wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachten wachten wachten... Dat is echt het meest lastige van alles. Wachten op je ongi, tot de eerste FM, tot de punctie... Laat geduld nou net mijn allerslechtste eigenschap zijn ;)!

Gelukkig heb ik geen last van een opgezette buik. Alleen slaap ik erg slecht, dat wel...

Aan de meiden die al eens een terugplaatsing hebben gehad: ben je die dag wel fit om dingen te ondernemen? Raden ze aan zoveel mogelijk te gaan liggen of mag je doen wat je wilt zonder dat het een risico is voor het embryootje?

Liefs

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Liesje, wat snel! Geweldig dat je woensdag de punctie zal hebben.

OW, wat wonderlijk is jouw lichaam. Gewoon 2 uur na de IUI de eisprong. Nu moeten de zwemmers hard hun best gaan doen.:p

Loontje, is de gonal gelukt?

Kate, ik heb een gestimuleerde cryo tp gehad omdat vorig jaar 2x eigen cyclus niet lukte. Nu wil ik weer een cryo tp in eigen cyclus aangaan.

Kanshebber, waarom schuldig voelen terwijl genoeg vrouwen zwanger zijn zonder te weten en dan ook nog eens flink uit hun dak gaan. Het is dat wij er veel bewuster van zijn, maar anders...

Jacky, wat verdomd jammer! Jouw man is goed bezig geweest om direct eruit te gaan. Even je gedachten ergens anders op focussen.
    Succes met je cryo!

Firefly, je buik is door alles binnenin overgevoelig. Iedereen reageert anders. Jij blijkbaar zo. Doe rustig aan tot aan de punctie.

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dankzij de mmm krijg je een hekel aan wachten. ;)

Na de tp mag je eigenlijk alles doen. Sporten is niet echt aan te raden, maar je hoeft zeker niet plat te gaan. Werken, winkelen, etc is mogelijk.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik heb nu 2 x gewoon dingen gedaan na de tp, eerste dag wat rustiger zoals op bzoek gaan kan wel, maar wil nu wel rustig aan doen dit keer. In Brussel etc blijven ze ook 15min liggen na de tijd, (bij ons niet) en ik wil nu ook langer liggen voor de zekerheid. Dit keer ga ik niks doen! Hele dag op bed liggen ga ik. Kijken of dat wat geluk brengt.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Na de IUI laten ze je in het UMCU ook 10 tot 15 minuten liggen. Maar oef, de hele dag in bed.... niet vol te houden.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    met weer zoals dit is dat voor mij geen probleem! :D

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kan ik me voorstellen, maar dan lig ik toch liever op de bank. Meer mogelijkheden (boek, tv, laptop, bezorgde man) bij de hand.

8. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Hoi meiden, hier is fm nummer 2 geweest, en ging wel goed, heb er nu een stuk of 3 van 18 mm en nog een stuk of 10 van 11 mm, dus die moeten nog doorgroeien, nog even doorprikken en woensdag nog een echo. Vrijdag dan waarschijnlijk de punctie. Dus nog even volhouden!

Liefs

9. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    firefly, suc-6 ik hoop dat het woe allemaal goed is en dat je vrij de punctie krijgt.

liesje: ik heb me na de tp 4 dagen ziek gemeld omdat ik een zwaar beroep heb. was ook advies van zh om de eerste 4 dagen rustig te doen

10. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx voor de tips!

@ firefly: hoop dat de kleintjes doorgroeien! Heb je een mooie score :)

Ik moet vanavond de pregnyl spuit zetten. Vreemde is dat ik nu bloedverlies heb! Ga zo maar een bellen met de kliniek.

Liefs

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Liesje: Spannend meid, heel veel succes woensdag.
    Ik ben de dag na de tp gewoon gaan werken (zittend beroep). Wel beide keren na de punctie thuis geweest, omdat ik veel napijn had.
    Wat zei de kliniek over het bloedverlies ?

@Firefly: Succes, hopelijk heb je deze week nog de punctie. En zou natuurlijk super zijn als die van 11mm ook nog ff lekker doorgroeien !

@Timon: de Gonal is prima gegaan. Ik vind de gonal stukke beter prikken dan de deca.

@Jacky: Wat balen :(. Wat fijn dat jullie er ff tussenuit zijn geweest. Ik ga ook voor je duimen dat er uit de cryo poging een wondertje ontstaat.

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ons wondertje...wat een optimale timing zeg...

Loontje...alles goed gegaan met de Gonal....heb jij ook alle 3 de keren hetzelfde aan medicijnen gekregen??
    Ow...en zie nu je mag voor de eerste FM als ik mag testen...spannende dag...

Kanshebber...ik ben het helemaal met de andere meiden eens...je hoeft je echt niet schuldig te voelen...met alle stress waar je door moet is het heel normaal dat je jezelf eens lekker laat gaan...

Firefly...ben benieuwd of je woensdag de punctie hebt...was alles in orde vandaag?? Die buikpijnen zijn volgens mij vrij normaal hoor...je het groeit gewoon allemaal van binnen nu...
    Ow, vrijdag punstie lees ik...goh...dan zul je een mooie oogst krijgen...

Ow en Liesje lees ik ook....spannend...
    Na een TP ben je hartstikke fit hoor...Er word af en toe wel gezegd ( bijv. mijn FA zegt de eerste 3 dagen) om het wat rustiger aan te doen, maar aan de andere kant zit het emmietje zo veilig in je buik, dat je niks verkeerd kunt doen... En ja...dat wachten is KILLING...
    ow jeetje meid...wat zou dat bloedverlies kunnen zijn??

Ow nee JackB, wat een domper, maar wat ontzettend lief van je mannetje....hopelijk gaat het ondertussen weer een beetje beter met je...

Zo meiden...nog maar wat boodschappies doen...toedels...

13. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist de kliniek gebeld met de vraag of het bloedverlies zorgelijk is. Ik kreeg een verpleegkundige aan de lijn die eigenlijk geen antwoord kon geven. Ze ging overleggen met de arts en als het niet goed is word ik gebeld. Als ik niets hoor kan ik vanavond gewoon mijn deca en pregnyl zetten en wo voor de punctie komen.

Pffffff maakt me wel onzeker hoor, hoop maar dat alles goed is en dat punctie & tp gewoon door kunnen gaan...

Liefs

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Dames bedankt voor de lieve reacties!

@ liesje, jee, dat is wel ff schrikken. Hoop niks ergs en dat je woensdag de punctie mag hebben.. hoop dat het allemaal meevalt.

Liefs

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @La Femme: de 25e is inderdaad een spannende dag. Hopelijk krijgen we allebei goed nieuws. Ik heb met de 1e en 3e poging hetzelfde gespoten (deca-gonal en pregnyl) en met de 2e poging deden we mee aan een onderzoek en toen heb ik cetrotide, gonal en ovitrelle gespoten.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Over het liggen na de tp.
    In Brussel is het 1!!! uur na de tp en 10 a 15 minuten na iui:)

17. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D)
    Firefly, ICSI 1; UMCU
    Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België
    KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over
    LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc
    Loontje85: ICSI 3, VUmc
    Liesje82: ISCI 1, MCK
    mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni
    Matroosje: IVF Bronovo/LUMC
    Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle
    Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC
    Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg
    Kanshebber: IVF 1 VUmc
    Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen
    Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU
    Joontje: Cryo tp ICSI 1
    Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg
    Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem
    Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT
    jacky: icsi lumc

wanneer starten
    LFN: ergens in Juni
    Matroosje: Start Deca 10 juni 2011
    LadyZorra: 18 juni 1e dag
    jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg
    Loontje85: 21-6 beginnen met pil => 5-7 deca => 17-7 Gonal-F
    Vlinder21: Deca start 25-6
    OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli
    Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011
    Liesje 82: 9 juli
    KateK; 11 juli Progynova
    Firefly: Start 11 juli
    Delia: halverwege juli start deca en puregon 150
    Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp
    Angelica eind juli begin aug IVF2
    Kanshebber: pilstart eind juli
    Timon: 28 juli gesprek gyn ivm cryo in eigen cyclus ipv in gestimuleerde cyclus
    mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling
    Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen
    Timon: hopelijk half augustus starten
    Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie

echo/FM afspraken
    LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11
    matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011/ FM 8 juli
    Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest
    Liesje82: 17 juli eerste FM
    Firefly: 18-07 2e FM
    KateK; 21 juli echo
    Vlinder21: 16 juli start puregon, 25 juli eerste FM
    Loontje85: 25 juli, 1e FM

punctie:
    La femme Nikita: 8 Juli
    jacky:30juni
    Matroosje: 11 juli
    Liesje82: 20 juli

TP
    La femme Nikita: 11 Juli
    jacky: 3juli
    Matroosje: 14 Juli => 2
    Ons wondertje 17 juli iui
    Liesje82: 23 juli

testen
    La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli
    jacky: bloedtest 15 juli
    Matroosje: 26 juli
    Ons wondertje 31 juli
    Liesje82: 6 augustus

zwanger
    Lief! En zelfs zonder hulp.
    LadyZorra spontaan!!

niet zwanger

MK of MA

Zo, even mijn update erbij...

Bloeden is (op wat rozig slijm na) gestopt gelukkig en niets meer gehoord van Ziekenhuis over die bloeding. Ik ga ervan uit dat er dan niets aan de hand is en dat ik om 21u30 de Pregnyl mag spuiten.... Begin nu wel wat krampjes en hoofdpijn te krijgen hoor, wat is jullie ervaring hiermee aan het eind van de stimulatiefase?

Naja, als het hierbij blijft heb ik helemaal niets te klagen [​IMG]

Liefs

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Liesje: fijn dat de bloeding gestopt is. Is het gelukt met de pregnyl ?
    Ik had bij de 1e poging aan het einde ook last van me buik.

19. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Liesje: de arts in het VU had mij uitgelegd dat je de binnenkant van de baarmoeder moet zin als twee tegenelkaar gedrukte boterhammen met pindakaas. Er is namelijk geen vrij holte. En als je een klein zaadje tussen twee boterhammen met pindakaas doet, kan het er niet uitvallen want het plakt. Daarom hoef je volgens hun niet extra voorzichtig te zijn, alleen geen zwaardere dingen doen dan dat je normaal doet.
    Ik ben wel benieuwd waarom je in Brussel dan wel vrij lang zou moeten blijven liggen!
    Bij de IUI is het liggenblijven vrij logisch, dan kunnen de zaadjes namelijk rustig doorreizen. Na ongeveer 5 minuten zijn ze in de eileider (en de trage ietsje later) en dan is de zwaartekracht geen obstakel meer.

@ Firefly: ik had zelfs bij de IUI al een vrij gevoelige buik van de hormonen. Ik voelde precies rond de eerste FM dat ze flink begonnen te groeien, en dat gevoel hield aan tot aan de IUI: kramp, een gevoelige onderbuik (soms opgezet) en moeite om meteen rechtop te staan als ik overeind kwam. Ik ben dus heel benieuwd hoe mobiel ik straks met de ivf ben! Gelukkig hoefde ik altijd maar kort te spuiten.

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kanshebber Brussel wil gewoon het zeker voor onzekere proberen.
    Kan nooit kwaad heh;)
    Wil niet zeggen dat het dan direct lukt natuurlijk.
    Maar ik had er geen moeite mee hoor;)

Deel Deze Pagina