wie ook in de wachtdagen okt/nov?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Majorana, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Mam; Dankjewel! Ik blijf ook hopen. Momenteel nog niet ongesteld en ook nog geen roze gezien (wat ik meestal wel heb, een paar dagen voor het echt doorbreekt). Maar goed, meestal kwam dat roze na de seks, en de seks is hier erg ver te zoeken momenteel ;) Ik ben steeds doodmoe, heb barstende koppijn en gewoon echt géén zin. Zolang ik nog geen rood heb gezien blijft de hoop. Test van vanmorgen was hartstikke negatief. Hoeft ook nog niet positief te zijn natuurlijk, 10DPO, maar toch.

Wanneer had jij je TP ook alweer gehad? De 29e toch? Heb je voor jezelf al een datum in gedachten waarop je gaat testen?

@Mariska; Ja, dat is misschien wel een goed plan. Vooral omdat we, als we het geld wel weer hebben straks, niet weer een half jaar op een intake willen wachten.

Wat mijn korte LF betreft (waar staat LF eigenlijk voor? :) Ik weet wel wat het is maar geen idee waar LF de afkorting eigenlijk van is ;)); Ik krijg daar niets voor. Misschien ook omdat het pas 1 keer echt is voorgekomen. Bij de eerste IUI. Ik kan het er wel eens over hebben, als we ergens weer een volgende afspraak hebben ;)

Hoe gaat het met jou?

2. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @shaddixx: LF staat voor luteale fase, de fase tussen eisprong en menstruatie in. Je kan het idd eens bespreken met je gyn. Ik heb overigens altijd begrepen dat ie minimaal 10 dagen moet zijn, dus wat dat betreft zou het bij jou toch goed moeten zitten. En je moet dan ook tellen vanaf het moment van eisprong totdat je echt helder rood bloedverlies hebt (spotting niet meerekenen!).

Ik zit weer ongeduldig te wezen op het wachtbankje. Nog een week totdat ik mag testen, maar meestal ben ik voor die periode al ongi. Voel me niet anders dan anders, dus heb geen idee welke kant het op gaat.

Zou toch wel heel bizar zijn als je IUI gelukt is. Hoop het voor je!

3. Maahi

Maahi Lid

6 nov 2012
    24
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi iedereen, ik heb me speciaal aangemeld voor dit forum, omdat ik ook echt de behoefte heb om hierover te praten!
    Ik ben net 28 geworden en probeer al 2 jaar zwanger te worden. Wegens slecht zaad en PCOS zijn we in september begonnen met het ICSI traject.
    Op woensdag 24 oktober was de punctie en zaterdag 27 oktober de terugplaatsing. Er is toen een 8cellige topembryo teruggeplaatst en er liggen nog 6 bevruchte eitjes te wachten in de vriezer.
    Op vrijdag 9 november moet ik naar het ziekenhuis gaan om bloed te laten prikken om te checken of ik zwanger ben. Maar ik heb met mijn man afgesproken dat ik donderdag 8 november al mag gaan testen! We gaan dan een thuistest doen en we hopen natuurlijk op een positieve test!
    qua zwangerschapssymptomen valt het allemaal nog redelijk mee: ik heb af en toe steken/kram in mn baarmoeder en steken in mn lies, rommelende darmen, zure maag en soms een beetje duizelig/draaierig. Het zijn nog allemaal vage klachten die kunnen duiden op een aankomende menstruatie. Ik heb nog geen bloed gezien bij het afvegen en in mn inlegkruisje en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft... Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik gaan testen! SPANNENDD!!!!

4. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    @shadixxx, fijn dat de menstruatie nog op zich laat wachten, hopelijk blijft dat zo!
    Onze tp was de 31e, officieel mag ik volgende week donderdag pas testen. Als het misgaat zal dat waarschijnlijk in het weekend zijn. Mijn cyclus is ook vrij regelmatig. Daarom begint het nu toch ook al wel weer een heel klein beetje spannend te worden. Ook omdat dit de laatste cryo is.. Ik denk dat ik als het goed blijft gaan zondag maar eens een testje ga wagen :)

@Maahi het is inderdaad erg fijn dat je je hart kunt luchten hier. Op de een of andere manier maakt het toch de wachtdagen wat draaglijker.
    Je gaat over 2 dagen al testen, wat spannend! En wat fijn dat jullie zoveel goede cryos hebben. Was de punctie een beetje te doen?

5. Maahi

Maahi Lid

6 nov 2012
    24
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamdoelen: Na de TP was het wachten nog te doen, omdat ik een paar drukke dagen ingepland had staan. Nu wordt het wat lastiger, zeker omdat de NOD dichterbij komt.

De punctie is mij toch wel heel erg tegengevallen... Ik zei ook tegen mijn man; mocht ik van deze icsi niet zwanger raken, dan hoef ik zeker een half jaar geen behandeling meer. Ik moet dan echt weer even opladen.

Ik had vantevoren al wat pijntjes in mn buik (dat achteraf gezien door vocht kwam). tijdens de punctie heb ik alleen een morfine injectie in mn buik gekregen en 2 verdovingen in beide eierstokken. of daar ergens in de buurt. Op zich ging het wel, maar bij 2 pogingen waren het aanprikken van de eiblaasjes ontzettend pijnlijk, waarbij ik wel tranen in mn ogen van kreeg. Daarna kreeg ik een zetpil tegen de pijn en langzamerhand ging het wat beter. Alleen werd ik tijdens het gesprek later op de dag met de gyn gepland stond even niet goed. In de wachtkamer werd het opeens zwart voor mn ogen en viel ik flauw. Ik kwam gelukkig al snel bij, maar ze waren wel bang voor overstimulatie. Dat was gelukkig niet het geval, waardoor de TP door kon gaan.

Er waren 8 eitjes gevonden en het zaad van mn man was zo goed, dat ze hadden om naast ICSI ook de helft met IVF te laten bevructen. Alle 8 eitjes waren de volgende dag bevrucht! En op de TP kregen we te horen dat er 7 waren doorgedeeld en allemaal waren ze 7 tot 8 cellig van de beste kwaliteit. dus mocht het foutgaan, dan hooop ik dat de ander toppertjes goed uit de dooi komen.

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    shaddixxx--> wat super dat je toch een klein mannetje hebt lopen! toch een echt wondertje dan he :D ik hoop dat je alsnog gewoon lekker hebt genoten in de efteling is heerlijk toch er even uit.
    ik weet niet of je het al hebt gezegd hier maar hoezo ben je eigenlijk niet zo tevreden over het zh waar je loopt? is er anders niet eventueel een ander zh in nl waar je eventueel naar toe zou kunnen overstappen?
    vind het wel balen dat je zoveel moet zelf moet betalen als je in het buitenland gaat vooral omdat het in nl niet alles mogelijk is soms nog...

mariska--> spannend allemaal hopelijk vliegt het weekje snel voorbij

maahi--> welkom! ook spannend allemaal voor jou! wat mooi zeg dat je zoveel embryo`s hebt!! ik hoop dat het gewoon raak is en je nu niet al die embryo`s nodig hebt.

vandaag zijn de krampen bij mij weer begonnen... begon weer een beetje vanmiddag bij me liezen en trok ook nog een beetje door naar me benen... en ik heb het ijskoud (soms ook wel eens bloedheet) en last van obstipatie bah dus vandaag niet zo`n fijne dag gehad...

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Whaaaaaa word helemaal gek, ik ben ineens zo ongeduldig en ik wil zoooooooo graag (eindelijk) zwanger zijn!!!! :(:)

Vanavond een ovutest gedaan, 6 dagen voor de NOD, en natuurlijk knetter negatief. :)
    Wat frustrerend is het toch allemaal.

Hebben jullie wel eens met ovutesten getest voor zwangerschap? en wat was jullie ervaring?

8. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    bleeeh hier ook even een baaldagje. :x gisteren behoorlijk wat buikpijn en hoofdpijn, dus ik hoop dat het niet de verkeerde kant op gaat al vrees ik er wel voor. Ben er echt enorm chagrijnig van dus ik hoop dat mijn collega's vandaag niet al te veel last van me hebben :D:). Nou ja, we zien t wel. De tweede wachtweek is altijd t zwaarst... Zie er alleen zo tegenop om weer een ICSI te moeten doen. Zou zo mooi zijn geweest om van dit laatste eskimootje zwanger te worden. Maar goed, t kan nog steeds..

@maahi met zoveel cryootjes kunnen jullie wel even vooruit! Daar moet er toch wel eentje tussenzitten die wil blijven plakken:D! Maar eerst deze nog even afwachten natuurlijk, want misschien lukt het de eerste keer gewoon al!

@ikkuh balen, die krampen. Dat maakt je dan zo onzeker he? Obstipatie is niet fijn, maar kan n goed teken zijn! ;) Ik had er bij mijn eerste zwsch ook een week last van, na de tp.

@Mariska succes met wachten de komende week!

@vlinder :D kan me voorstellen dat je er een beetje gek van wordt. Even volhouden nog! Een ovulatietest heb ik nooit gebruikt als zwsch-test. Maar werkt die niet via een ander hormoon?

9. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar dat ongeduldige. Bij mij begint de onrust ook weer een beetje toe te nemen, al gaat het deze ronde best goed. Meestal slaap ik direct na de inseminatie heel slecht tot het einde van m'n cyclus, maar nu slaap ik prima. Hoop dat het nog even zo blijft, maar die laatste wachtweek is meestal drama.

Zou zo fijn zijn als het nu eindelijk eens raak is. De komende maand heb ik iig drie kraambezoeken waar ik heen moet en ik zit daar liever met een zwangere buik dan met een lege.

Wat die ovutesten betreft....heb het ook wel eens gedaan, maar ik heb er nooit iets aan gehad. Soms waren ze positief, dan weer negatief en iig nooit zwanger. Ik doe het dus niet meer, want het geeft me alleen maar meer onrust.
    Maar ik snap je wel hoor. Je wilt gewoon zekerheid na al dat wachten. Tis gewoon tijd! Tijd voor ons dat het nu eindelijk eens raak is. Deze december willen we onder de kerstboom zitten met een stralende lach (of met een kotsmisselijk gevoel desnoods) en willen we met oud & nieuw kunnen zeggen dat dit jaar ons eindelijk gebracht heeft waar we lang op hoopten.

10. @Ikkuh; Wat balen, zoveel last :( Maar wat Mam ook al zei; het kán een goed teken zijn.. Hoe voel je je vandaag?

Wij zijn niet tevreden over de oude kliniek omdat de punctie daar helemaal mis is gelopen. Ik zou dormicum krijgen, maar ze konden het infuus niet aangelegd krijgen omdat ik hele dunne en diep liggende aders heb. Uiteindelijk hebben ze maar een spuit dormicum in m'n been gezet. Ze gaven aan dat het minstens 10 minuten zou duren voor dit zou werken, omdat ze het nu in m'n spier gespoten hadden en het niet, zoals bij een infuus, direct in m'n bloed terecht kwam. Ze wilden alleen niet wachten tot het ging werken, en dus zijn ze meteen begonnen. Zonder enige verdoving dus. Daarnaast had ik een domme muts die mijn punctie deed, ze werd ingewerkt. Ik zweer echt dat ze dat op die ochtend níét tegen mij hebben gezegd, want ik zou echt geen onervaren arts in m'n doos hebben laten prikken. Ze prikte een heleboel keren mis, kon vooral het laatste follikel niet aangeprikt krijgen. Nouja, niet zo lekker dus, en zonder enige verdoving helemaal een hel.

Ik heb het echt vreselijk gevonden, en wil dit nooit meer. In Dusseldorf doen ze de punctie onder algehele narcose, en dat wilde ik nog wel een keer proberen.. Maarja, dat zit er dus voorlopig niet in. In een ander ziekenhuis in NL helpen ze ons sowieso niet, vanwege mijn overgewicht. Daarom zijn we in eerste instantie ook bij deze kliniek terecht gekomen (En we waren altijd heel tevreden hoor! Tot de punctie..)

@Vlinder; Met ovutesten testen moet je niet doen joh! Je kunt ook zonder dat je eisprong eraan zit te komen een heel licht streepje hebben, er zit altijd wel een beetje LH in je lichaam.. Straks ben je blij met een licht streepje op je ovutest, terwijl het gewoon door de LH komt!

@Mam; Ben je de dag een beetje doorgekomen? En je collega's? :p

@Mariska; Fijn dat je nog rustig bent.. Hier sloeg het na de eerste week ook compleet om ;)

@Hier; Ik word helemaal gek. Van mezelf, vooral. M'n borsten staan echt op ontploffen (en dat zie niet alleen ik, zelfs m'n moeder keek gister zo :$), ik ben af en toe misselijk en ik zou zweren dat ik een extreem licht, bijna onzichtbaar, streepje op de test zag vanmorgen. Vriend ziet helemaal niks, en ik ga nu toch ook twijfelen of ik het mezelf niet gewoon inbeeld.. Had net ook heel heel héél licht en een heel heel héél klein beetje roze op m'n papiertje zitten bij het afvegen, dus ik denk toch dat het hier over en uit is..

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Een licht streepje op ovutest heb je idd altijd wel, wanneer beide strepen even dik zijn is ie pas positief, in tegenstelling tot een zw.test, die is al positief met een licht streepje.
    Vandaag een zw.test gedaan, 2v5 van KV, maar helaas was deze negatief. Ik weet niet meer goed wat ik er van moet denken. Vrees dat ik mijn hoop een beetje aan het verliezen ben voor deze ronde.

Heb wel zere boobies! en heb af en toe wat bandenpijn..felle kramp bij onverwachte bewegingen, niezen of lachen. Ow, en ik heb vreetbuien. Dat was het wel. En of het komt door de utro, of dat het tussen m'n oren zit..of tóch van een zwangerschap, geen idee!

12. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi hi, mag ik me aansluiten? Ik zit ook op het wachtbankje heb vorige week zaterdag (27/10) eerste x iui gehad! Zaterdag zou ik dus kunnen testen maa rmijn gyn zei dat ik de 13e pas echt over tijd was! Dus probeer dat aan te houden mits ik niet ongesteld wordt natuurlijk..
    Symptomen die ik nu heb:

witte vloed
    steekjes in de lies die naar mijn bovenbeen gaat terug komt naar mijn liezen (elke dag wel een paar x)
    soms ongi-gevoel
    borsten doen alleen beetje zeer als ik ze stevig vasthoud
    soms wat misselijk/hoofdpijn

Pff wachten wordt nu moeilijk hoor! Lukt het wat met jullie?

Groetjes LLL

13. Hier is het afgelopen, ik heb inmiddels duidelijk bloedverlies.

14. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah nee dat meen je :(! Wat klote zeg!!!

15. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    He nee toch :x balen zeg. En da's nog zacht uitgedrukt. Ik hoop echt dat het jullie heel snel mag lukken!

16. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    vlinderr--> ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent hoor! de dagen gaan zoooo traag...
    wat je zegt met alles wat je voelt vreselijk is dat ik voelde ook van alles en denk dan ook maar dat het tussen me oren zit zelfbescherming denk ik dan maar.

mariska--> ook lekker confronterend he 3 kraambezoeken... dat is wel balen ja kan me ook voorstellen dat je er liever dan met een mooi gevuld buikje zit.

shaddixxx--> jeetje dat is echt k*t waarop het gegaan is ik snap ook echt niet waarvoor ze een verdoving bij je geven dan als die 10 min. moet inwerken en ze er toch niet op wachten konden ze net zo goed die verdoving in hun r**t douwen!
    oh kan me echt voorstellen dat je er pissig om bent en niet nogmaals daarheen wilt.
    ik zou ook verder ook niet weten hoe het zit in andere klinieken en zh... ik liep hiervoor in het mck in leiderdorp daar weet ik niet wat het max bmi is en nu in het amc zou ik het ook niet precies weten maar daar lopen ook gewoon stevigere dames hoor...

shit he wat k*t dat je bloedverlies hebt... echt balen ik had het zo voor je gehoopt.

livelovelaugh--> welkom ik hoop dat je dagen een beetje snel gaan nu nog eventjes dan is het zover en dan hoop ik dat je wachten word beloond

17. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    @LLL natuurlijk mag je je aansluiten! Je mag zaterdag al testen, spannend! Ik officieel volgende week donderdag pas, maar het hangt een beetje op het weekend. Als we dat goed doorkomen word ik wat positiever. Vooralsnog nog steeds een beetje zeurderige buikpijn (al 3 dagen), dus ik ben nog steeds niet heel enthousiast... Lastig he, met al die symptomen. Ze kunnen je zo voor de gek houden.

@shadixxx hoe gaat het nu met je?

@vlinder heb je nog een keer getest?

@ikkuh jij hebt morgen je bloedtest toch? Spannend hoor!

18. Travelgirl82

Travelgirl82 Nieuw lid

28 jun 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen! Mag ik me ook aansluiten? Ik heb 2 cryo's teruggeplaatst gekregen afgelopen zondag van mijn eerste icsi poging. Ik hoor verschillende verhalen over wanneer ik nu zou mogen testen. De tp is gebeurd in mijn eigen cyclus en ik gebruik geen medicijnen. Volgens mijn eigen kalender zou ik as zondag ongesteld moeten worden maar dat is al een week na tp. Ik heb nu voor mezelf bedacht dat ik dinsdag ga testen als er voor die tijd niks is gebeurd... Wat denken jullie? Ik voel nu helemaal niks terwijl bij icsi 1 met de verse tp ik al een week voor NOD al het aan voelde komen...

19. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aah dank je wel mamadoelen ja spannend hoor ! Zaterdag is het twee weken geleden dat ik de iui heb gehad de gyn zei dat ik dinsdag de 13e pas echt over tijd ben dus ik zit een beetje in dubio wanneer ik nou zou testen.. Tenzij mijn ongesteldheid komt natuurlijk (wat ik zooooo niet hoop :().
    Ja ik weet niet wat ik van de symptomen moet denken hoor! Mijn gevoel zegt ook helemaal niks..
    Voor jou hoop ik dat de buikpijn niks slechts betekent! Nou nog een weekje pfff lastig hoor =$!!

Dank je ikkuh1985 spannend hoor nog even! En jij gaat morgen bloed prikken om te kijken of je preggo ben??

Groetjes LLL

20. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( oh nee. Wat ontzettend klote zeg. Had zo voor je gehoopt.
    Sterkte meis!

Deel Deze Pagina