Ddees, daar is het pasen voor toch? Eieren zoeken Hoop dat het allemaal zo snel gaat als de vorige keer. Succes bij de fm morgen!
@djuuzie Ik heb het met 10 weken verteld aan iedereen, ook op facebook gezet. De naaste familie wist het al en wat mensen die met me mee leefden tijdens de punctie e.d. Het is nu wel spannend..een jongen of een meisje..het maakt op zich niet uit, maar ik ben wel erg nieuwsgierig...
Oh ben nog steeds zo blij voor je! Ga je ook vertellen wat het wordt? Kreeg net een uitnodiging voor een babyshower. Oef, wat maakt dat me in de war. Vind het een beetje dubbel, aan de ene kant wil ik er voor die kennis er graag heen maar aan de ndere kant weet ik niet of ik dan zin heb in baby gedoe............. Ik wacht nog even met reageren op de mail.....
@djuuzie dat zijn altijd moeilijke beslissingen he. Ik weet niet of je er onder uit kan? Ik heb het niet vaak meegemaakt zoiets. gelukkig maar want lijkt me best moeilijk. Ik had het graag voor me gehouden of het een jongen of meisje wordt. Maar mijn man kan dat echt niet geheim houden. En de kinderen ook niet. Tegen iedereen word verteld dat ze denken dat het een jongetje is. Nou ja, probeer me er over heen te zetten, dan weet iedereen het maar vast zit niks anders op.
Vandaag de FM gehad zelfde score als de vorige keer op de 7e dag terwijl deze arts verwacht dat de punctie maandag of dinsdag wordt. Terwijl de vorige keer op dag 9 besloten was dat ik pregneyl moest gaan spuiten en dan zou de punctie op zondag zijn. Vrijdag maar afwachten bij de 2e FM. Ze hebben me vanmiddag ook vergeten te bellen voor de tijd van de afspraak vrijdag. . .(zondags dienst goede vrijdag) nou moet ik morgen zelf maar gaan bellen.
Hai dames ik kon me niet meer beheersen om niet te gaan testen tot morgen maar heb het toch gisterochtend en vanavond gedaan en zie hieronder mijn resultaat
Benji: gefeliciteerd!! Wauw, wat goed zeg! Hoe voel je je? Hier op dag 9 na de inseminatie ineens bloedverlies. Gistern een klein beetje, maar wel helder en vandaag wat meer, maar kan gewoon bijna niet geloven dat ik echt ongi ben! Het is ook zon gek bloedverlies, ten eerste dus veeeeel te vroeg (ben ik niet mee bekend), het is weinig (tot nu toe 1 tampon in totaal over de hele dag gerekend) en het is helder slijm (!) Met helder bloed. Heb de hele tijd een zeurend gevoel in mijn onderbuik en buik is erg opgezet. Poli gebeld om te melden dat ik bloedverlies heb, de assistente vond het ook erg gek en heeft met de gyn overlegd. Die wist ook niet zo goed wat hij ermee moest, ik moest het dan maar rekenen als een menstruatie....maar nu was er morgen (dag 3) geen plaats meer voor een echo, dus nu moet ik zaterdag ochtend. Ik mag alleen niet beginnen met prikken morgen, eerst de echo afwachten. Ik vind het echt zo gek! Heb bij mijn zoontje ook een innestelingsbloeding gehad op dag 9 na de inseminatie, maar dat was wel duidelijk minder als nu.... dat hield 4 dagen aan. Ik hoop natuurlijk dat dit ook een innesteling is, maar nu vraag ik me dus af of ze op de echo zaterdag dan een evt zwangerschap wel kunnen zien? Ik ben zo bang dat ik wel zwanger ben en dat het dan niet wordt gezien. Zaterdag is dag 12 na de inseminatie, dus eigenlijk nog te vroeg om te testen.... wat moet ik hier nu mee? Mensen met enige ervaring? Kunnen ze een zwangerschap zien met de echo met 4 weken?
Hoi dames, alweer een tijdje geleden dat ik reageerde. Heb ongeveer een weekje geleden mijn hoofd nogal hard gestoten en er een zeurende hoofdpijn aan over gehouden. Niks ernstigs, maar wel vervelend. Heb wel meegelezen maar de hoofdpijn zat in de weg om iets te schrijven. Het gaat nu even goed, dus daar maak ik nu gebruik van @Benji: Gefeliciteerd!!!! Altijd leuk om te weten dat behandelingen goed kunnen aflopen. Geniet ervan als je dat kan, misschien is het nog moeilijk te geloven? @Minnie: Ik ben nu ook wel benieuwd of het een jongetje is. Wel grappig als het toch zo is. Jammer dat je gezin het zo moeilijk geheim kan houden, maar aan de andere kant kan ik het me ook wel voorstellen. Waarschijnlijk zijn ze zo blij en enthousiast dat ze het wel moeten delen. @Djuuzie: Fijn dat je je toch weer wat beter voelt. Heb je nog een beslissing kunnen nemen over die babyshower? Het is inderdaad wel dubbel. Aan de ene kant gun je het een ander zo, aan de andere kant voor jezelf wel moeilijk. Ik heb veel collega's die in korte tijd zwanger werden/bevallen zijn. Ben tot nu toe nog niet op kraamvisite geweest. Bij familie en goede vrienden zou ik het minder erg vinden, al zou ik er dan wel eerder voor kiezen om alleen te gaan en dus niet naar een babyfeestje. @Ddees: Hopelijk zijn je paaseitjes goed gegroeid Zag dat je vandaag fm hebt, spannend! En de punctie komt nu ook snel dichtbij. @Nursy: Naar dat je lichaam zo voor chaos zorgt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over wat er nu aan de hand is. Ik vraag me ook wel af of ze na 4 weken al kunnen zien of je zwanger bent. Lijkt mij toch ook wel snel. Helaas geen ervaring mee, kan je dus niet helpen. 'k wens je wel veel sterkte!
Vandaag de 2e FM gehad en maandag is de punctie ! ! ! Mag de arts op 2e paasdag ook nog "eieren rapen" Verder sluit ik met aan bij wat Badhairday zegt. . .
Benji Gefeliciteerd!! Geweldig! Geniet ervan! Nursy Ik heb wel 6 weken bloedverlies gehad, was erg ongerust maar was toch echt zwanger. Met 4 weken zien ze het echt wel hoor, ook aan de hand van je bloed. Ik duim voor je!
Vanmorgen de punctie gehad opbrengst 14 eitjes! ! ! Het viel wel een beetje tegen de rechterkant was makkelijk aan te prikken en daar zaten er gelukkig veel. De linkerkant was erg pijnlijk en daar hebben ze maar 1 eiblaas aangeprikt. Later in de kleedkamer werd ik niet echt lekker, zweten en misselijk. Daarna hebben we in de wachtruimte nog lekker ff gezeten, liga gegeten en water gedronken. En toen ik thuis kwam moest ik wel overgeven. Nu gaat het wel weer, beetjes slap nog. Als er bevruchting plaats vind is donderdag de terugplaatsing
Minnie, 23-4 echo geslachtsbepaling zie ik. Spannend! Ik ga aan je denken! Ben die dag 2 jaar getrouwd..... Benji WOW! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!! Nursy, hoe is het nu met je? Badhairday, AUW! Dat doet zeer. Hoofdpijn inmiddels weg? Ik heb besloten wel naar de babayshower te gaan. Zit dan waarschijnlijk in mijn wachtweken. Denk dat wel te trekken. En ik merk dat ik in mijn wachtweken zowiezo meer bezig ben met baby's enzo. Dus kan dit er ook wel bij..... Ddees, er is bij jou goed gezocht naar eieren! Mooie opbrengst hoor 14 eieren. Balen dat het zo pijn deed aan de linker kant. Heb begrepen dat dat komt doordat je darmen daar ook lopen. Ik duim voor mooie bevruchtingen! Ik heb een druk en erg naar weekend achter de rug. Op mijn werk bedreigd met een mes door een client. En dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Nu gelukkig vrij tot en met maandag. Alleen donderdag middag even naar t werk voor overleg. Afgelopen zondag ben ik ongesteld geworden. Was drie dagen te laat dus had een kleine hoop op een GROOT wonder, maar helaas. Heb me vanmorgen aangemeld voor cryo terugplaatsing. Moet donderdag de 18e voor een echo voor de meting van mijn baarmoederslijmvlies en als dat goed is heb ik de 24e terugplaatsing. Nu hopen dat het allemaal goed gaat deze keer!
Vanmiddag 2 emmy's teruggeplaatst. Een 10 cellige en een 6 cellige. Van de 14 eitjes waren er maar 5 rijp, net zo weinig als de vorige keer. En als ze nu al een 6 cellige terugplaatsen heb ik niet veel hoop op iets voor de vriezer. Nou beginnen de wachtweken. 27 april de bloedtest. Kon ik maar wat doen om de innesteling te bevorderen.
Mijn hoofdpijn is gelukkig weggetrokken, dus moet nu niet meer zo nadenken als ik wat wil schrijven Hoop niet dat ik nog eens zo dom mijn hoofd stoot. @ddees: Moeilijk he, alleen maar kunnen afwachten... Zou inderdaad wel fijn zijn als je wat kon doen om die innesteling een beetje te helpen. Ik hoop dat er toch nog wat eitjes verder gaan delen zodat er wat de vriezer in kan. In elk geval ga ik hard duimen dat er nu eentje erg goed z'n best doet om bij je te blijven zitten. @Djuuzie: Wat eng, bedreigd worden met een mes! Ik kreeg er echt kippenvel van toen ik het las! Hoe gaat het nu met je? Kan je het al een beetje van je afzetten? @Nursy: Hoe was de echo? Heb je al wat meer duidelijkheid?
hey meiden, even afwezig geweest. zal even reageren vlinder, bhairday balen negatief nursy: suc-6 in de wachtweken, hoop je posi test Ddees en djuuzie heel veel suc-6 met jullie nieuwe poging. hoop dat het slaagt minnie: fijn dat alles goed is Benji: gefeliciteerd met je zwangerchap! hier kregen we gisteren een mail vh amc. 14 mei gesprek met de artsen voor de laatste poging. ze doen dan een acute tese en icsi tegelijk. betekend dat zodra mijn eitjes gerijpt zijn, ik de punctie krijg en bij mijn man tegelijk de zaadcellen worden weggehaald ( als die er nog zijn).
Hey meiden, Pff Mari, wat moet dat confronterend zijn als je dit gesprek hebt....Ontzettend moeilijk, hopelijk is deze laatste poging "vruchtbaar" en lukt het toch nog. Sterkte.... @ Ddees, spannend hoor! Zal voor je duimen @ Djuuzie, ook voor jou dus spannende tijden die komen gaan! Zal ook voor je duimen Ik heb dus nog een echo gekregen in principe om te kijken of ik weer verder kon met de volgende poging. Bloedverlies was erg weinig, maar al 2 negatieve testen, dus moed zakte al weg. Toen de echo, daar was een holte op te zien van 5 mm, wat goed kon passen bij een beginnende zwangerschap. Ik dus toch wel weer wat hoop gekregen. Ook waren de eiblaasjes nog niet weg gezakt, wat ook past bij een zwangerschap. De echoscopiste wist geen raad en heeft contact opgenomen met de gyn. Deze zei dat ik maar gewoon moest starten met prikken van de Gonal en dan 4 dgn later terug voor echo om nogmaals te kijken. 4 spannende dagen later dus weer een echo: helaas toch niet zwanger.....jammer, had het eigenlijk ook niet gedacht, maar toch is er dan wel een sprankje hoop. Ik wist dat mijn bm slijmvlies erg dun was, maar die holte gaf toch de twijfel. Waarschijnlijk is het een stolsel geweest in m'n baarmoeder die de holte veroorzaakte. Maar echt lang sta je niet bij deze mislukte poging aangezien ik in een draaimolen heb gezeten aan emoties. Dus ik heb ook geen tijd gehad er nu echt bij stil te blijven staan en ga nu dus gewoon weer rustig door met de volgende poging. Vandaag weer voor een echo geweest (CD 10) en bm slijmvlies begint weer iets dikker te worden, alleen willen de eitjes nog niet echt. Die waren allemaal nog <10 mm. Nu durven ze me niet over het weekend te tillen qua echo's omdat het ook heel erg hard kan gaan (alleen bij mij juist vaak TE langzaam), dus mag ik me morgenochtend weer gezellig om 8.50 uur melden voor weer een follikelmeting. Heel fijn, heb anders toch niets te doen (NOT!!) Maar goed, we gaan dus deze poging weer afwachten. Ben benieuwd! Dames, bedankt voor jullie medeleven Wat ik me afvraag trouwens: hebben jullie je omgeving verteld waar jullie mee bezig zijn? Wij zijn iets meer open dit keer erover, maar op mij werk weet 1 collega het en verder niemand. Voor mij heerst er absoluut geen taboe, maar merk dat er zo vaak niet leuk gereageerd wordt als je het verteld! Ik heb daar gewoon geen zin in, het is al moeilijk genoeg!
Jeetje Nursy wat een verhaal weer. Succes met deze nieuwe poging Wij zij er heel open over tegen iedereen en zeker op het werk is het makkelijk als je zo vaak weg moet. Ik werk maar 2 dagen en natuurlijk vallen de echo's precies op die dagen. Sterkte met wachten of de eitjes goed gaan groeien.
Ddees, nu wachten meis! Ik heb geen idee wat je kan doen ter bevordering van de innesteling. Ik heb bij de vorige iedere dag een glas granaatappelsap. Schijnt goed te zijn. Niet dat het bij mij geholpen heeft maar toch....... Badhairday, gelukkig heb je minder hoofdpijn! Ben over de eerste schrik van de bedreiging heen. Kan het ook moeilijk van me afzetten. Om het minste schiet mijn lijf al in de alarm-stand. Is nog niet erg fijn nee. Mari spannend hoor! Wel heftig, allebei op t zelfde moment een ingreep. Ik duim voor jullie! Nursy, wat een teleurstelling en idd een draaimolen van emoties. Denk ook aan jezelf meis!Hoe was je fm vandaag? Wij zijn erg open over de behandelingen. En ik merk dat het voor veel begrip zorgt. Helemaal op mijn werk. Ik heb behoorlijk last gehad van pijn en de hormonen. Door mijn openheid was het goed bespreekbaar en heeft niemand mij er op aan gekeken dat ik een tijd heb gehad dat ik veel afwezig ben geweest. Nu we voor de cryo tp gaan weten veel minder mensen het. Aleen mijn ouders, zus en twee bevriende stellen. Dit ook heel bewust om er miner mee bezig te proberen te zijn.