wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Firefly...hier ook Ovitrelle...maakt geloof ik niks uit hoor...Ovitrelle hoef je niet te mengen...is lekker makkelijk...
    En jeetje meid...17, dat zou een prachtige score zijn op vrijdag...daar gaan we voor...

Liesje...dat is onzekerheid, was ik ook bang voor de eerste keer...komt helemaal goed hoor...hoe voel je je nu??
    Ow lees nu je berichtje...jeetje meid....je bent een kei...super goed gedaan, en rust maar lekker uit...

Loontje...lief dat je vraagt...hier eigenlijk alles goed, het wordt langzaam spannend...:(

Jo1984, tuurlijk mag je meeschrijven...IVF in eigen cyclus wordt niet zo vaak gedaan...waarom doen jullie dit??

Vlinder...spannend zeg maandag...en soms is het wel goed vind ik , heel erg öang ongie te zijn...denk dan ook altijd dat het dan wel schoon moet zijn van binnen...

2. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie welkom!

Ik zal even iets meer vertellen;
    Wij zijn dus al een poos bezig en hadden er een beetje genoeg van. De stress omtrend het zwanger worden begon zijn tol te eisen en we zijn weer naar de gyn gestapt.
    Deze vond dat wij in aanmerking komen voor de INeS studie. Deze studie is aan het onderzoeken hoe je meerling zwangerschappen kunt voorkomen... Ze willen dit onderzoeken bij 3 behandelingen; IUI, IVFmnc en 'gewone'IVF.
    Dmv loting wordt een van deze behandelingen aan je toegewezen en wij hebben ivf mnc oftewel ivf in eigen cyclus geloot. Vandaar dat wij dus dit gaan doen. Het zijn in feite 6 extra kansen omdat we na deze 6 pogingen nog gewoon recht hebben op het 'ziekenfondspakket'. (6IUI en 3IVF)

Ik vind het allemaal erg spannend en ben benieuwd hoe jullie het allemaal ervaren..?? Is het spuiten een beetje te doen? En de punctie?

Liefs

3. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    spanned zeg...en wat fijn die extra kansen...is zeker niet verkeerd...

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Liesje wat goed zeg!!
    Op naar mooie emmy's!

5. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik moet vanavond om 11 uur de ovitrelle spuiten en ben vrijdag om half 11 aan de beurt..
    Hoelang moet de man eigenlijk zijn zaadjes sparen?
    De zetpillen die doe je gwoon die ochtend inbrengen.. uurtje van te voren?
    En even een ander vraagje, hoe zit het precies met die vaginale capsules? Hoe breng je die in, en hoe diep? Veel vragen weer..

6. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D)
    Firefly, ICSI 1; UMCU
    Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België
    KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over
    LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc
    Loontje85: ICSI 3, VUmc
    Liesje82: ISCI 1, MCK
    mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni
    Matroosje: IVF Bronovo/LUMC
    Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle
    Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC
    Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg
    Kanshebber: IVF 1 VUmc
    Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen
    Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU
    Joontje: Cryo tp ICSI 1
    Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg
    Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem
    Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT
    jacky: icsi lumc

wanneer starten
    LFN: ergens in Juni
    Matroosje: Start Deca 10 juni 2011
    LadyZorra: 18 juni 1e dag
    jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg
    Loontje85: 21-6 beginnen met pil => 5-7 deca => 17-7 Gonal-F
    Vlinder21: Deca start 25-6
    OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli
    Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011
    Liesje 82: 9 juli
    KateK; 11 juli Progynova
    Firefly: Start 11 juli
    Delia: halverwege juli start deca en puregon 150
    Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp
    Angelica eind juli begin aug IVF2
    Kanshebber: pilstart eind juli
    Timon: 28 juli gesprek gyn ivm cryo in eigen cyclus ipv in gestimuleerde cyclus
    mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling
    Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen
    Timon: hopelijk half augustus starten
    Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie

echo/FM afspraken
    LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11
    matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011/ FM 8 juli
    Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest
    Liesje82: 17 juli eerste FM
    KateK; 21 juli echo
    Vlinder21: 16 juli start puregon, 25 juli eerste FM
    Loontje85: 25 juli, 1e FM

punctie:
    La femme Nikita: 8 Juli
    jacky:30juni
    Matroosje: 11 juli
    Liesje82: 20 juli
    Firefly: 22 juli

TP
    La femme Nikita: 11 Juli
    jacky: 3juli
    Matroosje: 14 Juli => 2
    Ons wondertje 17 juli iui
    Liesje82: 23 juli
    Firefly 25 juli

testen
    La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli
    jacky: bloedtest 15 juli
    Matroosje: 26 juli
    Ons wondertje 31 juli
    Liesje82: 6 augustus
    Firefly: 8 augustus

zwanger
    Lief! En zelfs zonder hulp.
    LadyZorra spontaan!!

niet zwanger

MK of MA

7. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben weer in het land der levenden...

@firefly: mijn man heeft 3 dagen gespaard. De opbrengst was genoeg vandaag!
    Wat betreft de capsules: ik heb zojuist nr 1&2 ingebracht. Ik denk zo diep mogelijk?? Iemand nog tips?

Liefs

8. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Firefly: Spannend, vrijdag de punctie. 2 á 3 dagen opsparen is volgens mijn prima hoor. Met de zetpillen heb ik geen ervaring dus daar kan ik niets over zeggen.
    Tja en die vaginale capsules, inderdaad zo diep mogelijk. Ik deed het gewoon zover als me vinger erin ging :) Ik heb ook wel eens gelezen dat meiden een inbrenghuls gebruiken.

@La Femme: Ik duim zo ontzettend hard voor je !!!!!

@Jo1984: Die extra kansen zijn natuurlijk geweldig.

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Liesje, klinkt goed, die opbrengst! En fijn dat je nu al weer op de been bent. Dat geeft de burger moed!

Ik was altijd bang dat de eitjes al gesprongen waren...Ik heb één keer een extra echo gevraagd op de dag van de iui en één keer op de dag ervoor (dus ochtend na de pregnyl). De ene keer werd daar heel normaal en begripvol op gereageerd, de andere keer werd ik verschrikkelijk afgesnauwd, ik moest er zelfs door huilen. Maar beide keren was ik blij met de extra echo, vanwege de zekerheid. Nu met de ivf ben ik weer bang dat de punctie te laat zal zijn... ik ben een beetje een controlfreak vrees ik.

@ Jo, welkom! Ik kan je alleen nog maar vertellen over IUI, de ivf moet nog starten. Maar het prikken is mij meegevallen hoor! 't Is zeg maar... eh... een eitje! Punctie weet ik nog niet...

@ Firefly, ik heb je vraag beantwoord in je andere topic.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kanshebber heel normaal hoor dat je controle erover wilt hebben.

Ik heb het ook vorige en deze keer gehad maar ik voelde mijn ei 2 uurtjes later springen dus goed getimed.

La femme voel je soms al iets:D

11. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    even ego meiden...
    shit meiden....vanochtend getest....( dus ja wondertje, ik dacht idd. gister wat te merken) en maar heel licht positief...had echt een knaltest verwacht eigenlijk, omdat ik gister echt dacht dat ik weer overstimulatie had...Enorme maagpijn, en een dikke buik, kon de hele dag niet rechtop lopen, en bijna niks eten, omdat ik het gevoel had dat mijn hele maag in mijn keel zat...
    precies zoals bij de eerste keer...
    Ben alleen bang dat het afloopt zoals bij de VMK...vorige keer bij de laatste MA) teste ik 10 dagen na TP al knalknal posi, en nu maar heel lichtjes...
    zal strakjes proberen een foto te maken, maar ga nu nog even wat slapen...weet niet goed wat ik ervan moet denken...:(

Firyfla, zo diep mogelijk inbrengen...en ik hbe utigevonden, als ik met mijn billen op de grond ga zitten, en half naar achter leun, dan glijden ze ook erg goed vanzelf diep naar binnen, het is nl zo`n rommeltje daarbinnen...

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieverd je schreef testen 25 juli en het is nu 21 toch al positief hoor dat hij licht positief is!

Overstimulatie heeft niks met een knaltest te maken.
    Elk vruchtje geeft ander hcg af ( heb ik ervaring mee opgedaan)
    Maar ik feliciteer je toch al voorzichtig ;)

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @La Femme: Je zit pas 10 dagen na TP en je test nu al positief, natuurlijk kan het nog alle kanten opgaan, maar ik ga heel hard voor je duimen en ik felicitieer je ook alvast voorzichtig :)

14. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Bedankt voor alle eerder antwoorden meiden!

La femme, spannend hoor.. het klinkt goed. Ikduimvoorje meis

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Bekijk bijlage 168514

H! meiden...
    Dit is de test...en ik zou er normaal gezien erg blij van worden, als ik niet de vorige keer 10 dagen na TP al een test had die letterlijk van het scherm spatte, ( CB Digital gaf 3+ aan )
    Dus het maakt me toch een beetje onzeker, maar natuurlijk heb ik ook al wel eens gelezen dat het elke keer anders kan zijn...kan zijn dat dit vruchtje zich wat later heeft ingenestelt ofzo...

Rare is, dat ik in vergelijking tot de vorige keer wel heel vroeg die late overstimulatie verschijnselen krijg...( snappen jullie hem nog;))
    Vandaag is het niet meer erger geworden, dus bel de kliniek nog maar niet...en heb ook al wel op interent gelezen dat je er gevoeliger voor bent als je het al een keer hebt gehad...

Ach ja...er zit niks anders op dan afwachten, en het rustig aan doen de komende dagen...

Ons Wondertje...de 25e krijg ik de bloedtest...uiterlijk dan weten we het zeker...en ach ja...uit mijn eigen ervaringen weet ik dat een knaltest heel vroeg nog niet hoeft te betekenen dat het goed blijft gaan...

ow, en de Ovirtelle heb ik gister 2 weken geleden gezet, daarvoor lijkt de test me dan wel weer te positief...maar ja, je weet je nooit..:(

16. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ la femme: ziet er goed uit :)!!!

17. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    @ la femme, wauww dat zie er goed uit meis.. keep my fingers crossed!!

@ liesje, hoe gaat het bij jou meis? Wanneer hoor je of er wat bevrucht is?

Ego, hier is morgen de grote dag, zenuwen vallen nog mee haha..
    Heb wel veel last mijn mijn volle stokken.. is dat normaal de dag voor de punctie?

Liefs

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    La femme mag ik er ook zo een volgende week Zondag:D

Ik snap je wel hoor meid.
    Maar het heeft niks te betekenen kijk maar naar je mk'en.

Ik vind hem heel mooi hoor meid!

19. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

21 okt 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @firefly: zijn jij en je kerel er nog uit gekomen gister?;)
    Morgen de punctie! spannend hoor!

@la femme: Het ziet er goed uit.. kan me je gevoel wel voorstellen.. Ga duimen hoor voor je!!

20. Liesje82

Liesje82 Lid

10 mei 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ firefly: spannend morgen! Had ook wel dat gevoel van de volle stokken hoor :)... Hoe laat moet je er zijn?

Ik voel me nog steeds niet 100% maar wel veel beter dan gister. Heb vannacht weer 10 uur geslapen en ga nu maar eens een kijkje nemen op kantoor. Wel heb ik lichte verhoging sinds gisteravond. 37,7. Is dit normaal?

Morgen tussen 09u30 en 11u00 de uitslag. Hoop zo dat er wat mooie embryootjes tussen zitten!

Liefs

Deel Deze Pagina