@ Adventure: FM is follikelmeting, zeg maar de inwendige echo, mk miskraam en ma missed abortion (dan zet de miskraam nog niet door maar komt er geen zwangerschap). Ja, ik vind het ook spannend. Ik begin trouwens op dag 17 met de deca. Ik slik nu de pil. Dus ik weet niet of we gelijk zullen blijven lopen, we volgen blijkbaar een ander plan.
@kanshebber: Dat ik dat nu niet zelf had kunnen bedenken die afkortingen, goh voel me nu echt de nieuweling hier. Verwacht niet dat we dan gelijk op zullen gaan, heb zelf geen pil gebruikt. Gewoon koud starten met de deca ben benieuwd of ik het zelf prikken vol kan houden, anders moet mijn vriend eraan te pas komen. Ben me ff aan het verdiepen in alle 102 pagina's die hier al geschreven zijn. Alle meiden die al zwanger zijn; Gefeliciteerd! iedereen die in afwachting is van test of start behandeling of.... Ik duim voor jullie.
@ timon, als ik daar lig voor de PU laat ik het over me heen komen omdat ik niet weet wat er komen gaat maar als mijn vriend me zou prikken en me pijn doet weet ik honderd procent dat ik hem de schuld geef vandaar ik bikkel zelf prik heb ze net weer gezet maar zag dat ik dus 2 blauwe plekken had van gisteren was me dag niet.... En wat lees ik dat je cryo's verspilt word wat belachelijk!!!!! @kanshebber ja was wel wat banger vandaag maar ze gingen goed. @ adventure welkom en succes...
Je kan ook niet anders dan in de stoel jezelf helemaal overgeven. Jezelf prikken is dapper. Ik kon het alleen de 1e week en heb toen manlief laten darten en ik spuiten. Dat 2 van de 3 keer spuiten. De laatste keer mocht manlief vanaf dag 1 darten. Nee, niet mijn cryo's! Oa die van Loontje. Die hebben ze per 2 in een rietje ingevroren, maar de tp is 1 emmy.
@Timon: Ben nu zo blij dat we eindelijk mogen/kunnen beginnen, dat ik er alles voor over heb(inclusief mezelf prikken), maar ben ook benieuwd hoelang ik het vol zal houden. Zie dat jij deze week nog een echo hebt, krijg jij dan te horen wanner je eenTP krijgt(of zit je nog niet rond je ovulatie)? @Cashewnoot: hoeveel dagen spuit jij al? weet zeker dat ik mijn vriend ook de schuld ga geven als het prikken pijn doet(als hij het zou doen). Ga het dus daarom in eerste instantie ook zelf doen.
Jee, dat is niet bij te houden hier zeg! Ben even een dagje niet online geweest zeg  Hebben vandaag lekker even genoten van een dagje plopsaland, gelukkig zonder al te veel pijn! @Minniemouse, dat is wel een tegenvaller zeg, balen! Dus nu weer opnieuw beginnen..woensdag is de telefonische afspraken dag zeker daar, wij hebben er namelijk ook een, wilden toch nog even wat dingen bespreken. Spannend zeg, ben benieuwd wanneer je mag starten! Succes!! @loontje, gefeliciteerd met je 1111ste bericht! en met je 14 cryos!! Wat super zeg, nou als dat niet moet lukken weet ik het ook niet meer toch! Maar duimen gewoon nog dat je ze voorlopig helemaal niet nodig hebt! Wat raar trouwens dat er dan een vernietigd wordt, waarom vriezen ze die dan niet apart in?!! @firefly, wat verschrikkelijk balen zeg! En het zag er allemaal zo positief uit, sterkte meid en wel fijn dat je donderdag al weer meer weet! @mari, ik bedoelde eigenlijk na hoeveel dagen de punctie? Vorige keer had ik op de 20ste cd de punctie, zou ik nu weer of zoiets kunnen/moeten rekenen of kan dat deze keer heel anders zijn, er is niks in dosering gewijzigd of zo.. Bij jou nog steeds niks? Wachten duurt lang he?! @Cashewnoot, ik prik ook zelf hoor, sterker nog ik heb ook liever dat er helemaal niemand bij is, ook mijn man niet, laat mij dat nou maar snel doen, des te eerder ben ik er weer vanaf! Maar moet ook niet echt iets hebben van naalden hoor, vroeger was ik al een week van slag als ik bloed moest laten prikken, dat is inmiddels wel wat minder geworden moet ik zeggen hoor! Succes meid! @ Adventure, welkom en succes met het traject!! O ja, en is niet dom hoor, ook voor ons waren ze eens nieuw die afkortingen, ik geloof dat er in dit forum zelfs een onderwerp is waar alle afkortingen in uitgelegd worden! Staat helemaal bovenaan en anders kun je het natuurlijk gewoon vragen, altijd wel iemand die het weet! Ben nog benieuwd naar het aantal dagen tot de punctie, hoeveel dagen (vanaf cd 1) duurde dat bij jullie ongeveer, en was het bij een eventuele tweede poging ongeveer net zo lang?
@mus82:had het forum onderwerp met uitleg van de afkortingen inmiddels al gevonden, maar toch bedankt voor de tip.
@Adventure: Welkom en heel veel succes !! @cryo's: Ik snap ook niet waarom ze ze niet apart invriezen. Ze zeggen dat ze een goeie bij een minder goeie invriezen, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat ze wel beide OK zijn ! Ik heb het al aangekaart, maar ze blijven voet bij stuk. Met welk voorstel ik ook kom, alles wordt afgewimpeld .... dat vind ik wel erg jammer van de VU.
@Mus: Bij mij duurde het de laatste keer 15 dagen tot de punctie. De 2 keren daarvoor ook zoiets, dat weet ik niet meer precies, maar zeker niet langer of veel korter.
@ Loontje: Ja, balen van de VU. Ik zeg er iedere keer iets van. Het heeft te maken met de kans dat ze goed ontdooien. VU gebruikt daar nog niet zulke hele nieuwe methoden voor dus er sneuvelt geregeld een cryo. Ze willen dat je die dag dan toch wel een terugplaatsing kan krijgen, daarom gaan ze per twee om de kans te verhogen. Eventueel ontdooien ze nog een tweede rietje als de eerste mislukt, maar meer na elkaar ontdooien bij mislukking zou teveel tijd kosten rond jouw eisprong. Daarom kunen ze niet steeds op één gokken. En ze doen dus ook niet aan opnieuw invriezen na ontdooiing terwijl andere zh daar goede resultaten mee halen. Ze volgen die processen trouwens wel en zullen het aanpassen als het nut heeft. VU doet best veel onderzoek (en heeft heel goede resultaten) maar als ze aan alle onderzoeken zouden meedoen, zouden ze niet meer weten welke van de wijzigingen leidde tot verbetering of verslechtering van de resultaten. Dus kan er maar één onderzoeksfactor per keer worden veranderd. Maar helemaal eens... het wordt tijd dat ze het invriesproces omgooien zodat de cryo's beter ontdooien en één per rietje de norm wordt. Wij doen er genoeg moeite voor. @ adventure: spannend, want ik begrijp uit je verhaal dat je geen IUI oid hiervoor hebt gehad. Dan is het prikken helemaal nieuw. Maar ik vind het erg meevallen hoor! De eerste keer is het even spannend. Niet te langzaam de naald in de huid duwen, dat is pijnlijker dan in één keer erin zetten. Dan voel je eigenlijk niets. En ik ben geen held met naalden! Maar ik doe het altjid zelf. Ik zou mijn partner hier niet in vertrouwen...
Loontje: wat een goede opbrengst, 14 cryo's! wel balen dat ze 1 vernietigen. is wel zonde. wat als ze nou alle 2 goed zijn? Cashewnoot: heel veel suc-6 donderdag voor de echo! Adventure: welkom hier en heel veel suc-6 met ivf! mus: ik weet eigenlijk niet na hoeveel dagen de punctie was. ligt er ook aan hoe je eitjes rijpen. ja, inderdaad wachten duurt lang... nog steeds geen ongi katek: hoe is het nu? inmiddels al een vette streep?
@loontje jeetje zeg wat zonde dat er dan steeds 1 verdwijnt.....daar heb je zo hard voor gewerkt! Dus eigenlijk heb je 7 cryo's ipv 14 dat is zuur maar, toch nog veel hoor!! Bij ons zijn ze apart ingevroren gelukkig. En als ze allebei goed zijn wil je er dan geen twee tp's??
De 14 cryo's zitten verdeeld over 8 rietjes, dus ik gok dat er 2 zijn die wel apart zijn ingevroren. Ik wil wel heel graag dat er twee tp's worden, maar het mag gewoon echt niet van de VU. Ten eerste omdat ik nog te jong ben en ten tweede vinden ze het risico te groot, omdat ik diabetes heb.
@ Loontje: kop op! Je kan niets anders doen dan afwachten... Moeilijk hè? De ene dag gaat dat beter dan de andere. Probeer jezelf af te leiden. Nog een paar dagen!
@Kanshebber: Je kan idd niets anders dan afwachten, ik heb genoeg afleiding hoor, ik ben gewoon aan het werk. Maar mijn gevoel zegt gewoon dat het weer niet gelukt is en meestal heeft mijn gevoel gelijk
@ Loontje: Gisteren was je gevoel nog anders, ik hoop dat het gevoel van gisteren gelijk heeft en niet het gevoel van vandaag... 't Is gewoon hartstikke moeilijk. Zeker nu je bij de derde poging bent aanbeland. Ik hoop gewoon dat driemaal scheepsrecht is! @ All: ik probeerde vandaag het VU te bellen omdat ik nu al twee dagen bloedverlies heb tijdens het slikken van de pil. Ik geloof niet dat het kwaad kan, maar toch. Maar het nummer van het VU lag eruit ofzo, kreeg de hele tijd het geluid van 'niet bestaand nummer'. Morgen maar weer proberen.