Start ivf/ icsi in december/januari 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloem4, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hoi!

Iemand die eind deze maand gaat starten met spuiten en die mee wilt kletsen? :)

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    We hebben een ivf/icsi clubje 2016 onder de vruchtbaarheidsbehandelingenen, kom je daar gezellig mee kletsen?

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    #3 Bloem4, 12 dec 2015
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
    Ja had ik gelezen, maar zag dat de meeste daar nog niet precies weten wanneer ze gaan starten in 2016. En is het huidige november/december topic zijn ze allemaal al gestart. Ik val er net tussen in haha ;)

4. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Hallo Bloem,

Wij gaan ook beginnen met ivf. Zijn afgelopen donderdag in het zkh geweest en de procedure is opgestart.
    Nu afwachten op een oproep voor een bijeenkomst en zaadanalyse en dan mogen we beginnen. Zal denk ik wel januari worden aangezien de feestdagen eraan komen.

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Hoi knorrie,
    Leuk dat je komt meekletsen! Weet je al wat meer over het traject? Moet je van tevoren nog aan de pil?

6. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Oh ok :) wij starten in januari maar hoor deze week wanneer. Weet je zelf al meer??

7. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    We hebben donderdag een korte uitleg gehad over het traject. In de eerste instantie wordt het een standaard ivf traject. Ze gaan er vanuit op basis van mijn voorgeschiedenis in het zkh dat ik genoeg eicelreserves heb en mijn man zijn zaad een goede kwaliteit heeft.
    We hebben hiervoor al 4 iui pogingen gehad en heel goed te stimuleren met de gonal-f. Soms bij 50 al 3 eitjes.;)

Ik hoef niet aan de pil omdat ik al sinds mei dit jaar aan de lucrin spuiten zit i.v.m. mijn endometriose. Kon we aan de pil maar dan moest ik eerst weer wachten totdat de lucrin uitgewerkt is en dan pas beginnen met de eerste pil als ik mijn menstruatie heb. Nou dat duurt mij te lang ;) aankomende week is het alweer een jaar geleden dat we de iui gedaan hebben.

En weet jij al meer? Is het voor jullie de 2de x dat je aan ivf gaat beginnen, want zie dat je al een dochter hebt.

8. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Help85, ik heb 10 januari de eerste fm dus ga over een aantal dagen al starten met de decapeptyl. De precieze datum krijg ik in deze dagen per post :) Spannend, binnenkort weet jij dus ook meer!

Knorrie, dan hebben jullie een flinke tijd stil gestaan in de mmm of niet? Komt dat ook door de endometriose? Maar dat is fijn, scheelt je ook weer een maand wachten gelukkig.

Klopt, ik ben al mama van een prachtige dochter geboren uit icsi. Uit de icsi van mijn dochter waren nog 6 cryo's over waarvan ik uiteindelijk helaas maar 1 terug plaatsing heb gehad. Die is mislukt. Nu dus helaas weer icsi, maar we gaan er gewoon weer voor.

9. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    #9 knorrie24, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015
    Bloem, Voor jou is dit hele gebeuren dus niet meer zo nieuw als bij ons. Wij hebben nog geen idee wat ons te wachten staat precies. Alleen van horen zeggen en dingen lezen.
    Op welke dag na het beginnen met de medicijnen krijg je dan je eerste fm? Ik werd vanmiddag gebeld door het zkh en ze zei dat ze 14 dagen voor de punctie beginnen met stimuleren en dat ik dan een week later mijn eerste fm heb.

Wij zijn er idd een heel jaar uit geweest. Klinkt heel gek dat het alweer een jaar geleden is dat ik in de iui zat.
    We hebben nogal een roerig jaar achter de rug helaas. Zal in het kort ff vertellen.
    Ik heb altijd al veel ast gehad van cystes in mijn eierstokken, maar deze kwamen en gingen ook weer weg. Tot ik vanaf oktober 2014 steeds een cyste in mijn rechter eierstok bleef houden, deze was niet heel groot dus ik mocht elke x wel beginnen met een nieuwe ronde.
    In december 2014 ging ik mijn 4de iui ronde in en de cyste was toen zoveel gegroeid dat ze in mijn rechter eierstok geen eitjes meer konden zien. Ook zag hij er heel raar uit qua vorm. Niet rond maar een beetje langwerpig. Toch de inseminatie gehad omdat er links wel een mooi eitje groeide. Helaas kreeg ik die ronde ook veel last van tussentijds bloedverlies. Toen ik in januari weer in het zkh kwam en een echo liet maken vertrouwde de arts het niet helemaal en zei dat ze een vermoeden had dat ik misschien endometriose heb. Het rare is dat ik niet de typische klachten heb waardoor het allemaal heel onzeker was.
    In februari heb ik ct scan gehad van mijn bovenlichaam en toen werden we ineens de donderdag erna gebeld dat we die middag op gesprek moesten komen. Dan voel je al dat het foute boel is. Met lood in onze schoenen heen gegaan en de arts zei meteen dit is foute boel ik denk dat het eierstokkanker is. Ook zagen ze plekjes op mijn mild wat kon wijzen op uitzaaiingen....... en dan stort heel je wereld in en ga je een hele ander traject in. Gelijk doorgestuurd naar het UMCG. Daar gesprekken en onderzoeken gehad en ook zij konden a.d.h.v. echo's en de resultaten ook niet precies zeggen wat het was. Het was geen typisch geval van eierstokkanker. MRI scan gehad en daar werden ze ook niet veel wijzer uit dus toen moest ik een buikoperatie ondergaan. Er werd mij van te voren gezegd dat ze sparend te werk gingen maar mocht het niet lukken dat ze dan mijn baarmoeder en eierstokken eruit gingen halen. Ook werd er gekeken naar mijn mild en die zou er ook uit moeten als er uit het biopt kwam dat het idd kanker was. Dus dan ga je heel onzeker de operatie in en ga je maar uit van het slechtste.
    Gelukkig hebben ze tijdens de operatie niets afwijkend gevonden en werd de diagnose endometriose graad 4 gesteld.
    Het was een flinke operatie dus 6 week herstel, kon helemaal niets in het begin en daarbij kwam ook nog eens dat mijn wond open was gescheurd toen de ha de krammetjes eruit gehaald had. Dit komt bij 1 op de heel veel mensen voor en natuurlijk bij mij wel weer ;)
    In mei voor gesprek bij de endo arts en die zei dat ze nog een keer een MRI wou van de kleine bekken, het was zo dat ik ook binnen 3 maand na de operatie een MRI van mijn mild moest dus dat kon gelijk samen. Helaas is het toen niet goed afgesproken waardoor ik apart weer een keer door de scan moest voor de bekken. Toen zaten we alweer in augustus dit jaar. MRI bleek prima alleen door de operatie had ik nu vocht in mijn eileiders en dit werkt nadelig voor ivf. Dus weer een operatie gepland om mijn eileiders te verwijderen gelukkig werd het een kijkoperatie dit keer, maar de arts kon er niet bij komen omdat mijn lichaam zichzelf iets te goed heeft hersteld na de buikoperatie. Dus mijn eileiders konden niet verwijderd worden. De 2de optie was om essure veertjes erin te zetten dat is een nieuwe soort van sterilisatie, maar daar zijn zo weinig resultaten over bekend dat ze dit ook niet echt aandurven, want de veertjes vergroeien wel met je eileiders en kunnen er niet uitgehaald worden.
    2 weken geleden weer naar UMCG en toen maar besloten om gewoon te beginnen met de ivf en te kijken of mijn eileiders op de medicatie gaat reageren of niet.

Beetje langer verhaal geworden, maar dit is alsnog de kortere versie. :D

10. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Even verder op een nieuw bericht :D

Vandaag werd ik gebeld door het zkh dat de uitslagen van de bloedtesten goed waren. Ging we ook wel van uit hoor haha.
    En dat ze voor 16 februari 2016 de punctie heeft gepland. Dit betekend dat ik 2 februari ga beginnen met de medicatie. Zelf iets later dan ik had gehoopt omdat er vorige week werd gezegd dat ik in de week van 1 februari de punctie zou krijgen.
    Nu krijgen we voor 23 januari een oproep voor een bijeenkomst over de ivf en daar krijgen we alle afspraken en het prikschema.

Vindt het allemaal nog wel wat onwerkelijk omdat we zolang gewacht hebben hierop.

11. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal! Snap heel goed na dit soort berichten dat een zwangerschapswens even op een lager pitje komt te staan. Wat een onzekerheid moet dit jullie hebben gegeven, vooral als je in eerste instantie van het ergste op de hoogte bent gesteld door de arts. De ivf is nu dus extra spannend aangezien je echt niet weet hoe je lichaam gaat reageren. Ga voor jullie duimen!

En spannend dat je nu meer weet over de datums! Kan je ergens naar toe leven.. Grappig om te lezen dat ze bij jullie al een punctiedatum plannen. Wij krijgen alleen een datum van de eerste follikel meting en dan is het nog de vraag hoeveel echo's er nog gaan volgen. Pas wanneer er op de echo's genoeg grote follikels zichtbaar zijn gaan ze de punctie plannen.

Ik heb vandaag de brief van het ziekenhuis gehad dat ik as zondag al ga starten met spuiten. Bij ons is het een lang protocol en moet je rekening houden met 3.5 week spuiten, bij jullie dus een stukje sneller! 10 januari heb ik de eerste follikel meting. Spannend :D

12. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Ja dat was idd niet niks. En door al die dingen die erbij kwamen afgelopen jaar hebben we nu pas groen licht gekregen om te beginnen. Er gaat zoveel tijd in zitten vooral het wachten. vanaf september stond ik op de lijst voor een operatie en pas 6 november was ik aan de beurt. Dat was nadat we natuurlijk te horen hadden gekregen dat het allemaal goed was wel het vervelendste. Ik voel me na het opknappen van de grote operatie kip lekker dus dan wil je meteen ergens aan beginnen. Zo werkt dat niet helaas.

Is er bij jullie ook iets vastgesteld waardoor je icsi moet doen?
    Ja lijkt me idd weer heel spannend om te beginnen voor jullie. Je weet natuurlijk een beetje hoe het werkt maar om dan weer opnieuw te beginnen blijft altijd spannend.

Over de punctie is het zo dat ik door de endometriose arts wordt geprikt en zij prikt 1x in de 2 weken. Dus ze hebben dan nu de punctie op 16 februari gepland omdat zij dan die week ook prikt, maar ze heeft me wel op het hart gedrukt dat ze me geen 100% zekerheid geven dat het ook op die datum is of zelfs in die week. Aangezien ze niet weten hoe ik ga reageren. En dat snap ik ook heel goed.

Ik wist niet dat er verschillende protocollen zijn :(
    Jeetje dan moet jij idd wel erg lang prikken voordat je een eerste fm krijgt. Zou je dan ook minder sterke medicatie krijgen dan dat ik krijg?

Welke medicatie krijg jij trouwens? Ze hadden het bij mij over Gonal-f met iets erbij maar wat weet ik niet :D
    Ben daar wel benieuwd naar want ik hoor van sommige dat je een halve apotheek aan medicatie mee krijgt :$
    Elke keer als ik het vraag in het zkh zeggen ze ja dat krijg je te horen als je naar de bijeenkomst gaat.

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik was net opzoek naar een januari topic! :)

Wij hebben 13 januari een afspraak staan in Gent. Ik weet natuurlijk nog niet hoe het dan verder gaat, maar ik zou het leuk vinden om mee te kletsen.
    Onze dochter is net 3 geworden en het begint weer te kriebelen. Vorige keer zijn we ook behandeld in Gent. Ik heb endometriose en ben vorige keer 2x geopereerd in een half jaar, dan nog eens 3 maanden in de overgang en daarna is het ivf traject gestart. Best zwaar, dus vandaar dat ik nog even voorzichtig ben en het gesprek afwacht. Aan de andere kant zou ik het liefst vandaag beginnen, beetje dubbel ;).

In welk ziekenhuis worden jullie behandeld?

14. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Knorrie, helaas bestaat het grootste gedeelte van het traject uit wachten, wachten en nog eens wachten. Wij willen allemaal graag door maar zo werkt het helaas gewoon niet :(

Maar je hebt inderdaad korte en lange protocollen. Zo kan je bijv ook maar 1,5 week spuiten tot de punctie, waar ik dus 3,5 week moet spuiten. Maar ook per ziekenhuis verschilt het of je van tevoren eerst aan de pil moet. Ik weet ook niet waarop ze hun keuze maken voor een lang of kort protocol.

Ik ga ook gonal-f gebruiken, maar moet eerst 2 weken decapeptyl spuiten. (en daarna de deca en gonal-f samen, dus 2 spuiten) Ben benieuwd hoe jou protocol eruit komt te zien.

Ik stuur je trouwens even een pb-tje met mijn verhaal ;)

Nientjje, welkom! Jij gaat ook voor een brusje zo te zien, leuk!
    Maar dat is niet niks al die operaties die je achter de rug hebt. Ben je daar nu wel weer van hersteld?

Ik loop in het Radboud trouwens :)

15. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Even de tijd gevonden om te reageren. Druk met werken vorige week en taarten bakken :) Dat doe ik ook nog op bestelling als hobby. Deze week druk met de voorbereidingen voor de kerst.

Welkom nienntje, jou verhaal lijkt een beetje op de mijne. Fijn dat ook jullie al een kindje hebben mogen krijgen. Geeft goede hoop aangezien ze in het zkh zeggen dat als je endometriose hebt de kans op en zwangerschap nog lager is ook met ivf.

Bloem, ik probeerde je net een pb terug te sturen mijn lukt niet. Hij zegt dat hij de gebruiker niet kent :s
    Ik ben ook heel benieuwd hoe ons schema eruit gaat zien. Op dit moment is de spanning een beetje weer gezakt omdat we tot na de vakantie pas weer naar het zkh moeten.
    Lukt het spuiten een beetje?

Wij kregen afgelopen zaterdag 2 brieven van de ziekenhuizen ( wij doen een combinatie ) 5 januari de zaadanalyse en 8 januari de intake met de uitleg en daar krijgen we ook het spuitschema. Dus nog even tot het nieuwe jaar rust ;)
    Met oud en nieuw kan ik nog ff drank drinken haha.

Wij gaan naar het UMC Groningen en het streekziekenhuis hier 10 minuten vandaan. De echo's in het streekziekenhuis en de punctie en terugplaatsing in umcg.
    Dit omdat ik na heel het gedoe dot jaar niet zoveel vertrouwen meer heb in het zkh hier, maar om elke x voor een echo naar het umcg te rijden (1 uur heen en 1 uur terug) toch maar besloten om alleen de echo's daar te doen.

16. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Wat leuk taarten bakken! Waar woon je ongeveer? Wellicht kan ik je eens inschakelen haha.

Heb je fijne dagen achter de rug? Ben redelijk druk geweest, dus vandaar de late reactie, sorry!

En spannend, aankomende week dus wat meer duidelijkheid. Hopelijk kunnen jullie snel van start :D

Ik spuit alweer bijna 2 weken. Gaat gelukkig wel goed behalve de flinke hoofdpijn na. Morgen komt de gonal-f erbij, vind dat wel weer een beetje spannend!

17. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Beetje laat maar alsnog de beste wensen voor 2016 op een goed jaar 😉

Ik woon in Drenthe. Denk dat het een beetje ver weg is voor je haha.

We hebben de eerste stappen achter de rug. Afgelopen dinsdag de zaadanalyse gehad, een uitgerekend toen was het spekglad hier. Al glijdend zijn we naar Groningen gereden 😉 wanneer de uitslag er is worden we gebeld. Ben er niet zo bang voor want bij de iui was het zaad ook prima.
    Gisteren PowerPoint presentatie gehad voor de intake van de ivf. Ook meteen het recept gekregen voor de medicatie. Jeetje wat een boel is dat. Heel de koelkast ligt vol haha. En dan is mijn man ook nog jarig vandaag dus de koelkast was al vol.
    Ik moest trouwens wel een eigen bijdrage van 11 euro betalen voor de utrogestan hen jij dat ook?
    Nu is de eerste afspraak op 2 februari en als die echo goed is mogen we voor het echt beginnen :D

Hoe is het bij jou. Idd spannend dat je nu ook de gonal erbij spuit. Ben je alweer in het zkh geweest om te kijken hoeveel eitjes er zitten.
    Ik was wel onder de indruk van wat ons allemaal te wachten staat bij ivf. Wist natuurlijk al wel veel ervan maar als je het dan zo uitgelegd krijgt dan is het niet altijd makkelijk.

Deel Deze Pagina