Wie ook in jan/febr IUI/IVF/ICSI/CRYO?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mari, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nuage, spannend morgen! Succes!

Gylaine, nog even groeien die eitjes! Als het een cyste is gaat de IUI dan wel door?

Hanneke, Gelukkig alleen gassen in je darmen. Dus vanavond de start van de gonal f. Succes met de eerste spuit en op naar de folikkel meting!
    Het is heel moeilijk als een poging niet lukt. Maar ik heb zeker geen klagen met wat betreft de behandeling en de punctie. Fijn is anders maar ook geen nachtmerrie.
    Bij mij in het ziekenhuis vertelde ze dat maar 1 op de vier paren een cryo hebben, erg weinig dus. En ook heeft de gemiddelde vrouw drie ICSI/IVF pogingen nodig voor ze zwanger zijn. Al met al doe ik behoorlijk met het gemiddelde mee.
    Pfffff lijkt me ook heel erg een miskraam. Weet je de rede van de miskramen?

Mooi Ddees, vier bevruchtingen! Wat voor kwaliteit? Heb je nu nog wat in de vriezer?

2. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    #82 Gylaine, 2 jan 2012
    Laatst bewerkt: 2 jan 2012
    @ Hanneke : Gelukkig goed nieuws hopen dat je buik snel minder opgezet is!

@ddees70 : Wat een goeie score 4 van de 5 bevrucht! Ik ga voor je duimen!

@djuuzie : Vorige maand had ik volgens de gyn een kieste aan de rechterkant en toen is de IUI ook doorgegaan. Ze zeggen dat een kieste geen kwaad kan en vanzelf weer knapt. Het is nu wel heel dubbel omdat er nu weer een follikel zit aan de rechterkant die volgens de gyn vandaag toch 1.5 mm gegroeid was. Hoop echt dat het geen kieste is!

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
  4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Tijdje niet geweest.....

Ik wil iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen. Dat we over een aantal maanden maar met een mooie dikke buik mogen lopen :)...

Zelf ben ik sinds zondag met de decapeptyl begonnen... Ik vond het prikken opzich meevallen. Niet leuk, maar ook niet vreselijk... Wanneer is bij jullie de bijwerkingen begonnen van de decapeptyl... Had op zijn minst nu al iets verwacht, maar voel me gewoon normaal.
    Ik zal alles nog even lezen en dan inhoudelijk reageren

5. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @ Djuuzie: Ik hoor over 2 weken pas of de andere 2 goed genoeg zijn voor de vriezer deze moeten verder delen voordat ze ingevroren worden.
    De 2 die geplaatst zijn waren van goede kwaliteit. De ene 8 cellig en de andere 7 cellig.

@ikke175: De krampen waren zowiezo nog van de punctie. Heb vandaag nog geen last.

@Nuage: Heb je vaker goede gevoelens?

6. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als eerst de beste wensen voor iedereen, hopen dat het voor ons allemaal een vruchtbaar 2012 mag worden!!

@Elize84 heb vrijdag30/12 mijn eerste fm gehad en vandaag de 2de. Vrijdag was er nog iet veel te zien en vandaag een eitje van 13.5mm moet donderdag weer terug komen voor de 3de FM, hoop dat het eitje dan genoeg gegroeid is om mijn tp te plannen.
    Heb tot nu toe een verse en 2 cryo tp gehad(dit word de 3de cryo tp), maar deze x verloopt de groei va het eitje wat traag. De vorige cryo tp waren op dit moment in mijn cyclus over 4 dagen(zou dus vrijdag de 6de zijn), maar dat gaan we nu niet meer halen. Ben nu op CD16, de vorige 2 x moest ik op deze dag een pregnyl injectie om een eisprong te krijgen en verder niks meer.
    Moet bij aankomende tp ook 5 dagen na de eisprong 1 pregnyl injectie(dat is nieuw voor mij), ter ondersteuning van de innesteling.

@Gylaine succes morgen bij de 3de FM hoop dat je eitje goed gegroeid is!

@Hanneke88 Gisteren begonnen met de gonal en volgende week de 1ste FM, Duim voor je dat je een mooi aantal eitjes gaat krijgen! Gaat alles goed met de injecties?

@Ddees70 Wat fijn dat de punctie mee is gevallen en dat het allemaal goed is gegaan(bevruchting en TP) voor nu heel veel succes in de wachtweken!

@Djuuzie Moest de vorige 2 cryo tp, 1 injectie pregnyl om zeker te weten dat mijn eisprong geweest was bij de TP. Maar krijg nu aankomende TP ook nog 1 extra injectie pregnyl ter ondersteuning van het innestellen 5 dagen na de eisprong.

@marjolein84 Op die bijwerking van de decapeptyl zat ik ook steeds te wachten, maar geen last van de decapeptyl gehad op wat lichte hoofdpijn na dan(kan ook van de spanning zijn geweest).

Heb vandaag mijn 2de FM gehad er was een wat groter eitje te zien van 13,5mm, nog niet groot genoeg dus moet ik donderdag weer terug komen.

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @ddees: klinkt goed! Fijn dat je gelijk 2 terug kreeg!
    @nuage: zal t eens opzoeken, kan de link niet openen met mijn telefoon.
    @marjolein: ik heb ook niet vreselijk veel bijwerkingen gehad van de deca. Eerder cd pil! Wat ik had, hoofdpijn en duizelingen, begon na een paar dagen.

8. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    WIE, WAT, WAAR?
    Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc
    Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen
    Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC
    Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen
    Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle
    Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP
    Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen)
    Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari
    Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC
    Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken
    Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiële mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam.
    Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2.

WANNEER STARTEN
    Mari: 2 febr. start decapeptyl
    Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva
    Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE
    Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl
    Hanneke88: 19 december start decapeptyl
    Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin
    Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december
    Benji: vanaf januari februari starten ivf.
    Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI
    Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca.

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Mari: 13 febr. echo
    Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec
    Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho
    Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan.
    Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon
    Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM
    Gylaine : 31/12 1e FM
    Benji: 11-1-12 gesprek fertarts
    Nuage: moet ik nog maken
    5-01 3de FM Adventure

PUNCTIE
    Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later)
    Stiertje73: eind feb
    Ddees70: 30 december
    Hanneke88: Ongeveer 13 januari

TP / IUI
    Elize84: Ergens in de 2e helft van januari
    Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI
    Ddees70: 2 januari
    ± 9-01 Adventure

TESTEN
    Elize84: Begin februari
    Ddees70: 17 januari bloedtest
    ±22-01 Adventure

ZWANGER !!!

NIET ZWANGER

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Gylaine, ik hoop ook voor je dat het geen cyste is! Als hij gebroeid is lijkt het toch een folikkel!

Nuage, heb het gelezen, maar het lijkt in nl nog niet te gebeuren. Zo heb ik ook aan mijn gyn gevraagd over assisted hatching. Dit doen ze ook nog niet in nl. Dit schijnt wel in Dusseldorf en Gent te kunnen. (Don't shoot me if i'm wrong) Heb je je gyn nog gevraagd?

Adventure, ik zal ook eens vragen of dat bij mij ook mogelijk is. Een pregpyl spuit na de tp. Helemaal als we nu maar weer 1 tp en geen cryo's hebben. Dan zijn de pogingen zo voorbij.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had uiteindelijk een gesprek met een assistente dus heb het er niet meer over gehad...

Ik zit nu op dag 12 van mijn cyclus maar omdat ze willen beginnen met een uitgangsecho moeten we deze maand definitief overslaan. Dus eind deze maand zodra ik ongesteld word moet ik bellen en dan doen we een echo en krijg ik weer Clomid en Pregnyl. Mogelijk wordt het geen Clomid maar een ander middel, maar dat ging ze nog overleggen.

Het "goede" nieuws is dat we, omdat ik zwanger ben geweest, qua pogingen weer op 0 sta wat hen betreft en we dus weer 6 nieuwe pogingen krijgen. Want bij ons in het ziekenhuis is dat echt de max en daarna word je doorverwezen. Dus tja, we gaan ervoor dan maar!

11. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    @Nuage. Balen dat je deze maand over moet slaan! Maar ook wel weer goed nieuws dat de pogingen weer op 0 staan. Is een eventuele IVF of ICSI weer verder weg. Nu hopen op een korte cyclus!

12. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @Aventure, Hopen dat je follikels morgen groot genoeg zijn! Hoe laat moet je er heen?

13. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Het spuiten gaat hier goed... alleen na een half uurtje krijg ik al knallende hoofdpijn.
    Maar de opvliegers zijn zo goed als weg :)
    Gisteravond toen ik naar bed ging en mijn kleding uit deed zei mijn man woow is dat nou een blauwe plek? ik keek en daar zat echt een joekel van een blauwe plek.

14. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Nuage : wat balen dat jullie deze maand definitief over moeten slaan, hopen dat je snel ongi wordt en je kan bellen voor een afspraak!

@ Adventure : Succes morgen hoop dat je follikel mooi gegroeid is!

@ All : Vandaag zijn we geweest voor onze 3e fm. Eindelijk uitsluitsel gekregen aan de rechterkant zich toch een kieste van 13.5 mm. Naast de kieste zit een follikel van +/- 9 mm (+1mm). Nu moeten we vrijdagochtend weer terugkomen voor de 4e fm. Vorige maand bij de 4e fm was mijn follikel opeens in 2 dagen 4 mm gegroeid dus hoop dat dit deze maand weer gebeurd!

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Nuage : idd balen dat je deze maand over moet slaan. Weer een kansje weg. Wel fijn dat je wat betreft je pogingen weer op 0 staat.

@ Gylaine : wat balen van die kieste zeg. Hopelijk groeit je eitje wat erlangs zit dat ding voorbij zodat je een mooi groot eitje hebt wat gebruikt kan worden.

@ Hanneke : blauwe plekken gaan gelukkig over:) maar fijn zal het niet zijn. En hoofdpijn is ook wel echt verschrikkelijk. Je weet waar je het voor doet dus dat zal de pijn verzachten denk ik zo;)

16. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    Gylaine: wat vervelend dat er toch een cyste zit. ik hoop dat het eitje nog wel goed gaat groeien, ik duim voor je.

hanneke: wat fijn dat alles oke was en dat het spuiten goed gaat. balen van die blauwe plek, maar dat gaat gelukkig weer weg ;)

Ddees: wat fijn dat je nu 2 emmy's in je buik hebt, ik duim voor je dat het 2 mooie kindjes gaan worden. en die andere 2 waren die goed genoeg om in te vriezen?

marjolein: suc-6 met prikken. hier geen last gehad van deca alleen na het prikken even een prikkend gevoel maar dat was ook zo weer over.

adventure: ik ben benieuwd hoe je 3e fm was. ik hoop dat je goed nieuws hebt!

nuage: balen dat je nu wat langer moet wachten. wel fijn om te horen dat je weer op 0 begint!

hier inmiddels aan de 2e strip vd pil begonnen, hierna nog 1 strip te gaan en dan gaat het echt beginnen!

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @ Mari: Ik hoor bij de uitslag van de bloedtest of de andere 2 goed genoeg zijn om in te vriezen.

18. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hanneke gelukkig dat de hoofdpijn snel zakt en tja die blauwe plekken ontkom je helaas ook niet aan als je hormonen spuit, volgens mij heeft iedereen er minimaal wel een gehad. Vond zelf vooral de decapeptyl pijnlijk vanwege de botte naalden die erop zaten en kreeg daar dus ook een paar x een blauwe plek van.
    Het is allemaal voor een goed doel moet je maar denken;)

@Gylaine ontzettend balen dat het toch een cyste is, kunnen ze of gaan ze daar iets aan doen? Hoop dat je eitje een spurtje gaat maken en vrijdag goed gegroeid is!

@ikke175 Hoe was je afspraak vandaag??

@Mari begrijp ik het nu goed dat je nu 3 pilstrippen achter elkaar moet gebruiken/zonder stopweek? en als die 3 op zijn begin je aan je 3de icsi?

Heb zelf vandaag de 3deFM gehad en mijn ei van 13,5mm(dinsdag) was nu al 20mm. Moest dus eerst een LH-test doen bij de dokter om te kijken of mijn eisprong niet al geweest/begonnen was. Gellukig was de uitslag negatief dus konden we een afspraak maken voor de cryo TP. Moet morgen 1 pregnyl spuiten om een eisprong op te wekken en dan is dinsdag te TP ter ondersteuning van het innestelen mag ik nu volgende week vrijdag nog een halve ampul pregnyl spuiten. Kijken ofdat gaat helpen....

19. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    WIE, WAT, WAAR?
    Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc
    Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen
    Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC
    Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen
    Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle
    Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP
    Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen)
    Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari
    Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC
    Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken
    Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiële mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam.
    Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2.

WANNEER STARTEN
    Mari: 2 febr. start decapeptyl
    Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva
    Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE
    Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl
    Hanneke88: 19 december start decapeptyl
    Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin
    Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december
    Benji: vanaf januari februari starten ivf.
    Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI
    Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca.

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Mari: 13 febr. echo
    Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec
    Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho
    Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan.
    Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon
    Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM
    Gylaine : 31/12 1e FM
    Benji: 11-1-12 gesprek fertarts
    Nuage: moet ik nog maken
    5-01 3de FM Adventure

PUNCTIE
    Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later)
    Stiertje73: eind feb
    Ddees70: 30 december
    Hanneke88: Ongeveer 13 januari

TP / IUI
    Elize84: Ergens in de 2e helft van januari
    Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI
    Ddees70: 2 januari
    10-01 Adventure

TESTEN
    Elize84: Begin februari
    Ddees70: 17 januari bloedtest
    23-01 Adventure

ZWANGER !!!

NIET ZWANGER

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Gister in het ziekenhuis geweest en meteen bloed moeten laten prikken om vanalles te onderzoeken. Maandag moet ik terug voor een inwendige echo en vriendlief moet zijn zaad nog een keer laten onderzoeken. Eind januari terug om alle uitslagen te bespreken en behandelplan op te stellen. Dus we zitten nu officieel in de molen!!
    Een volle maand hebben we voor de boeg.

@Adventure : Wat spannend zeg dinsdag de tp. Wel super dat je eitje zo goed gegroeid is..

Deel Deze Pagina