet het fijnste onderdeel is van de IVF/ICSI. Maar hopelijk komt het bij jullie niet zo ver!

Deel Deze Pagina