Wie ook IVF/ICSI MNC (=eigen cyclus)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door klaasje, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik heb dit ook ergens anders gepost, maar daar geen mede-eigen-cyclussers blijkbaar. Daarom post ik het hier, eens kijken of ik hier meer geluk heb, haha.

Ik ben sinds vorige maand begonnen met IVF MNC (in eigen cyclus dus). De eerste poging was het eitje helaas niet meegekomen bij de punctie. De 2e poging wel geluk en ook een goede bevruchting! Ik zit nu dus net in het begin van de tweede wachtweek en begin het effect alweer te merken.. wat een ellende! Wordt 1000 x per dag heen en weer geslingerd tussen hoop, pessimisme, goede en slechte voortekenen, allerlei symptomen die van alles of helemaal niks kunnen betekenen: WAAAAAA! En ik moet nog een hele week!

Maar wat ik me vooral afvroeg.. doet een van jullie ook IVF/ICSI in eigen cyclus? Ik lees hier af en toe verhalen, maar vind vooral reguliere IVF-ers en da's toch best een ander traject. Ben zelf heel blij met deze optie, maar is ook wel heftig als het dan zo snel stopt zoals bij mijn eerste punctie..

Liefs, Klaasje

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Klaasje,

Wij doen ook icsi in eigen cyclus.
    Dit is onze 2de wachtweek, mag donderdag testen.
    Heb de punctie op 25-6 gehad, tp op 27-6 en op 23-6 en 28-6 nog pregnyl gespoten....

Dit is voor ons de 2de, bij de eerste was er geen bevruchting helaas...

en ik snap je gevoel helemaal, hier net zo...word er gewoon moe van.

waar heb jij allemaal last van? wanneer mag je testen?

en in welk ziekenhuis zit je?

liefs Deb

3. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hai Deb,

Ik zit 2 dagen achter jou aan, dus zaterdag testdatum.. Maar ik verwacht voor die tijd al wel ongesteld te worden als het niet gelukt is.
    Voel veel in m'n buik, maar heb in al die pogingen al zoveel wel en niet gevoeld dat ik helemaal niet meer durf te vertrouwen op voorgevoelens, voortekenen en lichamelijke symptomen.. Maar voel ze wel de hele tijd, om gek van te worden!!
    Succes met wachten nog maar dan, afleiding zoeken werkt het beste he?

Liefs, Klaasje

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik durf daar ook niet meer op te vertrouwen, sinds we begonnen zijn met alle behandelingen voel ik van alles en tot nu toe is dat allemaal nog niet geweest omdat we zwanger zijn...

Bij de 1ste icsi werd ik op dag 13 na de punctie al ongi, en dat zou dus morgen zijn....

afleiding zoeken? ik probeer het maar het lukt niet altijd.... word helemaal gek van mezelf...

ik zit trouwens in het ziekenhuis in emmen en umcg groningen.

ik lees ook net je onderschrift, jullie zijn al lang bezig zeg...

5. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Inderdaad al erg lang bezig, begin het ook wel echt zat te worden. Weet niet hoelang ik dit nog allemaal wil. De gedachte aan stoppen en de consequentie van het kinderloos blijven is vooralsnog beangstigender, maar merk wel dat ik het niet meer heel lang volhoud. Nu al 7,5 jaar die voortdurende spanning en teleurstellingen, naast alle vervelende ziekenhuisbezoeken, hormonen en leven per maand. Maar we zijn dus pas net begonnen met IVF en dat geeft wel weer nieuwe hoop, ben alleen nu al bang dat het weer valse hoop blijkt te zijn.. ahem: positief blijven!!

En ik zit ook bij het UMCG, volgens mij zijn zij de enige die op grotere schaal de eigen cyclus behandeling aanbieden. Dat zou ook verklaren waarom er zo weinig medestanders lijken te zijn.

En deb? Heb je het gevoel dat het raak is deze keer?? Ben benieuwd! Ga je wachten met testen tot donderdag? Hopelijk wordt je niet ongesteld vandaag, sterkte!

6. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Had net heel verhaal getypt, maar kan hem nergens terug vinden:x dan nog maar een x.

Ik doe ook icsi in eigen cyclus assen + umcg.

Ik zit nu op wachtdag 5 na tp. Dit is mijn 5de poging en 4de terugplaatsing.
    De eerste week vind ik altijd wel mee vallen, maar de week waar jullie nu in zitten :$ daar begint de spanning!!!

Ik heb deze x wel dingen gehad/gevoeld die ik bij de andere pogingen niet heb gehad. Dag 1 na tp zeer gevoelige borsten. Dag 2 na tp wat slijm met licht bloed bij afvegen, daarna niks meer. Vond het zelf wel heel snel. Heb toen 2 dagen wat ongi pijntjes gehad en nu wat pijntjes in lies? en rug. Toch ben ik nu nog heel rustig. De spanning komt denk ik over 3 dagen. Bij mij gaat het tot nu toe rond wachtdag 9 fout.

7. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hey Sjenaica,

Ben zelf ook altijd heel rustig de eerste week, maar nu lijkt de tijd zooo langzaam te gaan.. Maar we wachten af.. zucht

Je schrijft dat je voorgaande keren op wachtdag 9 ongesteld werd, dus de pregnyl (die van de dag na de terugplaatsing) houdt je menstruatie niet tegen? Is dat voor jou trouwens ongeveer even lang als in een normale cyclus zonder behandeling? Op welke dag wordt je dan gemiddeld ongesteld? Dan weet ik wat ik evt kan verwachten..

Ik vindt wel dat het UMCG de testdatum laat stelt, 15 dagen na de terugplaatsing. Als je kijkt dat de punctie ongeveer het tijdstip van de eisprong is, dus 2 dagen eerder.. Maar goed, misschien om er zeker van te zijn dat er geen pregnyl meer in je lichaam zit en je testresultaat beïnvloedt?

Als het deze keer anders is dan anders geeft het een beetje hoop zeker? Ik merk bij mezelf dat ik steeds wissel tussen hoop en dan meteen tegen mezelf zeg dat het net zo goed niet zo kan zijn. Ik ga mezelf steeds sterker wapenen tegen de teleurstellingen merk ik. Zo jammer, maar wel normaal na zolang denk ik.

Ik zit nu zelf op wachtdag 10, al sinds wachtdag 7 van alles te voelen in m'n buik, maar wat het betekend... afwachten..

Nou, succes met wachten maar weer meiden!!

8. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Klaasje,

Ja de eerste dagen geeft het zeker hoop, maar die wisseling heb ik ook heel sterk. Ik denk dat dag 9 a 10 redelijk overeen komt met mijn eigen cyclus (kan wel 1 dag eerder zijn) Voorige maand was het dag 9 toen ik ging slapen dat het begon en dag 10 's ochtends het echt doorzette. Wel had ik op dag 9 negatief getest dus de pregnyl was al weg. Deze maand moest ik voor de punctie 10.000 spuiten en 3 dagen na tp weer 5.000. Maar dit heb ik ook al eerder moeten doen toen was het ook dag 9 dat het mis ging.
    1x ging het op dag 13 mis, maar toen had ik 3 x 1500 gespoten.

Zit nu op wachtdag 6 en begin al weer onzeker te worden. Slecht geslapen en af en toe toch het idee dat die ongi er aan komt. Dus zo zeker ben ik echt niet, en die rust begint ook weg te gaan haha.

15 dagen na tp is idd best lang. Denk ook niet dat het mij lukt zo lang te wachten. 14 dagen na punctie zou je nod zijn. als jij 1 dag na tp voor het laatst gespoten hebt zou dit er morgen ongeveer wel uit moeten zijn, maar dat is wel erg vroeg om te testen hoor!!

We wachten nog maar even af!!! Suc 6!!!

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hey meiden,

dat het 15 dagen is heeft vast te maken met de pregnyl, om er zeker van te zijn dat het er uit is...

hier gisteren al wat rood/roze afscheiding, helemaal overstuur dus...vandaag ook een klein beetje roze afscheiding...maar zet niet door.
    ik ben altijd netjes op tijd en 14 dagen na de 'eisprong' ongi maar zit nu al op dag 15...word gek van de onzekerheid...

spannend ook voor jullie!!!

10. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey deb,

Wat spannend zeg! Ja daar schrik je je helemaal rot van, dat had ik zelfs al bij de roze afscheiding van wachtdag 2.
    De keren dat het bij mij mis ging kwam na de eerste afscheiding bloed binnen 2 uur wel alles goed op gang. Zolang dit niet gebeurd bij jou is er hoop! Ik ga duimen voor je!!!!

Ga je tot donderdag wachten met testen als de ongi niet door zet?

11. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik probeer ook nog een beetje hoop te houden. Misschien dat ik morgenochtend al test als er vannacht niks door breekt.

12. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hey dames,

Jaja, spannende tijden..
    Heb er nu een beetje spijt van dat ik niet al wat testen heb gedaan om te zien wanneer de pregnyl uit m'n lichaam is, dan wist ik zeker wanneer een positieve test echt positief is. Als ik nu positief zou testen zou het het laatste restje pregnyl of een hele prille zwangerschap kunnen zijn. Dus test ik maar niet denk ik, wordt de onzekerheid alleen maar groter van ben ik bang.

En jullie,
    deb: bah, baal altijd enorm van de eerste kleur.. maar ik houd ook altijd goeie moed. Die ene keer dat ik kort zwanger was heb ik bloed verloren, buikpijn, alles. Dacht dat ik al ongesteld geweest was en bij de uitgangsecho voor de volgende iui op (dacht ik) dag 3 bleek ik toch zwanger! Dus nu vertrouw ik helemaal nergens meer op. Hopelijk is het bij jou ook geen slecht nieuws!!
    Sjenaica: morgen de tweede wachtweek in.. sterkte en wel lekker slapen hoor!

x Klaasje

13. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    @deb. hoe is het nu met je? Hoop dat je hebt kunnen testen, want dat houd in dat het dan niet heeft door gezet.

@klaasje. Jij hebt toch pregnyl 5000 de dag na te tp gespoten? Nou dat is er nu wel uit hoor! Als je voor de puctie 5000 hebt gespoten en de dag na tp kan je het zo uitrekenen en kom je nu op een waarde van ongeveer 5. De gevoeligste test pakt bij waarde van 20 a 25. Bij de 1 gaat het sneller dan bij de ander, of langzamer kan ook. Maar ik denk echt wel dat het er al uit is.

Ik ben er inmiddels helemaal van overtuigd dat het bij mij niet gelukt is. Voel me alles behalve zwanger, gevoelige borsten bijna weg en sterk het gevoel dat mijn ongi er aan komt. Nog niet eens de krampen, maar echt die ongie druk en de gerommel in de baarmoeder. Ik verwacht over 2 a 3 dagen dat het wel door breekt.

14. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hier vanmorgen ook eerste kleur bij afvegen.. heel licht, niet blij!
    Is wel echt te laat voor innestelbloeding ben ik bang, maar probeer hoop te houden voor de vorm. Hoop eigenlijk dat het nou ook gauw doorbreekt, dan ben je er doorheen, grrrrr!

En bij jullie??

15. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey klaasje, wat balen zeg! Maar het is nog niet over!!

Ik heb zelf een zoon van 10 (die zwangerschap is spontaan gekomen toen ik 19 was en mijn lichaam nog goed)

Ik wist niet eens dat ik zwanger was. Ik heb rond de nod toen een test gedaan omdat ik voelde dat er iets niet klopte. Die test was negatief en kort erna werd ik ongesteld (dacht ik) 3 dagen gebloed, alleen minder dag normaal. Een week later dacht ik, dit klopt niet. Bleek dus wel zwanger te zijn. Zolang het niet echt doorbreekt kan het nog steeds goed zitten!!!

Suc 6

16. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hier negatief getest...

17. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh balen deb! Is de bloedig ook al doorgezet dan?
    Sterkte!!!

18. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    o deb... da's balen...
    Ik heb nog niet getest, meestal al ongesteld voor de testdatum.
    Verder vandaag geen bloedverlies en kleur bij afvegen gehad, maar wel een buik die voelt alsof het niet lang meer gaat duren..
    Dat had jij toch ook Sjenaica? Of heb je inmiddels een beetje hoop?

Was leuk geweest.. alle drie zwanger.. nog even afwachten voor de zekerheid, maar alle drie lijkt niet helemaal te gaan lukken deze maand..

Volhouden, zo mogelijk positief blijven en afwachten dames (heb het ook tegen mezelf)!!

20. sjenaica

sjenaica Actief lid

8 jul 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi klaasje,

Gelukkig dat de bloeding niet is doorgezet. Ook ik wist vanmorgen zeker dat het niet goed zou gaan, denk ook dat het een soort dekking is om dat nu vast te roepen! Heb de rest van de dag minder last gehad van ongi pijn, maar soms toch ff een vlaag van "het zit niet goed". Ben het helemaal met je eens dat we moeten proberen positief te blijven denken.
    Hoor wel vaker vehalen dat ze overtuigd zijn dat ze ongesteld worden en dan toch zwanger zijn, dus waarom wij niet:D

Deel Deze Pagina