Zwanger na spiraal

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by MICH18, Oct 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Hoi Dames,
    Wij willen gaan voor een tweede.
    Maar ik vroeg mij af hoe het bij jullie ging na de spiraal.
    Ik heb de spiraal maar 3 maanden gehad (veel last ervan gehad)
    Heb hem donderdag eruit gehaald.. En ben sinds vrijdag ongesteld..

Ik ben benieuwd met jullie ervaringen! :D

2. jupke

jupke Niet meer actief

Hoihoi,

Ik heb begin januari mijn spiraal laten verwijderen. Wel meteen een redelijk regelmatige cyclus gekregen. Maar helaas nog niet zwanger.

Maar heb ook verhalen gehoord van vrouwen die wel meteen zwanger raakte. Dus kan alle kanten op.

Succes met zwanger worden!

3. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Hallo, 21 september is mijn spiraal eruit gehaald, ook wij zijn bezig voor en tweede kleine.. Vandaag is mijn nod, maar toe nu toe nog niks.. Wel symptomen die lijden tot en menstruatie.. Wie weet is het snel raak.. Ook wij zullen dat merken! Bij onze eerste was het de eerste ronde raak.. Toen zat ik aan de pil
    Succes! Martina

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoi hoi,

Ik heb 'm er 10 oktober uit laten halen, meteen de volgende dag ongesteld (of ontrekkingsbloeding, weetikveel :p) en dat heeft 8 dagen geduurd. Dan zou 6 november mijn NOD moeten zijn als ik uitga van mijn cyclus voor de zwangerschap en het spiraaltje.

Heb wel het idee dat mijn lijf weer zelf aan de slag aan het gaan is. Wij wachten deze maand ook echt de cyclus af en gaan dan voor een tweede :).

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik was 6 weken daarna zwanger!

6. anoniem28

anoniem28 Actief lid

Jul 26, 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in mei mijn spiraal laten verwijderen, eigenlijk nergens geen last van gehad... Ook vrijwel meteen een regelmatige cyclus, alleen helaas nog geen resultaat, wij gaan voor ons 1ste kindje..

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Eigenlijk is het net als bij de pil of andere vorm van anticonceptie. Je lichaam moet het na het stoppen weer zelf oppaken. Het ene lichaam pakt het direct op, het andere lichaam heeft weken of soms maanden nodig. Het blijft dus altijd afwachten helaas.

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier in augustus gestopt met de mirena. Na onttrekkingsbloeding 1x een menstruatie gehad en nu in ronde 2.. Succes met zwanger worden!

9. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Ook ik heb mijn mirena laten verwijderen. Afwachten tot mijn cyclus weer op gang was en nu is ronde 3 bijna afgelopen, maar gaan denk ik door naar ronde 4. Mister 4 dagen voor nod een testje gewaagd omdat ik zelf dacht dat ik wel eens zwanger kon zijn deze ronde, maar helaas geen 2de streepje!
    Succes

10. 88daantje

88daantje Lid

Sep 3, 2012
    48
    0
    0
    november 2011 heb ik mijn spiraal laten verwijderen, dit doordat ik steeds meer klachten kreeg.
    Omdat mn vriend er nog niet aan toe was om papa te worden hebben we nog even gewacht, nu hij er aan toe is:
    zit ik op de 2e ronde.

succes

11. pegece

pegece Niet meer actief

ik heb 24 september mijn mirena laten verwijderen en nog geen menstruatie gehad.
    dus ik ben benieuwd hoelang het bij ons duurt.

12. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

Apr 12, 2010
    2,667
    658
    113
    Female
    Wat leuk dames, jullie reacties! Misschien kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden in dit forum!
    Ik hoop natuurlijk dat iedereen snel zwanger is!
    Hebben jullie al veel kwaaltjes? Of zijn jullie flink aan het klussen?
    Wij moeten even wachten tot dat de rode duiveltjes weg zijn! haha.
    Hoe doen jullie het eigenlijk met klussen? Hebben jullie ovulatie testjes? Of klussen jullie dagelijks? of om de dag?
    Liefs

13. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Vandaag 1 dag over tijd, tenminste als ik reken.op een cyclus van 28 dagen. Zoals ik al eerder vertelde had ik super menstruatiepijn en ook zoo emotioneel en shaggie, alles leek op een aankomende menstruatie, ik dacht ook laat het maar lekker komen kunnen we aan een nieuwe ronde beginnen! Maar.ik ben dus nog steeds niet ongesteld.. Heb wel hier en daar buikpijntjes, maar niet zo erg als gisteren. Ik er dus een test tegen aan gegooid, negatief! Pfff. Ik dacht ook, als ik die test zie en hij is nega.dan komt de ongi wel weer.. Maar op 1 of andere.manier geloof ik die test niet. Misschien toch nog te vroeg.. Of ik geloof het.pas als ik echt ongi wordt.

Verder zijn wij goed aan de klus geweest, if you know what.I Mean hihi, die ovulatietesten heb ik nog nooit geprobeerd en ga ik ook niet doen! Ik lees alleen maar van die stress verhalen.

Groetjes Martina

14. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Owja! En dit is al de 2e keer dat ik snachts ontzettende dorst heb, net alsof ik de avond van te voren goed gezopen heen.. Wie weet of dit een teken is..

15. pegece

pegece Niet meer actief

ik gebruik ook geen ovulatietesten hoor lijkt me juist dat je daar van gaat stressen.
    wij klussen 1x per 3 dagen ongeveer.
    ik heb wel gevoelige borsten, maar dat heb ik ook als ik ongestelt moet worden dus we wachten maar af.

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoe staat het bij jullie dames? Ik ben er vrij zeker van dat ik m'n eisprong dit keer al gewoon gehad heb :). Nu wachten op de menstruatie! Toch wel weer heeeeel spannend!

17. Zahra2

Zahra2 Actief lid

Oct 24, 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Na jarenlang de pil te hebben gebruikt was ik in 2006 gestopt. Omdat mijn menstruatie erg onregelmatig naar gyn geweest. PCOS was de uitslag, flink balen dus. Maar na een maand of 5,6 toch zwanger geworden (zonder dat we er heel bewust mee bezig waren) en half 2007 bevallen van een gezonde zoon :D. Wat gaat de tijd toch hard, hij is nu alweer 5 jaar, ons schatje!

Ook mijn man en ik hopen op een tweede kindje. Eind augustus is de (mirena) spiraal verwijderd en de mijn eerste cyclus was netjes 28 dagen. Ik heb dus bijna vijf jaar de mirena gehad, soms maar 1 keer paar jaar heel minimaal ongesteld geweest, alleen de laatste maanden opeens vrij regelmatig (wel vrij licht) een keer per maand ongeveer. Herkennen jullie dit ook? Bovendien de laatste maanden vaak last van mijn borsten gehad (had ik tot aan mijn zwangerschap nog nooit gehad), haha tuurlijk gelijk stiekem hopen zwanger te zijn, maar nee hoor. Heb al wel gemerkt dat je lichaam je aardig voor de gek kan houden..

Nu voor de tweede ronde bezig en morgen of overmorgen mijn NOD, spannend!!! Voel nu natuurlijk ook weer van alles, maar probeer er vanuit te gaan dat het nog niet zover is... al hoop ik natuurlijk stiekem toch heel erg van wel ;))!!

Zahra2

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb 3 jaar een spiraal gehad, zonder ongesteld te zijn.
    In April heb ik het eruit gehaald, en 2,5 maand daarna was ik zwanger.
    In Sept. Hellaas een miskraam, dus wij gaan nu voor de 2e ronde :)

19. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Zahra2, gek he, dat je ineens van alles voelt! Ik voel ook al van alles, maar dan meer gericht op m'n cyclus, want ik wacht nog op mijn menstruatie deze maand.
    Helaas kan ik verder niet antwoorden op je vragen met mijn ervaringen, want ik heb de Mirena maar 9 maanden gehad. Volgens mij krijg je meer bloedingen als je de spiraal langer hebt, omdat het minder hormonen af gaat geven. Maar pin me er niet op vast.

El1983, wat naar van de miskraam :(. Je klinkt wel weer positief (of leest positief eigenlijk...). Heel veel succes deze ronde!

20. Zahra2

Zahra2 Actief lid

Oct 24, 2012
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Redhead Ja idd gek dat je van alles voelt. Erg moeilijk om mezelf er niet helemaal mee "gek" te maken ;) Dat van de afname van hormonen had ik ook bedacht idd, maar ook geen idee of dit ook werkelijk zo is. Nou ja, vond het niet zo erg, want aan de ene kant was het super relaxed om bijna nooit ongesteld te zijn, maar aan de andere kant geeft het toch wel een erg geruststellend gevoel als je het wel bent; zo van het werkt allemaal nog ;) Maar goed... nu dus hopen dat het wegblijft! Volgens mij zou ik dus morgen of overmorgen mijn NOD moeten hebben.. aaah toch wel erg spannend! Morgen maar eens een test proberen in huis te halen :)

Share This Page