wie ook in juli 2011 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door keano11, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Vervelend dat je zoveel stress hebt Peetjuh, sterkte! En MIss X ook sterkte met de verbouwing!

Het is ons 2e kindje, dus hadden natuurlijk al veel dingen in bezit en een babykamer klaar. We moesten natuurlijk wel voor ons oudste kindje een kamer gereedmaken, maar dat is april gelukkig al gelukt en hij is al helemaal gewend in zijn nieuwe kamer met grote bed.
    Nog wel wat kleine dingetjes te doen, maar dat is te overzien.
    We zijn alleen nog niet helemaal uit de naam..... :). Dat is mijn enige zorgpuntje op babygebied op dit moment :)

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @peetjuh sterkte!!

@missx succes met de verbouwing hopelijk is het snel klaar zodat je kan inrichten!

@groentje fijn dat je zoon het goed doet in zn grote bed, de naam hebben wij ook pas een week of 3 vind het een stuk moelijker als bij een eerste.

wow sommige meiden zijn al gewoon de 36 weken gepasserd komt wel heel dicht bij zo .....

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Peetje en Miss X: succes! Niet teveel stressen he? ;)

Groentje: fijn dat je ventje zo goed slaapt in zijn nieuwe peuterbed! Wat worden ze dan ineens groot he? Die van mij slaapt daar nu ook een week of 3, 4 in en doorgaans gaat dat goed. Op de laatste paar nachten na, meneer weigert te gaan slapen. Ik duim dat het een (korte) fase is! Hij gaat nu ook uit bed om te spelen en gaat er zelf weer in als hij moe is. Niet helemaal de bedoeling, maar hij gaat tenminste wel weer zelf netjes terug.

Ohh echt sjongejonge.. Net 10 uur geweest en heb het gevoel er al een hele dag erop te hebben zitten!

Op vrijdag gaat Aiden altijd naar het kdv, dus die heb ik weggebracht en even boodschappen gedaan. Meneertje had een heerlijk ochtendhumeur en als ik loop dan voelt het net alsof de baby eruit wil vallen :p Fijn, zo'n ingedaalde baby!

Baby heeft het ook steeds gemunt op mijn heupbot. Geen idee hoe hij het doet, volgens mij ramt hij daar steeds met een elleboog of schouder tegenaan. Ding is helemaal beurs, auw!
    Mijn ribben laat hij wel met rust! Die werden door Aiden toen niet ontzien, was ook niet heel lekker.

Vannacht gedroomd over gebroken vliezen en het lettertype op het geboortekaartje :( Elk uur werd ik wel wakker en dan dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken haha! Ook lekker steeds een harde buik.. Iets in mij zegt dat deze baby geen 40 weken gaat blijven zitten. Maar ja kan het ook ontzettend mis hebben natuurlijk.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook nog een juli mama.

ik word waarschijnlijk ingeleid bij 37 of 38 weken dus nog maar heel eventjes.

voor fynn zijn we bijna klaar op zijn kamer en dan kan de kamer van ons kleine meisje een beurt geven maar dat is alleen verven en de nieuwe gordijnen hangen de rest is al klaar.daarbij komt ze eerst in de wieg op onze kamer dus ik doe rustig aan haha
    met 36 weken even de babywas draaien en dan ben ik ook helemaal klaar.

fynn reageerd heel goed hij snapt dat de wieg voor de baby is en dat de baby in mama's buik zit.
    gelukkig hebben we in de omgeving verschillende baby's dus hij snap heel goed wat er komt.

5. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ja bulldog, deze naam moet natuurlijk ook een beetje leuk samengaan met die van ons zoontje, ook nog te kiezen uit verschillende schrijfwijzes, lastig hoor.

Skatje, mijn zoontje slaapt al in een echt 'grote mensen bed', maar hij is dan ook al (net) 3 jaar. En idd. ineens is hij al zo'n grote vent. Vandaag is hij ook naar het KDV, dus ik kan lekker thuis wat aan de gang. En ik krijg nu ook last van mijn buik met lopen, fietsen gaat gelukkig nog wel. Heb jij ook al verlof?

Amfy, wat fijn dat je zoontje al zo goed begrijpt dat er een baby aankomt, ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren als de baby er 'in het echt is en niet meer weggaat...'.

Ga zo maar even de adressen op etiketten uitdraaien, heb ik dat ook maar weer gedaan, weer iets om af te strepen van mijn 'to do voordat de baby komt lijstje'.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Groentje: oh haha 'al' 3 jaar! Wauw een echt grotemensenbed! ;)
    Ik vond 1,5 toch nog een beetje klein voor zo'n groot bed, hij lijkt heel wat, maar het is natuurlijk nog maar een hummeltje.

Fietsen gaat op zich wel, maar heb dan weer last van mijn heupen als ik mijn been strek en kracht moet zetten, zeg maar. Dus ik hou het maar even op de auto ;) Gelukkig nog maar een paar weekjes.
    Voel me soms gewoon schuldig voor mijn zoontje, dat ik niet lekker relaxt met hem de hort op kan :( Dus daarom ga ik sowieso elke week met hem zwemmen en in het weekend probeer ik met mijn vriend nog wel er opuit te gaan, heeft die kleine toch nog wat te doen.

Nu maar even geestelijk voorbereiden op het schrobben van de plee :D

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

@groentje ik kon alle adressen met een exell bestandje aanleveren dat worden ze gelijk op de envelop gedrukt ideaal scheeld een hoop schrijven hahahaha.

ik vind het ook wel fijn dat hij het begrijp het zal mij benieuwen hoe hij het vind ach hij vind vaak alles best dus dat scheeld ene hoop hahaha.

hij is nu 28 maanden maar hij praat nog niet veel alhoewel hij sinds een week echt veel probeert te zeggen ook veel zinnen dus het zit er aan te komen.

hier trouwens ook een peuterbedje en daar lijkt hij al klein in! hahaha

@ skatje, fietsen gaat hier beter als lopen momenteel. krijg hier toch snel last van mijn heupen nu.zwemmen doen we hier ook vaak weer in het zwembad op het recreatie park dat scheeld echt veel dan heeft fynn ook wat te doen,
    we zijn ook nog even naar ballorig geweest van de week maar dat ik niet meer aan te bevelen haha mama was aant klimmen en boven liep het zweet me overal langs af en die vent van mij maar lachen hahaha.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha dat doe je niet goed! Jij moet met een colaatje gaan zitten en vent laten klimmen ;)

Oh dus Fynn ook toch een peuterbed? Geeft toch een iets 'veiliger' gevoel, op 1 of andere manier.

9. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Mijn dochtertje is nu 3 en ligt al bijna 1,5 jaar in een peuterbedje. Ze begon namelijk uit bed te klimmen dus dat vonden we wat te gevaarlijk en ik moet elke avond naast haar liggen, nou dat gaat niet in een ledikant dus moest ik haar altijd van ons bed overleggen naar haar eigen bedje.
    Maar nu lig ik dus nog steeds elke avond naast haar en probeer maar eens met je dikke buik zachtjes uit een peuterbedje op te staan hahaha. volgens mij echt geen gezicht haha.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha ja maar mama vind het ook leuk! hahaha

ja Fynn heeft een complete peuter kamer daarom zat er ook geen bureau bij dat hoorde bij die kamer niet (bopita)

we doen hebben het behang nu toch op de korte wat gedaan.want als we het op de lange wand zouden doen dat hebben wel zoveel ruimte over niet normaal we hebben het eens uit getekend op de muur! die kamer is 14m2.peuterbedje valt echt in het niet maarja het is wel schattig haha.

@ess nee dat KAN er niet charmant uit zien haha. moet ook zeggen dat opstaan uit uit mijn eigenbed word ook lastig maar met een beetje hulp van de wieg kom ik goed overeind;)

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Leuk al die juli-kindjes!
    Ik word 10 juli ingeleid..

Maar misschien komt die wel eerder.. who knows haha!
    Succes allemaal met de laatste loodjes.. ik besef nu pas hoe zwaar lood is..
    Wat een ellende haha.

12. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    @Skatje: de auto gebruik ik ook wel, alleen probeer wel bij kleine afstanden en weinig boodschappen de fiets te nemen, ik beweeg al zo weinig, maar het moet natuurlijk wel gaan. Voel mij ook wel schuldig dat ik met mijn oudste veel minder erop uitga, hij fietst nu graag met zijwieltjes, maar hij kan nog niet zo goed remmen, dus je bent nog verplicht mee te rennen als hij de bochten in en uitgaat, maar dat is in mijn positie nu niet zo goed te doen... Heb beloofd hem vanmiddag op te halen op de fiets, kan hij lekker achterop, dat vindt hij ook leuk.

@Amfy: mijn zoontje praatte met 2 jaar ook nog niet zo veel, maar met 2,5 jaar kwam het er ineens uit en nu praat hij de oren van ons hoofd en echt al in lange volzinnen, echt leuk hoor, dus komt goed! En zwemmen is ook leuk met je zoontje! Helaas ben ik in de winterperiode na een ochtendje zwemmen ziek (griep) geworden dat uitmondde in een lichte longonsteking, dus ik durf tijdens mijn zwangerschap niet meer te gaan zwemmen, uit angst voor herhaling, heb tijdens deze zwangerschap echt heel weinig weerstand en deed met alle verkoudheden en griepverschijnselen van iedereen om mij heen 'gezellig' mee.

@Ess85: mijn zoontje heeft tot aan zijn 3e gewoon nog in een ledikantje gelegen met slaapzak aan en heeft nooit een klimbeweging uit het ledikantje gemaakt. Grappig dat dit zo per kind verschilt, terwijl hij wel juist graag klimt, maar dus niet uit zijn ledikantje. Heel soms wordt mijn zoontje 's-nachts wakker en ga ik ook naast hem liggen, maar..... hij heeft een 'boomhutbed' zo'n halfhoogslaper, dat ziet er ook niet uit als ik er in en uit moet klimmen met mijn dikke buik, gelukkig is het 's-nachts donker :)

@FruityPebbles: sterkte met de laatste loodjes, ik zag zw suiker/diabetis in je onderschrift staan, dus die loodjes van jou zijn extra zwaar :(

13. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Nou ik zit in de vebrouwing hoor ppff, lekker stofwolken hier maar het ziet ernaar uit dat ik volgende weekend helemaal klaar ben en heb ik het toch allemaal gered voor de 37e week!

@Skatje.. Hier ook gedroomd dat mijn vliezen braken, sowieso heel veel gedroomd de laatste tijd.

Wij hebben een proefdruk binnen van de geboortekaartjes en zijn er helemaal uit. De enveloppen worden gratis meegeleverd dus dat is wel fijn. Ik zal alvast zorgen dat ik de adressen en stickers klaar heb staan.

@Iedereen.. Nog even de laatste loodjes. Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan?
    Dit zal mijn tweede bevalling worden en vind het ontzettend spannend. Het liefst beval ik in het ziekenhuis en heb 22 juni een rondleiding. Bij mijn dochter ben ik thuis bevallen.

14. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ook ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik heb 28 juni een rondleiding, en wil ook echt in het zkh bevallen. Dit is ook mijn tweede

15. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ik vind de bevalling ook superspannend en ga bevallen in het ziekenhuis onder begeleiding van een gynaecoloog ivm met mijn KS van de 1e. Heb bij mijn 1e bevalling nl geen wee gehad, wel 3 cm ontsluiting, maar omdat de VK er onverwachts achterkwam bij 41 weken dat mijn zoontje in onvolkomen stuit lag, is toen een (spoed) KS geadviseerd. Vooralsnog ligt de baby goed en gaan we dus voor een natuurlijke bevalling, dus echt superspannend!

16. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind de bevalling echt doodeng! het is mijn 1e! en vind het super spannend! elke vrouw heeft dat wel natuurlijk, maar ik heb het zo erg dat ik bij een soort van angst dokter loop hihi..nu moet ik zeggen, dat ik het de laatste tijd minder erg vind. begin het soms een beetje zat te worden, maar meer de nieuwschierigheid hoor;)

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nou eerder spannend..niet echt bang..
    Wil het over mij heen laten komen, omdat ik denk dat angst tegenwerkt..

Ben ook veel te nieuwsgierig naar mijn kleintje..

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Blijft spannend, zo'n bevalling ;)
    Het is mijn 2e, ga ook in het zkh bevallen, vorige keer ook. Moet ivm te hoog BMI, maar wel gewoon onder begeleiding van de Vl. De vorige keer ging alles netjes volgens het boekje dus ik hoop op weer een relatief makkelijke bevalling :D

Ik laat het allemaal lekker over me heen komen. Bij de eerste heb ik ook een rondleiding gehad in het zkh. Was wel fijn, om te weten waar ik terecht zou komen.

Het enige wat ik nu wel heb en wat ik de vorige keer niet heb gedaan, is een bv cursus. Aiden heeft 16 mnd bv gehad maar ik kon eigenlijk alleen fatsoenlijk liggend op bed voeden, dus hoop nu wat meer en fijnere houdingen te leren ;) Scheelt ook dat de kraamzorg die ik heb gekozen dit keer erg bv gericht is. Zij bieden ook die cursus aan, heel fijn!

19. hier niet echt bang voor de bevalling.. heb er eigenlijk wel zin in :D Kan niet meer wachten om ons meisje eindelijk vast te kunnen houden en ben er helemaal klaar mee. Na alle zwangerschapsellende vind ik wel dat ik recht heb op een soepele bevalling :D

Hier ook van plan bv te gaan geven, maar ik twijfel nog al eens of mijn voorgevel het uberhaupt wel aankan :$ Zoveel heb ik niet en ik zie het nog niet voor me dat er straks melk uit komt ;)

Lukt het jullie trouwens nog om redelijk te slapen? Ik slaap voor mijn gevoel nog maar de helft van wat ik in bed lig en heb veeeeel last van voorweeen, pijnlijke harde buiken etc. En natuurlijk het plassen, draaien en de warmte die me parten spelen..

20. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Mag niet klagen m.b.t. slapen, moet er wel 's-nachts een paar keer uit ivm plassen, maar meestal kan ik daarna wel weer in slaap komen.

Ga ws ook wel BV geven, maar wel via afkolven denk ik, want dat heb ik bij mijn oudste ook gedaan, het aanleggen aan de borst vond ik niks.

Deel Deze Pagina