Wie ook in Febr/Mrt de volgende IVF/ICSI/Cryo TP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    O wauw Elif, begin ook door te lezen over dat floaten, massage, ontspanning aan dat soort dingen te denken. Begrijp ik goed dat je daar heen gaat in april op vakantie?

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ja 5 april gaan we 1 weekje naar kemer:D
    behalve de bruiloft eerste keer echte vakantie:D
    Kijken er echt naar uit.
    En zo goedkoop!

3. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    @Zora: heeeeeeeel veel succes morgen!! Ik hoop op een goede oogst. Zal voor je duimen

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    @Snippie: jij ook heeeeeel veel succes morgen! Hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan en er voldoende eitjes worden gevonden. Zal voor je duimen meid!

5. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Zora en snippie: heel veel succes morgen.

@ Alexandra: mooi nieuws meis, op naar vrijdag.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ffkes snel eerst hier op reageren... ik wil niet de boel verpesten ofzo maar... in het geval dat je emmy('s) lekker gaan nestelen...

Dat mag niet als je zwanger bent, althans in Thermen 2000 (Valkenburg) vragen ze of er zwangeren zijn omdat je dan niet mee zou mogen doen.
    Weet ff niet meer waarom, maar schijnt een reden voor te zijn.

7. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Waarom floaten tijdens en na zwangerschap?

Fysiek

Het is de gewichtloosheid, die het floaten zo aangenaam maakt. Het magnesiumsulfaat zout (Epsom zout) verandert het water in zout water, waarbij de vrouw een lichte opwaartse druk voelt. Zij kan niet ondergaan en drijft, zonder inspanning, op haar rug. Het lichaam wordt vederlicht. Dat doet vooral de extra belaste wervelkolom bij zwangeren goed. De spieren in de onderrug, die dan vaak zeer hard aanvoelen, ontspannen zich en kunnen tijdens het floaten weer optimaal doorbloed raken.
    Bovendien zorgt de horizontale ligging ervoor, dat het lichaamsvocht weer gelijkmatig kan circuleren; hierdoor kunnen oedemen in benen en armen oplossen. Ook het zenuwstelsel profiteert van het uitblijven van de zwaartekracht: de spijsvertering komt op gang en de bloeddruk daalt.
    Terwijl moeder en baby ontspannen, heeft het magnesiumsulfaat zout nog een bijkomend voordeel: het komt via de huid in de spieren en gaat verkramping tegen. En het maakt schoon: de huid wordt zacht en schrompelt niet zoals in andere baden.
    Magnesiumsulfaat wordt ook al op medisch gebied gebruikt voor zwangere vrouwen die complicatie krijgen tijdens hun zwangerschap.

Mentaal

Door het ontbreken van externe prikkels, raken zowel lichaam als geest totaal ontspannen. De hersenactiviteit wordt verlaagd naar de thetafase, die normaliter alleen tijdens het slapen kan worden bereikt. Deze fase wordt geassocieerd met creativiteit, inspiratie, dromen en beeldend denken. Een uur floaten staat gelijk aan 4/6 uur slaap. Dit maakt dat floaten zeer effectief werkt bij mensen met een te kort aan slaap.

Floaten stimuleert ook de aanmaak van endorfine - een chemische stof aangemaakt doorde hersenen - waardoor we ons prettig gaan voelen. Hierdoor ervaar je minder pijn enbovendien bevordert het de gemoedstoestand. De enige andere activiteit die deaanmaak van endorfine in de hersenen stimuleert is lichaamsbeweging.

Samen zijn met je baby

Maar niet alleen het lichaam vindt herstel tijdens floaten. Ook de gemoedstoestand vindt rust. Omdat elke prikkel - vooral beelden - ontbreekt, doen de hersenen nieuwe energie op.
    Veel floaters vertellen achteraf dat ze op nieuwe ideeën komen en daarna veel creatiever zijn. Deze nieuwe energie kan ook de relatie met de baby versterken: want bij het floaten wordt de zwangere zich veel bewuster van de ongeboren baby, alleen zij en haar baby lijken te bestaan. En.....zij bevinden zich beide in dezelfde toestand....de baby in het vruchtwater, de moeder in de floatcabine.

Na de zwangerschap is het heerlijk om te floaten, omdat de ontspanning en herstel makkelijker en sneller te vinden is tijdens het floaten.
    Na een geboorte van een kind kan een slaaptekort optreden of deze is zelfs al ontstaan tijdens de zwangerschap. Om het slaaptekort toch enigzins bij te houden, is het floaten ook aan te raden. Floaten staat gelijk aan 4 tot 6 uur slaap.

Floaten kan gedurende de gehele zwangerschap. Echter in de laatste weken van de zwangerschap, waarbij de kans op een ontsluiting groter wordt, raden wij het floaten uiteraard af.

Stel je voor, je ligt in warm water, met zachte muziek op de achtergrond, verstand op nul, je hoeft nergens aan te denken, je bent helemaal alleen met je baby. Je hoeft alleen maar te liggen en te genieten.......

8. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    dat heb ik gelezen.....

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehh ik zie het staan, nou ja dan zal dit wel weer zoiets zijn waarvan er heul veul verschillende meningen zijn ;)

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    ja, lastig, hoor. Zijn zo veel dingen waar verschillende dingen/meningen over bekend zijn rondom wel/niet doen tijdens zwangerschap. Superlastig wat nu wel en niet kan...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht dat je alleen niet in sauna's etc. mag als je zwanger bent..?
    Warm water mag toch wel (denk aan een lekker warm bad..). Als het maar niet TE warm is (ivm je bloeddruk).

Elmo

12. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Er schiet mij weer iets te binnen dat je TE ontspannen ofzo zou kunnen raken waardoor te weinig zuurstof??/ bewusteloos kunt raken? :(

*kijkt met een frons naar het beeldscherm en denkt, hoe zat het nu ook al weer...*

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahahah..kan me die frons voorstellen hoor...TE ontspannen?
    Lijkt me sterk ;)

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Hihihi, zie, alweer allemaal meningen en ideeën....

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha maar echt, meen me dt echt te herinneren.
    Vorig jaar, begin 2009 toen het leven er nog zonnig en super optimistisch uitzag en er kans was dat progesteron genoeg voor ons was voor een zwangerschap en ik druk aan het progesteronnen was, hoorde ik dit en dacht nog... ehhh wel of niet floaten dan...????

Ik zat toen op 2 dagen ofzo na ei dus ik had gekozen voor wel floaten... en ooowwww wat was het lekker!!!! ;):D;):D;)

BTW floaten met prog. is floaten met tampon ;) voordat jullie nou getsiederrie denken :p ;)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gehehehe.... "bolletjes in m'n ...."

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  18. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Hoi dames
    ik lig nu lekker uit te rusten!
    Mean leverd een zijn spul in!
    Dan is het wachten of dat goed is!
    Er zijn bij mij 9eitjes aan geprikt waar van 7goede eicellen!
    Prima zeiden ze:)!
    Vrijdag word ik tussen half 10 en 11 gebel hoeveel bevrucht en of er een terug plaatsing is!

Oja Maartje op de site van waar wij gaan floaten staat dat je het gewoon mag doen tijdens zwangerschap!had daar juist nog naar gekeken:)!en buiten dat tp os zaterdag en ga vrijdag floaten:)!

Knuf
    Knuf

19. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Oja en sauna mag niet als je lichaam er niet gewent aan is!
    Knuf

20. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN:
    Alexandra80: 3e icsi 2de kindje
    Botervliegje: 1e ICSI
    Chantal76: 1e ivf
    Elif 82: cryotp
    Herma: 3e IVF
    Hypo: 2e ICSI
    Ladouce: 2e ivf
    Lisa: 2e cryo tp uit 2e ivf met ecd
    Loontje: cryo tp uit 1e ICSI
    Maartje84: poging tot IVF zoveel, verzekeringstechnisch mn 1e IVF
    MMarian: 1e ICSI
    Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF
    Mijs: 1e ICSI in eigen cyclus
    Robing: 2e cryo tp uit IVF
    Sandra: 1e IVF
    Snippie23: 2e ICSI
    Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging
    Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging
    Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui
    Zora: 1e ICSI na mislukte IVF

SPUITEN EN SLIKKEN:
    Lisa 22-1 aan de pil, microgynon,12febr. start lucrin en 25 febr. start progynova.
    Zora: 22-1 Decapeptyl / 5-2 Puregon
    Snippie23: 28-1 Decapeptyl/30-1 puregon
    Alexandra80: 27-1 lucrin/6-2 gonal-f
    Wennes 28-1 Gonal / 1-2 cetrotide
    Robing: 31-01 Cetrotide / progynova / utrogestan
    Chantal76: decapeptyl/puregon
    Botervliegje: 8-2 decapeptyl/? gonal-f
    Springmuis 19-2 Lucrin/ 5-3 Menopur
    Hypo: 21-2 Decapeptyl/ ? Puregon 125IE
    Mijs: 9-2 Cetrotide/ Gonal-f/ 10-2 Pregnyl, 3 x Pregnyl na tp
    Maartje84: van 12-2 tot 21-2 aan de Orgametril, 26-2 starten met Gonal-F 225 eenheden

AFSPRAKEN:
    Alexandra80: dinsdag 16-02: 1e fm
    Zora: Woensdag 17-2 Punctie
    Wennes: woensdag 17-2 5e FM
    Robingt : 12.02 echo, 17.02 ontdooien, 18.02 TP !!!!
    Chantal76: vrijdag 19-02 1e FM
    Snippie:Vrijdag 19-2: Bel afspraak wel/niet bevruchting+tp
    Maartje84: 24-2 ongi worden!!!
    Maartje84: 2-3 1e FM
    Hypo: 3-3 uitgangsecho
    Marian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus
    Lisa: 16 mrt. echo

TESTEN:
    23-2: Ladouce
    26-2: Sandra
    27-2: Miepje
    28-2: Mijs