Wat veel geschreven hier. Spannend allemaal hoor! Ik mag woensdag beginnen met de deca! Is dag 23, maar omdat mijn eisprong dag 16 was is het iets opgeschoven. Heeft iemand tips om het spuiten zo easy mogelijk te maken? Ik spoot altijd Gonal f linksboven mijn navel, maar ik mag geloof ik alleen onder de navel spuiten of ter hoogte van de navel. Brr... ben me nu al een beetje aan het zenuwachtig maken. Pregnyl vond ik ook altijd zo'n rotprik... Ben trouwens vergeten te vragen wanneer ik met Gonal begin. Moet op CD3 terugkomen. Zal dan misschien zijn? Liefs!
Chantal: poging telt pas vanaf punctie. Dit is miv 2010 wettelijk vastgelegd dus als jouw verzekeraar anders redeneert dan klopt dit niet!! Sterkte in elk geval. Sandra, gelukkig toch goed nieuws. Heb je nu zondag punctie? Wel en gedoe zeg. Snippie, ook de 1e fm gehad. Jij moet dus nog weer terug voor een nieuwe meting. Oh en meis, doe rustig aan dit weekend met je mannetje en laat ze op je werk maar even het heen en weer krijgen. Eliff, ik ben juist met acupunctuur gestopt toen ik met ivf begon. Vond het enorm prettig voor ontspanning maar was juist bang dat het misschien iets "fouts" ging doen bij ivf. Weet niet waar het op gebaseerd is maar gewoon gevoel. Zora, lekker he als de puregon er weer bij komt. Komt het allemaal toch weer dichter bij. Alvast veel plezier volgende week. Botervliegje, jij ook begonnen. Spannend. Hypo, fijn dat je alweer kunt beginnen. Wat psycholoog betreft, gewoon doen waar jij je lekker bij voelt, heb er zelf geen ervaring mee. Wij zijn vandaag naar Gent geweest en heb een goed gevuld mandje met eitjes. De gyn schrok een beetje want kleinste eitje is ca 22 mm en grootste al 25 mm. Rechts op het eerste gezicht ca 5 eitjes en links 2 maar ik weet van de vorige keer dat er rechts ook op het eerste gezicht minder zaten dan later bij de punctie bleek. Zondagochtend de punctie. Moeten om 7 uur in het ziekenhuis zijn dus gaan we morgenavond naar hotel tegenover ziekenhuis. Dinsdag is dan als het allemaal goed gaat en er embryoos ontstaan zijn, de terugplaatsing. Kortom, allemaal weer helemaal spannend en ik kijk er echt enorm naar uit. Ok, niet naar de punctie op zich maar wel naar de hele behandeling verder. Vanavond om 22.30 pregnyl spuit en dan zijn we er helemaal klaar voor.
FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN: Alexandra80: 3e icsi 2de kindje Botervliegje: 1e ICSI Chantal76: 2e ivf Elif 82: cryotp Herma: 3e IVF Hypo: 2e ICSI Ladouce: 2e ivf Lisa: 2e cryo tp uit 2e ivf met ecd Loontje: cryo tp uit 1e ICSI MMarian: 1e ICSI Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF Mijs: 1e ICSI in eigen cyclus Robing: 2e cryo tp uit IVF Sandra: 1e IVF Snippie23: 2e ICSI Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui Zora: 1e ICSI na mislukte IVF SPUITEN EN SLIKKEN: Zora: 22-1 Decapeptyl / 5-2 Puregon Alexandra80: 27-1 lucrin/6-2 gonal-f Chantal76: Decapeptyl, duphaston in afwachting van ongi(dan meteen verder, als alles rustig is) Botervliegje: 8-2 decapeptyl/? gonal-f Snippie23: 28-1 Decapeptyl/30-1 puregon Springmuis 19-2 Lucrin/ 5-3 Menopur Ladouce: 27-1 Decapeptyl/29-1 Puregon / 5-2 Pregnyl Wennes 28-1 Gonal / 1-2 cetrotide Lisa 22-1 aan de pil, microgynon Miepje: 28-1 clomid Robing: 31-01 Cetrotide / progynova Hypo: 21-2 Decapeptyl/ ? Puregon 125IE AFSPRAKEN: Wennes: Vrijdag 5-2: 1e fm Miepje: zondag 7-2: 2e fm Ladouce: zondag 7-2: punctie Snippie23:Maandag 8-2 2e fm Ladouce: dinsdag 9-2: als het goed is terugplaatsing Lisa : 11-2 echo om te kijken wanneer beginnen met spuiten lucrin Zora vrijdag 12-2: 1e fm Robing : vrijdag 12-2 echo Hypo: vrijdag 12-2 fvp Alexandra80: dinsdag 16-02: 1e fm MMarian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus ZWANGERE MEIDEN : MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
@ Ladouce: spannend meis. Op naar zondag. @ Snippie; We zitten zo'n beetje in dezelfde situatie. Ook ik heb vandaag 1ste fm gehad. En hier ook heeeel veel kleine eitjes te zien. Al had ik deze keer wel 2 iets grotere. Links 1 van 11mm en rechts 1 van 10mm. Dit heb ik normaal pas met fm3 ofzo. Ook hier maandag weer terug. Nu nog niet ophogen, maar als het zo blijft maandag wel.
FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN: Alexandra80: 3e icsi 2de kindje Botervliegje: 1e ICSI Chantal76: 2e ivf Elif 82: cryotp Herma: 3e IVF Hypo: 2e ICSI Ladouce: 2e ivf Lisa: 2e cryo tp uit 2e ivf met ecd Loontje: cryo tp uit 1e ICSI MMarian: 1e ICSI Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF Mijs: 1e ICSI in eigen cyclus Robing: 2e cryo tp uit IVF Sandra: 1e IVF Snippie23: 2e ICSI Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui Zora: 1e ICSI na mislukte IVF SPUITEN EN SLIKKEN: Zora: 22-1 Decapeptyl / 5-2 Puregon Alexandra80: 27-1 lucrin/6-2 gonal-f Chantal76: Decapeptyl, duphaston in afwachting van ongi(dan meteen verder, als alles rustig is) Botervliegje: 8-2 decapeptyl/? gonal-f Snippie23: 28-1 Decapeptyl/30-1 puregon Springmuis 19-2 Lucrin/ 5-3 Menopur Ladouce: 27-1 Decapeptyl/29-1 Puregon / 5-2 Pregnyl Wennes 28-1 Gonal / 1-2 cetrotide Lisa 22-1 aan de pil, microgynon Miepje: 28-1 clomid Robing: 31-01 Cetrotide / progynova Hypo: 21-2 Decapeptyl/ ? Puregon 125IE AFSPRAKEN: Miepje: zondag 7-2: 2e fm Ladouce: zondag 7-2: punctie Snippie23:Maandag 8-2 2e fm Wennes: Maandag 8-2 2e fm Ladouce: dinsdag 9-2: als het goed is terugplaatsing Lisa : 11-2 echo om te kijken wanneer beginnen met spuiten lucrin Zora vrijdag 12-2: 1e fm Robing : vrijdag 12-2 echo Hypo: vrijdag 12-2 fvp Alexandra80: dinsdag 16-02: 1e fm MMarian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus ZWANGERE MEIDEN : MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
ladouce ohh meid dta gaat rap. Ik vind het niet zo'n ramp hoor nog een echo.en wss woensdag of donderdag nog 1.had ik vorige keer ook dus komt goed! Wennes bij mij word er 1keer opgehoogd mocht het bij de 3de echo bijna goed zijn.maar liever niet.vinden ze te gevaarlijk.vorige keer ging het veelste hard.
Hee meiden, Zora, Snippie, bedankt voor hopen: het was goed! Vandaag 1e fm gehad, was nog weinig actie. In dit geval goed nieuws: waren er dus nog op tijd genoeg bij om deze cyclus te beginnen! Zondag weer. Ben niet zo handig met die lijstjes, wil iemand voor a.s. zondag bij afspraken me op 2e fm zetten? Als ik een follikel van 14 mm heb begin ik met spuiten een paar dagen (gonal-f en cetrotide) tot de Pregnyl. Ladouce, Wennes en Snippie, grappig om zo samen tegelijk de fm meting te hebben.. Hypo gaat idd ineens heel snel bij ons: een jaar geleden zat m'n Mirena nog op z'n plek. We zijn bofkonten (kun je jezelf zo noemen als je in de MMM zit, hihi? Jaaaa, kán!) En jippie: jullie kunnen straks ook weer beginnen! Elif, inderdaad, nu gaat het echt beginnen! Ben helemaal blij en excited! Acupunctuur: wel es over nagedacht. Het lijkt me, naast de ziekenhuisbezoeken een gedoe om ook nog naar de acupuncturist te gaan. Voor iedereen heel persoonlijk, natuurlijk. Bij icsi in eigen cyclus is beginnen met fm-metingen gelijk begin van je poging. Als eitje niet goed groeit, te vroeg springt of er is geen ei gevonden bij punctie: in al die gevallen geldt het als (mislukte) poging. Ladouce, succes in Gent de komende dagen!
Goedeavond meiden, Hier erg drukke werkdagen gehad Hier gaat het goed, af en toe nog wat hoofdpijn en moe... Morgen eindelijk ook aan gonal beginnen! Ga nu even teruglezen en op jullie reageren!
@ Zora en de eerste puregon erin? Yes eindelijk gaat nu het echt werk beginnen! Heerlijk je weekje er tussen uit. @ Elif meid hoop dat het nu helemaal over is! Enne hou vertrouwen hoor, je hebt gewoon een supercryootje!! Het kan ook met 1tje kijk naar Elin!Wat fijn dat je manager dat van je baan heet kunnen regelen maar het is toch erg dat je vanwege overstimulatie perikelen een baan op de tocht hebt staan. Net of jij er voor gekozen hebt zeg idioot! En idd elke keer weer dat bloed zien is zo confronterend. Mijn cyclus was na de mk juist regelmatiger als ervoor. Elif toch dus acupunctuur..ben benieuwd! jammer dat je pas 8 maart terecht kunt. @ Snippie fijn dat je je wat beter voelt! Geen rijbewijs? Kan toch echt niet zonder mijn autootje. Bij jou ook baan op het spel vanwege kinderwens Vind het echt idioot en totaal respectloos en onbegrip. Alsof jij hiervoor kiest. Kan hier heel boos om worden! en je kinderwens uitstellen, dat doe je ook ff....Goed zo meis je komt er wel samen met je mannetje laat de rest maar in hun sop gaar koken grrrr... * huil* omje gedicht. Snippie goede eerste fm al was het nog klein. Hoop maandag grotere fliekeltjes!!! En ben benieuwd of het opgehoogd wordt. Goed dat je lekker relaxt! @ Miepje wat een goed nieuws!!!! Duimen voor zondag pregnyl en goede ontdooiing! @ Sandra jeetje meid doe maar rustig aan meis! En wat fijn dat je toch door mag maar wat elif al zei pas goed op jezelf en doe het rustig aan. Jeetje meis wat maak je allemaal mee weer onzekerheid. Hoop op goed nieuws! @ wennes spannend hoop zo te lezen hoe het was vandaag ooo lees het nu. In ieder geval al beter nieuws als de vorige keer! Hoop dat er lekker een aantal gaan groeien. hier gaat het ook vaak traag en heb vaak 3-4 fm's voor er een punctie in zicht komt net als Snippie @ Mijs wat spannend en onverwachtdat je meteen mocht komen en wat fijn dat je follikel ook nog meewerkt spannend hoor @ Hypo meid wat fijn dat je wel weer zo snel van start mag. Ach meis toch het is ook allemaal niet niks en zo confronterend die stommerot ongi. Hier ook twijfel acupunctuur maar weet het nog niet.Misschien ookv erplichitng erbij. ALs je behoefte hebt aan psychsche ondersteuning, misschien eens overleggen met je zkh, weet dat bij mijn zkh maatschappelijk werk is verbonden aan de afdeling. Bij jou misschien ook, in ieder geval veel sterkte meis en hier je hart luchten kan altijd! @ 76 chantal wat een ellende zeg allemaal. Ik duim en brand een kaarsje! En wat je verzekering zegt klopt niet. SInds 1 januari is het wettelijk geregeld geregeld dat pogingen pas tellen vanaf de punctie. Drain in je hoofd? Jeetje zeg, mag ik vragen waarom? @ Botervliegje....jaa voor jou eindelijk ook bijna beginnen! Ik spuit nu lucrin idd om en om op de buik iets beneden mijn navel. Ik voel de spuiten ene keer meer als de andere, je zou van te voren de huid even kunnen koelen, door de koude voel je dan de pijn minder. Krijg jij nog een uitgangsecho? Dan hoor je dan wrs wanneer je met gonal mag beginnen. @ Ladouce wow wat ga je rap! Punctie al gepland!!! Spannend zeg! En slim omhotel te nemen!Misschien ook wel even ontspannend.
@Ladouce: Spannend meid, heel veel succes gewenst met de punctie. En goed om te lezen dat het wettelijk is vastgesteld. Ik was er ook van overtuigd dat het zo was, maar bij mijn verzekeraar staat iets anders in de pois. Kan ik dat nog ergenbs terugvinden?? @wennes en snippie, Laat de ietjes maar langzaam groeien hoor, liever 2 dagen langer dan overstimulatie toch? Succes weer Hier alles rustig. In afwachting van donderdag of we verder mogen. Kan alles maar moeilijk loslaten zo met dat geprik. Maar heb er alles (zo lijkt het) voor over dus we gaan gewoon door. Ben overigens op een halve kilo weer op mijn gewicht van voor het begin van de deca. Waar kom je nu van aan? Hoor om me heen van de mensen die ook in de MMM zitten dat ze tijdens IVF ICSI allemaal zijn aangekomen. Groeten en fijn weekeinde. Chantal
Spannend chantal en sommige mensen komen aan van de hormonen.netals dat sommige mensen heel erg aan komen van de pil. KNUF
Spannend Chantal kan me voorstellen dat het moeilijk loslaten is. Sommigen van de pil, anderen van hormonen, je komt ook aandoor follikels die groter en meer worden. Succes meid! Yippie hoe is het met jou meid?
weer net terug uit het zh.... moest dan weer bloedprikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. ze dacht van niet,gewoon voor de zekerheid. ik word hier vanmiddag over gebeld en dan krijg ik ook te horen of ik maandag of dinsdag de punctie krijg. dus hopen dat er niks is gesprongen. ladouce jij gaat snel,wel spannend hoor.
Net trouwens een reactie gekregen op het acupunctuur forum, dat de kans dat de acupunctuur bij mijn man helpt ism kruiden heeeeeeeeeeeeeeel gering is. Maar proberen voor de toekomst kunnen we het altijd.
Sandra jeetje meid wat spannend allemaal. Heb je iets gehoord??? Elif ach baadt het niet schaadt he tniet toch? Ik ben vanaf vandaag gepromoveerd tot broedkip..op naar mooi aantal follikels!