O wauw Elif, begin ook door te lezen over dat floaten, massage, ontspanning aan dat soort dingen te denken. Begrijp ik goed dat je daar heen gaat in april op vakantie?
Ja 5 april gaan we 1 weekje naar kemer behalve de bruiloft eerste keer echte vakantie Kijken er echt naar uit. En zo goedkoop!
@Snippie: jij ook heeeeeel veel succes morgen! Hoop dat het bij jou ook allemaal goed zal gaan en er voldoende eitjes worden gevonden. Zal voor je duimen meid!
ffkes snel eerst hier op reageren... ik wil niet de boel verpesten ofzo maar... in het geval dat je emmy('s) lekker gaan nestelen... Dat mag niet als je zwanger bent, althans in Thermen 2000 (Valkenburg) vragen ze of er zwangeren zijn omdat je dan niet mee zou mogen doen. Weet ff niet meer waarom, maar schijnt een reden voor te zijn.
Waarom floaten tijdens en na zwangerschap? Fysiek Het is de gewichtloosheid, die het floaten zo aangenaam maakt. Het magnesiumsulfaat zout (Epsom zout) verandert het water in zout water, waarbij de vrouw een lichte opwaartse druk voelt. Zij kan niet ondergaan en drijft, zonder inspanning, op haar rug. Het lichaam wordt vederlicht. Dat doet vooral de extra belaste wervelkolom bij zwangeren goed. De spieren in de onderrug, die dan vaak zeer hard aanvoelen, ontspannen zich en kunnen tijdens het floaten weer optimaal doorbloed raken. Bovendien zorgt de horizontale ligging ervoor, dat het lichaamsvocht weer gelijkmatig kan circuleren; hierdoor kunnen oedemen in benen en armen oplossen. Ook het zenuwstelsel profiteert van het uitblijven van de zwaartekracht: de spijsvertering komt op gang en de bloeddruk daalt. Terwijl moeder en baby ontspannen, heeft het magnesiumsulfaat zout nog een bijkomend voordeel: het komt via de huid in de spieren en gaat verkramping tegen. En het maakt schoon: de huid wordt zacht en schrompelt niet zoals in andere baden. Magnesiumsulfaat wordt ook al op medisch gebied gebruikt voor zwangere vrouwen die complicatie krijgen tijdens hun zwangerschap. Mentaal Door het ontbreken van externe prikkels, raken zowel lichaam als geest totaal ontspannen. De hersenactiviteit wordt verlaagd naar de thetafase, die normaliter alleen tijdens het slapen kan worden bereikt. Deze fase wordt geassocieerd met creativiteit, inspiratie, dromen en beeldend denken. Een uur floaten staat gelijk aan 4/6 uur slaap. Dit maakt dat floaten zeer effectief werkt bij mensen met een te kort aan slaap. Floaten stimuleert ook de aanmaak van endorfine - een chemische stof aangemaakt doorde hersenen - waardoor we ons prettig gaan voelen. Hierdoor ervaar je minder pijn enbovendien bevordert het de gemoedstoestand. De enige andere activiteit die deaanmaak van endorfine in de hersenen stimuleert is lichaamsbeweging. Samen zijn met je baby Maar niet alleen het lichaam vindt herstel tijdens floaten. Ook de gemoedstoestand vindt rust. Omdat elke prikkel - vooral beelden - ontbreekt, doen de hersenen nieuwe energie op. Veel floaters vertellen achteraf dat ze op nieuwe ideeën komen en daarna veel creatiever zijn. Deze nieuwe energie kan ook de relatie met de baby versterken: want bij het floaten wordt de zwangere zich veel bewuster van de ongeboren baby, alleen zij en haar baby lijken te bestaan. En.....zij bevinden zich beide in dezelfde toestand....de baby in het vruchtwater, de moeder in de floatcabine. Na de zwangerschap is het heerlijk om te floaten, omdat de ontspanning en herstel makkelijker en sneller te vinden is tijdens het floaten. Na een geboorte van een kind kan een slaaptekort optreden of deze is zelfs al ontstaan tijdens de zwangerschap. Om het slaaptekort toch enigzins bij te houden, is het floaten ook aan te raden. Floaten staat gelijk aan 4 tot 6 uur slaap. Floaten kan gedurende de gehele zwangerschap. Echter in de laatste weken van de zwangerschap, waarbij de kans op een ontsluiting groter wordt, raden wij het floaten uiteraard af. Stel je voor, je ligt in warm water, met zachte muziek op de achtergrond, verstand op nul, je hoeft nergens aan te denken, je bent helemaal alleen met je baby. Je hoeft alleen maar te liggen en te genieten.......
Ehh ik zie het staan, nou ja dan zal dit wel weer zoiets zijn waarvan er heul veul verschillende meningen zijn
ja, lastig, hoor. Zijn zo veel dingen waar verschillende dingen/meningen over bekend zijn rondom wel/niet doen tijdens zwangerschap. Superlastig wat nu wel en niet kan...
Ik dacht dat je alleen niet in sauna's etc. mag als je zwanger bent..? Warm water mag toch wel (denk aan een lekker warm bad..). Als het maar niet TE warm is (ivm je bloeddruk). Elmo
Er schiet mij weer iets te binnen dat je TE ontspannen ofzo zou kunnen raken waardoor te weinig zuurstof??/ bewusteloos kunt raken? *kijkt met een frons naar het beeldscherm en denkt, hoe zat het nu ook al weer...*
Haha maar echt, meen me dt echt te herinneren. Vorig jaar, begin 2009 toen het leven er nog zonnig en super optimistisch uitzag en er kans was dat progesteron genoeg voor ons was voor een zwangerschap en ik druk aan het progesteronnen was, hoorde ik dit en dacht nog... ehhh wel of niet floaten dan...???? Ik zat toen op 2 dagen ofzo na ei dus ik had gekozen voor wel floaten... en ooowwww wat was het lekker!!!! BTW floaten met prog. is floaten met tampon voordat jullie nou getsiederrie denken
Hoi dames ik lig nu lekker uit te rusten! Mean leverd een zijn spul in! Dan is het wachten of dat goed is! Er zijn bij mij 9eitjes aan geprikt waar van 7goede eicellen! Prima zeiden ze! Vrijdag word ik tussen half 10 en 11 gebel hoeveel bevrucht en of er een terug plaatsing is! Oja Maartje op de site van waar wij gaan floaten staat dat je het gewoon mag doen tijdens zwangerschap!had daar juist nog naar gekeken!en buiten dat tp os zaterdag en ga vrijdag floaten! Knuf Knuf
FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN: Alexandra80: 3e icsi 2de kindje Botervliegje: 1e ICSI Chantal76: 1e ivf Elif 82: cryotp Herma: 3e IVF Hypo: 2e ICSI Ladouce: 2e ivf Lisa: 2e cryo tp uit 2e ivf met ecd Loontje: cryo tp uit 1e ICSI Maartje84: poging tot IVF zoveel, verzekeringstechnisch mn 1e IVF MMarian: 1e ICSI Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF Mijs: 1e ICSI in eigen cyclus Robing: 2e cryo tp uit IVF Sandra: 1e IVF Snippie23: 2e ICSI Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui Zora: 1e ICSI na mislukte IVF SPUITEN EN SLIKKEN: Lisa 22-1 aan de pil, microgynon,12febr. start lucrin en 25 febr. start progynova. Zora: 22-1 Decapeptyl / 5-2 Puregon Snippie23: 28-1 Decapeptyl/30-1 puregon Alexandra80: 27-1 lucrin/6-2 gonal-f Wennes 28-1 Gonal / 1-2 cetrotide Robing: 31-01 Cetrotide / progynova / utrogestan Chantal76: decapeptyl/puregon Botervliegje: 8-2 decapeptyl/? gonal-f Springmuis 19-2 Lucrin/ 5-3 Menopur Hypo: 21-2 Decapeptyl/ ? Puregon 125IE Mijs: 9-2 Cetrotide/ Gonal-f/ 10-2 Pregnyl, 3 x Pregnyl na tp Maartje84: van 12-2 tot 21-2 aan de Orgametril, 26-2 starten met Gonal-F 225 eenheden AFSPRAKEN: Alexandra80: dinsdag 16-02: 1e fm Zora: Woensdag 17-2 Punctie Wennes: woensdag 17-2 5e FM Robingt : 12.02 echo, 17.02 ontdooien, 18.02 TP !!!! Chantal76: vrijdag 19-02 1e FM Snippie:Vrijdag 19-2: Bel afspraak wel/niet bevruchting+tp Maartje84: 24-2 ongi worden!!! Maartje84: 2-3 1e FM Hypo: 3-3 uitgangsecho Marian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus Lisa: 16 mrt. echo TESTEN: 23-2: Ladouce 26-2: Sandra 27-2: Miepje 28-2: Mijs ZWANGERE MEIDEN : MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT Yippie