Wie ook in Febr/Mrt de volgende IVF/ICSI/Cryo TP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. en Yes we mogen verder gelukkig in ieder geval een stapje dichterbij..

greets mij

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Ohw wat fijn dat jullie door mogen. Dus de koorts heeft geen invloed gehad???
    Succes.

Ik hoor woensdag hopelijk meer.

3. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Wat goed dat je door mag!

Ik kom me weer afmelden hier dames. Mag niet door in febr/maart. Mijn cystes zijn niet geslonken en ben niet voldoende onderdrukt dus heb weer een nieuw medicijn meegekregen voor 2 maanden. Hopelijk in maart /april dus weer voor poging 3.

Jullie heeeeeel veel succes en ik lees nog wel mee hoe het met jullie gaat.

Groetjes Herma

4. jij eigenlijk hoor ik hier dus niet te schrijven maar goed geeft niet..
    meiden ik denk aan jullie en ben super blij dat we toch verder kunnen.. en idd zaad was wel slechter als de laatste keer maar goedgenoeg..gelukkig..

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @ Herma: Dat is vervelend nieuws zeg! Kan me voorstellen dat dat echt heel rot is om te moeten wachten... zo dichtbij een mogelijke zwangerschap weer een maand tussen schuiven... Blegh! Hopelijk mag je na deze maand direct door! Gaan ze de cystes verwijderen of krijg je daar pillen voor?

@ Wennes: Laat je weten hoe je evaluatiegesprek ging? Gelijk de planning doorgenomen? Veel succes in elk geval als je dit nog van tevoren leest.

@ Zora: Ja, helaas kennen we elkaar al van het IUI-topic...
    Maar na dit gebeuren gaan we ook weer naar de zwanger-pagina's, ok?

@ Yippyjayee: Fijn dat het voldoende was! Mag ik weten hoeveel zwemmers jullie hebben? (sorry als te persoonlijk is, hoor!)

@ Allen: Hebben jullie ook zoveel zwangere vriendinnen, collega's etc in je omgeving? Eén zwangere kan ik nog wel mee omgaan (eh, meestal), maar als je er twee hebt die lekker met elkaar lopen te beppen over misselijk worden als ze koffie ruiken heb ik het heel moeilijk...

6. botervliegje..

dat weet ik niet is niet gezegd het was minder als de vorige keer en dat was 400.000 dus.. maar het was genoeg voor icsi..

7. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @ Herma; Jeej vervelend zeg. Nog langer wachten...Dikke knuff.

@ All; tuurlijk kom ik hier morgen vertellen hoe het was. Ben echt benieuwd hoe ze het willen gaan doen en wanneer we mogen beginnen. Moet pas in de middag dus eind van de middag kom ik het vertellen.

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @ Yippieajee: Dat is wel fijn zeg! Voor ICSI heb je er toch eigenlijk maar enkele kanjers nodig of niet?

Wij hebben de afgelopen twee keer bij de IUI 300.000 zwemmers gehad (na opwerking, weet niet hoeveel er oorspronkelijk waren).
    Daarvoor altijd miljoen +. Toch hebben de artsen in ons huidige ziekenhuis het over IVF, ICSI zou absoluut nog niet aan de orde zijn. Tja...
    We gaan binnenkort naar Geertgen, ben benieuwd wat zij zeggen.
    Ik hoop toch wel IVF, ICSI lijkt me toch wel weer een stap verder, al is het mentaal...

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    @ Herma:Ach meid, wat rot zeg, nog langer wachten. Ik hoop dat de cystes slinken en je daarna snel weer mag beginnen. We wachten al zoveel. Knuffel!

@ Wennes; Succes vandaag met het evaluatiegesprek, ik ben benieuwd!

@ Botervliegje: Zou inderdaad fijn zijn als we nu eens doorgingen naar het zwanger gedeelte.

@ Yippyjayee:Goed nieuws meid! Gelukkig mag je door, ik blijf je volgen en PB je nog even terug. Knuf!

@ zwangeren in de omgeving: Ja, hier ook: mijn instructrice, mijn collega, mijn buurvrouw, mijn schoonzusje, en iemand in de familie net bevallen. Schoonzusje vind ik nog het ergste. Is de vriendin van mijn zwager die haar een paar weken na zijn scheiding al in huis nam, ze is 21 en 10 jaar jonger en komt niet uit Nederland. Hij heeft kinderen uit een vorig huwelijk en de nodige problemen en de zwangerschap was niet gepland. Was zo'n klap voor mij en mijn mannetje. Bleegh! Waarom daar wel en wij knokken er al 3 jaar voor. :(

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij hadden bij de IUI's tussen de 1 - 4 mln zwemmers. Helaas bleek bij de 1e IVF dat er van de 15 eicellen maar 1 (matige) bevruchting was. Vandaar dus nu ICSI. Achteraf zou ik toch liever meteen ICSI gedaan hebben, hoewel dat bij ons niet aan de orde was want de zwemmers leken prima voor IVF, want ik zie die IVF nu toch wel als een verloren poging hoewel we wel een TP hebben gehad.

Anderzijds weten we nu dat het probleem bij de bevruchting ligt, de zwemmers zijn blijkbaar niet snel of sterk genoeg? Dus we hebben hoop dat we nu met ICSI eindelijk een goede kans hebben.

Even mijn ervaring hoor, het zegt natuurlijk niets over jullie situatie Botervliegje, misschien hebben jullie wel minder zwemmers maar zwemmen ze wel heel snel. :D

11. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Hoi hoi,

Ik mag vanaaf al meteen beginnen met provera om menstruatie op te wekken:):).
    En dan gaan we een kort schema volgen, dus mag meteen op cd 2 beginnen met Gonal en op cd 6 beginnen met cetrotine of iets dergelijks. Is weer een andere manier om te stimuleren.
    Mocht dit ook niet gaan werken begon de arts dat ik evt wel een kandidaat ben voor IVM:). Maar we gaan eerst dit proberen en dan kijken we verder.
    Dus in febr hopelijk onze 1ste icsi poging.

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Had in je eigen topic ook al even gereageerd. Maar goed zeg dat je kunt beginnen. Hopelijk gaat alles deze poging helemaal goed.

We houden elkaar hier op de hoogte. Spannend.

Liefs Zora

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Wennes: wat super dat je al zo snel kan beginnen, we duimen dat deze poging helemaal goed gaat !!

14. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    Meiden, na even meegeschreven te hebben in het januari-topic, kom ik me ook bij jullie voegen. Wij zijn bezig met de laatste twee cryo's uit poging 2. Na een twijfelachtige echo van maandag, vanmorgen de tweede echo gehad. Was mijn ei ineens weg :( Zag er ook heel vreemd uit, heel wazig. Dit was geen goede eisprong geweest, mijn cyclus is helemaal van slag. Heb nu primolut gekregen die ervoor zorgt dat alles eens even goed schoongemaakt wordt. Dan word ik over ongeveer 12 dagen ongi, dan moet ik van dag 3 t/m 7 clomid gebruiken om mijn ei beter te laten groeien en dan kunnen we verder met de cryo's. Dan zal ik ook utrogestan gaan gebruiken. Dus de komende weken ben ik weer vol met hormonen. Dit was wel weer een flinke teleurstelling, maar dat zijn we inmiddels wel gewend. Op naar de volgende maand dus maar weer.
    Zal me hier maar eens even verder inlezen...

15. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Botervliegje: ja ik krijg nu medicijnen provera.

Succes allemaal!

16. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ach Miepje, wat rot meis, dus het was toch neit helemaal goed met je ei. En nu weer een maand wachten, zucht......knuffel meis! Ik vind het wel leuk dat je hier mee komt kletsen, en hopelijk is dit je eindhalte en mag je daarna naar een ander gedelte hier op het topic.

Liefs Zora

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    Dank je wel zora. We zagen het wel een beetje aankomen, dus we hadden ons er al op voorbereid. Maar het komt toch even weer hard aan. Maar goed, ben gisteren gelijk met Primolut begonnen dus hoop dat het aanslaat en we gauw weer verder kunnen.
    Vind het wel gezellig om hier te komen kletsen en hopelijk kunnen we allemaal dit topic positief afsluiten.

18. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @ Miepje; Ja tuurlijk komt het even hard aan. Steeds weer jezelf opladen en dan weer die teleurstellingen:x:x
    Hopelijk gaat dat eitje dadelijk wel goed zijn best doen.
    Mijn duimen draaien voor je.

dikke knuff

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Meiden ik wens jullie allemaal heeeeeeeeeeeeeel veel succes!!!!

20. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Zo, even dit topic uppen hoor, was wel erg ver gezakt. Ik heb goed nieuws te melden. Wij mogen een weekje eerder starten dus aanstaande vrijdag gaat de eerste Deca erin.

Hoe is het met jullie?

Liefs Zora

Share This Page