Ik ga tegenwoordig nog even smorgens terug mijn bed in dan is iedereen naar school of werken. mijn man is altijd laat thuis van zijn werk en dan zijn de nachten veel te kort. en smorgens is het lekker stil in huis en kan ik nog even de schade inhalen.
@minnie en nuage wat fijn om te horen dat het bij allebei jullie zwangerschappen voorspoedig verloopt en minnie even een vraagje....had jij cryo's bij 1 van je icsi pogingen? hadden ze tegen jou ook gezegd dat het weinig voorkomt in tilburg dat er eitjes de vriezer ingaan? tegen mij zeiden ze dat namelijk wel en ik snap het niet want je ziet bij toch bij veel vrouwen hier ook dat ze wel cryo's hebben........... @All Ik heb om half 4 vandaag mn 1e fm gehad en het is gewoon ronduit kl*te gegaan......sorry voor mn taalgebruik maar ik voel me gewoon teleurgesteld omdat er maar 6 follikels te zien zijn.......3 kleintjes,2 middeltjes en 1 grote van 18mm........nou moet ik vandaag mn dosis gonal f verhogen naar 225 en dan moet ik zondag om 10uur terug komen om te kijken of die kleintjes groter zijn geworden...zo niet dan gaat deze poging over en wilt ze een iui doen en zo ja dan vind zei 6 follikels de moeite waard om een punctie mee te doen........ligt het aan mij of is dat erg weinig??? Ik heb zoiets van ik wil er ook 15 of 20 net zoals zoveel vrouwen....ik wil ook meer kans hebben op een goeie embryo en misschien wel cryo's......ik ben zo bang dat als we met 6 eitjes een punctie doen dat er dan misschien maar 3 of 4 eitjes uitkomen en bang dat er misschien helemaal geen bevruchting of terugplaatsing gaat vinden....ik ben best angstig en zenuwachtig nu.......sorry mensen maar ik moest het ff uit mn systeem kwijt.......
@ Vlinder: Bij ons is ook de eerste ICSI afgebroken met te weinig eitjes door Gonal F. Ik vond dit ook rot, maar je kan beter gaan voor wat meer eitjes zoals je zelf al aangeeft. De 2e ICSI met menopur ging beter en hadden we 9 eitjes waarvan er maar 5 goed genoeg en 4 bevrucht. 2 terug geplaatst en de andere 2 niet goed genoeg voor de vriezer. Helaas deze poging niet zwanger. Veel sterkte "knuf"
@vlinder de 1e icsi had ik 14 eitjes. ze hebben er toen 6 uit kunnen halen omdat het teveel pijn deed. Ze hebben er 1 teruggeplaatst en 2 cryo's die het niet gered hebben na de ontdooing. Icsi 2 had ik 8 eitjes dacht ik en er zijn er 4 uitgehaald. waar van 2 teruggeplaatst en 0 cryo's. Icsi 3 ;7 eitjes en er zijn er 6 uitgehaald en 5 bevrucht. 2 teruggeplaatst. 0 cryo's. Het klopt dat ze bijna nooit invriezen. dat zeiden ze tegen mij ook. Ik heb van de 3 icsi's maar 3 terugplaatsingen gehad. Ik zou er gewoon voor gaan. 6 eitjes is goed. meestal raken er dan 5 bevrucht. en dan word er 1 of 2 teruggeplaatst. Ik had de laatste keer ook 225 gonal ipv 187.5 maar ik kreeg daardoor niet meer eieren. ik weet niet hoe oud je bent? Ik ben 37. En dat speelt ook een rol he. je kan die 15 eitjes niet forceren. ik had er ook niet zo heel veel maar de eerste keer wel en die punctie was werkelijk afgrijselijk. dat ik geroepen heb: stop!!!! 5 is zat!! Ze hadden er toen 6. Ga er niet vanuit dat je cryo's hebt. Dus voor een verse terugplaatsing heb je aan dit aantal echt wel genoeg denk ik.
hallo allemaal, hier is t einde verhaal. zal zo ff verslag doen. vlinder: balen dat het zo tegenvalt ik heb ook steeds rond de 6 of 8 eitjes. ik hoop dat ze nog goed gaan groeien. ik duim voor je. badhaird: wat goed 15 eitjes, ik hoop dat ze goed gegroeid zijn. Ddees: je ongi al in aantocht? ik hoop het, dan kan je beginnen. Djuuzie: ik hoop dat alles goed gaat verlopen. vervelend van de infectie, beterschap! Nu mijn verhaal: woensdag punctie gehad, ik kreeg extra med ( prik in me bil) omdat ik de vorige keer zo'n pijn had met de punctie. nu geen pijn gehad en resultaat was 11 eitjes! superblij want heb nog nooit zoveel gehad! toen ik me om wilde kleden ging het mis, ik begon hevig te bloeden en moest overgeven. dus weer terug in bed. afgelopen dagen nog niet helemaal lekker geweest, maar elke dag een stapje beter. terugplaatsing gepland voor zaterdag ( vandaag) vrijdag moest ik even bellen om 16.00 duurde een kwatier voordat ik iemand aan de telefoon had. en toen was de uitslag: twijvelachtig. ??? dus zei de verpleegkundige ik bel u morgenochtend terug tussen 9 en 11 of het doorgaat. weer wachten.... werden om 10.30 gebeld dat de terugplaatsing niet doorging hoe of wat konden ze niet zeggen...dat horen we 13 mrt pas want dan hebben we een gesprek met de arts. dan hebben we helaas nog maar 1 poging die we vergoed krijgen!
Jeetje Mari Wat een tegenvaller!! Dan ben je zo ziek en dan is het nog voor niks geweest.:x Ik was ook zo ziek na de laatste punctie, ik moest gaan liggen en toen we naar de uitgang liepen later haalde ik nog net het toilet om over te geven. Maar als het dan ook nog eens voor niks is geweest!! En je had zo'n mooie score!! Raar ook dat ze niks wilde zeggen. Sterkte!
@Mari: Sterkte! Wat een verhaal! Ik schrok echt toen ik het las. Zo gaat het goed en zo kan het helemaal mis gaan Ook wel naar dat ze je nu zo in onzekerheid laten en je zo lang moet wachten op een gesprek. Dat begrijp ik niet goed. @Vlinder: Wel balen dat het er zo weinig zijn. Ik vond het zelf de eerste fm nogal twijfelachtig omdat er zo "weinig" goed gegroeid waren (ook al had ik in het totaalplaatje wel 15 follikels). Ik snap je bezorgdheid wel, om dezelfde redenen hoopte ik ook op een mooi aantal. Succes morgen, hopelijk zijn ze flink gegroeid. Bij mij waren vandaag 12 voldoende grote follikels te zien. Wat een opluchting! Dat deel is in elk geval goed gegaan dus. Maandag staat de punctie gepland. Ik hoop dat dat ook mee gaat vallen.
@ Mari: Jeetje wat een pech alweer geen terugplaatsing en er dan zo ziek van zijn. Sterkte "knuf" Hier nog steeds geen ongi. Ik denk dat die ene dag met een beetje bloedverlies en 2x een vliesje mijn ongi geweest is. . . dat was 16 dagen nadat ik mijn ei gevoeld had. (dag 38 van de cyclus) Nu 9 dagen geleden. Ik ga dinsdag bellen wat we nu moeten doen. Ik denk dat ik nu niet eind maart kan beginnen met spuiten.
Minnie, heerlijk toch om je zo op en top zwanger te voelen! Laat de rest van je gezin ook maar meegenieten van je zwangerschap! Je hebt gelijk hoor, nog even een uurtje naar bed als iedereen de deur uit is! Nuage, ook lekker aan het genieten van je kwaaltjes lees ik. Kan me voorstellen dat iedere kwaal wel een geruststelling is! Vlinder, wat vervelend dat je je zo teleurgesteld voelt! Hoe was je fm vandaag? 6 follikels is niet erg veel maar ook niet slecht hoor. Ik had er gewoon heel erg veel en kan je zeggen dat dat ook niet prettig is. Ik hoop voor je dat je het nieuws het gehad waar je vandaag op gehoopt had! Mari, wat verschrikkelijk meid! En helemaal omdat je zo lang moet wachten voor dat je hoort waarom eigenlijk. Ik zou als ik jou was niet zo lang wachten en morgen bellen en zeggen dat je een telefonisch consult wil! Wat is er bij de eerste poging mis gegaan dat je geen tp hebt gehad? Badhairday, sterkte morgen! Ik duim voor je! Ddees, nog steeds geen ongi?! Das raar ..ik zou ook ff bellen naar t ziekenhuis als ik jou was. Heb er inmiddels al een wachtweek er op zitten. Het is behoorlijk snel gegaan. Heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben ik erg positief. T is een A kwaliteit, voel nu dingen rommelen die ik de vorige keer niet voelde. Drink iedere dag een glas granaatappelsap, gebruik geen cafeïne/theïne meer. Aan de andere kant ben ik wel weer behoorlijk ziek geweest afgelopen week. Koorts, hoesten, keelpijn/hoofdpijn. Dus het moet wel een hele goede emmy zijn wil deze dit overleven. Achja, we gaan hier zien over een week!
@djuuzie Goed dat je granaatappelsap drinkt! Heb ik ook gedaan. Verder is het afwachten. Wel erg spannend he? Ik heb met 9 dagen na TP al positief getest, de streep was wel erg licht, maar toen ik later die dag met de digitale test van clearbleu testte was de uitslag meteen goed. Ik duim voor je!!
Iedereen bedankt voor de lieve reacties na mn bericht van vrijdag.... Hier is de 1e icsi poging over en uit.......ik had zondag mijn 2e fm meting en er waren nog maar 5 eitjes te zien....1 van 19, 2 van 14, 1 van 12 en 1 van 10 dus te weinig om mee door te gaan......nu krijg ik een escape iui omdat ik niet met de hoogste dosis gonaf-f ben begonnen en omdat er maar 3 eitjes echt "meedoen" want boven de 3 eitjes krijg je ook geen iui......ik heb gister de pregnyl gezet en heb morgen om 11 uur de iui......ik voel me teleurgesteld maar opgelucht en klote maar toch ook weer blij.......teleurgesteld omdat het niet doorgaat en nu weer een tijdje moeten wachten maar opgelucht omdat we dan de volgende keer met 225 gonal-f beginnen en waarschijnlijk meer eitjes zullen hebben dan nu........voel me klote omdat ik er stiekem een beetje op gehoopt had dat ik misschien wel zou bevallen dit jaar van ons 1e kindje maar dat zit er niet meer in maar toch ook weer blij omdat we met de iui inprincipe een soort van extra kans hebben hoe klein die ook is.......het is moeilijk en zenuwslopend allemaal....maar komt allemaal wel goed denk ik...
@Ddees: Weet je al wat meer? Misschien toch nog een kans om eind maart weer te beginnen? Ik hoop het. @Djuuzie: Lijkt me erg spannend, nog een hele week moeten wachten. Vooral als je je niet lekker voelt. Veel beterschap en ik duim voor een ijzersterke emmy! @Vlinder: Wat rot, toch niet genoeg dus... Maar gelukkig toch ook nog een kleine kans. Wie weet... Veel sterkte met het verwerken van deze tegenvaller en veel succes vandaag met je IUI! Gisteren heb ik de punctie gehad. De punctie zelf was minder pijnlijk dan mijn verwachtingen, gelukkig maar. Ook de napijn viel wel mee. Mijn man zat bij me tijdens de punctie, maar kon het toch niet zo goed aan, hij werd er nogal wit van :S En dan moest ie daarna nog naar Gent rijden met mijn eicelletjes. Dat is gelukkig goed gegaan. Er zijn 13 bruikbare eicellen geteld. Ik ben zo blij!!! Nu vol spanning wachten om te kunnen bellen of de bevruchting gelukt is.
@Badhairday Wanneer kan je bellen? 13 is een mooi aantal zeg! @Vlinder Jeetje wat een verhaal. Ik duim voor je dat deze poging goed komt!! @Djuuzie Al een test gedaan? Ik raad dan eventueel de clearbleu aan, die is erg goed, kost wel 13 euro. Ik duim nog steeds voor je
Net gebeld met het AMC. Heb nu voor vrijdag ochtend een belafspraak met de arts dan hoor ik wat we gaan doen. Wachten op de volgende menstruatie of menstruatie opwekken met medicatie of . . . ?
Wauw, wat goed Badhairday! Nu hopen dat ze goed door delen....maar dit heb je al in de pocket Vlinder, wat vervelend...maar wel fijn dat je in ieder geval toch nog een IUI poging hebt gekregen! En nu duimen..... Hier alweer aan het einde van de Provera, al 4 dagen spotting, maar nog geen helder rood....hopelijk komt het snel en kunnen we weer verder.
Minnie, heb nog niet getest. Wil wachten tot zaterdag/zondag. Heb maandag al test datum gekregen maar dan zijn we allebei werken. T weekend allebei thuis en kunnen we samen de uitslag vieren/verwerken. Vlinder, wat een tegevaller! Gelukkig nu wel een iui. Wordt er toch iets gedaan deze ronden en is hij niet meteen helemaal verloren. Als het goed is heb je hem vandaag gehad. Succes nu de komende wachtweken! Badhairday, mooie score 11 bevruchtingen! Nu duimen voor voor veel A kwaliteit emmy's! Wanneer hoor je de kwaliteit? T wachten gaat tot nu toe wel redelijk. Maar hoe meer ik er over na ga denken hoe spannender ik het ga vinden. Heb ik hele uitlopende gedachten......t is dan ook niet rustig in mijn hoofd. Ddees, gelukkig vrijdag een bel afspraak. Weet je in ieder geval waar je aan toe bent! Ik ben weer voor halve dagen aan het werk. Pfffffffffff is erg vermoeiend. Na 4 uurtjes ben ik er echt wel helemaal klaar mee. Maar de afleiding is wel lekker. Verder voel ik veel gerommel in mijn buik. En verder niets! Weet iemand of je de utrogestan moet blijven gebruiken als je zwanger bent?
badhairD: wat fijn dat de punctie mee viel. heel veel suc-6 zaterdag met de tp! Ddees: hopelijk weet je vrijdag meer, hoop dat je ongi snel komt Djuuzie: spannend nog 1 wk hoop dat je positief test! bij mij zeiden ze dat de utro moest tot de zw. test van het zh en dan zeiden zij of ik moest doorgaan of stoppen. vlinder: wat ontzettend balen dat het zo tegen zit, heel veel sterkte! nursy: hoop dat je ongi doorzet en dat je door kan. hier wachten we tot di op ons gesprek met de arts. vanavond ga ik voor het eerst weer werken. de vorige keer was er geen tp want er was maar 1 emmy ontstaan en die was maar 2 cellig. verder zeiden ze niet of de eitjes of het zaad niet goed was, dus dat willen we nu wel weten.