Wie ook in Febr/Mrt de volgende IVF/ICSI/Cryo TP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    o, wat een domper voor jou Alexandra, hoop dat er goede follikelactie komt nu! Duim, duim, hormonen doe jullie werk!

Snippie!! Wat een geluk! 7 mooie embryootjes! Geniet lekker van het idee van de mooie kansen op kindje!

Zora, duim voor je mee dat jullie ook goed nieuws krijgen!

Hypo, wanneer hoor jij eigenlijk meer over de start van je volgende ICSI-poging?

Robing, wat een stoere embryo: in 1 nachtje van 6 naar 12 cellen! Die heeft er zin in!

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Alexandra,wat een teleurstelling, ik hoop voor je dat ze maandag alsnog mooi doorgegroeid zijn.

Robing, jou kleine doet het al goed zeg! Moet toch een positief einde krijgen zou je zo denken.

Zora, jij succes morgen.

Hier alles ok, blijft spannend en we wachten maar rustig ;) af.

3. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Fijn, vanaf zondag begin je te spuiten!

Ja, hoor Hypo, dat gaat wel. Het duurt ook nog een dikke week, dus als ik nu al zenuwen zou hebben.... Tuurlijk ben ik razend benieuwd, maar gelukkig op een draaglijke manier :)
    En voel natuurlijk van alles down under...ach, het hoort erbij.
    Probeer vooral erg blij te zijn met de kans op zwangerschap en meestal lukt dat. Verder veel kaarsjes branden en de embryo liefdevol toe te spreken doch ook streng op zijn taak te wijzen :D
    Mijn man aait elke avond in bed m'n buik. Supergaaf om alleen dat al samen mee te maken, nu!

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Wow Snippie: Fantastisch! Dat moet toch goedkomen!

Alexandra: Ik hoop dat je geduld beloond wordt maandag... de eitjes hebben gewoon de tijd nodig om zich heeeeeel goed te ontwikkelen. :D

Zora: Spannend meis. Ik gun het je zo! Met ICSI moet het lukken volgens mij, hoor!

@ All: Veel succes meiden! Fijn om zoveel steun te vinden hier.

@ All: Vandaag CD 2 echo gehad! Ik mag de 22e beginnen met 150 EH Gonal f. Eerstvolgende echo de 25e al. Ik heb 'typische PCO eierstokken' volgens doc, al heb ik gelukkig het syndroom niet, hoor. Maar er stonden wel heel veel eitjes klaar, risico op overstimulatie is groot bij mij. Gelukkig mag ik zo snel terugkomen.

6. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Sorry ff ego bericht:

Hier poging afgeblazen. Dreigt zware overstimulatie. Zat al vocht in mijn buik. Moet nu twee weken doorgaan met cetrotide en dan 8 maart weer terug komen. Dus hier gaat het IVM worden hoogstwaarschijnlijk.

7. he wennes wat balen zeg!!!

Zora sterkte meis morgen.. zal aan je denken vannavond...

al: veel ontwikkelingen hier ik heb niet alles gevolgd.. gaat hier erg op en af.. maar goed dat mag en hoort er bij..

iedereen suc6 met wachten.. en niet naast mij komen zitten hoor..

liefs yippie

8. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    Wannes das balen!

De rest heel veel succes met spuiten en de puncties en de wachtweken want het schiet op haha.

Ik denk zelf dat het bij mij niet raak is,weet niet waarom maar ik voel ook helemaal niks,moet morgen de laatste bolletjes nemen dus dan zal ik wel gauw ongi worden denk ik.

9. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    alexandra: shit meid, hopenlijk komende maandag betere berichten

Snippie, wauw, dat is een mooi resultaat. Succes met de terugplaatsing.

Zora jij morgen bericht spannend hoor, hoop ook voor jou zo'n top score van bevruchtingen.

Robing: dat klinkt al goed, laat maar delen!!

All Hier gat het snel, sneller snelst.8)
    Wederom een enorme hoeveelheid eitjes, maar nu durft ze het wel aan om de punctie te plannen. Maandag al, dat is dag 12!!
    Ooit begonnen met MMM omdat ik vrijwel geen eisprong had (errug wisselvallig van 3,5 tot 6 mnd zonder reden).
    En nu ineens mega veel met een enorma snelheid.

Morgen 21.30 uur de pregnyl en maandag 8.30 uur de punctie.
    Advies om zondag al te beginnen met veel drinken en nadien enkele dagen bed of bank rust. Woensdag een controle echo, is dat normaal??

Heb me maar de hele week ziek gemeld.:)
    Had ik van te voren overigens al aangegeven. Ik werk als fysio en sta veel en loop veel, dus niet helemaal ideaal als je nog rustig aan moet doen. Daarnaast moet ik ook nogal eens wat kracht zetten.

Mijn baas vindt het prima, heb tot dusverre altijd in eigen tijd alles gedaan dus...

Laatste puregon en decapetyl zit erin.
    Morgen de pregnyl en dan ben ik hopenlijk voorlopig van de spuiten af:), een jaar of zo:D

Groeten Chantal

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Wennes, wat rot voor jou/jullie.
    Wat is IVM?

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Wennes, baalen zeg maar ik hoop dat je snel door kunt met ivm.

Mijs, ivm is een nieuwe techniek in NL met name voor meiden die last van overstimulatie hebben. Het is ivf maar dan zonder de hormoonstimulatie. Wordt volgens mij op dit moment maar in 2 ziekenhuizen in NL gedaan.

Chantal, alvast succes gewenst voor maandag.

Sandra, sterkte met het stoppen met die bollen. In Belgie moet je ze gewoon doorblijven gebruiken tot aan bloedprikken en bij eventuele zwangerschap door blijven gebruiken. Dus ik mag nog rustig door gaan. Ik hoop trouwens dat je gevoel niet klopt.

12. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Ohh alexandra wat naar zeg meid!!

Robing wat een toppertje heb jij in je zeg!

Zora ik duim heel hard op goed nieuws voor jouw morgen!

Botervliegje wat spanennd zeg!

Wennes meid wat balen zeg:S

Chantal spannend!! succes maandag!

Liefs

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Ladouce, thanks voor de uitleg, roept nog meer vragen bij me op! Bij mij in eigen cyclus ook geen kans op overstimulatie. Maar IVM is weer wat anders?

Knuffel voor Yippieajee!

Snip, veel plezier met het ophalen van jullie 'kindje' morgen :)

Zora, veel succes morgen met het nieuws, duimerdeduim dat er ook moois voor jullie klaar ligt!

14. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    jah hihi!
    Guusje of trusje word morgen op gehaald!

Guusje of trusje noemde de arts het vleden keer en die hebben we er nu maar in gehouden.

Onze kindjes gaan niet zo heten hoor hihi!
    want het worden half bloedjes.
    als het lutk natuurlijk

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Mijs, even gekopieerd van het ivfmoeders forum:

IVM (In Vitro Maturatie) is een relatief nieuwe vorm van kunstmatige voortplantingstechniek die nog nauwelijks in Nederland is toegepast, maar waarmee in andere Westerse landen al meer ervaring is opgedaan. Bij deze methode worden onrijpe eicellen middels punctie uit kleine antrale follikels van de eierstokken verkregen en in het laboratorium tot rijping gebracht voordat zij worden bevrucht. De vrouw hoeft hierbij geen hormonale stimulatie van de ovaria te ondergaan. IVM is in eerste instantie ontwikkeld om IVF veiliger en eenvoudiger te maken voor vrouwen met het polycysteus ovarium syndroom, die een verhoogd risico hebben op het ontwikkelen van het ovarieel hysterstimulatiesyndroom (OHSS) Nadien zijn de indicaties verruimd naar andere vormen van subfertiliteit zoals onbegrepen subfertiliteit en mannelijke factor. Recent is het ook toegepast bij vrouwen met een oncologische aandoening die voorafgaand aan hun oncologische behandeling een IVM procedure ondergingen om hun fertiliteit op termijn te behouden. IVM is dus in opzet eenvoudiger en goedkoper dan de klassieke IVF. Bovendien wordt het risico van OHSS geheel vermeden.

Lees meer over deze nieuwe methode via de volgende link: http://www.nvog-documenten.nl/index....chtlijn_id=805

16. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Ladouce, dank je!

17. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ladouce dank je voor de info meissie!
    fijn dat ook nog bestaat he meiden.
    We moeten maar blij zijn met de tegeniek van tegen woordig!

snippie gaat slapen!
    tot morgen ochtend of middag!
    knuf

18. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    @wennes meid,
    Wat balen, wederom afgebroken. Kan me voorstellen dat je daar even zwaar depri en moedeloos van wordt.

Dikke knuffel voor jou!!

Chantal

19. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Dames Guusje/truusje is aan boord!
    Helaas geen cryo,'s!
    Maar nu dus extra hopen dat deze blijft zitten!
    Het is een 8delig embryo!

Knuf

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Gefeliciteerd Snippie. Kom erbij op het bankje:

Share This Page