Wauw lafemme 700!?!?!?!? Dat is wel een heel mooi hoog hcg proficiat Wat balen wel van je overstimulatie doe voorzichtig heh!!! Liesje wauw nu goed broeden heh hihihi. Firefly van de tp voel je echt niks hoor Geen zorgen! Mijn liezen ja geweldig vandaag werd het nog erger samen met buikpijn. En helemaal opgezwollen. Nee hoor ik laat mijn hoofd niet op hol laten slaan hahaha.
@firefly: de TP was echt niet pijnlijk! Ik ging ook wat angstig op die stoel zitten maar was nergens voor nodig! Ladies, even een wellicht ietwat ongepaste vraag: hoe zit het met vrijen/klaarkomen etc na de TP? Ons ZH heeft hier niets over gezegd maar toch even een check bij jullie Liefs
Ik durfde het telkens niet. Man vroeg eergisteren erg genoeg ging het een beetje zo van tja is dat wel een goed idee want de evt innesteling komt eraan
90% dat het goed gaat vind ik zelf ook wat eng, ben bang dat het alsnog mis kan gaan. Hebben al die pogingen geen hele sterkte embryo's gehad, dus ben ook wel heel benieuwd wat er werkelijk van overblijft. Heb wel de angst dat ze beide mislukken, dat houd ik ook wel in mijn achterhoofd. Wordt nu wel spannend naarmate de vrijdag weer dichterbij komt. Een tp voel je echt niet inderdaad. vaak ben je vanbinnen nog niet helemaal hersteld dus die pijntjes kun je nog een beste tijd voelen.
Hallo ik ben Monique en ik ben net lid geworden van deze pagina. Ik krijg deze maand mijn 1e IUI, dus dat is erg spannend. Groetjes
@ Firefly: de tp is net zoiets als iui, qua handeling. Daar heb ik inmiddels zes keer ervaring mee en dat is een makkie! Slechts één keer had ik de pech dat de baarmoederhals gebogen was, toen moesten ze 'm 'aanhaken' om te stretchen. Dat was niet fijn, maar komt maar een enkele keer voor. @ Lafemme: balen zeg, overstimulatie. Nou maar hopen dat je het niet voor niets doorstaat! @ Siertje: welkom! Knap dat je niet test, maar ik herken je gedachten: nu kan je lekker genieten van een sprankje hoop! Ik hoop dat je van de week positief test! @ Alle andere meiden: ik word wel heel blij van de vele emmy's die veel meiden hier krijgen. Hoop dat dat voor mij ook geldt binnenkort. Nog even geduld, ergens komende week verwacht ik mijn menstruatie en dan kan ik aan de pil en begint het echt. Ik ben zoals jullie weten echt heel bang voor de punctie (ik heb ook wel mijn stoere en dappere momenten maar helaas duren die nooit lang). Ik wil me daarom de komende weken verdiepen in zelfhypnose. Dat schijnt een eenvoudig te leren manier te zijn om pijn te verlichten; je blijft wel volledig bij maar richt je gedachten op iets anders. Iemand ervaring?
Kate, die 90% overlevingskans is wel erg groot. Ons vertellen ze eerder 50/50. Laat die kansen maar groeien, dan hebben wij hopelijk snel ons emmy aangehaakt. Mari, gezellig met z'n drietjes. Firefly, fijn dat je goed heb geslapen. De mutsenbollen hoeven niet op gezette tijden. Ik gebruikte ze altijd rond etenstijd. Meest makkelijk te onthouden. Liesje, je heb je emmy aan boord. Goed voor zorgen en laat ukkie maar groeien. Je heb er nog 9 in de vriezer, super!! Vlinder, ik hoop voor je dat je snel klaar bent met het spuiten. Door je beurze buik kan he spuiten tegen gaan staan. Misschien kan verdoven met ijs op de huid helpen. Nikita, goed dat je vakantie heb. Zoveel meer vrijheid. Maar jee, wat heb jij nu weer gehad!?! Bijna in het zh gehouden ivm overstimulatie? Wow, dat is niet goed. Dus veel drinken en rustig aan. Jaag je ventje niet teveel op. Die 700 klinkt veelbelovend. Een voorzichtige gefeliciteerd, meid. OW, doe rustig aan. We hopen met je mee voor een positieve uitslag. Welkom Monique. Volgende week je 1e IUI? Erg spannend. Heb je de topic IUI ook al gezien? Daar zitten veel meiden die nu ook bezig zijn. Kanshebber, kan je de fa niet laten weten dat je angstig voor de punctie ben? Misschien kan je dan een extra roesje krijgen. Eindelijk een dagje weekend.
Wie, wat, waar La femme Nikita, cryo TP van 2e IVF, Endokrinologikum Hamburg (D) Firefly, ICSI 1; UMCU Ons wondertje, iui behandeling voor een brusje, Jette België KateK; ICSI 2; UMCG; 2 cryo's over LadyZorra, cryo TP van 1e IVF, VUmc Loontje85: ICSI 3, VUmc Liesje82: ISCI 1, MCK mari: intakegesprek cryo, amc 27 juni Matroosje: IVF Bronovo/LUMC Vlinder21: ICSI 1, Enschede/Zwolle Biancaatje1980: ICSI 2 HAGA zkh/LUMC Minnie Mouse 1974: ICSI 2 aug St. Elisabethe Ziekenhuis Tilburg Kanshebber: IVF 1 VUmc Djuuzie: ICSI 1, Gelderse vallei Ede i.s.m. UMC ST Radbout Nijmegen Timon: Cryo tp ICSI 2, UMCU Joontje: Cryo tp ICSI 1 Jessy: Cryo tp ICSI 1, Amphia Breda icm ez Tilburg Loesie1982: Cryo tp ICSI 3 Dusseldorf voor brusje voor Siem Angelica IVF 2 LUMC of UZGENT jacky: icsi lumc wanneer starten LFN: ergens in Juni Matroosje: Start Deca 10 juni 2011 LadyZorra: 18 juni 1e dag jacky:18juni start deca 19juni start gonal 225mg Loontje85: 21-6 beginnen met pil => 5-7 deca => 17-7 Gonal-F Vlinder21: Deca start 25-6 OW: 4 juli eerste dag cyclus, iui rond 16 a 18 juli Biancaatje1980: startgesprek 7-7-2011 Liesje 82: 9 juli KateK; 11 juli Progynova Firefly: Start 11 juli Delia: halverwege juli start deca en puregon 150 Loesie:19 juli NOD, rond 31e eisprong en 2 dagen later tp Angelica eind juli begin aug IVF2 Kanshebber: pilstart eind juli Timon: 28 juli gesprek gyn ivm cryo in eigen cyclus ipv in gestimuleerde cyclus mari: volgende cyclus begin augustus start cryo behandeling Minnie Mouse 1974: Augustus beginnen met hormonen Timon: hopelijk half augustus starten Djuuzie: eind augustus/begin september start behandeling punctie echo/FM afspraken LadyZorra: 28 juni echo/ FM dag 11 matroosje: Uitgangsecho 30 juni 2011/ FM 8 juli Ons wondertje: 14 juli echo/ FM cd 11 + bloedtest Vlinder21: 16 juli start puregon, 25 juli eerste FM Liesje82: 17 juli eerste FM KateK; 21 juli echo Loontje85: 25 juli, 1e FM punctie: La femme Nikita: 8 Juli jacky:30juni Matroosje: 11 juli Liesje82: 20 juli Firefly: 22 juli TP La femme Nikita: 11 Juli jacky: 3juli Matroosje: 14 Juli => 2 Ons wondertje 17 juli iui Liesje82: 23 juli Firefly 25 juli testen La femme Nikita: uiterlijk 25 Juli jacky: bloedtest 15 juli Matroosje: 26 juli Ons wondertje 31 juli Liesje82: 6 augustus Firefly: 8 augustus zwanger Lief! En zelfs zonder hulp. LadyZorra spontaan!! niet zwanger MK of MA Even het lijstje omhoog gehaald. Er zijn immers de nodige vernieuwingen in aan te brengen.
@Timon; wij zitten in het umcg. Ze hebben nieuwe kweekvloeistof waarmee ze de embryo's invriezen en hebben het afgelopen jaar veel nieuwe kennis opgedaan mbt het ontdooien van de embryo's. Ik weet niet of het komt doordat het een Universitair ziekenhuis is. Ben wel benieuwd of jullie ook in een U.Z. lopen of niet. Misschien zit het verschil daarin. Ik moet je eerlijk bekennen; eerst zien, dan geloven hoor. Weet ook niet wat ik doe als ik geen tp krijg. Voorlopig even een break denk ik om op te laden voor ICSI 3, al hoop ik niet dat ik die nodig ga hebben. Heb waarschijnlijk wel eens verteld dat ik een maansteen draag. Heb vorige week een Botswana Agaat gekocht. Die beschermd moeder en kind tijdens zwangerschap, gaat zwangersschaps symptomen tegen en zorgt voor een voorspoedige bevalling. Leek me wel een mooie voor als het wel goed gaat. Volgens mij kan ik die ook goed dragen in combinatie met de maansteen. @Liesje; lekker broeden meid! Erg mooi dat je 9 in de vriezer hebt, dat is wel uitzonderlijk! @Kanshebber; ik heb de tweede keer ook extra roes gehad omdat ik de eerste keer erg veel pijn had. Mijn baarmoeder lag trouwens ook in de weg wat erg veel pijn deed en dat had ik de tweede keer niet. Het is zowiezo een emotioneel gebeuren. Het is altijd het dieptepunt van de behandeling, lig vaak te huilen, van de pijn maar ook van het verdriet dat je dit allemaal steeds maar moet doorstaan. Ik ben ook niet heel kleinzerig, maar deze pijn is gewoon heel apart en eigenlijk met niets te vergelijken. Kan je wel zeggen dat het (afhankelijk van de hoeveelheid follikels) tussen de 5 en 10 minuten duurt, dus wel te overzien. Tanden opelkaar meid en als je zelfhypnose kan, zou ik het proberen.
@ Katek: die vloeistof gebruiken ze geloof ik in Duitsland ook, met heel goede resultaten. Helaas doet de VU er nog niet aan mee. VU doet ook nog niet aan 'één embryo per rietje' en aan opnieuw invriezen na ontdooien. Dat is 3 x jammer, vind ik. Maar desalniettemin zijn hun resultaten goed, dus daar houd ik mij aan vast. Ik zal nog eens vragen om een roesje. Narcose doen ze niet, maar wie weet wel een roes. Stom hè, ik ben normaal helemaal niet kleinzerig, maar je ligt daar in zo'n afhankelijke positie. Ik ben ook bang dat ik net als jij erg verdrietig zal zijn, ik vind het heel vernederend om te ondergaan. Dat gevoel had ik ook bij de hsg; niet bij de iui dus ik weet niet helemaal waar het nu specifiek vandaan komt. Mijn hsg was heel pijnlijk, daarom ben ik nu extra bang. Ookal weet ik dat het heel verschillende ingrepen zijn, en ookal verliep de hsg bij mij anders dan normaal omdat ik op dat moment een blindedarmontsteking bleek te hebben (twee weken later ben ik geopereerd, maar ineens vielen heel veel rare klachten -vreselijke verschrikkelijk misselijk, drie keer raden waar ik steeds op hoopte...- van de maanden ervoor op hun plek).
Liesje: wat spannend nu in de wachtweek. en 9 in de vriezer, wat goed! Firefly: spannend morgen de uitslag. ik hoop dat er een mooi aantal bevrucht is. Vlinder: suc-6 ma met de fm La femme: wat vervelend van die overstimulatie. sterkte. Wondertje: spannend in de wachtweken. ik hoop zo dat je straks een posi test hebt Monique: welkom hier, en suc-6 met je 1e iui. ik hoop dat het allemaal goed gaat. kanshebber: ik hoop dat je ongi snel komt en dat je dan verder kunt. een punctie hoeft niet echt pijn te doen, is bij iedereen weer verschillend. maar misschien als je echt zo'n angst ervoor hebt kan je het met ze bespreken misschien kunnen ze je inderdaad een extra roesje geven?
@ Timon, ja tijdens het eten is makkelijk te onthouden, alleen zit ik aan 3 x 2 per dag vast.. Dus 6 per dag.. ik vond het veel, maar anders schrijven ze het niet voor toch ?! m.b.t de narcose/roesje.. ik snap niet waarom ze dat zoiezo niet doen.. Het is mij ook vies tegengevallen, en nu mag ik evt als er een volgende keer komt wel onder narcose. Dan denk ik doe dat dan meteen haha.. Misschien toch geldkwestie? En ik merkte ook toen na de punctie ging mijn schoonzusje mijn man halen ( mijn man durfde er niet bij te zijn ).. toen moest ik ook ineens heel hard huilen, dus de verpleegkundige kwam bij me zitten.. Het is verdriet, maar ook ontlading. Ik riep ook heel hard, wat je er al niet voor over moet hebben, getverdemme haha... @ Mari, ja daar beginnen de zenuwen nu idd over op te spelen.. Hoop iig 1 tje !! Maar dat zou toch wel 1 van de 16 ?? @ Monique, welkom meid !!
La femme: ik wil je toch feliciteren, 700 is echt hoog! En heel veel succes met je overstimulatie, doe rustig aan en genoeg (teveel voor je gevoel) drinken he!!
ik liep (lag) tijdens de punctie ook te vloeken en te tieren. Ik verontschuldigde mij er ook nog voor terwijl ik het onderging en naderhand zei ik dat me doodschaam dat ik zo deed. Ze vonden het niet erg en hadden wel erger meegemaakt. Volgens mijn man ben ik altijd wat "apart" van de roes en zeg ik dingen gewoon hahah.
Oh ik had dat als kind ook altijd van narcose enz. Hihih het tieren en vloeken moet ik een beetje om lachen wie weet straks bij de bevalling dan. Die komt ben ik zeker van.
H! meiden...jammer genoeg gaat het vandaag nog niet echt beter, en we zijn ook nog eens druk aan het inpakken, omdat we gewoon hopen dat we morgen weg kunnen rijden... dit zal dus een van de laatste berichtjes zijn, maar ga proberen zoveel mogelijk bij te blijven hier...hmm...zal ik mezelf al op de lijst zetten?? normaal gezien brengt dat geen geluk bij me...misschien nadat i morgen met de FA gesproken heb ofzo... ga nu weer even wat op de bank hangen, en nog wat drinken, al heb ik helemaal geen plaats in mijn buik... Firefly...ja, overstimulatie is echt wel vet rot, en snap er echt niks van dat ik het weer gekregen heb...de vorige keer had ik 25 follies, en deze keer maar 12... Onswondertjes...jij ook rustig aan doen hé... Liesje...wij hebben meestal geen gewone seks na de TP...vind het zo`n rommeltje met de utro...en durf zelf ook geen hoogtepunt te hebben hoor...al schijnt het geen kwaad te kunnen, zeker als je de eerste paar dagen wacht... Monique...een nieuwelingetje...welkom hier, en als je vragen hebt dan schiet meer raak... Kanshebber, klinkt super interessant zelf-hypnose, maar helemaal geen ervaring mee...iets extra`s moet je toch wel kunnen krijgen bij de punctie als je echt bang bent... THX Timon...ja, met 700 hadden we helemaal niet gerekend na alle lichte urinetestjes... KateK...dat had ik laatse bij een TP, moest ik ook opeens huilen, omdat ik opeens besefste hoe rot het is wat we allemaal moeten ondergaan...dat overvalt je gewoon opeens soms... ladezorra...THX meid voor je lieve woorden...doen we zeker weten...
Hoi Allemaal, Ben nog niet zo actief geweest op dit topic, beetje in de lappenmand gezeten. We zijn gisteren gestart met de progynova voor de cryo tp. Nu wachten op dag 10 voor de eerste echo, ben erg benieuwd. Zag dat er 2 zwangeren zijn!!! Van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes. En voor de meiden op de wachtbank, heel veel succes met het lange wachten. Hoop dat jullie ook snel op die roze wolk mogen zitten. Liefs Joontje
Kate, wij lopen in het UMCU. Waarschijnlijk zijn ze bij ons nog voorzichtig met uitspraken. Kanshebber, waardeloos dat het VU niet doet aan '1 eskimo per rietje'. Zo kan je snel door je eskimo's heen zijn terwijl ze wel goed ontdooien. Opnieuw invriezen heb ik niet eerder gehoord. Jij lijk wel een traumatische ervaring te hebben gekregen toen met de blindedarmontsteking. In de stoel liggen is niet prettig, maar blijkbaar de enige weg om voor een kindje te gaan. Vraag echt om een roesje, misschien wel eisen, want waarom zou je pijn moeten lijden, angst moeten hebben? Heb pijnstillers bij de hand en mochten ze echt niets extra's geven misschien meer dan aanbevolen voortijd gebruiken? Firefly, je moet dus 3 x daags 2 stuks inbrengen. Dus kan je per maaltijd 2 bollen onderin brengen, dus makkelijk te onthouden. Iedereen die de mutsenbollen moet gebruiken moet er 3x2 inbrengen. Nikita, laat het ons wel weten wat morgen de uitslag is. Ik ben reuze benieuwd. Joontje, weer aan de progynova. Meid, succes! En dan is het weekend weer om. Een fijne werkweek iedereen! Voor de geluksvogels... fijne vakantieweek.
Hier de boel echt heel erg verwaarloosd. Slecht ben ik. Maar was bang dat als ik me teveel er mee bezig hield dat het niet zou lukken. Misschien stom. Maar wou er proberen niet teveel mee bezig zijn Ik ga wel le femme gewoon feliciteren. 700 is een erg mooi hsg! Dat gaat gewoon goed komen meid. Andere meiden heel veel sterkte in de wachtweken Ik zit nu op wacht dag 11 en vandaag een redelijk posi test. Dus begin me nu steeds zekerder te voelen. Blijf wel even meelezen. Voor alle meiden Timon. Hoe is het nu met jou Ow. Klote hé meid wachten. Zo frustrerend. Duim voor je!!! En andere meiden duim duim duim. Zet me ook nog niet bij de zwangere ben veel te bang dat t fout gaat.
Jessy lieverd jouw test was echt wel mooi duidelijk hoor!!! Geloof het nu maar gefeliciteerd!. Stuur me aub ook een beetje hcg