wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Djuuzie bij ons zijn het nu inseminaties:)

2. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    wij kunnen niet zomaar overstappen, wij kunnen geen normale icsi doen. wij doen een tese-icsi en dat doen ze niet overal. en het zaad wat uit de tese is gekomen ligt opgeslagen in het amc. voorheen zijn we al bij 3 ziekenhuizen geweest, dit is al zh nr 4.
    maar we staan al op de wachtlijst, hopen dat het niet nodig is en de cryo goed is.

ons wondertje: jeetje wat schrikken van je man! sterkte!
    wel fijn dat jullie groen licht hebben gekregen! wanneer kunnen jullie beginnen?

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Mari: o, dat maakt het extra lastig, ik begrijp het. Overigens sprak ik laatst een meisje dat icsi ging doen in het VU terwijl het sperma in Rotterdam lag. Dat moesten ze dan op de dag zelf heen en weer brengen (want als het toch niet nodig was mocht het niet in het VU blijven); dat lijkt me een heel gedoe.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Lieverds, ik meld me hier ook aan. We hebben de 2e ICSI gehad, maar helaas... Toen ik voor de cryo wilde starten met de deca zijn we die glad vergeten.:) Die dag bij een mesoloog geweest en direct besloten eerst mijn lichaam dmv pillen in balans te krijgen en dan pas verder te gaan voor de cryo. Over een maand heb ik een 2e afspraak. Heel benieuwd..

Vorige week zijn we in Turkije geweest en het was heerlijk! Als we deze cryo poging door hadden gezet had ik donderdag voor een echo naar het zh gemoeten. Nu konden we weg. Nog steeds heb ik geen spijt dat ik acuut ben gestopt met de cryo poging. Die 3 eskimo's van ons wachten wel. We houden het vertrouwen dat we ons kindje in de armen zullen gaan sluiten.

Zooo, ik heb een beetje gelezen. Weer de nodige bekende namen gezien. Jammer dat we nog steeds het geluk niet mogen hebben.:( Alles goed met iedereen?

Al direct een zwangere in ons midden. Gefeliciteerd, Lief!

Ik ben zeer verbaasd over de lange wachtlijst voor een cryo voor Mari. Hoe kan dat toch?

Nikita, 4 eskimo's kapot??:$:( Wel prettig dat je direct voor IVF 3 door kon.

Ons Wondertje, wat een dag gisteren... Hoe is het met je man? Fijn dat jullie groen licht hebben.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    wie wat waar
    La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) ->gecancelled
    LFN: 3e IVF
    Firefly, intake 23-06 voor start ICSI.
    Lief, eerste IVF MNC, Enschede/Zwolle
    Ons wondertje,28 juni intake gesprek voor nieuwe iui behandeling, Jette België
    Muppet80; ICSI 2; UMCG
    LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc
    Loontje85: ICSI 3, VUmc
    Liesje82: ISCI 1, MCK
    mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni
    Matroosje: IVF Bronovo/LUMC
    Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle
    Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC
    Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg
    Kanshebber: IVF 1 VUmc
    Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen
    Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU

wanneer starten
    LFN: eind Juni
    Lief: eind juli, begin augustus
    OW: rond 2 juli nod, iui rond 14 a 16 juli
    Muppet80; 2e helft juli cryo tp
    LadyZorra: 18 juni 1e dag
    Loontje85: 21-6 beginnen met pil
    Firefly: volgende cyclus, dus rond 6 juli
    Liesje 82: rond 7 juli nod, 14 (?) dagen later punctie?
    mari: ?
    Matroosje: Start Deca 10 juni 2011
    Vlinder21: Deca start 25-6
    Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011
    Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen
    Kanshebber: pilstart eind juli
    Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie

echo/FM afspraken
    LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11
    matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011
    La femme Nikita: 4 Juli FM
    Vlinder21: 7 juli Uitgangsecho, 1e FM 18 juli

punctie

TP

testen

zwanger
    Lief! En zelfs zonder hulp.

niet zwanger

MK of MA

Ik heb mezelf er alvast opgezet. Afspraken heb ik nog niet dus dat volgt tzt.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Timon, welkom bij ons clubje! Is je lichaam zo uit balans, dat je nu eerst even wacht? Merk je dat zelf ook?

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Hoi,

Mag ik ook met jullie meedoen??
    Wij hebben gisteren het gesprek gehad voor een cryo terugplaatsing. Ik ben vandaag gestart met de pil en zal de bij de laatste dag starten met synarella neusspray en de bij ongi starten met progynova, een gestimuleerde cyclus dus.

Nadat we gestopt waren met de pil kwamen we na een half jaar erachter dat er in mijn overgebleven eierstok een dermoidcyste zat en dat als we kinderen wilden we haast moesten maken. Toen bleek dat manlief zijn zaad ook nog erg slecht was. Na zes IUI's verder gegaan met ICSI en we waren de eerste ronde direct zwanger, wat een geluk. Onze wolk van een zoon is inmiddels 6 maanden oud en we gaan nu voor een tweede. Uit de eerste poging hebben we nog 12 cryo's dus we hopen dat het gaat lukken. ICSI twee zit er voor ons ws niet in omdat ze niet opnieuw mijn eierstok willen aanprikken met de cyste erin dus op goed geluk:D

Tot zover ons verhaal, zal morgen nog even gaan bijlezen.

Liefs Joontje

8. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ik wil me ook aanmelden. Maar is niet te dien op me iPhone. En onze Comp is niet goed

Kan iemand het voor mij doen??

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Welkom allemaal !

@Ons Wondertje: wat goed dat jullie weer mogen beginnen. Hoe gaat het nu met je man ?

@Jessy: ik doe het ook via me foon, anders had ik het voor je gedaan.

10. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Welkom Timon, Joontje en Jessy!

Ik lees meerdere keren dat er beginnen wordt met deca, kan iemand mij vertellen wat dat is?

Ben net op kraambezoek bij mijn bester vriendin geweet in het ziekenhuis waar voor ons een bevruchtingin elkaar geknutseld gaat worden. Best vreemd dat je dan die afdeling opkomt en zelf daar ook over een jaar hoop te liggen. Maar een erg mooi mannetje......

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Djuuzie, deca is decapeptyl.
    Decapeptyl is een hormoon met een eiwitstructuur dat in de hersenen de hypofyse (een orgaantje bij de hersenen) aanstuurt. Decapeptyl werkt net als gonadoreline op het niveau van de hypofyse. Het medicijn onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van een ander hormoon (Gonal-F) geregeld.

De eierstokken worden met dit hormoon gestimuleerd om meerdere follikels met daarin de eicellen te verkrijgen. Bij een gewone menstruatie-cyclus rijpt er per keer maar één follikel met daarin één eicel. Voor een IVF behandeling zijn meerdere eicellen noodzakelijk om de kans op succes te vergroten.

In de maand voorafgaand aan de 'eigenlijke' IVF behandeling wordt er gestart met Decapeptyl. Hoewel IVF niet wordt genoemd als indicatie in de bijsluiter van Decapeptyl, wordt het veel gebruikt tijdens IVF-behandelingen. Vanaf ongeveer de 21e dag van de cyclus moet er eenmaal daags een injectie Decapeptyl (volgens de door de arts voorgeschreven dosering) op een vast tijdstip gegeven worden. Tijdens het gebruik van Decapeptyl treedt een menstruatie op. Op ongeveer de 14e dag van Decapeptylgebruik wordt een echoscopie gemaakt.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat kan ik erbij zetten? IVF/ICSI, cryo...

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje timon. Jij bent echt goed voorgelicht ;)

Ik ga voor me cryo tp. Van me isci 1 weer. Punctie had ik in maart
    Ik zit in amphia Breda icm ez Tilburg

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    wie wat waar
    Muppet80; ICSI 2; UMCG
    Joontje: Cryo tp ICSI 1
    Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg

wanneer starten

echo/FM afspraken

punctie

TP

testen

zwanger

niet zwanger

MK of MA

Ik heb Jessy en Loontje erbij gezet!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een woordenlijst van de mmm dingen op mijn pc staan. Dingen waar wij mee te maken hebben (gehad). Dat is zo handig als men er eens naar vraagt. Effe kopiëren en plakken.:D

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn lichaam is al jaren zodanig uit balans dat sommige functies blijkbaar op een zogezegd onnatuurlijke wijze werken. In mijn lever zit een restant Pfeiffer wat dit filter (je lever) niet schoon houdt. Bloed komt er dus slecht doorheen waardoor ik op andere plekken de gevolgen ervaar (bijv verzuring in mijn benen). Niet alle benodigdheden voor een werkend hart komen bij mij uit het bloed, dus word het op een andere wijze uit voedsel gehaald. Nog meer van dit soort dingen....
    Die restant Pfeiffer noemt de reguliere medici 'chronische vermoeidheid' wat met vlagen langskomt. Erg fijn...

Ik ben eind mei bij een mesoloog geweest. Het is iets aparts, want je wordt dmv een apparaat en drukpunten (meridianen) volledig doorgelicht. De uitslag gaf zoveel herkenning van de afgelopen jaren dat ik gewoon verbaasd was en de aangeraden supplementen ben gaan gebruiken. Eind juli hoef ik pas terug te komen, maar in de tussentijd zal mijn lichaam in balans raken door de supplementen. Zeer grote kans dat dit zelfs positief voor mijn baarmoeder kan uitpakken. Zou mooi zijn en misschien precies dat waarnaar ik zocht. Een echt mooie omgeving om onze emmy 8 maanden in te laten wonen.
    Deze man zei geen wonderdokter te zijn, maar heeft vaker met zo'n bijltje gewerkt en zegt dat als het gaat zoals hij verwacht ik zelfs op natuurlijke wijze zwanger kan raken.:$ Wow, dat is best een uitspraak... eerst zien dan geloven.;)

Maar goed, ik had de mmm stop gezet. Geen moeilijke beslissing omdat we de deca waren vergeten.;) Direct gekozen om eerst dit pad te bewandelen en dan verder te kijken voor onze eskimo's. Tot op heden nog geen spijt dat we deze poging hebben afgebroken. Het is zelfs zo dat we vorige week in Turkije zaten ipv een echo te hebben. Dat was lekker!:)
    Dit hele proces is op gevoel en is dus ook erg goed. Op het moment heb ik nog vakantie en heb ik nergens last van. Misschien dat ik volgende week verschil kan merken als ik weer werk.

17. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat handig timon. Idd geval harstikke bedankt voor t toevoegen!

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    wie wat waar
    Muppet80; ICSI 2; UMCG
    Joontje: Cryo tp ICSI 1
    Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg
    Loesie1982: Cryo tp ICSI 3

wanneer starten
    Loesie1982: 19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp

echo/FM afspraken

punctie

TP

testen

zwanger

niet zwanger

MK of MA

Hoi meiden,

Als ik op tijd ongesteld word, dan gaan we in de volgende cyclus een cryo terug
    Laten plaatsen! Spannend!

Veel succes allemaal en we gaan voor mooie wonderjes!

Liefs Loesie

19. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi timon,

Je hebt er inderdaad veel verstand van zeg!

Ik begin mijn deca... Op dag 1 van mijn menstruatie. Heeft dit dan te maken met het korte/lange protocol waar je veel over leest op diverse fora?

Aan alle nieuwe meeschrijvers, welkom!!!

20. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    Timon: voor de cryo staat geen wachtlijst. zie in de lijst ik start daarmee in augustus ;)
    maar voor de icsi is de wachtlijst zo groot. dus ons er alvast op laten zetten voor het geval dat de cryo mislukt.
    fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad op vakantie. ik hoop dat je straks met een goed gevoel aan de volgende poging kan beginnen.

joontje en loesie welkom en heel veel suc-6.

loesie/timon ik zie trouwens dat je een wat oudere lijst hebt gebruikt. want daar sta ik op met een vraag teken en die had ik al aangepast. ;)

Deel Deze Pagina