@ Lief, wow, dat klinkt interessant zeg wat je schrijft, en wat fijn dat mocht het door deze studie niet lukken je recht op normale IUI en IVF houd. hopelijk heb je ze niet nodig hé... Waarom proberen ze deze milde vorm van IVF eigenlijk uit?? Het is frusterend hé...even zwanger te zijn....het maakt je nog onzekerder, en het enigste wat je kunt denken is, wat ging er mis met dit beebje... @ ons wondertje...ja...ik ook weer hier ja... voelt wel goed hoor als je herkend wordt...maar natuurlijk niet leuk....het is ook niet goed als de dokter je bij je voornaam kent...betekend dat je er te vaak komt... zal eens proberen een lijstje op de stellen in het volgende berichtje....rustig aan vullen of veranderen als iets niet naar wens is...
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) wanneer starten LFN: ergens in Juni echo/FM afspraken punctie TP testen zwanger niet zwanger :x MK of MA :x
Dit is eigenlijk het doel van die studie: [FONT=Century Gothic, Arial] Kan het zelf niet beter uitleggen dus maar ff kopietje Het gaat dus eigenlijk vooral om te onderzoeken of ze de meerlingenzwangerschappen kunnen terugdringen door iets anders dan IUI te doen. Zal het lijstje binnenkort ook aanvullen![/FONT][/FONT]
THX Lief...helemaal duidelijk nu... stiekem hopen wij wel op een tweeling...maar dat hadden we al voor we in de MMM kwamen....het zit nl. in manlief zijn familie...maar weet ook wel dat het grotere risico's meebrengt...
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, intake 04-07 voor start ICSI. wanneer starten LFN: ergens in Juni echo/FM afspraken punctie TP testen zwanger niet zwanger :x MK of MA :x Ik heb mezelf erbij gezet, goed idee LFN !! Meiden die nieuw zijn, welkom !!
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, intake 04-07 voor start ICSI. Lief, 23 juni intake/uitleg voor eerste IVF MNC, Zwolle wanneer starten LFN: ergens in Juni Lief: eind juli, begin augustus echo/FM afspraken punctie TP testen zwanger niet zwanger :x MK of MA :x
LaFemma, mag jij kiezen hoeveel je er TP't? Ik zou zelf ook niet kiezen voor meer dan 1 voorlopig dus ik vind het nu wel prima zo een tweeling zou ook niet mijn eerste keuze zijn, mja liever 2 dan geen 1 hoor
wie wat waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, intake 04-07 voor start ICSI. Lief, 23 juni intake/uitleg voor eerste IVF MNC, Zwolle Ons wondertje,28 juni intake gesprek voor nieuwe iui behandeling, Jette België wanneer starten LFN: ergens in Juni Lief: eind juli, begin augustus OW: rond 2 juli nod, iui rond 14 a 16 juli echo/FM afspraken punctie TP testen zwanger niet zwanger :x MK of MA :x
Ik heb echt nog totaal geen concrete datums ik mag na me volgende menstruatie weer voor een tp!!! Kan niet wachten! Maar nu gewoon even genieten van onze kleine boef En op vakantie zondag!! Heerlijk Hoe is t verder hier met alle dames en heer?
Ja nog zo weinig te vertellen nu he wordt straks vast wel drukker in dit topic. Aangezien er bij ons geen reden gevonden is hebben we nog 2 rondes zelf kans.. al voelt dat niet helemaal zo, we gaan er wel voor natuurlijk. En er zit voor mij nog een vakantie van 4 weken in, dus de tijd tot starten vliegt waarschijnlijk om. Zal wel blij zijn als we de afspraak 23 juni hebben, want nu heb ik alleen globale info, dan weet ik wanneer, hoe en hoeveel ik moet gaan spuiten etc.
Jessy wat spannend zeg En met 2 mooie streepjes dan he dat hopen we toch zeker. En idd ff lekker genieten van je ventje hij is zo mooi Hier wat mindere dagen achter de rug. Beetje onweer hier in huis, voornamelijk onbegrip onder elkaar. Wat wel tot een hoogoplopende ruzie is gekomen. Mijn man en kennissen snappen niet dat ik alles wat gebeurd is maar niet achter mij kan laten ( zit een beetje met een burn out) en hierdoor raak ik natuurlijk alleen nog gefrustreerder en bozer Hij heeft zoiets het is toch achter de rug nu naar het positieve kijken en dat klopt wel. En mag niet zeuren met ons heerlijke mannetje maar de afgelopen maanden waren natuurlijk niet makkelijk met zijn ziek zijn enz. Genoeg geklaag
Nou je mag hier wel klagen hoor Ik weet niet precies hoe jullie medische molen etc allemaal verlopen is, maar dat houdt je de rest van je leven toch wel bij je hoor. Jammer dat je op onbegrip stuit in je omgeving, zij zouden juist je steun moeten zijn. Kijk dat ze je ook de positieve kant laten inzien is prima en ook goed, maar ze moeten niet bagatelliseren hoe jij je voelt. Heb je wel iemand om mee te praten ofzo als je tegen een burn out aan zit? Ook omdat je weer eigenlijk heel sterk moet zijn als je aan een tweede begint?
Het heeft eigenlijk 4,5 jaar geduurd eer dat ons ventje er was en als je zwanger bent ( wat ik jullie allemaal zooooooooo wens) maak je je een fantasie dat je heerlijk met je kleintje op de arm zult zitten enz. Maar mijn kraamtijd was niet leuk, ik werd met 36+2 ingeleid, hij werd op de couveuse afdeling gebracht en ik had heel erg het gevoel dat ik bij iemand zijn kindje op bezoek kwam. Ze legden me bij iemand op de kamer die haar kindje bij zich had en helaas werkt dat dan niet zo goed. En word je alleen nog verdrietiger. Na 10 dagen eindelijk thuis heeft hij hersenvliesontsteking gekregen met 6 weken en alhoewel ik heel snel was volgens het zh was ik hem kwijt geweest als ik een halve dag later was geweest. Dat gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten. Hij heeft ook van verb reflux last gehad ( zoals velen hoor) en 20 uur per dag gehuild omdat hij pijn had en onze oude kinderarts deed er niet veel mee alhoewel ik hem zei dat hij zoveel pijn had en de medicatie niet hielp. Daarna weer hoge koorts urinweginfectie ( gevaarlijk voor zijn vergroot nierkelkje) Op ons familiebezoek bij de familie van mijn man is eigenlijk al mijn verdriet en woede omhoog gekomen aangezien zij toch weer met hem wilde op en neer wiegen , hoe ik hun ook netjes vroeg het niet te doen en ja het huilen begon weer. Alhoewel hij net 2 weken toen goed dronk dankzij onze ka zijn medicatie en andere voeding. Ik wil het zo graag achter mij laten maar kan het nog niet helemaal. Het is gewoon heel erg jammer geweest dat we niet echt van hem hebben kunnen genieten maar gewoon heel veel in het zh hebben gezeten. En dat moet er nog ff uit En mannen die denken ach het is nu goed met hem vergeet het. Die verwerken het weer op een andere manier. We gaan wel samen naar onze ha om daar te praten. Vind me zelf ook vaak onredelijk dat ik vind dat hij te weinig met de kleine doet terwijl hij zich momenteel kapot werkt in en buitenshuis. Maar het komt allemaal goed, af en toe komt ff alles eruit Klaagmodus uit
Nou ik vind het gewoon logisch dat je je zo voelt. Eerst moet je zo lang op hem wachten en dan is hij er en loopt alles totaal anders dan je ooit gehoopt had zodat jij geen eerste roze wolk hebt gehad, maar alleen maar zorgen. Ik hoop dat alles nu wel goed gaat met je knappe jongen (want wow wat is dat een knappert!) en dat je wat rust krijgt en lekker zonder al te veel zorgen van hem kan genieten.
Dank je wel! Je doet je naam eer aan Dank je wel voor het compliment op hem, zijn ook helemaal verliefd op hem. De controlerend arts zei dat ik zelfs te veel van hem hield en aan hem hing, als dat al mogelijk is
Ha ladies, Graag kom ik hier met jullie meekletsen, als dat mag. Wondertje en Lief hebben mij op dit topic geattendeerd. Hier kunnen jullie in het 'kort' mijn verhaal lezen: Ik loop zelf sinds kort bij de VU. We zijn begonnen in het Spaarne in Hoofddorp maar daar doet men geen IVF dus moesten we na de IUI overstappen. Mijn partner had slecht zaad, maar dat is na de spataderoperatie flink verbeterd. Toch blijft zwangerschap uit. Ik heb soms het gevoel dat mijn eigen situatie onderbelicht is gebleven, want inmiddels weet ik dat mijn lf aan de korte kant is. Ook heb ik volgens mij niet zo'n hoge eicelreserve meer, maar dat kan natuurlijk ook recent zijn ingezet en was misschien eerder nog niet aan de orde. Volgende week horen mijn partner en ik of we idd doormogen voor IVF, dan krijgen we namelijk alle onderzoeksuitslagen terug. Ik verwacht geen grote verrassingen, we zijn immers ook bij het vorige zh door de MMM gegaan. Alleen ben ik nog benieuwd of ik dat van de eicelreserve goed heb ingeschat (op basis van de gesignaleerde follikels bij de echo). Verder onderga ik enkele cardiologische onderzoeken omdat ik bij de IVF-vooronderzoeken een onregelmatige hartslag had. Hartecho en ecg so far leverden niets geks op. Nu alleen binnenkort nog 24 uur met een hartritmekastje rondlopen. En daarna... door naar IVF! Ik zag er een paar maanden geleden nog verschrikkelijk tegenop maar inmiddels sta ik te popelen om te beginnen
@ Wondertje: wauw, dat je kindje er nu is en nog steeds is, is echt een wondertje! Ik kan me goed voorstellen dat je alle gebeurtenissen nog niet hebt verwerk. Eerst de MMM, dan ineens zwanger en dan ben je daar druk mee, dan de bevalling en achter elkaar narigheid. Je hebt gewoon al jaren teveel aan je hoofd! Wat mag je trouwens snel door voor de tweede, ik geloof dat het VU wil dat er een jaar tussenzit. Wel pittig hoor, deze keuze om snel door te gaan. Is er een speciale reden voor, bijvoorbeeld je leeftijd?
Welkom kanshebber!!! Wat heftig dat ze ook naar je hartslag goed moeten kijken omdat die niet goed was tijdens de vooronderzoeken. Ik wens je iig al heeeeeeeel veel succes!! En hopelijk is het de eerste ivf al raak
Volgens het Lab zou het geen probleem zijn om te starten als ik wel 1 jaar moet wachten vind ik het flink balen. We hebben zoiets we hebben 4,5 jaar gewacht en vinden het leuk als ze best kortbij zouden zitten qua leeftijd. Ik word in augustus 29 dus niet vanwege mijn leeftijd Wil niet zeggen dat het nu snel raak zal zijn na de behandelingen. Ons ventje is idd echt een wondertje een heel sterk wondertje. En natuurlijk als zijn mama vinden we hem de allermooiste
Welkom Kanshebber! Enne... IVF vooronderzoeken? Licht mij eens in, ik weet echt nog niks he Voel me echt een groentje... Ik weet dat ik 23 juni alle uitleg krijg hoor, maar ik wil het NU allemaal weten haha. Maar er zijn op het forum maar weinig meiden die IVF MNC doen dus ik wacht het maar af... al denk ik dat het meeste gelijk aan IVF zal lopen.. ook zelfde medicatie alleen vast minder/later..