wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by one of kind, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Lief: ik kwam van een ander zh en heb daar IUI gehad. Maar het VU wil een aantal onderzoeken herhalen omdt we inmiddels twee jaar verder zijn. Dat waren wat bloedonderzoekjes vaan kansman en mijzelf, een inwendige echo voor mij (dûh), bloeddruk, polsslag, intakegesprek en zaadanalyse van kansman. Kon bijna allemaal diezelfde dag, alleen één bloedonderzoek was afhankelijk van mijn cyclus en het zaadonderzoek moest ook op een aparte afspraak. Alles was binnen een week rond. Alleen kwam die cardio tussendoor. Gelukkig heeft de cardioloog aangegeven dat ik wat hem betreft doorkan met IVF en dat hij wel 'ho' roept als dat over een week of drie blijkt uit de onderzoeken. Dan ben ik toch nog niet bezig met ivf. Ik hoop volgende week een oproep te krijgen voor de intake bij het ivf-centrum, dat doen ze bij de VU nadat je bij de afdeling voortplantingsgeneeskunde door alle controles heen bent. Bij de intake leggen ze dan de protocollen uit en daarna kunnen we starten. Als... we donderdag groen licht krijgen :(.

@ All: Pff... wat leren we eigenlijk veel in de MMM! Allemaal nieuwe termen, je leert assertiever dan ooit te zijn maar tegelijkertijd meer geduld dan ooit te bewaren, je maakt kennis met een mooi staaltje bureaucratie, je leert jezelf en je partner van de sterkste én zwakste kanten kennen, je leert (niet altijd succesvol) relativeren, denkt dieper over het leven na dan ooit tevoren. Maar liever hadden we dat allemaal niet geleerd :(;)

Na deze filosofische bespiegeling: slaap lekker!!!

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    H! Meiden...sorry...heb jullie een beetje verwaarloosd, maar het was ook zulk mooi weer de laatste dagen...we hebben lekker 2 dagen op het strand geluierd...;)
    Gisteravond dan nog even snel online naar Babyboom gekeken, en vandaag nog een lekker dagje vrij...morgen dan weer werken...:x
    Hier is ondertussen de ongie doorgebroken, en we hebben toch besloten deze maand nog voor een TP te gaan...:D
    Ben eind vorig week met de medicatie begonnen, maar BMS bouwt meestal erg langzaam op bij mij, dus testdatum zal toch wel Juli worden...;)
    Volgende week dinsdag heb ik al eerste echo, en als het niemand stoort zet ik me daarna op de lijst...ben dan misschien wel de eerste die mag testen deze maand...ooow, spannend...
    Maar, we hebben al genoeg doorgemaakt met TP's en cryo's, dus we hopen gewoon eerst maar eens dat alles goed gaat tot het moment van de TP...

Lief...ik krijg mijn behandelingen in Duitsland (Hamburg), en hier heb ik het idee wordt sneller voor een TP van 2 gekozen...zowel de gyn. als de FA zeggen dat het geen probleem is voor ons 2 te TPen, dus als er 2 uit de vriezer komen, worden het er gewoon weer 2...we hebben nu 3X een TP van 2 gehad, en één keer een TP van eentje, omdat het de enigste was van 4 die goed ontdooid was...

jessy1983...geniet maar van je vakantie...al enig idee wanneer je je ongie verwachten kan??

Onswondertje...heel begrijpelijk onweer thuis...bij ons heeft het ook al een paar keer geknald de afgelopen maanden...mannen gaan er toch makkelijker mee om, en laten de negatieve dingen sneller achter zich....vind ik op zich erg goed, maar ze moeten ook begrip hebben, dat wij alles lichamelijk moeten ondergaan, en alles daardoor nog emotioneler wordt....en dat terwijl wij vrouwen zowiezo al emotioneler zijn dan mannen....;)
    lieverd...blijf met elkaar in gesprek, en toon begrip voor elkaar, dan komt dat helemaal in orde hoor...
    jeetje meid...je hebt ook wel een heftig tijd achter de rug, en dan is het gewoon frustrerend als je schoonfamilie er zo lichtjes mee omgaat...hopelijk heb je net als Lief zegt iemand om hierover te praten...dat helpt wel denk ik...anders gewoon een keertje naar een psych. gaan....die kan zien of je genoeg hebt aan 1 gesprek, of dat je beter nog een paar keer terug komt komen...
    sterkte en een dikke-digi-knuffel...en idd....geef Lief helemaal gelijk....jullie boef is echt een knapperd...wat een ogen, hij zal later de vrouwen van zich af moeten slaan...:D
    Wel frusterend trouwens als je echt een jaar zou moeten wachten tot je door mag...wij wilden ook graag kinderen snel achter elkaar, en op het moment zien we die droom ook wegvliegen, maar we moeten eerst maar eens zien ons eerste wondertje te krijgen...

Kanshebber...jeetje zeg...ook al een heel verhaal, en jullie hebben ook al genoeg doorgemaakt lees ik...
    Toch is het altijd wel spannend als je de uitslagen van onderzoeken terug krijgt...hoop voor je dat het nog niet zo slecht is gesteld met je eicelreserve, maar dat kunnen ze best wel controleren met de medicijnen geloof ik...
    Hoop verder ook dat er niks engs uit de hartonderzoeken komt...:(
    Begrijp je gevoelens helemaal dat je staat te popelem om te beginne, dat is hier voor elke poging het geval...

IVF vooronderzoeken is ook wel nieuw voor me hoor...
    heb gedurende de MMM geloof ik wel alle onderzoeken gehad die je kon krijgen, dus mocht toen meteen door voor IVF...

het is hier idd. nog vrij rustig, en nog niet al te veel meiden...
    houd het overzichtelijk...;)
    maar de komende weken zullen er zich nog genoeg aanmelden denk ik...

fijne dag nog meiden...

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    jeetje meid, wat heb je dat mooi gezegd...;):D

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hihi, word altijd héél filosofisch net voor mn ongi ;)
    Zonder gekheid: ik verwacht 'm al een paar dagen. Een paar dagen speling heb ik vaak, maar sinds vijf perioden heb ik eindelijk ovu-strips die bij mij werken en deze maand is mijn lf langer dan hiervoor. Toch weer hoop... Wanneer leer ik dat nou eens af? Heb namelijk wel al dagen buikpijn en vrij veel afscheiding. Het kan any moment afgelopen zijn. Maar testen, neuh... dat wil ik niet want stiekem vind ik die paar dagen hoop per maand wel fijn en door zo'n test wordt dat -tot nu toe- steeds teniet gedaan :)

@ Nikita: spannend om deze maand weer een tp te krijgen! Wel fijn dat ze bij jou makkelijk twee terugplaatsen. Als ik daadwerkelijk weinig eicelreserve heb, zou ik het wel heel zuur vinden als ze een cryo zouden weggooien omdat er toevallig twee goed ontdooien. En helaas vriezen ze er ook niet slechts één per rietjes in bij de VU.

5. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    La femme lieverd ik duim zo hard voor jullie, jullie hebben het ook zo verdient en telkens die mk'en:(
    Een prachtig wondertje van jullie:D

Wij hebben dan al zo'n groot geluk met ons prinsje.
    En mama is al jaloers door je woorden hihihi:D
    Moet ik straks de meiden van hem afslaan hahahaha.

Kanshebber meid hoe is het vandaag met jou?

6. Biancaatje1980

Aug 8, 2010
    6
    0
    0
    Hallo meiden,

Ook ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten en met jullie mee willen praten.
    Ik zal even in het kort iets over mezelf vertellen. Manlief en ik hebben nu sinds 2008 een kinderwens, sinds December 2010 in de medische molen. Na testen bleek dat man erg slecht zaad heeft! Dus start ICSI werd direct aangeraden. 9 mei intake gesprek IVF verpleegkundige... die zei: Oww wat zit je goed in je cyclus je kunt deze week al beginnen met prikken:$ en ivm de vakantieperiode raadde zij een korte cyclus aan. Dit bleek al heel snel heel erg kort voor mijn gevoel. 23 mei de punctie gehad en 26 mei de terugplaatsing! Gisteren zat ik dus op dag 11 na terugplaatsing en kreeg mijn ongi :( S'middags de Verpleegkundige gebeld en over 2 weken gaan we een nieuwe behandeling inplannen!

Zelf ben ik niet zo heel erg blij geweest met de korte cyclus, dit meer omdat het voor mij gevoel veel te snel is gegaan vooral bij een eerste keer ICSI. Wat is jullie mening hierover?

Nu natuurlijk over 2 weken vol frisse moed met poging 2 beginnen. Dit omdat ik geen cryo's heb. Dit viel ook erg tegen, had maar 3 eitjes waarvan er uiteindelijk maar 1 is overgebleven en ook is teruggeplaatst.

Sorry voor het lange verhaal, maar het is wel fijn om eens een keer je hart te kunnen luchten bij mensen die weten waar je over praat!

Iedereen heel veel suc 6.

7. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Biancaatje welkom meid,

Dat is idd heel snel gegaan te snel voor te verwerken eigenlijk.
    Wel erg jammer dat je geen cryo's had:(
    En dat je nu de hele molen weer moet ondergaan.
    Ik hoop dat juli je meer geluk gaat brengen.

8. Biancaatje1980

Aug 8, 2010
    6
    0
    0
    Hoi Wondertje,

Dankjewel!
    Ja dat is het probleem eigenlijk ook! Gisteren natuurlijk wat traantjes gelaten, maar vandaag echt een heel raar gevoel alsof het allemaal niet gebeurd is! Ben wel blij nu even 2 weken helemaal niks... niet injecteren...geen bolletjes 3 x 2....niet denken ohh wat voel ik...of ohh ben ik wel zwanger of ohh nee toch niet! Even helemaal tot rust komen!

Hoeveel ICSI behandelingen heb jij ondergaan? Was het nou 1? Heb ik dat goed onthouden?

9. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hallo allemaal! Ik kom me graag bij dit clubje aansluiten en ik zag al een 'oude' bekende: Hey Kanshebber, wij kennen elkaar nog van het IUI kluppie en nu allebei hier....oftewel door voor de IVF wat we natuurlijk nooit gewild hebben maar toch werkelijkheid is geworden...
    Meiden, in mijn handtekening staat zo'n beetje mijn MMM relaas tot nu toe. Ik ben onder behandeling in het Gelre in Apeldoorn en het UMC in Nijmegen.
    Ik heb dus al wel het GROTE GELUK dat ik al een kindje heb! Maar oooooohhh wat wil ik er graag nog 1...
    Onze 2e IVF poging zal starten ergens in juli. Wij zitten nu in onze rustperiode en gaan ook nog lekker op vakantie over 2,5 week!!
    Ok, ik ga ff teruglezen enzo...
    laterrrr:)

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Sportmama, dat is dubbel: wat fijn maar ook jammer om jou hier weer tegen te komen. Eerste ivf werd 'm dus niet... Op naar nummer 2.

@ Biancaatje: Dat klinkt idd als een rollercoaster. We willen graag snel aan de slag maar dit is wel héél snel. Hoe komt het dat je maar drie eitjes had? Weinig hormonen gekregen deze eerste keer of heb je ook een wat lage eicelreserve? Weet je zeker dat je gelijk doorgaat en niet even een maandje pauze neemt?

11. Biancaatje1980

Aug 8, 2010
    6
    0
    0
    Hoi Kanshebber,

Dat was idd letterlijk een achtbaan! Eigenlijk best jammer dat zo'n verpleegkundige daar dan op deze manier mee begint! Ik wist eigenlijk helemaal niks toen ik met ICSI begon! Gelukkig had uk veel aan al jullie verhalen en heb ik daar wel wat meer van geleerd.
    Ik moet over 2 weken bellen en dan gaan we pas inplannen...ik ga eerst nog lekker op vakantie en daarna denk ik beginnen!
    Ik zou niet weten waarom ik maar 3 eitjes had! Dat viel ook erg rauw op ons dak na de punctie...hier waren we niet goed over ingelicht! Ik heb Puregon 200 eh gebruikt en daarbij had ik orgalutran...heb geen idee of deze dosering hoog is of niet!
    Dit zijn dingen die ik wel allemaal wil vragen!

12. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Hey meiden,

Ik ben vandaag op gesprek geweest voor een brusje voor de kleine meid die ik ook heb gekregen na 5 iui behandelingen.
    Als de bloedtesten goed zijn aankomende menstruatie en er dus een eisprong is ontstaan mogen we in juli/augustus ook weer gaan starten.

Ben blij dat ik jullie hier tegen kom, ik had zelf al een onderwerp aangemaakt maar kreeg daar geen reacties op.

Ik snap dat ook wel dat sommige mensen niet reageren want die zullen wel denken je moet blij zijn want je hebt er al 1 met iui gekregen. Maar niets is minder waar en is voor ons ook een lange weg geweest en daarom starten we nu dus weer terug en zo vroeg weer terug. Want wie weet kom ik idd weer in een rollercoaster en duurt het straks weer dik 2 jaar. (vorige in totaal 3 jaar geduurd)

Groetjes lilmomo

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Lilmomo: welkom! Ga je weer met IUI beginnen of wordt het nu IVF/ICSI? Ik ben pas net bij dit topic aangesloten maar zie tot nu toe alleen ivf/icsi-klanten. Je mag natuurlijk meekletsen, maar je zou ook eens hier kunnen kijken: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/222388-wie-begint-iui-ivf-333.html

Dat is het topic waar ik vandaan kom en na de IUI nu aan het afbouwen ben. Er wordt veel gekletst. Maar: je mag natuurlijk ook hier blijven!

@ All: shit, vannacht zijn mijn mooie dromen ruw verstoord. Ongi is gestart. Het was ook te mooi om waar te zijn. Nou ja. Nu maar wachten wat de gyn ons morgen mededeelt bij alle uitslagen, ik hoop dat we snel doorkunnen.

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Kanshebber meis wat sh*t zeg:(
    Ik hoop zo dat jullie snel doormogen vind het erg te horen voor je:(
    Dikke knuffel!!!

Lilmomo ook van harte welkom meid.
    En je bent niet de enigste hoor wat al een kindje heeft, Jessy en ik ook:)
    Voor de dames wat nog op het eerste moeten wachten duim ik natuurlijk heeeeeeeeeeeeel hard dat ze dit mogen meemaken het is zo mooi.

Wij wilden ook zo snel mogelijk starten voor een brusje , hebben de 28e juni het gesprek.
    En hopen dat we ook door mogen:)

15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    Welkom iedereen! En sorry dat ik nog niet zo actief ben, komt wel als ik meer weet, nu heb ik gewoon nog niet zoveel te vertellen :) Augustus lijkt ook nog ver weg ;) Maar ik lees wel mee hoor! Spring na mn volgende afspraak wel weer wat meer in dit topic.

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Lief hopelijk is het snel augustus:D

17. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    Gelukkig zitten er voor mij nog 4 weken vakantie in de tussentijd dus dat zal héél snel gaan :D

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Vakantie is altijd lekker.
    Ga je ook ergens heen?

19. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,039
    2,842
    113
    Waarschijnlijk kamperen in Oostenrijk :) maar geen 4 weken hoor, 1,5-2 weken ofzo. Ik ga de laatste week nog naar Zeeland, daar wonen mijn ouders en familie, vriend moet dan alweer werken. Maar we moeten even zien wat het weer doet. We zijn nogal lastminute beslissers, dus altijd zonder reserveren enzo. Hebben toch maar een klein tentje dus er is altijd nog wel ergens plek. Als het slecht weer wordt misschien een last minute vliegen ergens naar de warmte haha.

(oja joepie zojuist een positieve ovutest, dat betekent een cyclus van zo'n 28 dagen, heel netjes, en vooral: heel netjes net tijdens mn vakantie ben ik dan van mn menstruatie af!!! Heb nogal wisselende cyclussen dus ik kneep hem wel haha).

20. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Oh dat klinkt wel erg leuk:D
    Waar woon jij ( in de buurt) als ik vragen mag,woon je een stukje van je ouders af?
    Geniet maar nog ff lekker van de vakantie dan en dan vol goede moed naar de poging:D.

Share This Page