@ Wennes: Ja ik heb inderdaad het lange schema, dus ben ook nog wel even aan het spuiten helaas. En ik ga dit keer 100E Puregon spuiten ipv 150E dus ben ook heel benieuwd hoe mijn lichaam daarop reageert. @ Miepie: Mooi lijstje, hopelijk komen er alleen maar zwangeren op te staan. @ Yippie: Fijn meid, dat het er goed uitzag, wanneer moet je weer terug? Oh ik zie het al in je onderschrift, de 23e. @ Springmuis: Jamer je hier weer te zien inderdaad, maar we gaan er deze maand een mooie maand van maken!!!
FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN: Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF Zora: 1e ICSI na mislukte IVF 22-1 start Decapeptyl Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging Herma: 3e IVF Botervliegje: 1e IVF Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui Loontje: cryo tp uit 1e ICSI Sandra: 1e IVF Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging AFSPRAKEN: Yippie zaterdag 23-1 : 2e fm Zora vrijdag 12-2: 1e fm ZWANGERE MEIDEN : MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT:
Fijn dat lijstje, is het lekker overzichtelijk. @ Springmuis; hopelijk ook voor jou deze keer meer succes. @ Zora; Het is steeds toch weer spannend hoe je lichaam gaat reageren he. Maar idd met lang schema ben je ook wel even bezig. @ Yippe; mooi meis al 3 eitjes. Hopelijk groeien er nog een aantal door. Op naar zaterdag
Meiden, ik wens jullie een fijn weekend! Ik klets maandag weer gezellig mee. Vanavond de eerste Deca er weer in. Eindelijk. Heb mijn avater veranderd. Toepasselijk.
Kom me hier ook maar melden. Vandaag eerst FM gehad voor de IVF, maar veel te veel eitjes dus poging wordt gestaakt. Vandaag beginnen met duphaston en decapeptyl door spuiten. Over 2 weken echo en als alles rustig is kunnen we dan meteen door. Wat een k*tzooi is die hele MMM toch. Na het weekeinde hopenlijk weer wat meer moed maar nu even niet. Chantal
hoi ik sluit me ook hier weer aan, volgende week echo om te kijken of eitje op springen staat, 1e week van februari tp cryo.
Hallo Dames, Ook ik melde me effe aan...begin als het goed is in feb met 1e ivf/icsi. We krijgen 2e van feb uitslag van 2e semenanalyse. Aan de hand daarvan zal onze fertiliteitsarts ons vertellen wat voor een behandeling er wordt geadviseerd. 1e uitslag was namelijk niet zo goed..kwalitatief slecht. Maar mijn man moest een pauze van 3 maanden tussen 1e en 2e onderzoek omdat hij tijdens de 1e onderzoek antibiotica gebruikte...dat kan een effect hebben gehad op het zaad. Ik heb mijn onderzoeken enzo..gehad en bij bij mij was alles goed. Nu gaan we eindelijk beginnen 19 feb krijgen we de uitslag en dan gaan we beginnen. Er is nameljk geen wachttijd. Ik kijk trouwens niet uit naar die prikjes die ik mezelf moeten geven ...denk ook niet dat ik mezelf kan prikken val zowat flauw als iemand anders bloed prikt bij me laat staan ik zelf???? (heb geen fobie ofzo voor naalden) maar kan er toch niet tegen. Ik leef echt naar die datum toe...heb echt met heel veel moeite 3 maanden gewacht. Ik hoop dat het nu alleen maar snel zal gaan. Het lijkt me wel wel leuk om mee te kletsen met dames die ook in feb/maart beginnen.. @iedereen: Heel veel succes en geluk met de behandelingen..en blijf positief denken....dit wordt ons jaar Groetjes Wensje
Lucky welkom! Chantal, jij ook welkom, maar wat kaa uu thee dat de poging word gestaakt hopelijk volgende ronde meer geluk! Wensje, welkom! de prikjes vallen wel mee hoor, doet geen pijn, je gaat ook eerst nog bij de dokter oefenen, en bij ons werkt het zo dat als je het zelf niet durft, je het bij het z'huis kan laten doen.. je partner kan het trouwens ook doen. gelukkig hoef je niet zo lang te wachten! bij ons heeft het vanaf 1e afspraak in het ziekenhuis tot de 1e icsi 10 maanden geduurd, dit ook omdat mannetje 2x chromosomenonderzoek moest doen waar je in totaal 6 maanden op moest wachten, verder hier gelukkig ook geen wachtlijsten..
Hallo! Ik lees al een poosje mee, eigenlijk op alle forums wat betreft de vruchtbaarheidsbehandelingen. Maar nu ik (eindelijk) concrete afspraken heb wil ik wel gezellig meekletsen! Wij zitten al een poosje in de MMM, ivm zeer slecht zaad... Moest eerst nog wat geduld hebben ivm een speklaagje =) Maar die is nu zogoedalsweg, en we hadden vandaag onze Intake voor ICSI! En ik meld me niet voor niets hier bij de Feb. Maart afd. =) We mogen 16 maart voor onze uitgangsecho en als het goed is zetten we op 28 maart de eerste spuit decapeptyl! Op naar het avontuur zullen we maar zeggen!
hey meiden, kom me hier ook aanmelden. vandaag te horen gekregen dat onze 4e cryo tp afgebroken wordt, gyn vertouwd het niet omdat ik eigen folllikels had zitten, en ik dit keer geen lucrin hoefde te spuiten i.v.m. vervroegde overgang, slijm was maar 6 mm, en vrouwelijk hormoon was veels te hoog voor alleen het gebruik van progynova, poging gestopt dus, helaas, maar onze cryo's zijn te kostbaar om ze te vergooien, dus gyn vond het beter om te stoppen. dus nu weer aan de pil en over 3 weken kijken met echo of alles rustig is en dan weer beginnen met spuiten van lucrin. tp zal dan vast ergens in maart uitkomen. zal van de week eens even terug gaan lezen in dit topic. liefs lisa.
Marian & Lisa welkom! Lisa, dat is een behoorlijke tegenvaller zeg gelukkig dat de cryo's bespaard zijn gebleven! Succes meiden! voor jullie het weten is het zover
Shit Lisa, dat het inderdaad niet doorgaat. Maar de cryo's voor niets ontdooien is ook jammer. Hopenlijk snel betere berichten. Chantal
Lisa.. wat ongelofelijk bagger zeg.. pff .. knuffie van hier.. hier vandaag voor de 2e fm geweest zag er goed uit. Maandag weer komen dus komen steeeds dichter bij de punctie. groetjs Yippie
Welkom aan alle nieuwe meiden ... Heel veel succes iedereen !! Ik ben gisteren ongi geworden, dus heb me gelijk aangemeld. Helaas 's middags te horen gekregen dat er geen plek is deze maand, dat betekend in ieder geval dat we zeker weten volgende maand aan de beurt zijn ! Ach nog een maandje rust is eigenlijk ook wel lekker. Blijf zeker in dit topic hangen en jullie allemaal volgen. Mijn TP zal nu begin maart worden. Prettig weekend nog allemaal.
Hier is vandaag onze nachtmerrie waar geworden echt een miskraam! Ik hoop dat we in februari of maart toch wel weer verder kunnen
Oh neee!! Elif wat verschrikkelijk! heel veel sterkte meis! Knuf! Loontje hier hadden ze ook geen plaats.. vandaar ook een extra maandje rust
Dank je wel springmuis! Ik hoop toch dat we snel weer kunnen beginnen. Jij heel veel succes in februari!
Marian, Wensje, Lucky welkom hier, er is een lijstje op de vorige pagina(s), zet jezelf er gerust bij, als je niet weet hoe het werkt meld het dan even dan kan een van ons het doen. @ Lucky: Jij hebt een cryo TP begrijp ik? Spannend meis! Marian: Dus jullie gaan in maart starten, spannend zeg. Alvast heel veel succes en hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt. Ik begrijp dat je eerst wat moest afvallen en dat dat ook gelukt is? Wat goed zeg! Wensje: Voor jou ook spannend. Wordt het zeker weten IVF of ICSI of kan het ook nog IUI worden? Zaad kan inderdaad erg verslechteren door antibiotica. Het spuiten valt mee. De Puregon stelt niet zo veel voor. De Decapaptyl vind ik niet fijn, maar als je eerst een ijsklontje op je buik drukt en dan prikt gaat het prima. De eerste week doe ik zonder het ijsklontje, maar de weken erna met dan gaat het prikje echt vervelend worden. En geloof me het went. Ik was ook bang voor naalden, en vind ze nog steeds niet leuk, maar wat moet dat moet. Chantal en Lisa, welkom hier al had ik jullie hier liever niet gezien. Chantal wat rot zeg dat je teveel eitjes had, gelukkig kun je snel weer door ook al is het wel een domper. Knuffel! Lisa, voor jou ook een tegenslag, de zoveelste weer. Vind het echt rot voor je en dat is zacht uitgedrukt. Voor jou een hele dikke knuffel en hopelijk de komende maand(en) meer geluk meis. @ Loontje, ook voor jou een maand uitgesteld. Gelukkig vind je het zelf wel lekker nog een maand rust. En leuk dat je mee blijft kletsen. Het is het Febr/Maart topic dus je hoort er nog gewoon bij hoor! @ Yippie: Wat fijn dat alles er goed uitzag, ben benieuwd wanneer de punctie is, spannend zeg! @ Elif: Och meis, ik heb er echt geen woorden voor. Ik wilde jou helemaal niet in dit topic tegenkomen. Het leven is soms echt oneerlijk. Fijn dat je alweer een beetje vooruit kunt kijken, maar neem de tijd he meissie. Sterkte en een hele dikke knuffel. @ Springmuis: Wanneer begin jij ook al weer met de 1e Deca spuit? Nou meiden fijn weekend nog! Liefs Zora
He bah... wat naar Elif!! Erg verdrietig voor jou. Deze keer moet het gewoon lukken en blijven de kleintjes zitten, hoor! Chantal en Lisa: Pffff.... wat balen!! Daar reken je toch ook niet op... Wat wordt je geduld toch op de proef gesteld in de MMM, he. Ik hoop dat jullie geduld nu eindelijk beloond gaat worden! Loontje85: Jij ook al vervelend nieuws! Bah! MMarian: Welkom hier! Dat er maar snel een heel lokaal speklaagje weer bij kan komen Yippie: Fijn dat de tweede fm-meting goed ging! Hoeveel eitjes had je? Zora: Hoe is het met jou? Heb je bijwerkingen van de deca? Wennes: Duivels al in zicht? Gek dat je zo op je ongi zite te wachten he! Meiden die ik heb overgeslagen: Heel veel succes! Ik ben bij Geertgen geweest. Wat een verademing ivt mijn eerdere ziekenhuis! Het goede nieuws: ik mag gelijk beginnen! Nou ja, over twee weekjes de deca starten. Ik hoef niet aan de pil, het zou zelfs prima zijn als ik deze maand zwanger zou raken, de deca zou nog niet zoveel schade aanrichten. Maar goed, itt tot mijn vorige arts die alleen IVF wil doen zei de arts van Geertgen dat dat onverstandig is, goede kans dat er weinig of geen bevruchtingen optreden. Dringend advies dus ICSI... Alleen het rare is: we hoeven geen chromosomenonderzoek en in de ICSI-folder stond dat dat standaard is! Tenminste, daar is niets over gezegd tijdens het gesprek en er zou ook geen tijd meer voor zijn als ik over twee weken al aan de deca kan beginnen... Ik denk dat het niet nodig is omdat er wel een aanwijsbare reden is voor de matige zwemmers: indaling van de balletjes van Botervliegje-man was pas rond zijn 11e. Weet het nu even niet zo goed... Zou het beter zijn om te staan om een chromosomenonderzoek of vertrouwen op het oordeel van de arts? Ik neig naar het laatste... We mogen trouwens maar één emmy terugplaatsen. Ik vind het heel spannend allemaal...
@ botervliegje: als er een duidelijk aanwijsbare oorzaak voor slechte zaadkwaliteit iis dan wordt dit onderzoek vaak overgeslagen. Meestal wordt het onderzoek verricht waarbij geen duidelijke oorzaken worden gevonden en is het onderzoek bedoelt om dingen uit te sluiten als oorzaak... Succes in ieder geval!