hallo allen, ik ben nieuw hier en hoop ook met jullie mee te kunnen praten over in mijn geval de IUI. wij beginnen in januari met IUI, als het goed is volgende week, omdat ik dan ongesteld moet worden. ik vind het allemaal heel erg spannend en vraag me af of de hormoon injecties ook bijwerkingen heeft. want ik heb 3 of 4 maanden clomid 50mg en 100mg geslikt en daar kreeg ik dus migraine van en opvliegers en ongesteldheidskrampen (pijn in de onderrug en onderbuik) en misselijkheid. ik wens jullie allemaal heel veel succes bij het proces, en ik heb veel bewondering voor jullie, want zo'n proces lijkt mij toch wel heel zwaar! liefs, Naomi
Hallo allemaal, Ook ik wil me graag aansluiten. Ik ben op dit moment ovulatietesten aan het doen om te kijken wanneer de iui voor de eerste keer kan plaatsvinden. Ik heb afgelopen maandag voor het eerst een fm gehad en het waren er 2 (11mm en 14mm) gesponsord door Clomid. Ik weet helemaal niet of dat groot is. De gyn was enthousiast maar ik zie hier veel verschillende getallen staan en meerdere metingen terwijl ik dat dus niet gehad heb. Ik weet alleen niet hoe jullie de gegevens allemaal in een schema krijgen (schaam) Liefs C
@ Adventure : Jeetje dat is snel gegaan van 13.5 naar 20 mm, gelukkig was de bloedtest negatief! Succes morgen met de terugplaatsing. Ben heel benieuwd of de nog 1/2 ampul pregnyl extra spuiten na de tp gaat werken bij jou! @ ikke175: Succes komende maand ga voor jullie duimen dat jullie goeie uitslagen krijgen & snel met een behandeling kunnen gaat beginnen. @naomi2012 : Welkom!, ik denk dat iedereen anders reageert op horomen. Ik heb zelf 1 jaar lang clomid geslikt zonder bijwerkingen. Nu ik met de IUI ben begonnen ben ik bij de 1ste behandeling heel ziek geweest van de pregnyl (misselijk, spugen, lage rugpijn, buikpijn, moe e.d. Nu krijg ik elke behandeling ovitrelle en daar zijn de bijwerkingen gelukkig wel minder bij. Heel veel succes komende maand! @chakie: Welkom, ik denk dat iedere cyclus op zich zelf staat. Wel heel goed nieuws dat ze door de clomid al zo snel gegroeid zijn! Succes met de IUI behandeling. @ all : Vandaag voor de 4e fm naar het ziekenhuis geweest en nu komt het rare het blijkt toch geen kieste te zijn. De follikel is gegroeid van 13.5 mm naar 15 mm. Zondag moeten we om 9.30 in het ziekenhuis voor onze 5e fm.
Eindelijk goed nieuws gehad vandaag! Vandaag onze 5e fm gehad en de follikel was mooi gegroeid van 15 naar 19 mm in 2 dagen. Vanaaf de ovitrelle spuiten & dinsdag de IUI! Fijne zondag!
WIE, WAT, WAAR? Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen) Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiƫle mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam. Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2. WANNEER STARTEN Mari: 2 febr. start decapeptyl Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl Hanneke88: 19 december start decapeptyl Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december Benji: vanaf januari februari starten ivf. Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca. Gylaine : 8 januari ovitrelle ECHO/ FM AFSPRAKEN Mari: 13 febr. echo Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan. Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM Gylaine : 31/12 1e FM Benji: 11-1-12 gesprek fertarts Nuage: moet ik nog maken 5-01 3de FM Adventure PUNCTIE Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later) Stiertje73: eind feb Ddees70: 30 december Hanneke88: Ongeveer 13 januari TP / IUI Elize84: Ergens in de 2e helft van januari Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI Ddees70: 2 januari 10-01 Adventure Gylaine : 10-1 IUI TESTEN Elize84: Begin februari Ddees70: 17 januari bloedtest 23-01 Adventure Gylaine : 24 januari ZWANGER !!! NIET ZWANGER __________________
@alle nieuwe meiden welkom hier @gylaine fijn dat je eitje toch nog snel gegroeid is! En dat je nu dinsdag IUI hebt, succes alvast! @Ddees hoe gaat het met jou? de 1 ste Wachtweek zit er bijna op, hou je het nog een beetje vol? @stiertje73 succes morgen met de echo! @elize84 En is morgen jou 1ste FM? Succes alvast, hopen dat er maar veel eitjes groeien!
Gaat eigenlijk wel goed heb af en toe wat krampjes en zere borsten als ik 's avonds mijn bh uit doe. Ik denk dat ik me nu in de 2e week meer zenuwachtig ga voelen, want ja nu kan die nare ongi gaan komen.
@Ddees spannend hoor! Ik duim ook voor je! @all zou vandaag eigenlijk de TP hebben maar ze hebben vannochtend gebeld dat het pas morgen word. Deling van het eitje was nog niet goed genoeg
Dank jullie wel voor het mee duimen @ Adventure: Dat is balen hopelijk is het morgen goed genoeg "duim, duim"
@aventure, Dat is echt balen!!! hopen dat ze morgen mooi gedeeld hebben. @Hier, morgen heb ik een FM.. zaterdag op zondagnacht heb ik ook een echo gehad omdat ik in 1 keer heel veel pijn had en toen was de grootste 1,1 cm, en dit was recht en recht zaten nog meer follikels aan de linkerkant was nog niet zoveel te zien. Dus ben benieuwd hoe het morgen is..
Hoi hoi ik zou graag met jullie mee willen gaan kletsen Ik ben Danielle, 28 jaar en sinds ong 1,5 jaar in de mmm (vriend maar ong 1 miljoen zaadcellen) WIE, WAT, WAAR? Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen) Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiƫle mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam. Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2. Chakie: IUI poging 1, CWZ Nijmegen Danielle: ICSI 1e poging voor ons 1e kindje in tilburg WANNEER STARTEN Mari: 2 febr. start decapeptyl Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl Hanneke88: 19 december start decapeptyl Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december Benji: vanaf januari februari starten ivf. Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca. Gylaine : 8 januari ovitrelle Chakie: 4/1 begin Clomid Danielle: Ong eind feb/begin maart (18 jan prikinstructies en gesprek met de dokter over hoe,wat en wanneer) ECHO/ FM AFSPRAKEN Mari: 13 febr. echo Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan. Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM Gylaine : 31/12 1e FM Benji: 11-1-12 gesprek fertarts Nuage: moet ik nog maken 5-01 3de FM Adventure Chakie: 2/1 1e FM PUNCTIE Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later) Stiertje73: eind feb Ddees70: 30 december Hanneke88: Ongeveer 13 januari TP / IUI Elize84: Ergens in de 2e helft van januari Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI Ddees70: 2 januari 10-01 Adventure Gylaine : 10-1 IUI Chakie: rond 11/1 TESTEN Elize84: Begin februari Ddees70: 17 januari bloedtest 23-01 Adventure Gylaine : 24 januari ZWANGER !!! NIET ZWANGER
Hallo allemaal, Ik wil kijken of ik wat mee kan doen met dit forum. Ik ben bezig met lucrin en gonal F. Vrijdag naar Tilburg voor mijn eerste FM. groetjes, Minnie
@adventure ik ben ook aan het duimen! Vanmorgen naar het ziekenhuis om te kijken waar mijn eisprong bleef omdat het zo lang duurde. Waar ik 2 januari bij de FM twee mooie grote f had, was er nu niets meer. Eisprong ondanks alle testen gemist.... Ik had er, omdat het de eerste ronde was, natuurlijk hoge verwachtingen van dus ik baal als een stekker. Weer een hele maand wachten. Ik hoef gelukkig de volgende maand niet te testen, dan wordt ik geprikt om de eisprong te laten plaatsvinden. Iemand daar ervaring mee? C
@chakie aahhh dat meen je niet, dat je de eisprong hebt gemist. zo jammer, weer een maand weg, helaas, maar gelukkig dat je volgende maand de eisprong gaat opwekken. ik heb er nog geen ervaring mee, want ik begin deze maand pas met spuiten als ik ongesteld ben geworden. ik vind de spanningen best vervelend, maar goed we moeten er wat voor over hebben he. ik wens iedereen veel succes en dat de behandelingen aanslaan en we maar gauw positief mogen testen! ik duim voor jullie allemaal!! liefs, Naomi
@Minniemouse1974 Ik heb een vraagje....heb je de vorige 2 pogingen ook allebei in tilburg gedaan? Zo ja mag ik vragen hoe dat is bevallen....en hoe vaak moest je bij 1 poging naar het ziekenhuis? Ik begin rond eind feb/begin maart met onze 1e icsi in tilburg vandaar mn vragen
hallo allemaal, Ook ik ben nieuw hier en zou graag met jullie mee willen praten over de behandelingen. Mijn man en ik zijn sinds september 2009 bezig voor ons eerste kindje. Wij weten sinds een paar maanden dat er helemaal niks mis is met ons en we zijn allebei helemaal gezond. Deze maand zijn we begonnen aan onze eerste iui behandeling. Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met 75 eh gonal f. Heeft iemand van jullie ervaring met gonal f? Ik zou graag willen weten of iemand van jullie er bijwerkingen van had of heeft. Groetjes iris
@Hanneke Wat vervelend dat je zo veel pijn had, kwam dat zomaar in een keer of heb je daar nu nog steeds last van? Hoop dat er morgen veel eitjes te zien zijn bij je FM! @Minnie Helaas dat je je ook weer hier mag melden, hoop dat het deze keer lukt! @Chakie jeetje dat is wel echt ontzettend balen zeg, denk je dat je eindelijk kan beginnen moet je weer een maand wachten. heb zelf geen ervaring met IUI dus kan je helaas niet helpen met je vraag. @vlinder1309 en Irisje Welkom hier!
Hallootjes, Daar ben ik weer even. @Vlinder; Tot nu toe ben ik wel tevreden over de behandeling in Tilburg, als ik nu nog zwanger zou raken zou het helemaal geweldig zijn.Ze zijn erg aardig en je hoeft nooit lang te wachten. Ik weet van de vorige keren(ik heb het express goed opgeschreven in de agenda) dat ik 2 keer voor een FM naar Tilburg moet. Waarschijnlijk aanstaande vrijdag en zondag. En dan waarschijnlijk dinsdag de punctie(vraag om goede verdoving een kwartier van te voren!!) en dan de TP waarschijnlijk volgende week vrijdag. Mochten de eitjes niet goed groeien kan het zijn dat je een keer extra moet komen. @Irisje; Ik gebruik ook gonal F en ik heb eigenlijk geen bijwerkingen. Misschien iets sneller aangebrand qua humeur, maar niet ernstig. @Adventure; Dank je wel. Hoop dat het de laatste keer is. Wilde me eigenlijk niet meer melden op een forum, en zoveel mogelijk afleiding zoeken, maar daar voelde ik me ook niet rustig bij. Ik hoop dat 2012 een topjaar voor ons allemaal mag worden!! Liefs, Minnie.