@ Lief: in welk zh ben jij eigenlijk onder behandeling? Betekent IVF MNC dat je mini-ivf doet, met weinig eicellen per keer? Zou ik zelf eventueel ook wel willen, maar is nog erg in het beginstadium of niet?
@kanshebber, dus de rode duivels zijn weer gearriveerd....:x Ik verwacht het ook met een paar dagen. Je blijft toch hoop houden hè, dat het nog op de natuurlijke manier kan gebeuren. Hoe wonderlijk ook, er zijn er hier genoeg bij wie dit gebeurt! Ik had de cyclus na mijn IVF heel erg het gevoel dat het raak was door allerlei symptomen en was iets over tijd, ik had alleen nog niet getest en toen brak de rode hel zo'n beetje los... Ik wil nu ook graag weer starten maar probeer ook te genieten van de hormoonloze rust en binnenkort vakantie. Ik heb wel onwijs gebaald dat we geen cryo's hadden uit de maar liefst 9 (!!) bevruchtingen... Jeetje, ik las van je vermoedens van lage eicelreserve. Ik hoop het niet voor je! Inderdaad zijn hier al wat dames die al moeder zijn en ik snap zeker dat jullie snel weer willen starten voor een brusje als de eerste al zo lang heeft geduurd! Mijn dochter wordt in augustus alweer 5 jaar. Ik had echt nooit kunnen voorspellen dat wij nu in deze situatie zou komen toen ik in november 2005 zwanger van haar werd na een oefenperiode van MAAR 6 maanden.... Is dus geen garantie voor de toekomst geweest...
Sportmama dat is idd een hele schok als de eerste binnen 6 maanden komt en de 2e maar niet komt. Ik duim iig voor je!!!
@ons wondertje, ik woon in het oooosten van het land, idd veel en veel te ver van mijn familie vandaan Mja.. liefde he.. @Kanshebber, dat is idd de mini variant ik ga dit dus doen in Enschede in combi met Zwolle, maar dat komt omdat ik mee doe met de INeS studie, dan wordt je in 1 van de 3 groepen geloot en ik ben in deze beland (kon ook IUI of gewone IVF zijn). Geloof dat er niet zo heel veel ziekenhuizen zijn die deze variant normaal doen. Ben zelf wel heel benieuwd hoe dit gaat bevallen, want je leest toch wel regelmatig dat er geen eitje (meer) is, of geen bevruchting en je hebt dan maar 1 kans.. Nu zijn het vast minder hormonen die je moet spuiten en een minder pijnlijke punctie, maar het blijven dezelfde hormonen als bij normale IVF en het blijft een punctie.. en dezelfde spanningen omtrent de bevruchtingen/terugplaatsingen enzo. We zullen het wel zien!
@ Lief: ja, je hebt per keer minder kansen en eigenlijk niet eens zoveel minder gedoe. Maar door mee te doen aan deze studie lever je nog niets in op je verzekerde IVF-pogingen en dat zou je veel geld kunnen besparen. @ Sportmama: Inderdaad, iedere keer hoop je toch dat je eens van de vrouwen bent die op de valreep toch op eigen kracht zwanger worden. Negen bevruchtingen... wauw! Waardoor zaten er geen cryo's bij? Waren ze niet goed gedeeld?
Inderdaad kanshebber, we kregen het aangeboden en ik vond dat we de kans moesten grijpen, anders was het IUI geworden (en dat hadden we ook kunnen loten natuurlijk). Dus we storten ons er gewoon in En ik hoop stiekem ook nog altijd heel hard dat het in deze laatste 2 natuurlijk rondes raak is.. vooral omdat er niks gevonden is als oorzaak bij ons en het in december/januari eventjes raak is geweest... Volgens mij gaat die hoop nooit weg tot je weer aan de pil gaat ofzo
goh...moet een hoop bijlezen sinds gister....wel gezellig natuurlijk... en zie ook een hoop nieuwe gezichten voor me... zal vanaf volgend week weer wat actiever worden hier...heb dan hopelijk goed nieuws van de gyn...en komend week-end zijn we gewoon drul met werk en bezoek...dus jammer genoeg niet veel tijd voor ZP...maar zo gaat de tijd wel weer lekker snel... @Kanshebber...zo herkenbaar die hoop, en dat terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt.... klopt idd. ja...vind het soms onbegrijpelijk dat ze soms gewoon een cryo weg gooien hoor... he balen zeg...je ongie...:x @Biancaatje...mij lijkt het juist fijn hoor zo'n korte cyclus...je bent er lekker onbevangen ingegaan... kies je nu dan voor het langere programma?? hopelijk deze keer met een positief einde... @Sportmama...geniet maar lekker van je vakantie...fijn dat jullie al een prachtig wondertje rond hebben lopen...en nu op naar een brusje... @lilmomo...jij ook succes deze keer...toch altijd weer spannend hé...beginnen... @Lief....fijn zeg...een normale cyclus...en heerlijk een leuke vakantie in het vooruitzicht...wij zijn ook ook die niet echt plannend, en gewoon in de auto stappen...altijd een avontuur...
Ego: Eergisteren uitslagen gehad in de VU. Aangezien de cardioloog zich niet zo'n zorgen lijkt te maken, verwachtte ik nu dan toch eindelijk door te kunnen naar IVF. Maar nee ... Lees en huiver: Ik was bang dat ik al een beetje richting overgang was omdat mijn moeder daar ook heel jong mee was. Het goede nieuws: daar is nog niets mee aan de hand . Minder goed nieuws: een heel erg snel werkende schildklier :x:x. Heb net even gegoogled (wanneer leer ik dat nou eens af?) en daar word je niet enorm vrolijk van. Ik het beste geval moet ik een week of zes aan de medicatie (plus de 2 weken dat ik nog op consult moet wachten) maar het kan ook allemaal veel langer duren. En pas als het gereguleerd is mag ik aan ivf beginnen. Wanneer houdt de ellende nou eens op? Waarom moet het zo lang duren voor wij van start kunnen? We lopen al meer dan twee jaar in de MMM en steeds is er weer iets waardoor we vertraging oplopen. Waarom wordt dit niet standaard getest in het begin (toen had ik ook ruim de tijd gehad omdat partner toch eerst spatader moest laten verhelpen)? Ik weet nu dat mijn IUI's minder kans van slagen hadden en dat ik grote kans heb op een miskraam en op kinderen met een laag IQ. Ik begrijp dus wel dat dit probleem eerst verholpen moet worden. Maar waarom nu pas 't Is nu twee dagen later en merk dat ik er toch erg verdrietig over ben. Tegenslag op tegenslag. Net als je denkt dat je door kan, dat je je weer positief hebt ingesteld... gebeurt dit. Overigens is (vermeende) depressie een symptoom bij een schildklierprobleem. Dus misschien moeten jullie mijn geklaag maar niet al te serieus nemen
Nou, ik vind dat ook maar slecht dat dat niet eerder onderzocht is hoor.. schildklier kan zoveel invloed hebben op je vruchtbaarheid etc.. Heb je er ook klachten van? Is toch alleen een kwestie van bloedprikken of niet? Dan kan dat toch gewoon bij die aaaallereerste bloedonderzoeken toch wel gelijk ff gechecked worden, dan moet je toch je buisjes afleveren (althans dat ging bij ons zo toen we de eerste keer bij de gyn kwamen). Sterkte! En hopelijk valt het mee hoe lang dit nu weer gaat duren.. wachten is gewoon kut en we wachten al genoeg. ps hier ook zo'n moeder in de vervroegde overgang (al na haar 32ste begon het) maar godzijdank hier de FSH/AMH en oestrogeen waardes hartstikke goed, toén was ik wel ff opgelucht ).
Ha Lief, dank jewel voor je steun! Het schijnt dat maar weinig zh in NL hierop prikken. Zoals ik het nu lees moet ik straks zeker een half jaar wachten met zwangerschap, want moet wrs een of ander radioactief goedje slikken. Dan komt die overgang toch wel dichterbij... Hoe is bij jou een vervroegde overgang geconstateerd aangezien je waardes wel okee waren?
Nee mijn moeder heeft dat, ik dus juist niet, was er wel bang voor (heb ik zo onduidelijk getypt? ) Ik heb ook geen idee of bij mij de schildklier is geprikt.. er is toen vanalles in 1 keer geprikt dus ging er eigenlijk vanuit dat dat er ook wel tussen zat, mja grote kans van niet dus Ik weet ook nog niet of ik opnieuw moet prikken voor we aan de IVF beginnen, hoor ik allemaal de 23ste, ben heel benieuwd! En ik hoop toch echt voor jou dat je geen half jaar moet wachten hoor.... wanneer hoor je meer over het hoe, wat en wanneer?
Haha, ik dacht dat je het over jezelf had en dat je misschien al een kindje hebt. Ken jullie in de topic nog niet zo heel goed . Ik vond het berichtje al wat tegenstrijdig Ik heb de 23e een afspraak bij de internist en hoor dan hopelijk meer. Zoals ik het nu lees is de beste oplossing (een nogal definitieve) er één die meer dan een half jaar in beslag neemt. Het alternatief duurt korter maar blijft gevaarlijk voor een ongeboren kind. Ik probeer het maar van me af te zetten. Ik denk dat ik het nog niet zo lang heb, want ik herinner me steeds meer voorvalletjes van de afgelopen maanden die ineens wel logisch lijken: het viel me laatst zelf op hoe snel ik geïrriteerd was in het verkeer en bij collega's, mijn ogen jeuken steeds, ik heb soms erge honger op rare tijden...
Kanshebber dat is geen leuk nieuws meid Toch wil je ff wat moreel geven, een meisje uit een ander topic waar ik schrijf is met haar medicatie dan toch zelfs met de 1e iui zwanger geraakt
Dankjewel Wondertje! Ik moet eerst de bespreking met de internist afwachten omdat er verschillende oorzaken voor deze stoornis kunnen zijn. En daarvan hangt dan weer de medicatie af. Ik hoop dat wij ook geluk hebben...
Dat meisje heet Dreamer83 misschien kun je haar eens pb'en als je wil natuurlijk. Komt vast goed bij de internist.
Dankje, Wondertje! Ik heb haar profiel eens bekeken en ze heeft idd een vergelijkbaar traject als wij doorlopen: ook steeds een nieuwe verrassing op hun pad. Gisteren stevige huilbui gehad, met Kansman gepraat en daarna weer wat rust gevonden. Ook wat verhalen van andere zp-members gelezen, ik las toch wel verschillende oplossingen dus ik moet het echt maar even afwachten. Ik ben wel superblij met het VU, ze zijn zo klantvriendelijk, grondig en doen alles om mij snel te helpen.
H! meiden....ik kom even zwaaien, maar heb jammer genoeg nog even geen tijd op iedereen te reageren... Echo was hier wel vrij goed, dus misschien al volgende week TP...en dat zou wel eens kunnen beteken begin Juli testen... Hoor het morgen...en kom snel weer hier langs om op iedereen te reageren...
Hallo Allemaal, Weer even terug van weggeweest! Nu een weekje na krijgen van menstruatie van mislukte ICSI en ik voel me 100% beter! Het blijft moeilijk natuurlijk maar heb het in ieder geval een plekje kunnen geven. 20 ste moet ik bellen met de IVF verpleegkundige en dan kijken wat ze zegt! @ La Femme Nikita: Op zich was de korte route wel fijn omdat je er inderdaad erg onbevangen in staat! Het is dan voor mij een beetje dubbel gevoel omdat het de een eerste keer is! Het scheelt ook dat we geen Cryo's hebben, dan is de eerste poging helemaal zo snel voorbij. Bij jou schiet het al op! Spannend volgende week terugplaatsing! @ Kanshebber: Weet precies hoe je je voelt, een goede vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem met de schildklier. Het is inderdaad even een behandeling waar je doorheen moet, als het inderdaad het radioactieve goedje zou worden! Maar zeker met een positief resulaat! Sterkte! Groetjes verder aan iedereen!!! Nu aan het werk!