Wie ook in jan/febr IUI/IVF/ICSI/CRYO?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mari, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hey meiden,

T is al weer even geleden dat ik gereageerd heb, heb het erg druk gehad met mijn werk, verjaardagen en een logeerpartijtje van mijn neefje van 5. Ik ga proberen op iedereen even te reageren en me dan gewoon weer wat vaker te melden….

Gylaine, IUI gehad vandaag, hoe is het gegaan? En toch geen cyste, jippie!

Mari, voor jou ook echt aftellen dus voor je mag gaan beginnen. Hopelijk vliegt deze maand voor je voorbij.

Adventure, tp gehad vandaag spannend hoor! Wanneer moet je nu die pregnyl spuiten? En wat is daar precies het doel van eigenlijk? Oh lees dat het morgen wordt. Dat is balen. Maar aan de andere kant is het wel beter dat er eerst een goede celdeling is. Wil je me wel even terug laten horen van de pregnyl na de tp? Duim voor je!

Ikke, spannend zo de stap in de mmm. Ik zou zeggen ga er voor en laat het over je heen komen!

Naomi, welkom hier! Ik heb clomid niet gebruikt en heb er geen ervaring mee dus. Wat voor hormonen moet je gaan spuiten nu?

Chakie, welkom hier! Spannend hoor je eerste IUI. Ik zelf heb nooit IUI gehad en weet niet hoe groot de follikels moeten zijn voor de IUI plaatsvindt. Maar heb je daar geen richtlijn voor gehad bij de gyn? Want ik lees dat je je eisprong gemist hebt en dat is balen natuurlijk. Ik zou de volgende keer om meer fm’s vragen als ik jou was.

Ddees, spannend hoor je laatste wachtweek. Hoe voel je je? Ik duim voor je!

Hanneke, dat klinkt heftig!Die heftige pijn is niet niks. Ben ook benieuwd hoe het morgen nu is. Hoop op een mooie groei!

Danielle, ook voor jou een warm welkom hier! Spannen hoor, zo alles nieuw. Wat ik al eerder schreef, laat het op je afkomen!

Minniemouse, jij ook weer hier! Heb je een goed gevoel bij het weer starten?

Irisje, welkom! Ik heb geen ervaring met gonal f dus kan je geen ervaring vertellen. Maar genoeg meiden hier die wel gonal f gebruiken of gebruikt hebben dus hopelijk delen ze hun ervaring met je.

Heb volgens mij nu iedereen gehad en ben ik weer helemaal bij:).
    Ik heb afgelopen zondag mijn eisprong gehad. Word als het goed is 22 jan. Ongi. Als mijn lf nu tenminste 14 dagen is. Afgelopen maand was hij namelijk maar 10 dagen. Maar zal wel met de hormonen te maken hebben denk ik.

Ik wacht maar af en zie wel wat er gebeurt. Maar ben er wel weer aan toe om weer te beginnen. Komend weekend eerst een weekendje weg met vrienden. Nog even ontspannen voor we weer gaan beginnen.

2012 wordt ons jaar meiden!

2. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Hoi Djuuzie,

Derde keer is scheepsrecht zeggen ze.
    Of ik er een goed gevoel bij heb?? Hahaha, weet ik eigenlijk niet.
    Ik probeer er nog op te vertrouwen, anders komt er een ICSI 4.
    Maar ik hoop zooooo dat het nu wel lukt. De Gonal F staat nu op 225. Dus dat is al een stuk meer. Volgende week weer een spannende week.

Groetjes,
    Minnie

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Minnie, drie keer is scheepsrecht ja. Je hebt ook wel pech hor iedere keer met je cryo's.
    Ga je ook voor een ICSI 4 als deze niet lukt? Heb je enig idee hoe ver je wilt gaan?
    Ik denk daar zelf ook wel eens over na. Hoe ver willen we gaan en hoe lang is het te bekostigen. Maar ik heb pas 1 ICSI achter de rug dus heb nog goede hoop. Maar toch, gaat het wel eens door mijn hoofd.

4. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    #124 Minniemouse1974, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
    @Djuuzie
    Ik wil tot en met ICSI 4 gaan. Met mij is niks mis volgens de arts. De embryo's zijn zeer goed. Alleen je moet het zien als een kans. Zoiezo is 1 ICSI een kans van 33%. Dus hopelijk dit keer de goede kans. De arts vergeleek het met een dobbelsteen. Probeer maar eens met een dobbelsteen een 3 te gooien. De eerste keer gooi je een 6. De volgende keer gooi je een 2. Maar je wilt natuurlijk een 3. En elke keer dat je met een dobbelsteen gooit heb je een kans.
    Zo hoop ik er ook in te gaan bij ICSI 3. Het proberen te zien als een kans.
    Diep in mijn hart sta ik te springen en te roepen: Ik wil het, ik wil het, ik wil het. Maar ik probeer mezelf dit keer rustig te houden.
    Mocht ICSI 3 niet lukken dan denk ik erover om naar het buitenland te gaan ivm hatching. Maar zover is het nog niet.
    Ik geniet nu nog van de dagelijkse spuit GonalF, en ik kijk uit naar de punctie en TP. Dan twee weken geduld hebben.waaaaaah!!!!!

@Adventure; pregnyl NA terugplaatsing? Dat is nieuw voor mij.
    Ik wil wel volgende week granaatappelsap gaan drinken. Schijnt te helpen.
    Liefs,
    Minnie

5. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    @all hier vanmorgen bij fertarts geweest om te bepraten wat nu verder en we gaan toch nog eerst 3 behandelingen iui doen en dan daarna evalueren of er nog 3 bij komen of dan toch door met ivf want zij was erg positief dat iui gewoon gaat lukken bij ons omdat het nu toch al 2 keer gellukt is met 7behandelingen totaal dus we wachten nu ongi af (hebben even gekeken of er al wat beweging inzit en zij verwacht volgende week eisprong was nu 10mm dus vanaf het weekend lekkker om de dag klussen geblazen en dan ongeveer 3 weken hopelijk zwanger/ongesteld dan evtueel verder rustig wachten nog even hoop dat 2012 ons jaar mag worden

liefs benji

6. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Heel veel succes Benji!!
    Ik hoop dat 2012 ook jullie jaar mag worden!!
    Liefs,
    Minnie

7. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iedereen heel veel succes! Dat het idd maar een goed jaar voor ons mag worden!

IK heb even een vraag voor jullie. Ik ben dus afgelopen zaterdag begonnen met de gonal f injecties. 75 eh per keer. Maar nu heb ik vannacht zo'n buikpijn gehad en ik was erg misselijk. Gelukkig heb ik alles binnen kunnen houden. Nu heb ik nog steeds buikpijn maar het is in ieder geval een stuk minder. Kan dit aan de gonal f liggen? Zal ik het zkh hiervoor bellen? Of zal ik afwachten tot en met vrijdag, want dan hebben we onze fm?
    Wij vinden het nogal lastig aangezien dit onze eerst iui behandeling is.

8. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ben vanmorgen voor fm geweest links heb ik er 3 en rechts 12 als goed is krijg ik maandag de punctie :)

9. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    nog 2 foto's

10. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Irisje, als je je zorgen maakt moet je altijd even het ziekenhuis bellen, daar zijn ze voor. Ik zelf heb nooit zoiets gehad met GonalF.Ik krijg alleen na al die keren prikken een dikkere huid.

@ Hanneke, zo dat zijn er veel! Dat komt wel goed denk ik.
    Succes met de punctie!!

Groetjes,
    Minnie

11. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48

WIE, WAT, WAAR?
    Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc
    Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen
    Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC
    Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen
    Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle
    Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP
    Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen)
    Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari
    Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC
    Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken
    Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiële mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam.
    Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2.
    Chakie: IUI poging 1, CWZ Nijmegen
    Danielle: ICSI 1e poging voor ons 1e kindje in tilburg
    Angelique:ICSI 3. St.Elisabeth ziekenhuis Tilburg.

WANNEER STARTEN
    Mari: 2 febr. start decapeptyl
    Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva
    Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE
    Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl
    Hanneke88: 19 december start decapeptyl
    Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin
    Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december
    Benji: vanaf januari februari starten ivf.
    Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI
    Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca.
    Gylaine : 8 januari ovitrelle
    Chakie: 4/1 begin Clomid
    Danielle: Ong eind feb/begin maart (18 jan prikinstructies en gesprek met de dokter over hoe,wat en wanneer)
    Angelique: December weer beginnen met Lucrin.

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Mari: 13 febr. echo
    Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec
    Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho
    Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan.
    Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon
    Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM
    Gylaine : 31/12 1e FM
    Benji: 11-1-12 gesprek fertarts
    Nuage: moet ik nog maken
    5-01 3de FM Adventure
    Chakie: 2/1 1e FM

PUNCTIE
    Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later)
    Stiertje73: eind feb
    Ddees70: 30 december
    Hanneke88: Ongeveer 13 januari

TP / IUI
    Elize84: Ergens in de 2e helft van januari
    Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI
    Ddees70: 2 januari
    10-01 Adventure
    Gylaine : 10-1 IUI
    Chakie: rond 11/1

TESTEN
    Elize84: Begin februari
    Ddees70: 17 januari bloedtest
    23-01 Adventure
    Gylaine : 24 januari

ZWANGER !!!

NIET ZWANGER[/QUOTE]

12. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    WIE, WAT, WAAR?
    Mari: zoontje icsi, cryo mislukt, icsi mislukt, weer icsi Amc
    Djuuzie: icsi 2 voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie en tp UMC st. Radboud Nijmegen
    Ddees70: icsi 1 voor eerste kindje. In AMC
    Marjolein1984: ICSI voor eerste kindje. Gelderse Vallei Ede, punctie in Nijmegen
    Hanneke88: ICSI voor het eerste kindje. MST en de terugplaatsing in Zwolle
    Adventure:IVF 1 voor eerste kindje, reeds 3 TP mislukt, nu 3de cryo TP
    Stiertje73: IVF/ICSI voor 1e kindje, endometriose, UMCG (Groningen)
    Elize84: Oktober 1e ICSI mislukt, 2 cryo's over, nu 1e cryo tp in januari
    Gylaine : IUI poging 3 @ CVV AMC
    Benji: iui 1t/m5 mislukt iui6 zwanger alleen vmk 5,5weken
    Nuage: IUI poging 4, 1e kindje. Na mk op 10wk partiële mola. Medisch Centrum de Heel in Zaandam.
    Zora: dochterja ICSI, 1e ICSi brusje afgebroken ivm teveel follikels, nu voor poging 2.
    Chakie: IUI poging 1, CWZ Nijmegen
    Danielle: ICSI 1e poging voor ons 1e kindje in tilburg
    Angelique:ICSI 3. St.Elisabeth ziekenhuis Tilburg.

WANNEER STARTEN
    Mari: 2 febr. start decapeptyl
    Djuuzie: eind januari, afhankelijk van menstruatie. Start elonva
    Ddees70: 8 december start decapeptyl. 20 december start Menopur 450 IE
    Marjolein1984: 1 januarie start decapeptyl
    Hanneke88: 19 december start decapeptyl
    Stiertje73: vanaf november 3 maanden lucrin
    Elize84: vanaf volgende menstruatie; rond 28 december
    Benji: vanaf eind januari februari weer starten IUI
    Nuage: vanaf eind januari weer Clomid en februari IUI
    Zora; 30 januari uitgangsecho, als alles rustig is 6 februari start Deca.
    Gylaine : 8 januari ovitrelle
    Chakie: 4/1 begin Clomid
    Danielle: Ong eind feb/begin maart (18 jan prikinstructies en gesprek met de dokter over hoe,wat en wanneer)
    Angelique: December weer beginnen met Lucrin.

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Mari: 13 febr. echo
    Ddees70: 19 dec uitgangsecho 1e FM 26 dec. 2e FM 28 dec
    Marjolein1984: 11 januari eerste uitgangsecho
    Hanneke88: 29 december uitgangsecho 1e FM 11 jan.
    Stiertje73: 9 feb echo, en als alles goed is vanaf die dag beginnen met Puregon
    Elize84: 9 januari zeer waarsch. 1e FM
    Gylaine : 31/12 1e FM
    Benji: eind januari begin feb uitgangsecho
    Nuage: moet ik nog maken
    5-01 3de FM Adventure
    Chakie: 2/1 1e FM

PUNCTIE
    Marjolein1984: ongeveer 25 januari (kan paar dagen eerder of later)
    Stiertje73: eind feb
    Ddees70: 30 december
    Hanneke88: Ongeveer 13 januari

TP / IUI
    Elize84: Ergens in de 2e helft van januari
    Nuage: Ergens 1e helft van februari IUI
    Ddees70: 2 januari
    10-01 Adventure
    Gylaine : 10-1 IUI
    Chakie: rond 11/1

TESTEN
    Elize84: Begin februari
    Ddees70: 17 januari bloedtest
    23-01 Adventure
    Gylaine : 24 januari

ZWANGER !!!

NIET ZWANGER[/QUOTE]

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    even niet geweest en een hoop terug te lezen, ik zal even op iedereen reageren.

adventure: ik ben benieuwd hoe de tp is gegaan. wel balen dat je nog een dag langer moest wachten.
    ja, ik moest 3 pilstrippen achter elkaar slikken zonder stopweek voordat ik weer begin met een nieuwe icsi.

ikke: heel veel suc-6 ben benieuwd wat de uitslagen zijn eind jan.

naomi, vlinder, minnimouse, chakie welkom en heel veel suc-6

gylaine: gelukkig geen cyste. hoop dat je iui goed is gegaan gisteren.

hanneke: wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad. is het nu over? wel een mooi aantal eitjes. heel veel suc-6 met de punctie!

irisje: welkom, als je zoveel pijn hebt kan je beter maar even het zh raadplegen.

djuuzie: geniet lekker van jullie weekendje weg!

benji: heel veel suc-6 met de iui, ik hoop dat alles goed gaat verlopen! ik duim voor je!

wondertje hoe is t met jou?

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @Mari, de pijn is gelukkig heel vee minder :)

15. irisje

irisje Actief lid

9 jan 2012
    117
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zojuist het zkh gebeld en nu nog even 24 uur afwachten. Vanavond gewoon nieuwe dosis en als ik er weer zo'n last van heb wordt de afspraak vervroegd naar morgen ipv vrijdag.
    Ben gelukkig weer een beetje gerustgesteld en nu maar hopen dat het vanavond en vannacht beter gaat.

16. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Minnie, Je uitleg aan de hand van de dobbelsteen is heel duidelijk. Kan me ook voorstellen dat je als het niet wil lukken deze poging je naar het buitenland wil. Misschien is de pregnyl na je tp ook een idee. Succes in ieder geval en duim voor je dat dit de laatste punctie gaat worden!

Benji wat fijn dat je nu nog IUI gaat doen en de gyn er vertrouwen in heeft! Druk druk druk dus het weekend ;)

Hanneke wat leuk die foto's! Ik heb er nooit foto's van gehad. Zal het ook eens vragen. Al vast succes maandag!

Irisje, fijn dat je als je weer zo'n pijn hebt morgen al naar et ziekenhuis mag!

17. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

7 jan 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    @Minnie Dank je wel voor het reageren op mijn vragen :) ik hoop dat ik er ook goeie ervaringen ga hebben en dat we er allebei zwanger mogen worden :) ik ga de 18e voor de prikinstructies en een gesprek met de dokter en dan wachten op mn ongi en dan voor baarmoeder meting komen en dan starten met de pil denk ik...dus ben benieuwd hoor vind het echt heel erg spannend allemaal.

@iedereen dank je wel voor het welkom heten in "jullie" clubje en ik hoop dat het echt voor ons allemaal mag gaan lukken dit jaar :)

18. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ ddees : Spannend.....ik duim ook voor je!

@ adventure : Meis wat balen dat de terugplaatsing een dag is verplaatst! Is de terugplaatsing goed verlopen?

@ vlinder1309 & Minimouse1979 : Welkom!

@ Djuuzie : Wat goed om weer wat van je te horen, ik ga voor je duimen dat je snel ongi word en weer kan beginnen met de behandeling!

@ chakie : Jeetje meis wat erg dat je deze maand je eisprong hebt gemist. Bij mijn werd de afgelopen 3 maanden vanaf dag 10 om de dag een echo gemaakt om te bepalen hoeveel mm de follikel groeide en wanneer de ovitrelle te spuiten. Alvast heel veel succes voor volgende maand!

@ Hanneke88 : Jeetje meis wat balen dat je opeens zoveel pijn kreeg hoe gaat het nu?? Wat een mooie score! Heel veel succes bij de terugplaatsing maandag!

@ Naomi2011 : Succes met spuiten als je ongi bent geworden. Ik ken het gevoel van de spanning elke maand en ik hou me altijd maar voor dat het het allemaal waard is!

@ Irisje : Welkom! sorry ik heb geen ervaring met gonal F, ik heb alleen ervaring met iui in de natuurlijke cyclus met alleen 1 injectie ovtirelle om de eisprong op te wekken

@ Benji : Weet zeker dat 2012 ons jaar gaat worden!

@ All : Gister de IUI gehad die niet zo vlekkeloos verliep. De eendenbekklem ging er niet zo gemakkelijk in en bij het verwijderen van de eendenbekklem bleef die hangen bij mijn baarmoedermond wat veel pijn deed. Nu in de lange 2 wachtweken, gelukkig moet ik veel werken waarmee ik mijn gedachten kan verzetten!

19. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Gylaine, oeh-auw! Wat moet dat pijnlijk zijn geweest. Nu veel aan het werk tijdens de wachtweken. is altijd goede afleiding. Wat doe je voor werk? (ben altijd wel benieuwd na de persoon achter de naam.....)

20. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ Djuuzie : Ja het was behoorlijk pijnlijk heb ook gister nog de hele dag daar last van gehad. Ik werk in de zorg dus werk & afleiding voldoende gelukkig. Wat voor werk doe jij?

Deel Deze Pagina