Wie ook in Febr/Mrt de volgende IVF/ICSI/Cryo TP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap je al te goed meid:

3 x zinloos progesteron
    3 x zinloos clomid (plus pregnyl en progsteron)
    1 x pauze
    1 x stimuleren spuiten (decapeptyl en puregon) = overstimulatie dus afbreken, grote cystes als gevolg, maanden de overgang in moeten spuiten.
    1 x stimuleren spuiten (decapeptyl en puregon) = cystes enorm vergroot en verder zwakke respons in eierstokken = afbreken in de week waarop de punctie geplanned was.
    1 x plannen voor IVF = niet optijd ongi worden dus last minute afgebroken....

If you need a talk ;) :(

2. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Maartje: Dus nu nog 5 daagjes en dan mag je weer beginnen??
    En hoe willen ze je nu gaan stimuleren?? Bij mij werkte clomid ook niet. Ben benieuwd meis, hoop dat stimuleren nu wel gaat lukken dan krijg je tenminste ook echt de kans he. Nu is alles echt steeds voor jan l*l.
    En van overstimulatie kun je cystes krijgen???

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jups!! Nog maar ff en dan mag ik beginnen!!
    21-2 laatste Orgametril
    24-2 ongi
    26-2 1e spuit
    2-3 1e FM!!!!!!!!!!!!!!

Ik moet nu straks 225 eenheden Gonal-F spuiten en dan op dag zoveel Luveris en Cetrotide erbij...
    Ze verwachten namelijk dat er 'flink aan de boom geschud moet worden' ivm mijn lage eicelvoorraad (en dus achteraf extra zuur dat mijn poging met de overstimulatie niet door was gegaan... Eitjes foetsie... :()
    Ik krijg trouwens extra vroeg (stimulatiedag 5) al een echo ivm de kans op weer een overstimulatie... :S wel heel gek met mijn beperkte eicelvoorraad, maar het zal wel!

Jups, van een overstimulatie kun je cystes krijgen: je eitjes mogen niet springen want dan krijg je vocht in je eierstokken dus ze moeten krimpen en dan gaat er daar wel eens wat mis...
    Hoop dat het bij jou niet het geval zal gaan zijn... (((kuffel)))

4. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Wel weer extra spannend he. Het moet nu onderhand maar eens jouw ronde worden. Wel goed dat ze je al zo vroeg laten komen, want dan kunnen ze altijd de gonal naar beneden doen als er teveel eitjes gaan komen.

Bij mij was er gisteren al wat vocht in mijn buik te zien. Maar hoef niet extra op controle. Moet rustig aan doen en als ik meer pijn ga krijgen meteen langskomen. Hoop maar niet dat ik dan cystes gaan krijgen. Gaan die vanzelf weg? Duurt zeker ook weer een hele tijd?

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja dat is idd ook de bedoeling van zo vroeg een echo. 1 van die middeltjes (cetrotide of luveris) is ook bedoeld om de Gonal-F nog harder te doen werken, dus dat is wel erg spannend... Aan de ene kant ben ik gezien mijn ervaringen bang voor weer een overstimulatie, maar anderzijds ben ik bang dat ik straks maar 2 eieren ofzo heb... Pfff wat zou ik graag een winterslaap willen houden en over een paar week zwanger wakker worden...

Een tip is om elke ochtend nadat je geplast hebt je te gaan wegen. Als je te veel aankomt, heb je te veel vocht in je buik. Verder goed rustig aan doen en veel drinken, vooral melkproducten. Dit laatste schijnt door het ZH waar Elif loopt te worden aangeraden omdat dat goed is bij een overstimulatie. Verder goed rustig aan doen!! Goed op je zelf letten!!

Cystes kunnen vanzelf weg gaan. Vorig ZH zei dat ik mezelf in de overgang moest spuiten vanwege de cystes en heb dit ook maanden gedaan, maar DD is het niet eens met die behandeling...
    Vaak zie je trouwens dat na een ongi (kan wel ff duren na afgebroken pogingen dat alles weer ''normaal'' werkt) de eieren/cystes flink gekrompen zijn!!
    Maar onthoud: volgens mij krijgt niet iedereen cystes na een overstimulatie en ook niet bij iedereen duurt de ellende dan zo lang door als bij mij. Wss, achteraf gezien is het ook heftiger gegaan door mijn overgang gebeuren...

Wanneer moet je weer langs?

6. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Ze geven aan dat de menstruatie binnen 2 weken moet komen. En zolang moet ik ook doorgaan met de cetrotide zodat ze niet gaan springen.

Heb 8 maart weer afspraak op de poli, maar die is om te kijken hoe nu verder en uitleg IVM. Misschien dat ik dan ook echo krijg.

Zit te twijfelen of ik volgende week ga werken. Had vorige week echt veel last van buik. Werk op kinderdagverblijf en is veel tillen. Ze hebben idd een sportverbod gegeven en gezegd dat ik rustig aan moet doen.

Snap je onzekerheid en angst....Dat zou toch gewoon ideaal zijn, even een winterslaap. Hoop dat je lichaam goed reageert en gewoon rond de 10 follikels gaat produceren.

7. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ohh zo! Ik werd vleden keer op test dag ongi.(s'morgens eerst heel licht positief getest en een paar uur later ongi)
    ik mag 17dagen na punctie testen.

8. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    ladouche en sandra meiden hoe gaat het?
    knuf

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN:
    Alexandra80: 3e icsi 2de kindje
    Botervliegje: 1e ICSI
    Chantal76: 1e ivf
    Elif 82: cryotp
    Herma: 3e IVF
    Hypo: 2e ICSI
    Ladouce: 2e ivf
    Lisa: 2e cryo tp uit 2e ivf met ecd
    Loontje: cryo tp uit 1e ICSI
    Maartje84: poging tot IVF zoveel, verzekeringstechnisch mn 1e IVF
    MMarian: 1e ICSI
    Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF
    Mijs: 1e ICSI in eigen cyclus
    Robing: 2e cryo tp uit IVF
    Sandra: 1e IVF
    Snippie23: 2e ICSI
    Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging
    Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging
    Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui
    Zora: 1e ICSI na mislukte IVF

SPUITEN EN SLIKKEN:
    Lisa 22-1 aan de pil, microgynon,12febr. start lucrin en 25 febr. start progynova.
    Zora: 22-1 Decapeptyl / 5-2 Puregon
    Snippie23: 28-1 Decapeptyl/30-1 puregon
    Alexandra80: 27-1 lucrin/6-2 gonal-f
    Wennes 28-1 Gonal / 1-2 cetrotide
    Robing: 31-01 Cetrotide / progynova / utrogestan
    Chantal76: decapeptyl/puregon
    Botervliegje: 8-2 decapeptyl / 21-2 gonal-f:
    Springmuis 19-2 Lucrin/ 5-3 Menopur
    Hypo: 21-2 Decapeptyl/ ? Puregon 125IE
    Mijs: 9-2 Cetrotide/ Gonal-f/ 10-2 Pregnyl, 3 x Pregnyl na tp
    Maartje84: van 12-2 tot 21-2 aan de Orgametril, 26-2 starten met Gonal-F 225 eenheden
    Loontje: Pregnyl

AFSPRAKEN:
    Alexandra80: dinsdag 16-02: 1e fm
    Wennes: woensdag 17-2 5e FM
    Robing : 12.02 echo, 17.02 ontdooien, 18.02 TP !!!!
    Chantal: Punctie 22-02
    Maartje84: 24-2 ongi worden!!!
    Botervliegje: 25-2 1e echo
    Loontje: 26-2 1e echo
    Maartje84: 2-3 1e FM
    Hypo: 3-3 uitgangsecho
    Marian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus
    Lisa: 16 mrt. echo

TESTEN:
    23-2: Ladouce
    26-2: Sandra
    27-2: Miepje
    28-2: Mijs
    01-3: Robing
    3-3: Zora
    06-3: Snippie

ZWANGERE MEIDEN :D:

MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT
    Yippi

POGING HELAAS AFGEBROKEN
    Wennes

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Snippie, hier gaat alles nog ok. Vind het wel spannend, ben niet 1,2,3 bang om ongi te worden. Werd ik de vorige keer namelijk ook niet en kwam pas weer op gang na stoppen met bolletjes.
    (Zou normaal morgen ongi moeten worden). Wat jij schrijft in dat andere topic heb ik dus ook als sinds tp. Steekjes, krampjes etc.etc. dus het blijft spannend, vorige keer voelde ik vanaf tp helemaal niets.

11. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Wennes ik heb je mijn beste tip in 2 topics geschreven!
    Protifar halen!
    Ons ziekenhuis zei net weinig drinken maar wel wat maartje zei dan melkproducten , eten en drinken!
    Eiwitten dus.
    haal je die protifar!
    Ik ben er van opgeknapt toen ik thuis kwam na de zh opname.
    En de arts zei dat dit echt had geholpen.
    het kost rond de 10 euro maar het helpt echt!
    Vraag maar aan sandra!

12. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    ja en het heeft geholpen! nu nog kijken of er een wondertje is uitgekomen haha....heb gisteren de laatste bollen genomen dus ben benieuwd haha

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    spannend hihihi!!!

Ja heh sandra het heeft echt geholpen heh?
    Niet verkeerd bedoelt maar heb het haar een paar keer geschreven, en geloof me dat wat ik heb meegemaakt, wil je niet meemaken!!!
    Haal het echt waar!

14. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    het heeft bij mij echt geholpen! daardoor kreeg ik geen overstimulatie! En ik wou niet hetzelfde als jou meemaken.
    het is zeker spannend haha

15. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Elif duimt!!!!!!!!

16. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @ Elif: ja klopt je hebt het eerder geschreven, ben toen bij de apotheker geweest en daar hadden ze het niet. Moet zeggen dat ik het daarna helemaal ben vergeten:(. Was druk met operatie vriendlief en heb er gewoon echt niet meer aan gedacht. Ga dadelijk meteen in het zh kijken of de apotheek open is.
    Maar waarom schrijven artsen dit dan niet voor???
    Thnx voor de tip het is echt niet dat ik er niets mee wil doen hoor, ben blij dat alle mensen meedenken en hun ervaringen vertellen.

17. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ja sorry meis misschien kwam ik verkeerd over maar het is zoiets akeligs brrrrrrrrr, als wij er nog wel eens over hebben staan me de haren rechtop.
    Tja waarom zh dat niet geven ik weet het niet.
    In nl is het niet echt bekend????? dat het door eiwit tekort komt misschien.
    Drink ook niet te veel water enz, want volgens jette loopt dit gewoon erbij in je buik, en de liters vullen zich maar aan.
    Ik zou idd eens vragen op het zh in de apotheker.

sorry kan me voorstellen dat je met je vriend zit , nogmaals sorry.

Maar haal het echt waar, bel anders wat apothekers op.
    want het is echt belangrijk.
    Eet ook neit te veel fruit of sla e.d.
    xxx

18. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
  19. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @ elif: maakt niet uit joh. Snap het wel na wat je meegemaakt hebt. En ben blij dat je het nogmaals zegt want had er niet meer aan gedacht.
    Ze hebben wel een sportverbod opgelegd en gezegd dat ik het rustig aan moet doen. Zouden jullie gaan werken???

20. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Wennes, ik zou niet gaan werken. Je gezondheid gaat op dit moment echt voor alles. Ik las ergens dat je op een kdv werkt, lijkt me vrij pittig en fysiek. Zou anders zijn als je een kantoor baan had. Gewoon ziek melden, hoe vervelend het ook is.

Share This Page