wat een verschil van het ene ziekenhuis en het andere, bij ons wordt wel standaard een bloedtest gedaan. dan moet je s'ochtends prikken en dan s'middags bellen ze op voor de uitslag. wel of niet zwanger. Heros: wat balen dat die poging toch mislukt is ik hoop dat de volgende wel slaagt. firefly: spannend! ik kan het ook niet zien maar dat komt door mijn pc, mn beeldscherm is niet helemaal oke meer. eigenlijk tijd voor een nieuwe. ik hoop dat je straks een vette streep ziet, ik ga voor je duimen! vlinder: spannend in de wachtweken. ik hoop dat je de 15e positief test!
Is idd een groot verschil per ziekenhuis zeg! Ik moest 14 dagen na de TP bloed laten prikken, ik was al eerder ongi geworden, maar moest toch laten prikken om een BBZW uit te sluiten.. Had dus ook geen thuistest meer gedaan omdat ik toch al ongi was.. @Jessy83, zie dat jullie ook in Tilburg zitten! Toevallig, daar zijn ze inderdaad niet echt voor twee terugplaatsen he? Welke arts heb?
@firefly: ik zag dat rozige streepje rechts als teststreepje. Of is dat niet het teststreepje??? Heb nog nooit een test uit elkaar gehaald dus wellicht zie ik het verkeerd
Firefly. Ik dacht ook een streepje te zien. Ik moet eerlijk toegeven had zelf al op dag 8 getest en toen was hij al positief Mus. Ik loop in Breda. En daar werken ze samen mrt Tilburg voor de tp. Wij hebben in Breda niet een lab dat isci doet. Dus het bevruchten gebeurt in Tilburg. Ik heb de punctie in Breda gehad. Toen moeten we de eicellen naar Tilburg brengen en moest mijn man zaad doneren. En de tp was in Tilburg. Daar zijn onze cryo's ook opgeslagen. En de rest ben ik even kwijt maat moet toegeven dat ik ontzettend moe en nerveus ben voor maandag. We hadden maandag bloed verloren. Dus hoop dat alles goed is in me buikje.
Mus. Hier hetzelfde. Wij hebben ook al een wondertje dus vind 1 tp ook voldoende. Maar toen we voor de eerste gingen. Heb ik het er wel over gehad. En ook ik ben (pas) 28. Haha toevallig
Oh las iets over bloedonderzoek. Wij krijgen 14 dagen na tp een bloedonderzoek gehad. Heb er maandag nog een geha vanwege de bloeding. Dus een extra. Maar normaal hebben we er maar 1
O, wat spannend dan! Maar was het bloedonderzoek van maandag wel goed dan? En kun je nu pas a.s. maandag terecht voor een echo?? Waarom moet dat een week duren... Nou duim voor je dat alles goed is!! Wij konden dat ook zo doen in Breda, maar omdat we naar Breda ongeveer een half uur rijden en naar Tilburg drie kwartier (nou ja, als ik veel gas geef ) dachten wij, laten we alles maar gewoon in Tilburg doen, dan is alles in ieder geval al op een plek en mijn hubbie moet toch gewoon gebruik maken van het fijne kamertje Dus dan maar meteen in Tilburg! Ben wel erg tevreden tot nu toe moet ik zeggen, heel vriendelijke en lieve mensen.
Ze weten niet of ze al war kunnen zien op de echo. Me bloedonderzoek was gewoon goed. Maar ja het is wel eng dat ik bloede. Mijn man moest ook gebruik maken van het kamertje. Haha blijf het raar vinden. Wij zijn over het algemeen ook tevreden over Tilburg. Alleen bij onze vorige keer. Bij de eerste waren xe vergeten eicellen uit de transport box te halen. En dat blijft een rot gevoel geven. Ach ja ik hoop gewoon dat we klaar zijn met de ziekenhuizen hierna. Haha. Voor jullie ook spannend
Dat kamertje ja! Haha, wat een lol hebben we daar (gelukkig kan dat ook nog! ) om gehad! Vrienden van ons zaten in hetzelfde schuitje (zijn nu gelukkig zwanger!!) maar in een ander ziekenhuis, dus de mannen hadden het altijd over 'het kamertje'! ''Hebben jullie wel filmpjes? Zo, ik ben jaloers, wij hebben alleen van die plakkerige boekjes!" Haha! Kan het bloeden trouwens geen innestelingsbloeding zijn geweest? Wat een stomme fout trouwens! Moet zeggen dat ik alleen nog maar positieve verhalen heb gehoord, maar zo zie je maar dat het overal wel eens mis gaat! Inderdaad hopen dat dit voorlopig even de laatste keer was!!
@ Jessy: wat spannend voor je maandag. Maar een beetje bloed kan vaak geen kwaad hoor! Het komt echt heel vaak voor, sommige vrouwen verliezen negen maanden lang telkens wat bloed. @ Firefly: jij maakt het ook spannend! Ben benieuwd hoe het er (over)morgen uitziet! Ego: jippiedepippie! Mijn schildklier was helemaal in orde! Nu hoef ik helemaal niet meer terug en kan ik 'gewoon' aan de ivf zonder extra toeters en bellen. Ik zou er bijna zin in krijgen
Heb zonet de doos deca maar eens geopend. Dat ziet er toch weer heel anders uit dan alle andere middelen die ik heb gespoten (dit klinkt echt heel junkie ). Hoe werkt die voorgevulde pen? Kent een van jullie een instructiefilmpje of kun je het eenvoudig uitleggen? Ik kan online niets vinden (alleen een paar varianten zonder voorgevulde pen; zeg maar zoals je de pregnyl moet klaarmaken) en de bijsluiter legt helemaal niets uit. Wie helpt mij uit de brand? Ik heb nog wel flink aantal dagen, maar heb geen zin om naar het zh te moeten alleen voor een prikinstructie voor één van de medicijnen. En maakt het uit hoe laat ik prik? Ik zit bij het VU. Ze hebben me echt helemaal niets verteld realiseer ik me nu...
@kanshebber Je hebt het over de decapeptyl? Je klopt de lucht eruit en je zet de spuit in een plooi van je buik. Het naaldje is wel dikker dan een puregon prikpen en je spuit het op een vaste tijd in de avond. Ik spoot het altijd om 20u. Zo simpel is het! Wel vaag dat ze bij het VU je helemaal niets hebben verteld. Succes!! @mari thanks!!
@kanshebber: je kan morgen de VU bellen voor uitleg hoor. Normaal vragen ze altijd of je een prikinstructie wil. Ik hoefde trouwens niet de lucht eruit te kloppen.
In de bijsluiter lijkt het alsof de poeder en de vloeistof nog los zijn en moeten mengen in de spuit. Maar het is dus gewoon een kwestie van dop eraf en in de buik zetten, dan langzaam leegspuiten? O, dat kan ik wel. Lijkt wel op de GonalF-pen. Misschien bel ik nog, maar ik denk dat het zo wel goed komt. Op de site van het VU zag ik dat de tijd niet uitmaakt, als het maar een vast moment is. Gelukkig maar, want ergens anders las ik dat het 's ochtends moest en dat leek me onprettig. Hoe doen jullie het in de periode dat je twee medicijnen moet spuiten? Prikken jullie dan één links en één rechts, of 2 aan dezelfde kant en dan de volgende dag aan de andere kant?
Ze hebben het liefst dat je het in de avond spuit. Ik heb het dit keer allebei aan 1 kant gedaan, weet niet of dat wat uitmaakt.
Hallo meiden ben vanavond voor het eerst op de site maar heb al veel info uit jullie verhalen gehaald . Wij zijn bezig met onze eerste ICSI behandeling prik al de deca en ben vandaag begonnen met de gonal na een echo die ik vanochtend heb gehad en volgende week is de volgende echo. MVG Cashewnoot
@kanshebber, als je de spuit ziet dan zie je dat het gewoon een doorzichtige vloeistof is. Ik deed altijd de deca aan de ene kant spuiten en de puregon aan de andere kant. @loontje85, hoe voel je je nu? Denk je dat het deze keer wel gaat lukken? Spannend hoor, zal voor je duimen want, het wordt nu wel eens tijd! @cashewnoot, welkom! Hoe voel je je tot nu toe? Veel succes!
@Cashewnoot: Welkom ! Heel veel succes. In welk ziekenhuis zitten jullie ? @Heros: Ik heb erg veel last van me buik, hij is behoorlijk opgezet ... maar we gaan gewoon door ! Ik heb er wel een goed gevoel over, maar ben ook ontzettend bang dat het weer niet lukt. We gaan gewoon positief blijven "het gaat gewoon lukken" @Kanshebber: Ga je de VU nog even bellen vandaag ? Owja en ik spoot 2 dagen aan dezelfde kant en dan wisselde is weer af. @Firefly: Nog getest vandaag ??