Zo, hehe, de hitte ook weer overleefd! En wat heb ik het WARM gehad vannacht! Nu maar alles een beetje tegen elkaar open, dan kan het een beetje afkoelen. En dan hier de zooi opruimen van gisteren, want gisteren was het te warm om ook maar IETS te doen. Daar heb ik dus nu de lol van. En vanmiddag lekker naar het zwembad met mijn peuter! Dat ga ik zo missen, als de baby er is! Ik ga nu elke woensdag naar het zwembad en Aiden vindt dat zo leuk! Met een baby erbij kan ik dat natuurlijk niet meer in mijn eentje..
Ja, ben ook benieuwd hoe het gaat als de 2e er is, hoe je dan je aandacht tussen je 2 kindjes gaat verdelen en sommige dingen anders zullen moeten gaan dan dat je oudste kindje gewend is. Het wordt anders, maar het zal vast goed komen. Vanmiddag bij de gyn geweest en een inwendig onderzoekje gehad, nou helaas, er zijn nog geen ontwikkelingen richting een bevalling. Volgende week weer een afspraak en dan kunnen we eventueel gaan praten over een eventuele inleiding, maar als alles goed gaat met de baby en mij kan het ook nog heel goed zijn dat ik mag doorlopen tot 42 weken, pffffffffffffffffff. Mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld..
Hallo meiden, Hoe gaat het met jullie?! Jaja, ben 1 dag overtijd, het wachten duurt lang Succes met de laatste loodjes!
Hier nog alles hetzelfde.. volgens mij wel sinds 2/3 dagen deeltjes van de slijmprop aan t verliezen maar verder nog niet veel.....
Hoi Groentje.. Voor jou is het inderdaad echt geduld hebben en afwachten. Voor ons allemaal komt het heel dichtbij. Ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan met twee kids. Bij mijn dochter was ik met 38,5 bevallen. Deze zwangerschap duurt langer. Ik merk nu wel dat ik een beetje aan het wachten ben. Vind het heel spannend. Als ik vrijdag nog niet ben bevallen gaan ze me strippen maar weet niet of ik dat wel wil. @Booboo, succes, het zal niet heeel lang meer duren
Ohhh succes met overtijd lopen! Jeetje ja sommigen zijn nu al gewoon (bijna) uitgerekend! Vet hoor, spannend ook, zo'n aankomende bevalling. Ik ben morgen 38 weken maar ik verwacht niet dat hij veel eerder komt.. Ben de 18e uitgerekend maar ik heb een voorgevoel over de 15e, dus ik ben heeeeeel erg benieuwd! Mijn 1e is geboren met 39+5 dus hopen dat deze niet heel veel langer blijft zitten.
Ja, ben ook echt een beetje aan het wachten. Mijn oudste is met 41 weken via een KS geboren en ik heb geen (voor)weeen gehad (wel ontsluiting). Nu ligt de baby goed, dus we gaan voor een natuurlijke bevalling, maar da's dus helemaal nieuw voor mij, vind het erg spannend. A.s. woensdag heb ik weer een afspraak bij de gyn, dan gaan we de 'opties' eens bespreken (als de baby zich natuurlijk niet eerder aandient, maar ben bang van van niet). @Booboo22: volgens mij heb ik nog geen slijmprop verloren, weet eigenlijk niet of dat dit altijd gebeurt...? @Miss X: voor jou komt het ook aardig dichtbij, misschien beval je wel eerder dan ik, zou zomaar kunnen. Waarom twijfel je over strippen als ik vragen mag? Want daar zal ik het ws met de gyn a.s. woensdag wel over gaan hebben. Doen ze dat eigenlijk tijdens de reguliere controle, of wordt daar een aparte afspraak voor gemaakt? @Skatje: spannend hoor, voor jou komt het ook steeds dichterbij. Mijn voorgevoel had het helemaal verkeerd, want ik dacht echt dat deze eerder zou komen, waarom weet ik eigenlijk niet hoor, maar helaas . @Rowenavb: ook voor jou schiet het op, verheugt je dochtertje zich al op de baby? Nou, iig kan iedereen genieten van haar verlof, het weer is van goede temperatuur, dus redelijk goed uit te houden!
ben ook in juli uitgerekent hihihihihihi juli is al bijna om en ik kom er bij (als ik nog mee mag kletsen) wel grappig ben 29 juli uitgerekend maar ukkie wordt met 37 weken gehaalt dus hoef nog maar 4 dagen
@syboena: Wat spannend dat je al weet wanneer je kindje komt! Maar dan heb je wel lekker de tijd om alles klaar te maken Heb sinds vannacht een heel zwaar gevoel in mijn onderbuik; alsof ik heel erg ongesteld moet worden. Het gaat ook niet over (tot noch toe). Ook veel harde buiken. Ben benieuwd!
Spannend Denise! En Syboena, wat fijn dat je nog maar vier dagen hoeft. Lijkt me wel heel gek om te weten wanneer je kleine komt @Groentje.. Ik ben een beetje bang voor het strippen Ik hou helemaal niet van dat gepiel daar beneden. Bovendien ben ik dan ook nog geen 40 weken dus ik wil liever gewoon wachten totdat het vanzelf komt. Zelf heb ik ook helemaal geen ervaring met strippen en weet ook niet of het dan al gebeurd hoor. Ik zag het toen ze de memo ging schrijven. Hier vannacht gedroomd dat ik een keizersnede kreeg en dat ik onze kleine meisje eindelijk kon bewonderen. Het was een heel rustig kindje. Papa was even weg en niet bereikbaar, telefoon stond uit Wat een scenario's
@ Syboena jou ken ik van een ander topic tog?of is dat van hier hahha lees overal mee en klets weet soms neit meer hoe of wat.. het komt heel dicht bij nu voor jou jo.. ben stiekem een beetje jaloers.. verder gaat nu wel alles goed met je? enne dat strippen wat doen ze dan? weet helemaal niet wat dat is hahahaha
Denis K ook spannend voor jou! Syboena, gezellig dat je nog even mee komt kletsen, spannend hoor, over 4 daagjes kun je je baby in je armen houden! Heb je wel een goede zwangerschap? Miss X kan mij voorstellen dat je dat strippen niet zo zit zitten, ik heb vorige week een inwendig onderzoek gehad en dat vond ik al niet zo prettig. Ga je dan alleen naar de VK/gyn, of gaat je partner dan mee? A.s. woensdag heb ik een afspraak bij de gyn, maar dan zou mijn partner in principe niet mee kunnen, want hij heeft beloofd aan ons zoontje om met hem naar de nieuwe Cars 2 film te gaan, maar weet nu niet of dit wel zo handig is . Maar ik ga er maar even vanuit dat ik woensdag ter plaatse al iets moet beslissen. MiRowsu over strippen, weet het ook niet helemaal precies, maar als je ontsluitng zou hebben, dan kan de vk/gyn de vliezen iets losmaken van de baarmoeder en dat zou de bevalling op gang kunnen helpen, maar correct me if I am wrong...
@ mirowsu ja dat klopt klets ook overal voor al de laatste dagen nu heb het huisje klaar dus weet nu van verveling neit meer wat ik moet gaan doen hahahahahaha @ groentje ja is wel te hopen vrijdag melden om 7:00 en dan is het maar te hopen dat ze doorzet en niet dat ik pas zaterdag of zondag ga bevallen maar ja het einde is nu wel in zicht en nee een goede zwangerschap heb ik helaas niet had met 26 weken mijn vliezen al gebroken en dus ook van van af week 26 opgenomen eerst hele poos in ziekenhuis en toen mocht ik naar huis en komt verpleging elke dag thuis ctg maken van de uk mijn bloeddruk meten enz en alleen dinsdag`s meot ik naar het ziekenhuis om een echo te laten maken maar verder de zelfde regels als in het ziekenhuis niet uit bed of van de bank af soms is dat best wel vervelend maar ja het is nu nog maar een paar dagen en dan ben ik er van af @ miss x heb ff voor je lopen googlen Wat is strippen? Uw baby ligt met het hoofd naar beneden in uw baarmoeder. Rondom het hoofdje zit een beetje vruchtwater in vliezen. Deze vliezen zitten vastgeplakt aan de binnenkant van uw baarmoeder. Wanneer u 41 weken zwanger bent, is er een redelijke kans dat uw baarmoedermond al een beetje open staat. Dan kan uw verloskundige met 2 vingers bij deze vliezen komen en proberen ze los te woelen van de baarmoederwand. Dit heet strippen. Na strippen maakt uw lichaam een hormoonachtige stofje aan: prostaglandine. Dat maakt uw baarmoedermond "rijper". Bovendien kán het binnen 48 uur uw weeën opwekken. Vanaf 41 weken zinvol Uit het Nederlandse onderzoek bleek dat strippen zinvol is tussen 41 en 42 weken zwangerschapsduur. Andere conclusies zijn: strippen maakt sowieso uw baarmoedermond rijper; na strippen is de kans groter dat uw bevalling spontaan op gang komt; vooral de eerste keer strippen is succesvol; op de rest van de bevalling heeft strippen geen invloed; strippen op zich geeft geen risico's; u kunt echter wel wat bloedverlies en pijnlijke harde buiken krijgen; ook als u voor het eerst gaat bevallen, heeft strippen effect. Indien u aan het eind van de zwangerschap denkt dat strippen voor u een goed idee is, dan kunt u dat natuurlijk met ons bespreken. Soms zullen wij het bij 41 weken zwangerschap aankaarten, omdat we uit dit onderzoek weten dat strippen de kans verkleint dat u langer dan 42 weken zwanger bent. Op internet kunt u vinden dat tepelstimulatie, sex en frambozenbladthee zouden kunnen werken. Vriendinnen raden wonderolie, ananas en tonic aan. Maar werken die tips? Een Nederlandse verloskundige deed er onderzoek naar. Zij kwam tot de conclusie dat alleen het strippen van de vliezen een zetje aan de bevalling kan geven.
haha erg he als je je verveelt. ik zit hier ook alleen maar te kletsen en lezen omdat ik me ook verveel.. kan neit weg niks niet dus is deze site tog wel een oplossing hihi... ooohw oke dat is dus strippen jammer dat kunnen ze nog neit bij mij hhahahaha mond is nog dicht teminste vorige week vrijdag... ik ben ook benieuwd en erg zenuweachtig voor morgen... als het vruchtwater afgenomen is of de beeb te klein is hebben ze gezegt dat ze me willen inleiden met 37 weken en dat is ook al donderdag.... dus ben benieuwd maar van de ene kant hoop ik dat ze goed aangekomen is en het vruchtwater is toegnomen want dat is tog wel beter eigenlijk.. maja afwachten tot morgen...
@sybouna, nou, je hebt een heftige zwangerschap gehad zeg en je hebt nog een kindje zie ik in je onderschrift, pittig hoor. Gelukkig is het einde voor jou in zicht, vrijdag dus inleiden en dan maar hopen dat het niet meer al te lang duurt! Is de zwangerschap met je oudste kindje ook zo verlopen, of totaal anders? @MiRowsu, ja het is wel lekker dat deze site bestaat, kunnen we onze wachttijd daar deels aan besteden! Succes iig morgen!
@ groentje bij de zwangerschap van shirley had ik ook veel problemen ook veel in het ziekenhuis gelegen enz maar neit zo erg als bij deze wist net 2 weken dat ik zwanger was was ook nog heel gedoe ik wist 100% zeker dat ik zwanger was maar testen bleven negatief dus naar de h.a daar urine test gedaan ook negatief toen bloedtest gedaan ook negatief dus dan ga je er eigelijk van uit dat je lichaam je in de steek laat (was trouwens aan de prikpil) dus h.a mij naar de gyn gestuurt voor echo want ze dacht dat ik een kieste had en echo gemaakt bleek ik al 8 weken zwanger te zijn nou dan schrik je wel ff als je eht niet meer verwacht nou 2 weken later lag ik emt de kerstdagen al in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogt was door het overgeven en toen is het blijven klungelen met op en af ziekenhuis bezoekjes en ja is erg vervelend voor shirley want die is van af week 26 alleen nog maar in de weekenden thuis omdat ventje wel 40 uur in de week werkt en ik voledige bed rust heb dus mag haar niet tillen en niet badderen enz dus door de week is ze bij opa en oma en in eht weekend is ze thuis erg vervelend maar ja nog een paar daagjes en dan verandert alles weer nu alleen hopen dat ukkie beetje redelijk gewicht heeft boven de 2500 gram en dat ze goed drinkt enz dan mogen we na 24 uur naar huis maar als ze lichter is dan 2500 gram wat ze wel denken omdat ze groeiachterstand heeft moet ze toch wel een paar dagen blijven maar ja einde is in zicht en daar bind ik me nu voor al aan vast eindelijk me eigen lichaam weer terug
@syboena: jeetje wat een heftig verhaal zeg. Kan mij voorstellen dat je dacht dat je lichaam je in de steek had gelaten met al die negatieve testen. En nu dus weer een vervelende zwangerschap. Rottig dat je je dochtertje zoveel moet missen, maar fijn dat ze bij opa en oma terecht kan! En idd, nog maar een paar daagjes. Dan sta ik wel weer met beide benen op de grond hoor als ik jouw verhaal zo lees, dan heb ik echt 2 'voorbeeldige' zwangerschappen gehad, natuurlijk met de gebruikelijke zwangerschapskwalen, maar niet zo heftig als dat jij hebt moeten doorstaan! Veel sterkte de laatste paar dagen! En ik duim voor je dat je baby met een mooi gewicht ter wereld komt en snel mee naar huis mag!
het scheelt wel hoor dat het einde nu in zicht is heb ook gezecht dit is echt mijn laatste kindje want wil nooit meer zwanger zijn maar ja dat zij ik bij mijn dochter ook maar na deze zwangerschap wil ik gewoon niet meer als ze straks gezond op de wereld is ben ik blij