@Ddees: Jee wat ontzettend balen zeg. Ik had het zoo gehoopt. Je hebt ook geen cryos zag ik. Dan is het echt weer helemaal opnieuw beginnen. Sterkte X Liefs, Minnie
@Ddees, wat erg voor je! Ik had zo voor je geduimd, maar het mocht niet baten. Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de volgende behandeling. Ook de volgende keer zal ik voor je duimen. @Hanneke, volgends mij heb ik niet goed nagedacht want ik telde terug naar 20-1 en de pregnyl zet je 36 uur daarvoor. Dus ik zat verkeerd. @All,ik heb vandaag nog steeds af en toe gespannen borsten en buikpijn aan een kant. Ik vind het raar dat de buikpijn maar aan 1 kant is en niet altijd en maar bij sommige bewigingen. Weet iemand waarom dat 1 week na de pregnyl nog kan zijn? En ik heb 19-1 de iui gehad.
@Irisje Ik heb links pijn. Ik denk dat het mijn linker eierstok is.Voornamelijk bij zitten, lopen en inderdaad bij bepaalde bewegingen.Volgens mij is dat nog steeds van de pijnlijke punctie. Het moet toch allemaal weer genezen. Groetjes, Minnie
Bedankt allemaal. De teleurstelling was vorige week al geweest nu was het meer een bevestiging wat we al dachten. De eerste wacht week voelde ik me echt zwanger daarna eigenlijk niet meer, maar afgelopen woensdag ben ik pas ongesteld geworden en dat ook maar 2 dagen. Dus na de bloedtest pas. Ik heb na de punctie ook wel 1,5 week last gehad van een gevoelige buik en nu nog is de binnenkant wat gevoelig.
Thanks meiden! Sorry dat ik het vraag maar ik heb geen punctie gehad maar gewoon iui kan die last daar ook van komen? Ik hoop niet dat ik zo'n miep ben.
@Irisje Misschien moet je anders morgen even het ziekenhuis bellen. Ik heb wel veel last,maar ik probeer ook nog zo rustig mogelijk te doen, want een hele dag doorgaan lukt me niet. Maar ik dacht dat het bij jou er ook pijnlijk aan toe gegaan was? Ik heb uit voorzorg na de punctie 5 pillen gehad om ontsteking tegen te gaan. Maar ik denk als je morgen het ziekenhuis belt dat ze wel weten wat die pijn is. Misschien ben je dan een beetje gerustgesteld. Groetjes, Minnie
@Minnie, ja dat zal ik doen. De IUI behandeling vond ik idd erg pijnlijk, maar jullie hebben een punctie gehad. Dat is toch veel ingrijpender dan ik met de iui? En ik kan me ook voorstellen veel pijnlijker. Hoe gaat het trouwens met de wacht weken? Heb je nog geduld? Met mij gaat dat wel goed. Ik was vandaag vrij maar heb een drukke dag gehad. Vanaf morgen een hele reeks werken dus afleiding heb ik wel. Liefs Irisje
Sterkte Ddees! snap dat je het al verwachtte, maar toch.. Irisje wat vervelend van die pijn! Ik dacht dat IUI pijnloos was.. Maar misschien inderdaad toch maar de dokter bellen. Sterkte allemaal op het wachtbankje! Liefs, Bo
@Irisje De punctie was bij mij heftig. Maar of dat die heftiger was als bij iemand anders weet ik niet. Het was rechts goed te doen, maar links niet. Het wachten... Ik dacht; ''ach,niet teveel aan denken.'' Maar je moet er wel aan denken, want bij alles wat je eet moet je je eerst afvragen;''mag ik dit?'' Ik mag dus niet zwaar tillen...komt best nog vaak voor op een dag. Ik moet opletten dat ik genoeg fruit en groente eet. En ik drink nu al een week geen koffie. Het inbrengen van utrogestan, het foliumzuur. Je kan er gewoon helemaal niet omheen, je moet er wel aan denken. Ik hoop alleen dat ik me kan inhouden met het testen. Ik heb geen idee of me dat lukt. Maar tot nu toe''voel'' ik nog niks bijzonders. Maar daar is het nog veel te vroeg voor ook. En jij dan?? Liefs, Minnie
@Minnie, ik doe gewon mijn dagelijkse dingen. Werken, poetsen en de rest ook gewoon. Ik laat er ook niks voor. Dat heeft de gyn ook niet gezegd dat we dat moesten doen. Ik drink ook nog gewoon koffie, mx 2 kopjes op een dag. Ik sik alleen nog de foluimzuur. maar nogmaals de rest doe ik niks bijzonders. ow ja en de granaatappelsap, 1 keer per dag 1 glas. De buikpijn is wat ik voel, en mijn gespannen borsten. Dat heb ik normaal nooit. Maar ik weet niet hoe het is om zwanger te zijn, want ik ben dat nog nooit geweest. Dus gewoon afwachten. Jij in ieder geval ook veel succes. Ik ga nu lekker slapen want om 6 uur gaat de wekker. Fijne avond nog en voor straks slaap lekker!! Liefs irisje
@Irisje Ik ga niet sporten. En verder probeer ik op mijn voeding te letten. |en oja geen koffie, wel 2 glazen POM per dag. Slaap lekker!! Liefs, Minnie
Ddees, balen meis! De klap is vorige week dan al wel geweest maar definitief horen dat je niet zwanger bent komt toch nog hard aan. Maar ook al gesproken over een vervolg dus. Gaan jullie het nu andes aanpakken? Irisje, ik zou ook even naar te ziekenhuis bellen. Zij weten vast hoe of wat. Minnie, wachten duurt lang he! Ben jij al erg bezig met wat je wel en niet mag? Ik heb daar niet zo veel aan gedaan. Eerst maar een positieve test en dan pas ik me wel aan. Nu drink ik niet die periode en eet ook geen filet amaricain maar verder doe ik gewoon wat ik anders ook doe. Truste meiden! Ik ga morgen ook weer voor een halve dag aan t werk dus zo mijn bed maar in! Liefs, Djuuzie
@Djuuzie Ja daar ben ik zeker mee bezig. Ik eet/drink geen filet american/franse kaas/alcohol/koffie. De dagen kruipen voorbij... Hoe zit dat eigenlijk met pendelen? Wie doet dat en werkt het echt, of is het meer voor de lol? Groetjes, Minnie
Hallo allemaal, Sorry dat ik niks meer van me heb laten horen, vorige week woensdagavond ben ik met zeer hevige pijn in mijn buik en rug opgenomen in het ziekenhuis. Na een avondje + nachtje ziekenhuis en heel veel onderzoeken verder (ook gynaecologische) bleek in een niersteen te hebben die vast zat. Omdat ik nog niet ongi was maakte ik me veel zorgen maar vorige week vrijdagmiddag vlak voor mijn operatie ben ik ongi geworden . Zaterdag hoorde ik ook dat ik een te laag kaliumgehalte had door het vele spugen. Samen met mijn man hebben we de beslissing genomen om even te stoppen met de behandelingen en aan te sterken. De keuze om even te stoppen was niet makkelijk maar wel noodzakelijk (we kunnen natuurlijk wel zelf klussen). Ik wil iedereen heel veel succes wensen & duim voor jullie dat alles gaat lukken de komende tijd. Hoop jullie niet meer tegen te komen als ik weer ga beginnen met de behandelingen alleen natuurlijk als jullie goed nieuws hebben. Liefs Gylaine
@Gylaine Jee wat een tegenslag voor je. Ik zou zeggen neem de tijd om bij te komen en weer op te knappen. Je gezondheid gaat voor. Heel veel sterkte! Liefs Minnie
@Minnie, ik vind het wel leuk dat pendelen. Er is eerder gependeld en dat is niet uitgekomen helaas. Maar het geeft de burger moed........ @Gylaine, jeetje wat een naar verhaal! Ik snap dat het moeilijk is om de beslissing te nemen om even te stoppen met de behandelingen. Maar de behandelingen en een eventuele zwangerschap vragen wel veel van je lijf dus beter om eerst aan jezelf te denken! Sterkte meis! Knuffel van mij! Liefs, Djuuzie
@ Gylaine: Beterschap. Wat een domper een niersteen en niet zwanger :x Sterkte @ Djuuzie: Vrijdag op gesprek. Heb wel een vraag gesteld waar ik hopelijk vrijdag een bevredigend antwoord op krijg. Hoe bedoel je anders aanpakken, zijn er nog meer mogelijkheden dan? Ik heb namelijk de 1e keer van de 1e poging 300 IE en later 450 IE Gonal F moeten prikken om dat de eiblaasjes niet goed groeide. Dit hebben we toen afgebroken. De 2e keer van de 1e poging moest ik 450 IE Menopur prikken wat beter hielp. Nu is mijn vraag als ik al zoveel extra moet spuiten om de eiblaasjes te laten groeien heb ik dan ook niet meer hormoon nodig dan iemand anders om de innesteling te bevorderen. Nou zei de verpleegkundige die ik gisteren deze vraag voorlegde dat ze dat niet doen, maar ze zou het aan de arts vragen zodat ik vrijdag antwoord kan krijgen.
@Gylaine, wat een vreselijk verhaal zeg! k snap best dat die keuze moeilijk is geweest maar je gezondheid gaat voor! Heel veel beterschap en sterkte gewenst. @Djuuzie, succes vrijdag!! En dat pendelen hoe gaat dat in zijn werk?? Liefs Irisje
Ddees, ik heb geen idee wat er anders kan. Ik heb nav iemand hier van zp ook gevraagd of ze eventueel pregnyl kunnen spuiten ter ondersteuning van de innesteling. Nu gebruiken ze bij mij in het ziekenhuis utrogestan bolletjes die je vaginaal in moet bregen. En ook deze bevorderen de innesteling. Ikzelf gebruik elonva. Elonva is een follikel stimulerend hormoon die een werking van een week heeft. Je zou het eens op internet op kunen zoeken en eventueel als voorstel kunnen doen. Zo hoef ik ook niet eerst aan de pil en/of decapeptyl te spuiten. Op dag 2 of 3 van mijn cyclus word na een goede uitgangsecho de elonva gespoten in het ziekenhuis. Na 4 dagen moet ik orgalutran dagelijks spuiten. 1 week na de injectie elonva heb ik de eerste fm. De vorige keer waren de eitjes toen al goed genoeg en werd ik aangemeld voor de punctie. Dat gaat allemaal erg snel dus. T ziet er zo'n beetje zo uit: cd 1, ongesteld geworden cd 2, cd 3, uitgangsecho en injectie elonva cd 4, cd 5, cd 6, cd 7, orgalutran cd 8, orgalutran cd 9, orgalutan, eerste fm (als de follikels te klein zijn doorspuiten dagelijks met gonal f tot ze groot genoeg zijn.) Als ze groot genoeg zijn de injectie pregny. cd 10, cd 11, punctie. Zoals je ziet ben ik met elf dagen klaar en ook maar 5 injecties. Ik vind het erg prettig dat ik niet zo veel injecties hoef. Ik durf namelijk niet zelf te spuiten........ Bedankt voor je succes irisje voor vrijdag. Ik denk alleen dat je mijn verward met iemand anders. Ik heb namelijk niets vrijdag Er is een heel toppic over pendelen, daar kan je veel info van daan halen. Meer dan ik je kan vertellen.
@Djuuzie, sorry ik zie nu pas dat ik het naar ddees moest schrijven. @Ddees succes vrijdag!! Lielsf irisje