wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, intake 23-06 voor start ICSI. Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België Muppet80; ICSI 2; UMCG LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT wanneer starten LFN: ergens in Juni OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli Muppet80; 2e helft juli cryo tp LadyZorra: 18 juni 1e dag Loontje85: 21-6 beginnen met pil Firefly: volgende cyclus, dus rond 6 juli Liesje 82: rond 7 juli nod, 14 (?) dagen later punctie? mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 Vlinder21: Deca start 25-6 Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Kanshebber: pilstart eind juli Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 7 juli Uitgangsecho, 1e FM 18 juli Ons wondertje: 6 juli bloedafname start iui ( 3e dag cyclus) punctie TP La femme Nikita: 21 Juni testen La femme Nikita. 5 Juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. niet zwanger MK of MA als het goed is moet nu iedereen erop staan
Dames bedankt voor jullie welkom Ik probeer alles een beetje mee te lezen maar wat een verhalen allemaal.... Na zo'n drukke werkdag kan ik ff niet op een rijtje krijgen om echt te reageren... Ik lees dat er ook meiden zijn die op hun cyclus moeten wachten, dat lijkt me ook lastig. Volgens mij duurt het dan een eeuwigheid... @kanshebber, wel zwaar als je zoveel met zwangerschap en baby's geconfronteerd word. Ik heb het er soms ook moeilijk mee, in het begin kon ik er echt niet mee omgaan. Gelukkig gaat dat nu steeds beter. @daffie, hoop dat de test een goed resultaat geeft... ik duim voor je! @ons wondertje... Gefeliciteerd met je ongi ha ha... nooit gedacht dat ik dat tegen iemand zou zeggen! Bij mij was het een goede dag vandaag, eindelijk geen hoofdpijn van de deca maar ik had wel verschrikkelijke rugpijn!? komt dat ook door de hormonen????
@ Mimi: ik kan er in één-op-één contacten met zwangere vrouwen wel goed mee omgaan, maar heb moeite in groepen, als andere mensen het steeds over de zwangerschap van een van de aanwezige vrouwen hebben. Ach ja, het heeft weinig zin om daar veel over na te denken, het is immers onvermijdelijk tenzij wij onszelf compleet afzonderen. En die rugpijn... bij de IUI heb ik het nooit gehad, maar dat was natuurlijk een wat lagere dosis.
@kanshebber, je hebt wel gelijk. Het is onmogelijk om het te vermijden. En afzonderen is geen goed idee nee ha ha... Ik hoop gewoon dat die rugpijn morgen minder (of liever weg is) en dat de hoofdpijn ook weg blijft. Maar mocht ik er wel last van krijgen, vind ik het ook best. Ik heb het ervoor over!
Mimi wat balen dat je zo'n last hebt van de deca Schijnen ook pijnlijke spuiten te zijn Ik heb toen voor de icsi een neusspray gehad , nooit bijwerkingen van gehad gelukkig.
@mimi... wat vervelend dat je zo'n last hebt van de deca, ik heb ook altijd hoofdpijn ervan maar rugpijn gelukkig nog nooit.. sterkte ermee
Ego; helaas is het hier over. Vanmorgen een test gedaan en die was witter dan wit. Weet dat het te vroeg is, maar ik wordt altijd 14 dagen na de punctie ongesteld en dus zou het ook te zien moeten zijn als het wel gelukt was. Stop ook meteen met de utrogestan, dan zal ik vanavond of vannacht wel ongi worden....Ondanks dat ik het al wist, mijn lichaam ken ik zo ondertussen wel, valt het toch weer rauw op mijn dak. Het is gewoon echt k$%$%^Moet het hier dan echt stoppen?? We hadden ons voorafgaande aan deze poging natuurlijk voorgenomen dat dit de laatste zou worden. Maar ik zit al vanaf de echo's met het gevoel, dat dit niet een reeële poging is met zo weinig follikels en maar 1 embryo! Waarom mag het toch niet zo zijn, het is al eens gelukt dus mijn lichaam moet het kunnen! ik snap er niets van en wordt er erg verdrietig van als dit het eind zou moeten zijn. Mijn dochtertje heeft geen neefjes of nichtjes (zal ze wrs ook niet krijgen) en mijn vriendinnetjes hebben allemaal al wat oudere kindjes of zijn nog vrijgezel....Ik zou het voor haar ook zooooooo graag willen. En ik besef dat het voor de meiden die nog geen kindje hebben, moet klinken alsof ik niet tevreden ben. Maar de wens is nog zooo groot. Eerst dit maar eens verwerken en dan weer in gesprek met manlief. Heb gisterenavond al op de website van dusseldorf gekeken en als we doorgaan, gaat het wat mij betreft daar worden....Maar nu mijn man nog overtuigen en weet niet of dat gaat lukken??!!
He daffie, Wat vreselijk voor jullie! Een tweede kinderwens zal vast net zo sterk zijn als voor een eerste... Je gaat die hele mmm/ICSI niet voor niets door! Heel veel sterkte met welke keus jullie ook maken! Mimi, ik heb ook altijd erg veel last van de deca, hoofdpijn en vreselijk moe en ik word ook een heel boos mens, ha ha ha! Hier, gisteren gebeld dat de ovutest positief is. Nu zaterdag bellen of de cryo's goed ontdooien en dan 's middags de terugplaatsing! Ze zitten per twee in een rietje, als er één niet goed ontdooid, dan één terug... Ik wil ons andere rietje aanbreken, is toch weer een extra kans dan?! De rest van de meiden, ik moet mezelf nog even goed inlezen!
Sjak: waarom moet je ovu testen doen? bij ons hebben ze er niks over gezegd met een cryo tp. vlinder: heerlijk er even tussen uit, geniet ervan! daffie: wat jammer hebben jullie nu besloten om te stoppen of twijvelen jullie er toch aan? sterkte! ons wondertje: wat fijn dat het is door gezet! spannend hoor, suc-6! jackb: ik ga voor je duimen dat het raak is! mimi: vervelend dat je zo'n last hebt vd deca. hoop dat de klachten snel weer weg gaan. hier helaas nog geen ongi en bovendien ook nog een koortslip
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, intake 23-06 voor start ICSI. Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België Muppet80; ICSI 2; UMCG LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT wanneer starten LFN: ergens in Juni OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli Muppet80; 2e helft juli cryo tp LadyZorra: 18 juni 1e dag Loontje85: 21-6 beginnen met pil Firefly: volgende cyclus, dus rond 6 juli Liesje 82: rond 7 juli nod, 14 (?) dagen later punctie? mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 Vlinder21: Deca start 25-6 Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Kanshebber: pilstart eind juli Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 7 juli Uitgangsecho, 1e FM 18 juli Ons wondertje: 6 juli bloedafname start iui ( 3e dag cyclus) punctie: La femme Nikita: 8 Juli TP La femme Nikita: 11 Juli testen La femme Nikita: 25 Juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. niet zwanger MK of MA H! meiden...gister een goede FM gehad....er waren aan beide stokkies al 5-6 grotere te zien...dus als we mazzel hebben worden er vrijdag een stuk of 12 geoogst...kijk er alweer naar uit...krijg nl. lekker narcose... Jeetje zeg...het was druk hier...moet behoorlijk wat terug lezen...maar wel gezellig... @Mimi...spannend en wat fijn zeg dat je meteen kunt beginnen... @Timon...long time no see...hoe gaat het met je?? @Vlinder...ow, Berlin...leuke stad hoor... veel plezier... * zwaait naar Sjak....bericht staat in het andere topic...* @Daffie...spannend zeg...ben benieuwd wat ik later nog van je lees... ow jeetje zeg...lees nu van je test...en maakt niet uit of je al een kindje hebt of niet...als de wens er is...is het gewoon een enorme tegenslag die je moet verwerken....dikke knuffel voor je...en hopelijk kom je er snel uit wat je gaat doen...doorgaan of stoppen...een prachtige dochter heb je...maar ja...dat doet niet af aan het verdriet nu... @Ons wondertje...eingelijk...morgen mag je dan alweer meteen beginnen als alles goed is?? @Delia...stoppen of doorgaan met de bollen hangt ervan af hoe ze je gestimuleerd hebben...bij een verse TP, of een cryo in eigen cyclus...heb je een cyclus, en neemt je lichaam de productie van Progesteron over...bij een gestimuleerde cryo TP...heb je geen cyclus...en moet-kun je langer doorgaan met de bollen...tenminste zo heb ik het begrepen...mijn gyn. en FA zeggen alleen dat het niet is bewezen dat langer doorgaan ook echt helpt...de 2 eerste weken zijn het belangrijkst... @Jackb...spanennd hoor...wanneer ga je testen?? Zet jezelf maar op de lijst hoor als je wilt... @Mari...ov.testjes hoef je alleen te doen als je een cryo krijgt in eigen cyclus... en zelfs dan niet altijd volgens mij...maar ben niet zeker...krijg altijd een gestimuleerde cyclus.... zo...nu even boodschappies doen...tot later...heerlijk zo vakantie hebben, en lekker thuis rondlummelen en ZPen...
La femme wat goed zeg!!!!! Hopelijk idd 12 of misschien nog wel meer eitjes Ja morgen is de officiële start
Mari, ik mag de cryo tp geheel in eigen cyclus... geen hormonen, geen injecties, helemaal niet!! Heerlijk! Maar dan moet je dus met ovutesten wanneer je eisprong precies is. Wij hebben cryo's op dag 4 ingevroren en dan moeten ze ook terug in het buikje op de vierde dag na je eisprong... Meestal krijg je pregnyl, omdat dat voor het ziekenhuis beter te plannen is, maar in voorburg doen ze het (als dat kan) liever helemaal natuurlijk. Ik ben er blij mee!
lk had ook z'n hoofdpijn ging na 3 dagen over.. en inderdaad ook rugpijn dat bleef wel wat langer jammergenoeg tot na de punctie sucses en hopelijk ging het vandaag wat beter met je rug liefs jacky
ach meis wat rot voor je.. de gevoelens die je beschrijf zijn zoooo herkenbaar.. wij hebben ook al een dochter van bijna 4 ik ben ooo zo dankbaar dat ik haar heb maar een brusje is ooooo zo welkom.. wij hebben ook gezegd dit is de laatste keer.. maar ik twijfel nu al weer... sterkte voor nu en de komende tijd.. liefs jacky
heb me zelf toegevoegd.. en wat fijn dat je een roesje krijg zeg.. dat doen ze in het lumc niet ondanks dat ze van te voren wisten dat het erg moeizaam en pijnlijk zal worden.. wel extra morfine maar tja wat heb je daar aan.. fijne avond..
@daffie, wat een vervelend nieuws... weet niet goed wat ik moet zeggen @ons wondertje, mooi dat je morgen dan mag beginnen, succes! @la femme, wat goed zeg! En wat heerlijk dat je onder narcose mag, dat doen ze bij ons volgens mij niet. @jackb, spannend zeg over 10 dagen krijg je dus al een bloedtest. Hier was alles (behalve werkstress) alles best goed vandaag denk ik. Geen hoofdpijn, geen rugpijn.... alleen was ik vandaag zo ontzettend onzeker dat ik mezelf had wijs gemaakt dat mijn kerel zou kwijt raken Allemaal natuurlijk grote onzin Maar ja... overmorgen de uitgangsecho, kon met moeite een uurtje vrij krijgen maar is me toch gelukt! (moet wel 2 uur eerder beginnen, das dan wel weer een nadeel)
Daffie, dit is zwaar klote! Ik bied je digitaal mijn schouder aan om op uit te huilen. Dit een plekje geven is zeker heel belangrijk. Dikke dikke knuffel. Nikita, jij heb een mooie aantal klaarliggen. Succes vrijdag met de punctie! Jackb, jij heb je emmy on board. Mijn duimen draaien! Mimi, je mannetje zal vast niet zomaar bij je weggaan. Komt door de hormonen. Hoe komt het dat je zo moeilijk voor de uitgangsecho naar het zh kan? OW, eindelijk ongi!!!! Sjak, wat een spannend weekend! Ik ga zeker voor je duimen. Hier gaat het wel goed. Na het niet slagen van onze verse tp van ICSI 2 in april heb ik een maand verplicht rust gehad en toen ik wilde starten werd het pad even wat anders. Op de dag dat ik naar een mesoloog was geweest (inwendige check dmv drukpunten op de meridianen) ben ik de deca vergeten. Omdat hetgeen ik had vernomen zo kloppemd voelde heb ik de volgende dag de cryo poging stopgezet en aan de pillenkuur gegaan. Dit is inmiddels een maand geleden en ik begin nu resultaat te merken. Net 2 heftige werkdagen gehad en ben gewoon moe ipv bijna niet meer kunnen lopen. Ik ben zo blij! eind deze maand de vervolgafspraak bij de mesoloog en dan dmv de drukpunten vernemen hoe het er dan uitziet. Nog steeds voelt het zo goed om nu deze weg te volgen ipv in het zh bezig te zijn. Ik denk erover om volgende maand te starten voor een cryo, maar wil een gyn spreken om dit in een natuurlijke cyclus te proberen. Mocht dat toch niet goed gaan dan heb ik daar ook vrede mee en zal ik de spuiten toch uit de koelkast moeten halen. Die afspraak nog even regelen.
@ Delia: (in aanvulling op het verhaal van La femme) ik las net je vraag waarom je bij een verse tp langer bollen nodig hebt dan bij een cryo. Bij een verse tp heb je een punctie gehad. Daarbij zijn de follikels leeggezogen, ook het vocht dat daarin zat. Dat vocht heeft invloed op het hormoon dat je na de eisprong nodig hebt. Nu je dat vocht niet hebt, heb je dat kunstmatig nodig, daarom krijg je het lange tijd als medicijn. Bij een cryo helpt het alleen de eigen natuur een handje. @ La femme: wauw, narcose... dat zou ik ook wel willen (wie had ooit gedacht dat we onszelf dat nog eens zouden wensen?) En wat fijn dat je je zoveel beter voelt! @ Daffie: wat erg! Het is een lastige keuze waar jullie voor staan. Ooit kon ik mij minder goed voorstellen dat de wens voor een tweede net zo groot kon zijn als voor een eerste. Maar inmiddels ben ik daarop teruggekomen. Ik -die nog droomt van de eerste- zou het erg naar vinden als er geen tweede komt. Sterker nog, toen ik vreesde dat ik al in de overgang was (ivm familiekwaal) overwoog ik om geen ivf te starten als de kans op een tweede over een jaar of twee vrijwel nihil was. Je kunt het lot niet dwingen, maar ik hoop echt na een eerste ook nog een tweede te mogen krijgen.
@daffie... ow meid, wat vreselijk !! En je klinkt echt niet ondankbaar hoor, de wens voor een tweede kan net zo groot zijn als voor een eerste. Dat is hier ook het geval. Zeker als alle behandelingen mislukken terwijl je weet dat je lichaam het kan. Ik begrijp je gevoelens heel goed en maak precies hetzelfde mee. Ik hoop dat je je man over de streep kan trekken en jullie in Dusseldorf verder kunnen. @ Kanshebber en La Femme... bedankt het is me nu duidelijk!! en wat heerlijk dat je narcose krijgt !! dat wil ik ook... @mimi... lekker dat je vandaag zonder kleerscheuren bent door gekomen