Wie ook in jan/febr IUI/IVF/ICSI/CRYO?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mari, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    @Ikke175: of je ook echt in de MMM terecht gaat komen kan ik natuurlijk niet zeggen vanaf hier, maar met jouw omschrijving kan ik me dat wel voorstellen. Maar soms beginnen ze niet meteen, dan moet je het bijvoorbeeld eerst nog een tijdje proberen, of een tijd temperaturen. Of misschien krijg je alleen pilletjes mee (Clomid) en hoef je verder niet meer naar het zkh. Mijn ervaring is dat het ook te maken heeft met je leeftijd. Mijn schoonzus kwam in het ziekenhuis met PCOS en haar vriend heeft traag zaad, en zij was toen 19. Die hebben ze eerst weer naar huis gestuurd om het nog een jaar te proberen. Dat is ook niet altijd iets waar je blij mee moet zijn want die is ook al bijna 5 jaar verder ondertussen en hebben nu net de eerste IVF achter de rug, zonder resultaat.
    Ik kan je alleen maar adviseren om naar de afspraak te gaan en rekening te houden met een echo en bloedonderzoek. Pas daarna (afspraak nummer 2 of zelfs 3 als ze de onderzoeken pas weer in een volgende afspraak uitvoeren) hoor je wat ze van plan zijn om te doen.

@Ddees70: wat goed zeg 9 eitjes!! Ik ga duimen dat ze allemaal bevrucht gaan worden!

@Zora: je hebt ook gelijk dat een bevalling erger is. Zo ben ik ook de HSG ingestapt, zo van als ik dit al niet kan hoe moet dat kind er dan straks uit. Maar ik had me verkeken. Het is niet zo zeer de pijn (al ben ik daar geen fan van) maar het is het.... tja hoe omschrijf ik het.... geleur en gedoe aan mijn lijf en dat dan in combi met pijn. Ik was nooit frigide ofzo maar nu heb ik een enorme afkeer aan alles en iedereen die aan me moet zitten "daar". Vandaar ook opeens die onwil om een simpel uitstrijkje te gaan halen. Ik wil gewoon dat iedereen van me afblijft :) Daarom heeft het ook 2 jaar geduurd voordat we weer aan de IUI begonnen, ik wilde niemand meer aan me hebben. Deze kijkdoos is gesloten :D
    Mijn ervaring is dat ik heftig reageer op die invasie op mijn lijf en in combinatie met veel pijn zorgt dat ervoor dat mijn bloeddruk wegvalt, ik flauw val en daarna trillend en shakend wakker wordt. Heb het heel traumatisch ervaren en ik vond mezelf toch geen mietje... valt me nog steeds een beetje tegen van mezelf eigenlijk. Maar maak je geen zorgen hoor, jouw verhaal bevestigd stiekem gewoon wat ik wil horen dus ik gebruik jouw verhaal hoogstens als excuus, maar ik ben het toch echt zelf die mezelf dwars zit ;)

@Djuuzie: ik krijg altijd Clomid en Pregnyl tijdens de IUI. Dat is omdat mijn cyclus niet goed regelmatig is, maar misschien is het nu anders want ondertussen duurt mijn cyclus niet meer 63 (!) dagen maar een redelijke 32, en voel ik ook mijn eisprong. Dus wie weet. Ik ga zeker even navragen hoe het zit met de pijnstilling in het ziekenhuis, nooit aan gedacht dat dat ook kan verschillen natuurlijk. Thanks voor het delen van jouw ervaring! Waarom moet je zolang wachten voordat je weer kunt bellen naar het zkh? Wat ontzettend vervelend zeg dat je geen cryo's hebt van de vorige keer... meid wat lijkt me dat een teleurstelling. Hoeveel pogingen krijg je eigenlijk voor ICSI?

@Dreamer83: de gyn heeft ons na alle onderzoeken verteld dat wij 6 IUI pogingen zouden krijgen, meer niet. Zal er eens naar vragen de volgende keer!

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Djuuzie: Jeetje ik zie dat jouw laatste poging is afgebroken ivm verkeerde berekening ziekenhuis. Das ook een domper zeg. Mag je over 21 dagen weer bellen om te starten? Ongi aan het afwachten of wachten op ziekenhuis? Ik spoot 125 EI. Ik ga bij de volgende poging 100EI spuiten. Ik heb mijn 1e IVF 150EI gespoten en toen had ik ook rond de 30 follikels. Maar niet allemaal heel groot. Er zijn toen 14 eicellen gevonden waarvan maar 1 bevrucht en die poging is toen mislukt. Toen zijn we voor ICSI gegaan en 100EI gespoten. Ik had weer rond de 30 follikels maar heel veel kleintjes. Er zijn toen 6 eicellen gevonden waarvan 3 bevrucht en 1 maar goed doorgedeeld. Een matige 6 cellige emmy op dag 3 en dat is onze dochter. Daarom dus nu gekozen voor 125EI maar ik reageerde nu wel heel erg, ruim 30 follikels en ook allemaal al vanaf 12 mm. Volgende poging ga ik dus toch weer 100EI spuiten en hopen dat we wel iets meer dan 6 eicellen hebben dit keer. (sorry beetje lang verhaal geworden haha).

Ikke: Het is moeilijk te zeggen. Waarschijnlijk is jouw onregelmatige cyclus goed te stimuleren met hormonen. Zaadkwaliteit kan ik moeillijk iets over zegge want dan is er wat meer informatie nodig. En het hangt van je ziekenhuis af welk protocol ze volgen, dat is namelijk zo verschillend. Sterkte ermee!

Nuage: Gelukkig haha, ik wil je niet afschrikken. Ik sna je heel goed ik baal ook wel van die polanaise aan je lijf. Hoewel ik me enorm gezegend voel met mijn dochter vind ik het nog steeds oneerlijk dat het niet gewoon lukt in de slaapkamer zeg maar, en dat we weer die vervelende MMM in moeten. Bij mij helpt het goed mijn verstand op 0 te zetten en niet te veel na te denken. Misschien een tip?

Dramer: He meis, leuk jou ook weer te 'zien'. Gaat het goed?

3. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee geen winterstop,ze draaien wel zondags diensten. Ze vroegen zelfs toen ze in november belden of ik het zelf niet vervelend vond om met de feestdagen te moeten prikken en komen. Nou nee dus meteen weer een kans en het is lekker rustig op de weg en ik had deze week vrij.

Allemaal een gezond en vruchtbaar nieuwjaar

4. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @Nuage, ik gebruik het middel Elonva. Dit wordt geinjecteerd op dag 2 of 3 van je cyclus. Ik hoef daarvoor ook geen decapeptyl oid te gebruiken en ook niet aan de pil zoals veel meiden wel moeten. In het ziekenhuis in Nijmegen os er een winterstop vandaar dat ik me nu vanaf mijn volgende ongi weer aan kan melden.
    Met de hormonen ben je dus al wel bekend. Gelukkig heb je nu een kortere cyclus. Ik heb zelf een cyclus van 25 dagen Zonder hormoongebruik), dus dat is wel fijn.
    IVF en ICSI wordt 3x vergoed.

@Zora, lang verhaal maar ik snap t! Maar wat vervelend die overstimulatie! Of mag je dat niet zo noemen?
    Ik mag mezelf vanaf 9 januari weer aanmelden. Moet bellen op de eerste dag van mijn ongi en verwacht deze rond 20-21 jan.
    Ik gebruik dus het middel elonva. Dat is ook een fsh maar deze ene spuit heeft een werking van een week. Hoef hierbij dus mijn cyclus niet plat te leggen en het gaat allemaal erg vlug. Bij mijn vorige ICSI in totaal maar 6 injecties gehad. Wel een domper ja die verkeerde berekening van het ziekenhuis. Vooral omdat ik wel de injectie had gehad die nog vrolijk doorwerkte. Het ziekenhuis had de afdeling eerder dicht dan normaal (ik doe controles, fm e.d in ede in het ziekenhuis, de punctie en tp in Nijmegen)En de Elonva is een middel dat niet zo veel gebruikt word dus vandaar de misrekening.

@Ddees, wat fijn geen winterstop! Bij mij in het ziekenhuis wel dus. Voor mij flink balen want daardoor is mijn poging afgebroken.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Liefs, Djuuzie xxx

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo allemaal, wat is er veel geschreven. ik zal even op iedereen reageren.

hanneke: wat een goed resultaat 30 eitjes, suc-6!

djuuzie: hoop dat je volgende ongi ook wat eerder begint, dan kan je ook weer verder.

gorgi: welkom hier, jammer dat ivf niet gelukt is. heel veel suc-6 voor de cryo tp

adventure: ik ben benieuwd hoe jou echo was.

nuage: wat vreselijk van je zwangerschap ( ik moest even opzoeken wat het betekende partiele mola) ik hoop dat het nu allemaal goed gaat verlopen.

elize: fijn dat je op tijd ongi bent voor je cryo tp. suc-6

zora: ik duim voor je dat deze poging goed gaat verlopen

gylaine: ben benieuwd hoe de fm was

ikke: het kan heel erg verschillen per persoon en per ziekenhuis. ik hoop dat je meteen in het goede ziekenhuis zit, want dat kan je ook wat jaartjes schelen. hadden wij nl. 4 ziekenhuizen en steeds maar weer de zelfde onderzoeken.
    ik hoop dat jullie niet zo lang hoeven te wachten en dat jullie snel weten waar jullie aan toe zijn.

Ddees: een mooi resultaat 9 eitjes, ik hoop dat er een mooi aantal bevrucht gaan worden...op naar de tp! suc-6!

hier niet veel bijzonders te melden.
    ik zit aan de pil, en moet doorslikken zonder pilstop tot febr.

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Mari: Hier hetzelfde, ook aan de pil en doorslikken tot februari.

@ Djuuzie: Mmm dat middel heb ik nog nooit van gehoord, maar wel fijn dat je niet zoveel hoeft te prikken inderdaad. Ik vind de Deca echt rotspuitjes en dat spuit je een paar weken elke dag met het lange protocol, plus die stmme pil die je moet slikken. Is er nog een reden dat je dat middel gebruikt of is dat protocol in jouw ziekenhuis.

7. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Mari, vervelend he dat wachten!

Zora, vlak voordat we naar de gyn moesten voor uitslagen stond er een artikel in de krant over elonva. Ik heb hier naar gevraagd in het ziekenhuis en kwam in aanmerking om het te gebruiken. Het is een vrij nieuw middel die nog niet zo heel lang op de markt is. Het wordt nog niet ze veel gebruikt. Met name omdat nu de cyclus niet te plannen is. Het gaat allemaal in mijn normale cyclus. Op dag 3/3 van mijn cuclus moet ik naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho. Als alles goed is krijg ik de injectie (moet inhet zkh gezet worden) op dag 5 van de stimulatie moet ik dagelijks orgalutran (ter voorkoming van een vroege eisprong) spuiten. Op stimulatiedag 7 moet ik voor echo naar het ziekenhuis. De eerste keer was alles voldoende gegroed en ben ik aangemeld voor puntie en dan net zoals bij iedereen 36 uur voor de punctie pregnyl spuiten. Zo werkt het dus....:)......
    Ik weet niet welk protocol ze verder gebruiken bij mij in het ziekenhuis.

8. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    Ik wens iedereen een gelukkig, gezond & vruchtbaar 2012!

@ ikkuh175 : Welkom! Het ligt aan het ziekenhuis wat voor onderzoeken ze gaan doen en welke behandeling Toen ik voor het eerst in het zh kwam na een jaar kreeg ik eerst driekwart jaar clomid voorgeschreven omdat ik geen eisprong had. Na driekwart jaar heb ik een HSG onderzoek gehad waaruit bleek dat ik ook 1 dichte eileider had. Na een jaar zijn we doorverwezen naar het AMM CVV waar ik nog een tig echo's, bloedonderzoeken, een samenlevingstest en een kijkoperatie heb gehad. Dus al met al een lange weg! Jeetje wat balen allemaal hoop dat jullie snel meer weten over hoe & wat verder!

@ ddees70 : Goed nieuws 9 eitjes ga duimen voor je dat ze allemaal bevrucht worden, wanneer hoor je het? Mijn HSG is enorm tegengevallen ook mede omdat ik 1 dichte eileider had kan nog niet meepraten over een punctie maar hoop wel dat het minder pijnlijk is dan mijn HSG (hoop dat bij ons de IUI lukt)

@ All : Gister onze 1e fm gehad. Ze zagen aan de rechterkant een follikel van 12 mm maar ze denken dat dat nog de kieste is die vorige maand ook al zat. Aan de linkerkant zit een follikel van 8 a 9 mm. Morgen staat onze 2e fm gepland en dan krijgen we ook uitsluitsel of het daadwerkelijk een kieste is (als die 12 mm is gebleven en niet is gegroeid)

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @ Gylaine:

Vanmiddag een terugplaatsing dan hoor ik vast hoeveel er bevrucht zijn.

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Succes Ddees vanmiddag!

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Succes Ddees70!!

Ik heb morgenochtend een afspraak in het ziekenhuis en dan ga ik eindelijk horen hoe we het deze keer gaan aanpakken. Ben benieuwd!

12. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    Ddees, heel veel suc-6!

gylaine: heel veel suc-6 voor morgen hoop dat er een mooi eitje groeit en geen cyste.

nuange: spannend, heel veel suc-6 voor morgenochtend!

Zora: vervelend he zo lang die pil slikken. ach, we doen het voor een goed doel ;)

13. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Ddees : Hoe is je terugplaatsing gegaan & hoeveel waren er uiteindelijk bevrucht?

@ nuage : Succes morgen in het ziekenhuis!

@ all : Vandaag hebben wij de 2e fm gehad. Aan de rechterkant zaten er nu 2, 1 van 13.5mm (1.5mm gegroeid) en 1 van 8 a 9 mm. Nu is het nog niet zeker of die van 13.5 toch de kieste is van vorige maand woensdagochtend staat fm 3 gepland. Aan de linkerkant zit 1 follikel die ongeveer 8 mm is en dus gekrompen is.

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Allemaal de beste wensen!! en hopen op een vruchtbaar 2012!!
    Ik moet zo naar het ziekenhuis, ze willen nog even een echo maken voordat ik vanavond start met de Gonol F want mijn buik is behoorlijk opgezet en pijnlijk.

15. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Tjonge heftig!
    Lijkt me echt een nachtmerrie op dit moment als de eerste keer niet goed gaat.
    Wij zijn meteen met Icsi begonnen.. maar ben 3 jaar geleden al 4x spontaan zwanger geweest en dit is allemaal uitgelopen op een miskraam.
    En jij?

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Voor jullie allemaal de beste wensen en een vruchtbaar en gelukkig 2012!

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben ook erg benieuwd hoe en wat maar het is dus allemaal afwachten. Bedankt voor de reacties op mijn berichtjes.

@ Nuage : heel veel succes morgen in het ziekenhuis!!
    @Ddees70: hoe is het gegaan in het ziekenhuis?
    @Gylaine : Spannend zeg allemaal. Hoop dat er snel een eitje groot genoeg is waar een kindje uit voort kan gaan groeien.

18. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Vanmiddag voor controle geweest bij de arts.. baarmoeder en eierstokken zagen er mooi uit. dus waarschijnlijk gewoon veel gas van mijn darmen in de buik.

19. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Meiden bedankt voor alle suc6en.

Van de 9 eitjes waren er 5 rijp en 4 daarvan bevrucht. En ze hebben er 2 terug geplaatst. Dit viel alles mee, klein beetje kramp maar ja dat had ik ook nog van de punctie. Nu beginnen de wacht weken. Voor mij voor het eerst.
    En 17 januari de bloedtest.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ddees70 : Dat is toch wel een goede score toch om het zo maar te noemen? 4 van de 5 rijpe eitjes bevrucht...ik hoop met je mee en hoop dat je over 2 weken een positieve test in handen hebt..
    Hopelijk krijg je niet nog meer last van krampen.

Deel Deze Pagina