wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Onze dochter komt idd ook uit een ICSI-poging. Toen gelukkig heel wat sneller gelukt. We hadden eigenlijk besloten dat dit onze laatste poging zou zijn omdat het een flinke financiele aderlating is. Maar ik ben er nu niet meer zo zeker van. Vooral omdat ik het niet een reeele kans vindt met maar 1 embryo van matige kwaliteit.

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Daffie: had je bij de andere icsi's betere embryo's? En is je dochter uit een topembryo gekomen of was die ook bestempeld als mindere kwaliteit?

Ego: vandaag een kastje opgeknapt. Ik kan zo blij worden van nieuwe (nou ja, in dit geval jaren '50) spulletjes in huis :) Morgen kan ik de kast inrichten. Mijn doel is dat er dan weer wat spulletjes verdwijnen uit onze logeerkamer naar de kast in de woonkamer. Ooit wordt dat namelijk onze kinderkamer. We hebben grote kamers maar we houden van ruimte. Ik vind het een sport om alles efficiënt op te bergen :).

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Er zijn in ieder geval altijd meerdere emrbyo's ontstaan, maar nooit meer als 4 en niet goed genoeg om in te vriezen.
    Mijn dochtertje was wel een topembryo, maar de laatste 4 pogingen dus geen toppertje meer gehad. Ik weet wel dat het geen garantie geeft als je een topemryo krijgt, maar geeft toch een beter gevoel!

4. Delia

Delia Actief lid

20 jun 2010
    140
    0
    0
    NULL
    zuid holland zuid
    @daffie, ik begrijp je zelfbescherming wel hoor, maar ik hoop toch dat je er deze keer naast zit en je gewoon zwanger mag zijn !!

Onze allereerste icsi was gelijk raak en hebben we onze prachtige zoon mogen krijgen... daarna voor een brusje verder.
    1 cryo t.p - 1 verse icsi - daarvan weer 1 cryo t.p (allemaal zgn. toppertjes) en we gaan nu maar weer op voor een verse icsi.

Wat ik wil zeggen is dat niet alle toppertjes ook plakkertjes zijn ;) ik ken genoeg meiden waarbij een matige embryo toch een wondertje opleverde dus houd moed

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Thanx Delia;)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik duim voor jullie meiden!!!

7. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga weer voor iedereen duimen!!

Over de pil/deca en ongesteld vroeg ik.. Zit nu op dag 9 na de pil en nog steeds geen bloed gespot. Mijn ivf-verpleegkundige zei tijdens de spuitinstructie : 'je moet niet schrikken als je licht bloedverlies hebt, dit kan voorkomen' dus met andere woorden, het hoeft dus niet? Donderdag heb ik mijn uitgangsecho, dan vraag ik het wel aan ze..

Verder een paar dagen met heftige hoofdpijn gehad, nu gaat het wel iets beter, maar ontzettend moe!! voel me verder wel redelijk mezelf alleen, ja die stemmingswisselingen blijven haha..
    Hopelijk zaterdag met de puregon beginnen!

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vlinder; ellendig he die hoofdpijn van de deca...heb er zelf ook altijd veel last van!
    Ik krijg overigens altijd een bloeding als ik gestopt ben met de pil, maar dat zal bij iedereen dan wel weer anders zijn.
    Sterkte met je bijwerkingen in ieder geval;)

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    meiden....hier zijn we druk aan het spuiten, en heb morgen een FM...hopelijk groeit en bloeit er van alles aan mijn stokjes...:)
    denk ze al te voelen soms, en heb ook al vruchtbaar slijm gespot...

internet en computer problemen zijn ook weer opgelost, dus vanaf morgen lees en schrijf ik weer ijverig mee, en zal ik de lijst ook eens op gaan zoeken...

@Vlinder, spannend zeg...dus je mag ook bijna gaa beginnen...
    Deca heb ik nooit hoeven te gebruiken, maar heb er genoeg over gelezen...is schijnbaar echt rotspul...

@Daffie...jeetje meid...dat is ook al een behoorlijk weg die jullie hebben afgelegd...en de laatste tijd telkens slecht nieuws dan...hopelijk lukt het deze keer wel voor een brusje...

10. mimi1983

mimi1983 Lid

13 jun 2011
    7
    0
    0
    Administratie
    Twente
    Hallo allemaal,

Ik zal me graag willen toevoegen bij jullie gesprekjes.

Zal me even voorstellen.
    Ben 28 (bijna) en heb al een aardige tijd een kinderwens. Ik ben in 2008 gestopt met de pil, in feb 2009 een mk, in aug 2010 een bbz :( tijdens de operatie is er 1 eileider verwijderd en de andere was erg nauw dus natuurlijk zwanger worden zou erg moeilijk worden. Ik mocht dus in januari beginnen met mijn eerste ivf.
    Helaas kwam ik er vlak na de bbz achter dat mijn partner aan de drank en drugs was en heb in november hem verlaten en de ivf afgezegd.

Nu helemaal gelukkig met mijn nieuwe mannetje :D hebben wij besloten om voor gesprek naar de gyn te gaan. En wat blijkt... helemaal geen wachtlijst!!!! Dus mocht direct beginnen met de pil.

Afgelopen dinsdag ben ik begonnen met de eerste spuit...

nou, dat was zo'n beetje mijn verhaal....

groetjes,
    mimi

11. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    Ons wondertje: wat fijn dat jij meteen in deze cyclus mag beginnen. ikke niet, ze zeiden dat het te snel was en dat ze daar geen plek voor hadden. hoop dat je ongi nu door is gezet.
    hier helaas nog niks :(

Daffie: ik hoop dat je straks toch een mooie positieve test hebt.

Vlinder: ik hoop dat je uitgangs echo goed is. ik ga voor je duimen.

La femme: suc-6 met je fm morgen!

mimi: welkom en heel erg veel suc-6!

hier helaas nog geen ongi, hoop dat het snel komt. dan ben ik tenminste 1 stap verder.

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom Mimi. Wat een verhaal... Lekker dat er geen wachtlijst voor IVF is.

Wij hebben ook alleen maar toppers gehad en nog steeds met lege handen. Nu nog 3 8-celligen in de diepvries.

Nikita, laten we hopen dat je genoeg heb gekweekt. Succes morgen!

Vlinder, succes morgen!
    Als ik aan de pil (ev met deca) ben dan heb ik ook nauwelijks ongi. Soms zelfs krap een dagje.

OW, laat maar komen die ongi!;)

Mari, wat jammer dat jullie niet direct mogen.

Zo actief als Kanshebber ben ik vandaag niet geweest. Lekker met een enorm dik boek in de tuin gezeten. :D

13. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @daffie: dankje, vandaag is de hoofdpijn weer volop aanwezig.. joepie! haha

@la femme: succes vandaag bij de fm! hopen op al een mooie oogst! ben benieuwd! En jaa het is zeker rotspul.. maar me vriendlief steunt me geweldig en zegt telkens weer even waar we het voor doen!

@mimi: Heftig hoor, dat je er tijdens zo'n periode achter moet komen van je vriend. Hoop dat je met deze man heel gelukkig mag worden, samen met jullie wonder!

@mari: dankje voor het duimen!, Ik zal voor jou duimen dat je ongi snel doorzet en dat je verder kunt! en dan nog even geduld tot augustus.

@timon: fijn om te lezen dat jij ook nauwelijks ongi bent dan.. maakte me al zorgen haha.. hier nog steeds niets.. maar zolang dat niet erg is vind ik het natuurlijk prima!
    En lekker toch zo'n zondag! ik heb het weekend avonddiensten gehad, vriendlief bijna niet gezien.. bleegh hopeloos zo'n weekend.

Volgend week gaan we lekker een weekend weg naar Berlijn! heb er zin in:D (spuiten allemaal vrolijk mee haha)

14. sjak

sjak Niet meer actief

He meiden,

Nikkie, succes vandaag, dat je maar een mppi trosje hebt!

Wij krijgen deze week een terugplaatsin... weet nog niet welke dag, maar in mijn fotoalbum staat mijn ovu test van vandaag. Deze is goed toch, nu mag ik het ziekenhuis toch wel bellen??
    Thanks!

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Had eigenlijk vandaag moeten stoppen met de utro, maar omdat ik toch genoeg heb liggen, heb ik besloten nog even door te gaan Baadt het niet, dan schaadt het zeker niet....
    Heb even teruggekeken naar de vorige poging in november vorig jaar en toen werd ik aankomende nacht ongesteld. Logische datum, aangezien dat precies 2 weken na de punctie is Ben dus benieuwd vannacht. Voel nog steeds compleet niets dat op een evt zwangerschap zou kunnen wijzen en wel wat een naderende ongi doet denken.

Sjak; geen flauw idee hoe het werkt met ovutesten en TP, heb nooit cryo's gehad;)

Vlinder; heerlijk zo'n lekker weekendje in het vooruitzicht...het is al bijna weekend toch:D

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ooooooh Daffie ga maar lekker door hoor in België moet je zelfs nog een hele tijd na je positieve test doorgaan!!

Hier EINDELIJK ongi:D
    Een cyclus van 30 ik denk echt door de zenuwen.
    Maar dat wil zeggen woensdag bloed laten prikken in Brussel en we kunnen van start:D

17. Delia

Delia Actief lid

20 jun 2010
    140
    0
    0
    NULL
    zuid holland zuid
    Ik moest vorige maand na een cryo terugplaatsing ook zolang doorgaan met die bolletjes en als ik positief zou testen (wat helaas niet het geval was) zou ik zelfs door moeten gaan met bolletjes en progynova tot de 12e week van de zwangerschap.

Ik vraag me dan af wat het verschil is met een cryo tp en een verse tp :D Bij een verse tp mag ik na 14 dagen stoppen met de bollen en is het gewoon kwestie van niet ongesteld worden...

18. Delia

Delia Actief lid

20 jun 2010
    140
    0
    0
    NULL
    zuid holland zuid
    Mooi zo Ons wondertje :D dat je zo blij kan zijn met een menstruatie he !!!
    succes ;)

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    In Brussel moet je altijd bij elke behandeling doorgaan totdat zij zeggen ( naar aanleiding van je bloedafnames 1 keer per week) dat je mag stoppen.

Ja dat je zo blij kunt zijn heh:D
    Maar nu mogen ze weer wegblijven voorlopig:D de volgende keren:D

20. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    hey meiden,
    ik jacky heb afgelopen zondag een terugplaatsing van een een achtcellige.. spannend weer..
    afgelopen maart 1ste icsi poging zonder cryo's mislukt
    nu afwachten en nog 1 in de vriezer..
    meiden.. jullie allemaal sucses!!!

Deel Deze Pagina