Wie ook in jan/febr IUI/IVF/ICSI/CRYO?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mari, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Minniemouse, dankje wel. ik mag vanavond laat om 23.30 uur.
    Dus allebei donderdag, ik zal aan je denken. Ik hoop dat we deze maand allebei geluk hebben!

2. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @minniemouse en Irisje, heel veel succes met het spuiten van de pregnyl! spannend!

3. chakie

chakie Lid

3 jan 2012
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    @irisje ik had de eerste keer een van 11 en een van 14 en tegen mij zeiden ze dat dat helemaal oke was en dat ze allebei 'meededen'. Dus ik denk dat het prima is.
    Wel geklust maar dat doen we al twee jaar, dus die hoop is een beetje weg. Alhoewel het inderdaad zou kunnen.

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Heel veel succes iedereen!

5. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Hanneke, nou de pregnyl zit erin. Ik vond het wel mee vallen. Manlief had het er veel moeilijker mee. Het is maar goed dat mannen dit niet allemaal hoeven te doen hoor. Dat zou die van mij in ieder geval niet aankunnen. Hij mag me steunen en daar is hij wel heel goed in.

@Chakie, Bedankt voor je antwoordt. ik hoop maar dan dat de dubbele kans dan ook iets oplevert. En natuurlijk erbij klussen.

@All, gister een vriendin aan de telefoon gehad. Zij is nu zwanger van haar eerste dmv iui maar in het zkh waar zij lopen moesten ze 3 dagen voor iui onthouding hebben voor de kwaliteit van het sperma. In ons zkh zeggen ze weer dat onthouding erg slecht is en dat dat dus niet de bedoeling is. Wat kan het dan toch per ziekenhuis veel verscillen.

@Zora, bedankt. Gaat wel lukken hoor.

6. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ irisje, ik lees het vaak en nu ook weer gehoord bij ons in het ziekenhuis dan het verstandig is om 3 dagen van de voren geen gemeenschap te hebben.
    Ik denk dat als het op de normale manier gebeurd niet heel veel uit maakt. Maar ik denk dan 3 dagen wel goed is om zoveel mogelijk goeie zaadcellen te krijgen. Maar ze zeggen dat langer dan 3 dagen ook niet goed is..

@All.. Ik heb net toch maar even naar het ziekenhuis gebeld ik zat er zo over in over die wachttijden.
    Maar ze heeft mij gerustgesteld. zoals het nu staat zouden wij in week 10 al kunnen beginnen. Ze stuurt mij ook alvast een formulier toe zodat wij nu een ponsplaatje kunnen aanmaken in groningen en ook daar willen ze eerst nog een spermatest doen. Dus ik ga gelijk morgen een afspraak maken!
    nou ik ben wel een beetje opgelucht hoor..

En jemig ik zie dat jullie ook allemaal moeten prikken.. lijkt me heel eng om bij mezelf te doen ( ook ik moet daar straks aan geloven)

7. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @Irisje, fijn dat de pregnyl erin zit, had je er nog last van?
    ja mannen.. mijn man was ook heel erg gestrest van te voren.

8. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Linbabylin
    Mijn man gaf de injectie, en het doet echt geen zeer hoor. Hoef je niet bang voor te zijn, ik ben behoorlijk kleinzerig zeggen ze, en ik zag er ook echt tegen op, maar het viel mij 100 procent mee. Het zijn hele dunne naaldjes.

@Hannkeke, Chakie & Irisje; Dank je wel. Ik ben benieuwd hoeveel eitjes ze kunnen aanprikken.
    Jij ook veel succes morgen Irisje!

Ik zal eens gaan opruimen, want ik weet dat ik na de punctie ook weer plat lig, des te eerder zijn de wondjes genezen. Dus dat betekend dat ik nu wel even de was moet aanzetten enzo. Want afgelopen dagen heb ik ook niet veel kunnen doen.

Groetjes,
    Minnie

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ddees, wat raar deze bloedwaarde. Nu weer wachten tot de volgende bloedafname. En wat een afvalrace is het he. T word allemaal steeds minder. Van eiblaasjes naar eitjes, naar bevruchtingen, goede celdeling en dan ook nog eens een goede kwaliteit voor tp en eventueel invriezen. Mij is dat wel tegen gevallen toen. Nooit gedacht dat zo alles weg kon zijn. Maar we blijven optimistisch, ik duim voor je!

Minnie, hoop dat je je beter voelt als gisteren! Heel veel succes morgen!

Chakie, ze gaan hem niet weg halen. Als het goed is springt ie vanzelf. Hoop dat ie met de volgende uitgangsecho weg is. Snap dat je chagrijnig bent. T is zo wachten op niets…….

Irisja, succes morgen! Ik heb geen ervaring met IUI dus kan je niet verder helpen.

Ik heb er nog behoorlijk de pest in! Heb de hele dag al hoofdpijn en menstruatie krampen. Heeft iemand hier ervaring met het hebben van een follikelcyste?

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Bedankt voor al het medeleven.
    Heb sinds gisteren avond iets meer bloedverlies (nog steeds erg weinig), maar nog steeds helder rood. :(:(:( Ik weet niet wat ik er van moet denken.
    De hcg waarden waren zo laag dat ik binnenkort waarschijnlijk wel ongesteld zou moeten worden.

Iedereen weer succes met alles

11. Samba80

Samba80 Lid

15 jan 2012
    47
    34
    18
    Vrouw
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi allemaal, was heeeel druk op mn werk en enorm moe dus kom nu pas weer kijken... Jullie schrijven veel hoor! Sommigen ken ik nog niet, maar probeer wel mee te lezen met iedereen. Vind het verhaal van Gorgi heel erg zeg. Tuurlijk kunnen mensen fouten maken, maar alles gaat nu toch via de computer? Sterkte daarmee.

@Ddees ik zou ook helemaal gek worden. Je hebt gewoon echt geen idee waar je aan toe bent. 24 januari weer een bloedtest.. pff dat duurt wel lang hoor. Hoop dat het toch goed is allemaal. Je hoort wel vaker dat vrouwen bloed verliezen in het begin en een lage hcg; tja ook dat komt heel vaak voor. Blijven duimen!

@minniemouse en Irisje. Ik had echt enorme naalden angst maar daar ben ik nu voor een groot gedeelte vanaf hoor. Het is me ook erg meegevallen elke keer. Ik las ook over de grootte van de follikels. In mijn ziekenhuis moet een follikel minimaal 1,8 cm zijn, anders doetie niet mee. Misschien zit er bij jullie meer tijd tussen? Snap er niets van. Heel veel succes morgen allebei!!

Hier nog op het wachtbankje. Voel natuurlijk weer van alles. Steekjes dit, krampjes dat. Ach wat kun je eigenlijk voelen op 4 dagen na inseminatie... Heb ook besloten om geen vroege test te doen (voorheen kon ik me niet bedwingen... en werd dan meestal de volgende dag ongesteld) Dit keer ga ik het volhouden... ECHT! haha

Veel succes weer voor iedereen en hopelijk tot iets sneller :)

12. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Al behoorlijk druk hier zie ik, maar mag ik ook nog meeschrijven met jullie? Mijn ICSI traject is begonnen...
    Ik ben gestart met de pil op 28 dec, start Decapeptyl op 10 januari, en gisteren, 18 Jan, met Gonal F gestart. Punctie en to waarschijnlijk in de eerste week van feb.

Ik vind het nogal wat allemaal! Voor ons was ICSI de enige optie, en ik heb angst voor naalden, dus dat is wel even slikken nu twee keer per dag. Als ik lees dat jullie het zelf kunnen, vind ik jullie zulke heldinnen! Ik heb het echt geprobeerd, maar verzand in paniek en dus doet gelukkig mijn geliefde het. Die is veel dapperder dan ik wat dit betreft!
    Vanavond heb ik meer tijd, dan zal ik mezelf even erbij zetten in jullie mooie schema. Nu maar hopen dat het lijstje zwanger zich snel vult!

Nog even wilde ik zeggen: Gorgi, wat een verhaal, wat een idioten! Ik Jan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent en je machteloos voelt. Denk dat ik dat zou voelen.

En Desire, laten we voor jou hopen dat de 24e gauw aanbreekt. En dat er positief nieuws is!

Succes allemaal, vooral de meiden die vandaag hun punctie hebben en tot later!

Liefs, Bo

13. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @ samba en boterbloempje welkom hier schrijf gerust mee doet iedereen goed zo om hier hun verhaaltje te kunnen vertellen de meesten weten hoe je je moet voeleen en leven dan erg mee succes in iedergeval en we houden elkaar op de hoogte
    liefs benji

14. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ff gauw via mn telefoon.
    Punctie was best pijnlijk. rechts ging goed.links dus veel pijn. Ik was na de punctie niet lekker mocht gaan liggen. Onderweg naar de auto moest ik overgeven. Het was dus behoorlijk heftig. ik had vannacht vd zenuwen ook al bijna niet geslapen. Maar ik ben supertrots ze hebben er 6 eitjes uit kunnen halen!! Van de 7 eiblaasjes. Dus beter kon niet. Maar ben blij dat het erop zit. Nu weer proberen te slapen.

Liefs Minnie

15. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai minniemouse wat geweldig zeg van de 7follies 6 eitjes nou hopen dat ze allemaal goed bevrucht raken en dat je een mooi eitje terug geplaatst krijg en dat er miss er wel ook een paar mogen ingevroren worden duimpjes blijven draaien voor iedereen

16. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Dank je wel Benji! Ik hoop het ook echt.

Hoe is het met Irisje??
    Alles goed?

Groetjes Minnie

17. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

@boterbloempje, welkom!

@Minniemouse wat een goede score!

@All, ik ben weer boven water zeg. Jeetje wat vonden wij het gister een heftige dag. Een IUI behandeling schijnt pijnloos te zijn, maar daar heb ik niks van gemerkt. Gister ochtend eerst de rakkers van manlief weggebracht en zijn score was 45miljoen en daarvan 10 miljoen goed. Ik vraag me af wat het betekend maar wij vinden het prima zolang we er maar zwanger van worden. Toen dus om 11.30 uur melden. Zo gezegd, zo gedaan. Even wachten en om 11.40 werden we naar binnen geroepen. Het was een ontzettend lieve verpleegkundige. Ze heeft heel kort uitgelegd wat de bedoeling was aangezien dit de eerste keer was voor ons. In schijn van onder erg nauw te zijn dus er was al was moeite met de klem en toen konden ze het bochtje nog niet om waardoor ze een andere slang moest hebben dus daar lag ik. Met al veel pijn. Uiteindelijk na lang proberen is het met de lange sang wel gelukt. Ze vertelde me ook dat ik heel gespannen was. (ja, tuurlijk ben ik dat) En dat het daardoor ook bemoeilijkt werd. Dat geloof ik wel maar zo'n pijn? Of ben ik nou zo'n miep die niks kan hebben? Mar goed het is gelukt, manlief heeft me ontzettend gesteunt. Ik ben daarna gewoon maar een avonddienst gaan draaien maar dat was wel lastig met die buikpijn en vooral dat bloedverlies. Maar ook dat ik gelukt en nu zijn we vrij. Bloedverlies voorbij, buikpijn beetje gezakt en nu kan het wachten beginnen.

Pff, wat een verhaal maar het lucht op om te schrijven. Nu fingers crossed!!
    Liefs irisje

18. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    #238 Minniemouse1974, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
    @Irisje
    jeetje wat rot dat het zo'n pijn deed. Volgende keer een goede verdoving vragen hoor!!
    Maar het zit er weer op.Neem wel op tijd je rust des te eerder is alles weer genezen. Ik duim voor je!!
    Je ben geen miep hoor. Bij de linker eierstok riep ik; au au au au aaaauuuu.En daarna was ik ook echt niet lekker en moest ik liggen in de groene stoel.

@all;Ik ga vandaag ook weer rustig aan de slag.
    Gisterenavond kreeg ik de slappe lach...owww dat doet pijn!!! En hoesten ook.

Groetjes Minnie

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ddees, hoe is het met je? Hopelijk geen bloed verlies meer!

Samba, hoe ziet het wachtbankje:)? Hoe lang duurt meestal je lf? Ik ken het die testdrang.......maar goed dat je er niet aan toe gaat geven!

Bo, gezellig dat je mee komt kletsen hier! We zitten zo'n beetje in het zelfde schuitje. Ook bij ons was er alleen ICSI mogelijk. Alleen hebben wij er inmiddels al een poging opzitten. Ik weet hoe moeilijk het is on te dealen met het feit dat er geen andere optie is. Dat is moeilijk, maar laat alles gewoon over je heen komen!

Minnie, de punctie achter de rug dus. Gelukkig maar weer. Je had bijna niet geslapen zei je, heb jij niet kalmerends gekregen dan? Ik mag de avond voor de punctie een oxacepam nemen om te slapen en een uur voor de punctie moet ik er een nemen. Bij mij heeft dat wel geholpen.
    Mooie score hoor 6 eitjes van 7 follikels! Wanneer hoor je nu meer?

Irisje, dat klinkt niet prettig die IUI! Over het algemeen zou het pijnloos moeten zijn ja. Ik denk dat het te vergeleiken is met een terugplaatsing. Het grote wachten is begonnen! Ik duim voor je!

Ik voel me niet top. Heb erg last van mijn buik. En of dat nu door de cyste komt of niet weet ik niet. Ik denk het haast wel aangezien ik nog steeds/weer helder rood bloed verlies. Heb wel een pijnstiller gehad en de pijn is nu te verdragen op een paar krampen na. Ik wacht maar af hoe het allemaal verloopt. Meer kan ik ook niet doen op het moment.

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Djuuzie

20. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @djuuzie
    Ik heb niks gehoord over pijnstilling. Ik heb zelf om een goede pijnstilling gevraagd voor de punctie.Gisterenavond warme melk met honing op en toch weer slecht geslapen. Dit keer was ik ook echt niet lekker na de punctie. Vorige keren voelde ik me niet zo ziek als gisteren.

Djuuzie hou goed in de gaten of je verhoging of koorts hebt. En als je het niet vertrouwd de dokter bellen. Verder lekker de tijd voor jezelf nemen.

Ik ga mn granaatappelsap drinken. Net een appeltje op..normaal let ik daar niet zo op maar nu wil ik graag goed eten.

Meiden ik wens jullie een prettig weekend.

Zondag de TP. dus word weer spannend de komende weken.

Groetjes
    Minnie

Deel Deze Pagina