Wie ook in Febr/Mrt de volgende IVF/ICSI/Cryo TP?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zora, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Botervliegje: Fijn dat het zo bevalt bij Geertgen en fijn dat je over 2 weken mag starten. Krijg jij nou een kort of een lang schema? Het chromosoomonderzoek hebben wij ook niet gehad. Er is ook niets over gezegd. Dus ik heb het ook maar zo gelaten.

Ik heb nog geen bijwerkingen van de Deca. Hopelijk blijft dat lekker zo.

Dag meiden!

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Botervliegje, ik las je verhaal en wil daar even op reageren.
    Het chromosoomonderzoek doen ze bij ons in het ziekenhuis niet als er een aanwijsbare reden is voor de verminderde vruchtbaarheid.
    Zoals bij jouw man/vriend een late indaling van de ballen.

Bij ons is dat ook niet gedaan en snapte ook eerst niet goed waarom, maar heb toen gebeld en omdat vriendje antistoffen aanmaakt, omdat hij vroeger een trauma aan de balletjes heeft gehad, kan het geen erfelijke aandoening zijn.

Je hoeft je dus niet druk te maken, want als ze ook maar enigszins twijfelen of het niet erfelijk is, dan onderzoeken ze dat echt!

Succes allemaal!

Liefs Loesie

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    Alexandra80, Loesie1982 en Zora: Bedankt voor jullie snelle reactie! Slaap ik een stuk beter vannacht! ;)

Of ik een lang of kort schema krijg... hm, weet ik eigenlijk niet... Het is zo nieuw voor ons! We moeten vanaf dag 21 deca spuiten. Dit drie weken lang. En na 1 week deca (als ik ongesteld ben geworden) beginnen met Gonal. Zal wel een dag of tien zijn.
    Begin maart is de big happening met punctie en terugplaatsing waarschijnlijk.
    Het voelt nog een beetje onwerkelijk allemaal...
    Heb nog heel lichte twijfel of we toch niet IVF zouden doen. Ook omdat de vorige artsen ICSI echt onnodig vonden. Maar mijn onderbuikgevoel zegt dat het met IVF inderdaad wel eens heel teleurstellend zou kunnen zijn. Nog twee weekjes bedenktijd...

4. MMarian

MMarian Lid

Mar 29, 2009
    50
    0
    6
    Zuid-Holland
    FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN:
    Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF
    Zora: 1e ICSI na mislukte IVF 22-1 start Decapeptyl
    Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging
    Herma: 3e IVF
    Botervliegje: 1e IVF
    Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui
    Loontje: cryo tp uit 1e ICSI
    Sandra: 1e IVF
    Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging
    MMarian: 1e ICSI

AFSPRAKEN:
    Yippie zaterdag 23-1 : 2e fm
    Zora vrijdag 12-2: 1e fm
    MMarian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus

ZWANGERE MEIDEN :D:

MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT:(:

J
    ullie zijn aardig aan het schrijven geweest =)

@botervliegje In ons ziekenhuis is het ook standaard om eerst de chromosomen te doen...
    Maar wat Zora/loesje al zegt, als de oorzaak bekend is zal het niet nodig zijn? En anders kan je het altijd later nog even "melden" =)

@Elif Lees ook al een poos jouw berichten.... wat vreselijk voor jullie..... Heel veel sterkte....

Hier is alles nog een beetje aan het bezinken.
    Het is zo onwerkelijk allemaal! Het idee dat je binnenkort
    een echte reeële kans hebt om zwanger te worden....
    (30% volgens ons ZH!)
    Heb vannacht wel 10x die punctie ondergaan geloof ik =S
    Maar wat moet dat moet hé!?
    Hoop dat ik achteraf kan zeggen dat het (mij) is meegevallen!

Wat betreft het speklaagje;
    In ons ZH zijn ze er echt heel erg op dat je geen hoger BMI mag hebben als 30...
    (ik moest daar euhhh 20 kg voor afvallen =P)
    Hoe zat dat in jullie Ziekenhuis?

En wat betreft alle ZH-bezoekjes;
    krijgen jullie daar "speciaal verlof" voor?

Nog een Fijn Weekend allemaal!

5. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

Dec 30, 2007
    1,732
    72
    48
    @ MMarian: Gelukkig is mijn leidinggevende heel soepel: alle doktersbezoeken mogen onder werktijd (hoewel ik zoveel mogelijk op vrije dagen plan maar dat kan natuurlijk meestal niet). Met IUI kreeg ik een halve dag verlof, en een halve dag eigen tijd. Echt ziek was ik niet natuurlijk, maar vond het fijn om een beetje rustig aan te doen...
    Ik denk dat ik de punctie als ziektedag kan opnemen. Ook omdat dat helemaal in België zal zijn. Als ik wat meer vrij wil rond die tijd is dat geen probleem, maar dat is dan gewoon verlof opnemen. Mocht ik vanwege de pijn thuiszitten, dan is het wel weer ziekteverlof.
    Ik vind ook dat een doktersbezoek een medisch bezoek is en iedereen daarvoor vrij zou moeten kunnen krijgen. Het is niet je eigen keus dat je naar de dokter moet om zwanger te raken vind ik... Hoe is jouw leidinggevende?

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Bij mij is het zo dat ik de FM en IUI's altijdin mijn eigen tijd heb gepland. Ik werk op prestatie basis. Dus niet gewerkt geen geld.

Wel meld ik mij ziek voor straks met de punctie. Heb aangegeven dat ik dan een weekje weg wil blijven om alles goed te laten rusten en ook de terugplaatsing in alle rust te kunnen doen. Moet nog even uitzoeken hoe dat zit met ziektewet of verlof.

Lekker slapen allemaal.

Chantal

7. FEBRUARI/MAART 2010 MEIDEN:
    Miepje1: 2e cryo tp uit 2e IVF
    Zora: 1e ICSI na mislukte IVF 22-1 start Decapeptyl
    Wennes: 1e ICSI na afgebroken poging
    Herma: 3e IVF
    Botervliegje: 1e IVF
    Yippie: 1e ICSI na afgebroken iui
    Loontje: cryo tp uit 1e ICSI
    Sandra: 1e IVF
    Springmuis: 1e ICSI na afgebroken poging
    MMarian: 1e ICSI

AFSPRAKEN:
    Yippie maandag 25-1 : 3e fm
    Zora vrijdag 12-2: 1e fm
    MMarian dinsdag 16-3: uitgangsecho & prikcursus

ZWANGERE MEIDEN :D:

MEIDEN WAARBIJ HET HELAAS NIET IS GELUKT:(:

zo even mijn data aangepast..
    ik ha 8 eitjes boven de 13mm..
    ze waren erg tevreden.. de assistente had me vandaag nog niet verwacht haha..
    maandag weer w.s woensdag / donderdag punctie.. zal valentijnsdag dan bijzonder worden!!

iedereen een knuffel..

elfi wat ^&* dat het mis is gegaan lieverd ik denk aan je..

Zora voor jou schiet het ook op..

All: denk aan jullie..
    yippie

8. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Botervliegje: Dat is het lange schema wat jij krijgt. Had ik met mijn 1e IVF ook. Nu heb ik ook een lang schema maar weer iets anders omdat ik nu ook nog de pil slik. Maar komt op hetzelfde neer. Kort schema is op cyclusdag 1 beginnen met Deca en meteen op cyclusdag 2 met Puregon. Kan iets afwijken maar komt daar op neer.

Ik zou als ik jou was toch maar voor de ICSI gaan. Onze 1e IVF was teleurstellend. Ruim 25 follikels, 15 eicellen gevonden, en maar 1 matige bevruchting, en dat was echt een domper. En de poging ben je kwijt. Wij hebben wel een TP gehad maar er was maar weinig kans. Dus liever had ik ook meteen ICSI gedaan maar ons werd alleen IVF aangeraden. Het is zonde als je nu voor IVF gaat en het gaat niet goed.

@ Mariann: Nou je mag trots op jezelf zijn dat je zoveel bent afgevallen! Ik moest ook iets afvallen, had een BMI van 27 ofzo. Ben nu ruim 10 kilo kwijt en heb nu een BMI van rond de 23,5 dus zit weer prima op gewicht. Moet alleen erg opletten dat ik niet weer aankom. Hou erg van eten haha.

De punctie, ja daar was ik ook heel zenuwachtig voor. En bij ons in het ziekenuis krijg je bijna geen pijnstilling in vergelijking met andere ziekenhuizen die ik hier hoor. Er zijn meer dan 15 follikels aangeprikt ook kleinere. Rechts voelde ik er eigenlijk niets van. links was wel pijnlijk. Maar het was te doen. Ik ga er straks met de tweede punctie een stuk relaxter in.

De ziekenhuisbezoekjes probeer ik altijd zo vroeg mogelijk te plannen en lukt dat niet dan zeg ik dat ik iets later ben of even weg moet ivm ziekenhuisbezoek. Dan is het goed en wordt er niet verder gevraagd. Met de punctie heb ik me vorige keer 3 dagen ziek gemeld en daarna was het weekend en had ik de TP. En maandag ben ik toen weer begonnen. Moet nu nog even denken of ik dat weer doe of dat ik het tegen mijn afdelingsmanager ga vertellen. Ik neem in ieder geval wel een paar dagen vrij in de wachtweken, goed uitrusten haha.

Weltrusten meiden. leuk dat er wat meer meiden hier kletsen nu.

Liefs Zora

9. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Yippie: Zeker een goede score! Op naar de punctie en een prachtig wonder voor jullie!Liefs!

10. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Yippe; goede score meis. Op naar de punctie:)

@ Zora; Hoe gaat het? Het spuiten "weer" meegevallen???

11. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Vanaf 17uur vanavond wat rose met afvegen zal dit nu al menstruatie kunnen zijn?? 2 dagen geleden gestopt met de provera. En wat zal dan cd 1 zijn. Voor 18uur menstruatie tellen ze als dag 1. Maar even afwachten denk ik wat er komen gaat. En anders morgen na vragen bij de fertiliteit.

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Spuit gisteren viel mee Wennes! Over een klein uurtje nummer 3 alweer.

Ik tel altijd de dag dat het echt doorbreekt als dag 1. Dus niet de dag dat ik een beetje roze of bruinverlies heb. Ik hoop dat het snel dorbreekt meis.

Liefs Zora

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    wennes erg is dat heh dat wachten, had ik voor de cryo tp.
    ik duim voor je dat het snel komt.
    xxx

14. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    hallo meiden,

Na berichtjes van zora en botervliegje toch besloten me ook hier aan te sluiten.
    Zal even kort mezelf voorstellen, ik ben alexandra en mama van een dochter van bijna 2(volgende maand) na icsi. Sinds een jaar wens voor tweede kindje inmiddels bij 3de icsipoging aanbeland na mislukken eerste poging en cryotp en miskraam van tweeling na de tweede poging.

Ik volg net als Zora het lange protocol dus eerst de pil, over klein weekje de eerste lucrin weer en dan 6 februari de gonal-f erbij.
    16 februari eerste fm weer...vind deze poging wel meer beladen omdat het de derde is.
    Nu ga ik eens even jullie verhalen lezen en mezelf op het lijstje plaatsen

Liefs Alexandra

15. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    @ botervliegje jij hebt lang schema ook wat bij sommigen de pil doet voor 3 weken doet bij jou de deca.. Snap je twijfel IVF/ICSI. Weet je de zaadkwaliteit? Soms doen ze ook wel eens helft IVF/helft ICSI maar dat zou je nog na kunnen vragen.
    Je moet ook vrij krijgen voor ziekenhuisbezoek, de reden doet er niet toe. Bij wet is dat geregeld dat je in overleg met leidinggevende hier gewoon vrij voor krijgt.
    @ Zora spuiten nog steeds goed? Geen last van de de deca?
    @ Mmarian wat een nieuws krijg je dan allemaal te verwerken he. jeetje wat ontzettend knap dat je zo veel afgevallen bent. Ons ziekenhuis stelt geen grens aan bmi.
    Ik heb nu 4 puncties gehad en alle 4 zijn ze me 100% meegevallen, ons ziekenhuis krijg je weinig verdoving alleen de vagina wordt verdoofd. Punctie zie ik het minst tegen op van alles. Ik krijg gewoon vrij voor ziekenhuisbezoekjes, ze weten van alles en krijg er bijzonder verlof voor. Alleen tot nu toe is er maar 1 middag van een tp geweest dat ik vrij hoefde te zijn, de rest is allemaal op vrije dagen of fm voor werktijd geweest
    @ yippie mooie score meid! Op naar maandag en dan de punctie!
    @ Wennes cd 1 moet je tellen als het echt doorbreekt het bloedverlies, roze is dus nog niet je eerste menstruatiedag.
    Mogelijk dat morgen dus cd1 is voor je!

16. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @ alexandra80; Welkom hier. Wordt weer erg spannend voor jullie. Ga duimen voor een super resultaat.

Ik ga morgenvroeg bellen met de fertiliteit om te melden dat cd 1 is aangebroken. En het zet nu wel door, maar is na 18 uur dus neem morgen als 1ste cd. Dus begin dinsdag met de gonal en zaterdag met de cetrotide en dan woensdag 3 febr 1ste FM denk ik. Maar daar maak ik morgen meteen een afspraak voor.

17. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    #97 Zora, Jan 25, 2010
    Last edited: Jan 25, 2010
    Goed zo Wennes! Dus het is doorgebroken? Je gaat snel zeg. Ik hoop en duim voor je dat deze poging goed gaat.

Alexandra: Welkom hier meid! Ik kan me voorstellen dat de derde poging erg beladen is. Hopelijk is drie keer scheepsrecht als ik het even zo oneerbiedig mag zeggen. Het is goed bedoeld. Wat erg dat de vorige poging is uitgelopen op een miskraam. Sterkte! We lopen vrijwel gelijk. Ik ben alleen al Deca aan het spuiten en bij mij komt 5-2 de Puregon erbij. Ik heb 12-2 alleen al de 1e FM, en als alles goed gaat verwachten ze bij mij 17-2 al de punctie. Dus ik ben erg benieuwd.

Edit: Alexandra, zie net in het topic van Klingel dat je in Utrecht loopt. Grappig, ik namelijk ook. Maar dan alleen voor de punctie en TP. De FM-en en overige afspraken doe ik in Amersfoort. ;)

18. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    spannend wennes begin is er weer!

Zora jeetje al na 7 dagen eerste fm en zo vlot al punctie...wel prettig hoor. Ik spuit meestal 14/15 dagen totaal gonal-f het komt een beetje traag op gang bij mij.
    Ik verwacht rond 24 februari punctie..dus denk dat we elkaar dan net niet tegen zullen komen ;)
    Enne snap je opmerking hoor en vat hem al helemaal niet verkeerd op.

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ok gelukkig! Bij mij zij ze nu uitgegaan van de vorige poging. Dus het zegt niets maar het zou inderdaad wel prettig zijn als het weer zo snel gaat.

Waarschijnlijk zullen we elkaar dan niet tegenkomen inderdaad. Maar nog wel even samen in de wachtweken dan. 2 heeele lange weken, bah! Kijk er niet naar uit.

20. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    Hoi dames mag ik mee kletsen?
    Ik ben een meid van 24 en beginnen woensdag aan onze 2de ICI poging.woensdag moet ik ongi worden en moet ik meteen beginnen met spuiten.
    Ik loop in gouda en leiderdorp

Share This Page