@ All, komt het jullie bekent voor dat de ene injectie pijnlijker is dan de andere? Eergisteren eerste gonal f, geen pijn. Gisteren de 2e keer, en die echt zeer, niet het prikken maar het inspuiten van de vloeistof.. @ Jack, ow nee meis.. Shit zeg.. Wilde je even een knuffel geven !
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, ICSI 1; UMCU Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT jacky: icsi lumc wanneer starten LFN: ergens in Juni OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli KateK; 11 juli Progynova LadyZorra: 18 juni 1e dag Loontje85: 21-6 beginnen met pil Firefly: Start 11 juli Liesje 82: 9 juli mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 Vlinder21: Deca start 25-6 Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Kanshebber: pilstart eind juli Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg Delia: halverwege juli start deca en puregon 150 Timon: hopelijk in augustus starten echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 7 juli Uitgangsecho, 1e FM 18 juli Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest Liesje82: 17 juli eerste FM Firefly: 15 juli, eerste FM KateK; 21 juli echo punctie: La femme Nikita: 8 Juli jacky:30juni TP La femme Nikita: 11 Juli jacky: 3juli testen La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli jacky: bloedtest 15 juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. niet zwanger MK of MA @ Firefly; ik had dat ook, zat zeker wel verschil in. Weet ook niet hoe dat kan. Misschien te koud?
@ Jack. Wat is het slopend voor je deze keer. Ooit dacht ik dat ik eindeloos zou doorgaan om maar een kind te krijgen. Maar inmiddels vind ik iedere stap die we nemen een veel groter dilemma. Ik kan mij nu goed voorstellen dat het op een gegeven moment mooi geweest is. Tijd voor het echte leven, in plaats van de MMM en leven tussen hoop en vrees. Maar wat moeilijk om dit soort keuzes te maken. Zeker ook omdat we allemaal voorbeelden kennen van vrouwen die na de 8e ivf (ofzo) toch ineens zwanger raken... Maar dat is loodzwaar om vol te houden en garantie op succes heb je nooit... Zelf denk ik niet dat ik zover zou gaan, hoe graag ik ook een kindje wil. Ik blijf nog even voor je hopen hoor! Buikpijn, negatieve tests... het hoeft in dit stadium nog niets te zeggen... @ Firefly: was je vloeistof misschien kouder die keer dat het meer pijn deed? Of prikte je in een ader (dan heb je vandaag misschien een blauwe plek)? Bij mij helpt het soms als ik tijdens het spuiten de naald een stukje terugtrek, dat het iets minder diep gaat. Maar dat gaat natuurlijk niet met een prikpen als GonalF. Ik vind het zelf altijd een beetje spannend om na een pijnlijke prik de eerstvolgende keer weer te prikken... Jij ook? Gelukkig komt het niet zo vaak voor. @ All: hoeveel GonalF spuiten jullie eigenlijk? Ik hoor binnenkort de dosis en ben nieuwsgierig. Bij de iui zat ik altijd op het randje of de dosis van 75 iets verhoogd moest worden. Bij de Menopur die ik de laatste drie keer kreeg werd ik uiteindelijk idd verdubbeld.
Dank julie voor de antwoorden meiden ! Nee koud was hij niet, hij lag al even uit de koelkast.. Geen blauwe plek, maar misschien toch een adertje geraakt.. Ja best best wel angstig, en moet op me werk prikken.. Heb avonddienst, en daar zit ik nog het meest tegen op. Heb ook onwijze spierpijn in mijn nek/schouder. Maar wil me nu ook al niet ziekmelden, dus we moeten even doorhobbelen !
jackb, hoe gaat het vandaag met je?? groot gelijk en heel verstandig dat je even een stapje terug doet...mentaal en lichamelijk moet je wel eerst weer fit zijn hoor... Firefly...ja, hoor, bij mij doet het de ene dag ook meer zeer dand e andere...laatst zat ik midden in een ader...begon meteen te bloeden, en heb ruim een week een enorme blauwe plek op mijn buik gehad... Kanshebber, ik kreeg 112,5 gonal en dat is geloof ik bij IVF wel het minste wat je krijgt... Verder vind ik het echt nog vrij rustig in dit topic...ach ja...houd het overzichtelijk ofzo...
Hallo allemaal, Hier ook een reactie van een "nieuweling" op forum.. Even in het kort mijn verleden: Ik heb meegedaan aan het( misschien bekende) INES onderzoek, hieruit kwam dat ik 6x een IUI behandeling zou krijgen en daarna 3x een IVF behandeling. Ik heb 2x een IUI behandeling gehad, maar gezien de zaadkwaliteit van mijn partner leek het mijn gyneacoloog verstandig om hiermee te stoppen en door te gaan met een ICSI behandeling. Eenmaal zover, mocht ik na de pil beginnen met de Decapeptyl en een paar dagen erna met de puregon.. Ik was al bekend met de puregon (tijdens mijn IUI behandeling) dus daar was ik al een beetje aan gewend, maar moet zeggen dat ik de Decapeptyl heel vervelend vond.. Een stuk pijnlijker bij het spuiten, het gaf een branderig gevoel en ik ben er toen 6 kilo van aan gekomen!! Poging 1: Ik heb op 18 februari mijn 1e punctie gehad, wat tot mijn verbazing geheel pijnloos verliep (had verwacht dat het heel pijnlijk zou zijn) en we kregen te horen dat ze 11 eitjes hadden, waaruit later 3 embryo's zijn overgebleven. Tijdens de terugplaatsing kreeg ik te horen dat de embryo's kwalitatief niet zo goed waren en ze een beetje "achterliepen", zodoende zouden ze er 2 terugplaatsen. Nou vanaf het moment dat ik dit kreeg te horen, had ik het al het gevoel dat het niet goed zou verlopen, wat dus ook zo bleek te zijn, want ik begon na 10 dagen te menstrueren.. Helaas.. Poging 2: Ik heb op 27 juni mijn 2e punctie gehad, dit keer heel erg pijnlijk, ik heb er echt 8 dagen van moeten liggen.. We kregen te horen dat ze 15 eicellen hadden, maaarrrrrr... dit keer kregen we echt beter nieuws, er waren er maar liefst 10 bevrucht.. Vrijdag 1 juli was het zover, de terugplaatsing!! Er zaten 3 hele mooie embryo's tussen, waarvan er 1tje is terugplaatst en 2 zijn ingevroren.. Het deed me natuurlijk erg goed dat ik dit keer kreeg te horen dat ik een hele mooie embryo had. Kreeg een mooie echo printje mee, mocht lekker uitrusten thuis en vooral doorgaan met de bekende bolletjes inbrengen.. Helaas moest ik wel 2 (naar mijn doen en ik neem aan dat dat voor alle overige patiënten ook geldt) 2 weken wacten op het testen.. Gevoelsmatig zat het dit keer helemaal goed en vanaf de 2e dag van de terugplaatsing begon ik gevoelige borsten te krijgen. Mocht eigenlijk pas vanaf aankomende vrijdag testen, maar kon echt niet meer wachten en heb gisteren stiekempjes getest en daaruit bleek dat ik zwanger ben !!! Heb vanmorgen direct mijn eigen ziekenhuis gebeld, maar kon de juiste afdeling niet bereiken, ze zouden me tot 15.00 uur terugbellen, dus nu nog eventjes afwachten en dan hopen dat een bloedonderzoek mijn test zal bevestigen.. Ik ben begin vorig jaar zwanger geweest, na een paar dagen bloeden hebben ze een onderzoek gedaan en daaruik bleek dat het niet goed ging en het voedzakje maar leeg bleef, ik moest het helaas weglaten halen.. Nou weet ik dat dit niet hoeft te betekenen dat het nooit goed zal gaan, maar het maakt me wel heel erg bang.. Deze behandelingen (vooral de ICSI behandelingen) hebben me zoveel moeite, tranen, verdriet gekost en ik was gisteren zooo blij met een positieve test, dat ik nu heel erg bang ben om weer een teleurstelling mee te maken.. Helaas is het nu voorlopig maar afwachten en heel veel rusten.. Ik weet hoe vermoeiend, hoe frusterend en hoe slopend deze onderzoeken zijn, maar we doen het allemaal voor een goed doel, voor een hele lieve kleine wondertje en ik hoop echt voor iedereen dat dit zal lukken!
TIP: bel je huisarts op en vraag om emla creme..dat is verdovend.. super!! half uur van te voren dikke laag opdoen afplakken met bijbehorende plakkers en het doe haast geen zeer meer...super hoor om een moeder te hebben die apothekerasistente is..
Jack hoe is het nu? Firefly ik heb toen fostimon gespoten dus kan je niet helpen met de vraag over de Gonal F. Morgenvroeg de echo en ik probeer heel nuchter te blijven Lukt niet altijd. Afwachten wat de uitslag morgen zal zijn?
hier een update even van mij... ik heb gisteravond ongi krampen gehad.. ook vocht vasthouden wat ik altijd doe voor dat ik ongi moet worden.. borsten buik zijn weer helemaal plat dus geloofde er echt niet meer in...goede nachtrust gehad zonder buikpijn wel veel wakker maar lag lekker..vandaag koekjes gebakken met dochter lief en de boel is weer schoongemaakt hier.. voel me vandaag een klein beetje de oude wel nog erg moe.. vanmiddag nog een paar keer ongi krampjes maar meer ook niet..ik durf geen test meer te doen dus dat doe ik dan ook niet meer.. in mijn hoofd vanuit gaande dat het is mislukt geeft hoe raar het ook klinkt rust...een lichte hoop hou ik wel.. het is gewoon nog afwachten.. ik lig nu even boven op bed..en mijn dochtertje komt eraan en geeft me een dikke knuffel..en komt even heerlijk tegen me aan liggen met een prachtige glimlach van oor tot oor.. wat een gezegend mens ben ik toch.. lieve lieve lieve meide's IK GUN JULLIE AL HET GELUK VAN DE WERELD!! jullie meer als me zelf want ik heb een schatje van een dochter en de meeste van jullie hebben nog steeds lege handen..geef de moed niet op...hou vol!! heel veel liefs, jacky
welkom meis..en alvast een voorzichtige felicitatie van mij..ik hoop en duim voor je dat het een goede zwangerschap mag worden.. liefs en een dikken digiknuffel jacky
lief van je Jacky.. klinkt spannend hoor, maar ook wel heel herkenbaar. Zo klote die ongikrampen, al zegt dat nog helemaal niets. Tis afwachten. Las dat Nadja Hüpscher in de LINDA haar verhaal heeft gedaan, zij heeft ook een ivf verleden en mk meegemaakt. Komt niet vaak voor dat bn'ers hier open over zijn..
hey lieverd, ruim 3jaar de wens tweede icsi poging.. maar al ruim 2 jaar in de mmm.. het is inderdaad mischien iets te rationeel om nu te beslissen.. maar het is wel mijn eerste ingeving.. ik heb gistermiddag getest omdat het testje me zat aan te staren..helaas negatief.. vandaag niet getest... wl vrijdagochten voor dat ik naar het ziekenhuis moet.. liefs jacky
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, ICSI 1; UMCU Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT jacky: icsi lumc wanneer starten LFN: ergens in Juni OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli KateK; 11 juli Progynova LadyZorra: 18 juni 1e dag Loontje85: 21-6 beginnen met pil Firefly: Start 11 juli Liesje 82: 9 juli mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 Vlinder21: Deca start 25-6 Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Kanshebber: pilstart eind juli Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg Delia: halverwege juli start deca en puregon 150 Timon: hopelijk in augustus starten echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 14 juli 2e uitgangsecho ivm cyste Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest Liesje82: 17 juli eerste FM Firefly: 15 juli, eerste FM KateK; 21 juli echo punctie: La femme Nikita: 8 Juli jacky:30juni TP La femme Nikita: 11 Juli jacky: 3juli testen La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli jacky: bloedtest 15 juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. niet zwanger MK of MA
Zo even de lijst bijgewerkt, morgen mijn 2e uitgangsecho, ik hoop zooo dat mijn cyste weg is!!! Ondertussen nog steeds heel erg ongesteld, nu de 3e dag al.. snap er niets meer van, is toch veel te laat 17 dagen na het stoppen van de pil? komen ook heel veel stolsels uit.. Nou goed, ik hoor het morgen wel! alleen balen dat ik morgen tijdens de echo bloed haha, hopen dat het dan iets minder is.. ach ze zijn wel iets gewend! Verder heeeel erg last van hoofdpijn.. heb nu 3 hele dagen gewerkt, ben kapot!! kon het haast niet volhouden door mijn hoofdpijn en buikpijn van de ongi.. om de 2/3 uur tampon verwisselen.. bah wordt er gek van Gelukkig 2 dagen vrij, het weekend nog werken en dinsdag en dan vakantie! Ik krijg trouwens 125 eenheden puregon, ze wouden laag beginnen omdat ik nog jong ben. Verder heb ik echt moeite gekregen met spuiten.. het doet me absoluut geen pijn hoor!! maar ik krrijg de spuit er gewoon ; psychisch niet in.. zit een minuut van kom op, erin!.. me vriend heeft het nu 2 keer gedaan, en gister weer zelf gedaan, Verder geen blauwe plekken en af en toe een klein rood plekje.. we gaan vrolijk door met spuiten. Meiden, ik denk aan jullie allemaal!! Ik vind het nu toch wel zwaar worden psychisch hoor.. voel me behoorlijk k*t de afgelopen dagen.. hopelijk morgen goed nieuws
ik duim voor je meis.. voor morgen datg het maar positief mag uitpakken.. en dat het k*t is dat klopt inderdaad maar geef de moed niet op he..denk aan jezelf... liefs jacky
dank je wel voor je lieve woorden en je suport doet me goed.. gonalf vorige icsi ronde kreeg ik 125 en deze ronde 225..omdat bij de vorige ronde het veelste lang duurde pas op dag 17 kreeg ik me punctie en bij de afgelopen keer op dag 12.. liefs jacky
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, ICSI 1; UMCU Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT jacky: icsi lumc wanneer starten LFN: ergens in Juni Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 LadyZorra: 18 juni 1e dag jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg Loontje85: 21-6 beginnen met pil Vlinder21: Deca start 25-6 OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Liesje 82: 9 juli KateK; 11 juli Progynova Firefly: Start 11 juli Delia: halverwege juli start deca en puregon 150 Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 Kanshebber: pilstart eind juli Timon: 28 juli gesprek gyn ivm cryo in eigen cyclus ipv in gestimuleerde cyclus mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Timon: hopelijk half augustus starten Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 14 juli 2e uitgangsecho ivm cyste Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest Liesje82: 17 juli eerste FM Firefly: 15 juli, eerste FM KateK; 21 juli echo punctie: La femme Nikita: 8 Juli jacky:30juni TP La femme Nikita: 11 Juli jacky: 3juli testen La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli jacky: bloedtest 15 juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. niet zwanger MK of MA Ik heb mijn afspraak toegevoegd, maar ook alles onder 'wanneer starten' op volgorde gezet. Ik zal morgen proberen bij te lezen en te antwoorden.
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, ICSI 1; UMCU Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT jacky: icsi lumc wanneer starten LFN: ergens in Juni Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 LadyZorra: 18 juni 1e dag jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg Loontje85: 21-6 beginnen met pil Vlinder21: Deca start 25-6 OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Liesje 82: 9 juli KateK; 11 juli Progynova Firefly: Start 11 juli Delia: halverwege juli start deca en puregon 150 Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 Kanshebber: pilstart eind juli Timon: 28 juli gesprek gyn ivm cryo in eigen cyclus ipv in gestimuleerde cyclus mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Timon: hopelijk half augustus starten Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011 Vlinder21: 14 juli 2e uitgangsecho ivm cyste Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest Liesje82: 17 juli eerste FM Firefly: 15 juli, eerste FM KateK; 21 juli echo punctie: La femme Nikita: 8 Juli jacky:30juni TP La femme Nikita: 11 Juli jacky: 3juli testen La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli jacky: bloedtest 15 juli zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. LadyZorra spontaan!! niet zwanger MK of MA Onze cryo-poging ging niet door, maar er zat wel een mooi eitje Iedereen heeeeeeeeeeeel veel succes, ik duim voor jullie!!
@Jacky; shit, die nega test beloofd niet veel goeds. Tuurlijk wordt hij in sommige gevallen nog posi als je erg vroeg posi test, maar aangezien het morgen al testdag is.. vrees ik het ergste lieverd.. Pfff.. wat k*t! @Vlinder; sterkte met je buikpijn meid. Kan best dat de ongi op zich heeft laten wachten door de toegevoegde hormomen etc. Ik werd zo'n 5 dagen na het starten van de deca ongi. Van de puregon moest ik 250 IE gebruiken. Ik vond de daca lastiger, de puregonpen steek je er veel makkelijker in. Ik had er de tweede keer ook meer moeite mee. Ik zet het tegen mijn vel aan en hop. Vlinder, dat gevoel wat je hebt komt ook mede door de hormonen hoor! @LadyZorra; ook al spontaan zwanger! Wat een wonders gebeuren hier!!! Gefeliciteerd!
mystery...hé meid...wat vervelend die pijnlijke punctie, maar wat een super resultaat....en zeker nu blijkt da je zwanger bent... heb je ondertussen met de afdeling gesproken?? krijg je nog een bloedtest...zet jezelf maar op de lijst hoor....hoemeer zwangeren hoe beter...en houd ons maar op de hoogte hoe het verder gaat met je... jackb, wow dat is een tip daarvan heb ik nog noit gehoord...maar idd fijn als je zo'n mams hebt...en fijn dat zo`n schat van een meid hebt... ons wondertje...succes voor vandaag... Vlinde, voor jouw ook...hopelijk is de cyste weg...en herkenbaar dat je soms opeens de spuit er niet in kunt zetten...heb ik ook wel eens... timon...THX meid...houd het overzichtelijk... ladyzorra...wow meid...alweer een natuurlijk wondertje hier...heb even niet meegekregen waarom jullie poging werd afgebroken... Katek, klopt, ik woon in duitsland, en nu je het zegt...in de media lees je bijna niks erover dat bekende een MMM verleden hebben, en dat moet toch zeker ook bij een aantal zo zijn... zo meiden...goh, wat word het hier weer donker nu...komt zeker weer een hoosbui aan...