wie ook in juli/augustus'11 iui/ ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by one of kind, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Heros

Heros Actief lid

Feb 13, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi timon, spannend zeg....en weer heel veel geduld!
    Zit het in het basispakket?? Volgens het Mck kan ik deze rekening ook niet indienen bij de zorgverzekeraar.
    Hoe zit t bij jou dan? Jij betaald niet voor het bewaren van de cryo's??

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Heros: Volgens de VU kan je het ook niet indienen, het is volgens mij meer een kleine vergoeding wat je betaald. Hoeveel moet jij dan betalen ? Ik namelijk "maar" 40 euro.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Cashewnoot: Succes meid, hopelijk heb je een prachtige opbrengst.

@Timon: Succes straks !

4. Mus82

Mus82 Actief lid

Aug 2, 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Even niet op het forum geweest... wat kunnen jullie kletsen zeg!! ;) Heb nu even niet zo veel tijd om bij te lezen, misschien straks..
    Zag wel dat Cashew vandaag de punctie heeft?! Spannend!! Heel veel succes, hopelijk valt het een beetje mee en heb je een goede opbrengst!
    En Timon een TP? Ik snapte het eigenlijk niet helemaal, maar dat komt misschien omdat ik nog niet bijgelezen heb, in ieder geval veel succes!!
    Voor de rest natuurlijk ook allemaal sterkte-, succes- en gefeliciteerdknuffels!!

Hier is het vorige week weer heel de week feest geweest.. :( Ongi gehad en heel de week veel pijn gehad en stikberoerd geweest, maar ach zelfs dat went op een of andere manier... Duurde deze keer alleen wel eens stuk langer dan anders, misschien door het spuiten.. Gisteren eerste FM gehad, BMS was goed, aan de rechterkant 4 blaasjes van ongeveer 13 mm en een paar kleintjes, maar aan de linkerkant waren er alleen maar 9 kleintjes... nu dus de dosis Gonal F naar 150, in de hoop dat ze snel een beetje wakker worden! Maandag weer even kijken, hoop dat ze een beetje gegroeid zijn!

5. mamavandanisha

Feb 21, 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden

wij krijgen vandaag een tp van een cryo..spannnend!!
    het is onze eerste cryo uit poging twee van de ivf..
    ga hard duimen voor ons allemaal

liefs patricia

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Zo meiden...wat is er veel geschreven hier...

Timon...hopelijk heb je vandaag een goede echo, en krijg je de TP...

Cashewnoot...kom op meid...he tis voor een goed doel, en je kan het...

Mus82...zier er rechts in ieder geval niet slecht uit dan...laten we hopen dat de hogere dosis de linke kant een beetje wakker schudt...

Mamavandanisha....DUIMDUIMDUIM....:D

7. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    Timon en heros: ik betaal ook elk jaar voor mijn cryo. dat zijn opslagkosten. is inderdaad niet zoveel.

mus: wat fijn dat je bms goed is. hoop dat ma de eitjes ook goed gegroeid zijn. suc-6!

mamavdanisha: heel veel suc-6 vandaag!
    en cashew ook.

Kate: anders doorzichtige nagellak? ik had de haarlak van me mams gebruikt. ik gebruik het zelf ook niet. :)

8. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Hai meiden..

Ik lees wat over het betalen van het invriezen van de cryo's?
    Maar ik heb hier niks over gehoord van het UMCU.. Geldt dit ook bij ICSI?

@ Mamavandanisha, hopelijk heb je ondertussen je kleine cryo bij je ! DUIM dat hij/zij lekker blijft plakken !!

Liefs

9. Sis

Sis Nieuw lid

Aug 19, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wat fijn om de ervaringen van anderen hier te kunnen lezen. Wij proberen net als jullie zwanger te worden. Inmiddels heb ik vier iui pogingen achter de rug. Waarvan drie zonder resultaat. Morgen heb ik mijn nod maar voel al een aantal dagen mentruatie klachten dus ben bang dat ook deze poging niet gelukt is. Het blijft toch iedre keer weer een teleurstelling....
    Hoe gaan jullie om met deze teleurstelling? :(

liefs Sis

10. Heros

Heros Actief lid

Feb 13, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje wij betalen 75euro.
    @firefly heb je ook geen contract hoeven tekenen dat je de embryo's wil in laten vriezen? Dit moesten wij wel al voor de 1e icsi.
    @sis tsja verstand op 0 en doorgaan....proberen niet teveel erbij stil te staan en genieten van je leven zoals het is!

We zouden gister een tel.consult hebben maar er is iets fout gegaan....maandag een nieuwe poging :( dus weet nog niets.

11. firefly

firefly Fanatiek lid

Jan 29, 2010
    1,845
    1
    38
    Ja die heb ik wel getekend. Maar daar stond niks in over kosten ervan..

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Heros, alles voor 3 keer IVF/ICSI zit in het basispakket. Dat is incl eskimo's invriezen. Vraag het anders eens na bij je zorgverzekeraar. Wij krijgen nergens een rekening voor. Alleen voor enkele medicijnen en ik had nu de pech ook de deca te moeten betalen ivm eigen risico.

Firefly, ik zit ook bij het UMCU en heb geen rekening.

Heros, wij hebben wel een contract voor invriezen ondertekend.
    Balen dat jullie het tel consult niet hebben gehad. Hopelijk lukt het maandag wel.

Cashew, hoe is het vandaag gegaan?

Mus, welkom terug. Jij bent ook weer begonnen. Succes met het spuiten. Hopelijk heb je maandag grotere follikels.
    Wat snap je niet aan mijn poging? Ik zal ergens in de komende dagen de cryo tp hebben van de 2e ICSI.

Mama, spannende dag voor jullie. Je loopt enkele dagen voor op mij.;)

Sis, welkom bij dit forum en op deze topic. Teleurstellingen zijn voor ieder anders. Sommigen huilen tranen met tuiten, anderen zagen/voelden het aankomen en zijn voorbereid, met of zonder traantje. Ik hoop dat je toch snel zwanger mag raken. De mmm is geen leuk traject, maar soms een noodzakelijk kwaad. Wat Heros al tiktel verstand op 0 en ervoor gaan. Laat het niet je leven teveel beheersen.
    Waarom hebben jullie IUI?

Toen ik vanmorgen zat te wachten, helemaal remi in de gang, ging een laborante de cryo's ophalen. Omdat de deur open stond en er stikstof ontsnapte trok het mijn aandacht. Ik heb dus wat uitleg gevraagd.;) En de tonnen gezien waar alle cryo's en eicellen in zitten, dus ook die 3 van mij.:D

Vandaag heb ik weer mogen koekeloeren. Het was een succes, want mijn bms is 6 mm en mijn ei 15 mm. Hartstikke blij hiermee. Helaas nog geen eisprong, maar uit het bloed blijk ik wel tegen de piek aan te zitten. Gezellig morgen weer langsgaan. Yep, morgen de 5e echo... ik heb een tijdelijk abonnement. :p

13. Cashewnoot

Cashewnoot Actief lid

Aug 4, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    Hoofddorp
    @ Mus succes met het spuiten,hopen dat ze goed blijven groeien.

@ MVD DUIM DUIM DUIM

@ Heros balen dat je tel.consult niet door ging hopen dat het maandag goed gaat ...

@ Timon gelukkig is alles weer mooi gegroeid:)
    Succes met echo 5 vandaag ...

@ All Gisteren was mijn PU viel me erg mee heb geen pijn gehad kreeg een rust gevende medicatie Dormicum en nog een blauw tabletje waar ik de naam van vergeten ben.Maar dat ik bijna thuis was moest ik overgeven en dat is de hele dag zo doorgegaan pfff dacht dat ik gek werd.vandaar ik gisteren niet op ZP was.
    De opbrengt is 6 bevruchte eicellen :D:D:D
    Nou duimen dat ze allemaal goed gaan delen....Morgen moet ik weer bellen of het delen goed is gegaan zo ja heb ik maandag mijn TP vind het nog steeds zo spannend...

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #1194 Kanshebber, Aug 20, 2011
    Last edited: Aug 20, 2011
    @ nieuwe dames: welkom!

@ cashew: blij dat het gister meeviel. Ook een prettig vooruitzicht voor mijzelf omdat we in hetzelfde zh lopen :cool: is de misselijkheid nu over? Misschien ben je gevoelig voor de pijnstiller of het slaapmiddel.

Ego: gister op kraambezoek geweest bij baby van 1 dag. Lief hoor! Lastig was alleen dat t ver weg was en ik op een moment moest spuiten. De trein leek me niet geschikt. Als een volleerd junk ben ik een fietsenstalling in gedoken. Broek los, naald erin gejast... :D
    T irritantste van het hele spuiten vind ik nog het openmaken van de verpakking. Ik zit er soms echt mee te klooien. Langere nagels zou vast helpen :), maar waarom maakt men verpakkingen niet handiger? ;)

15. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    @Kanshebber; hoe bewaar je het dan koel als je het meeneemt?

@Cashew; fijn dat het goed is gegaan en gefeliciteerd met je emmy's!

@nieuwe dames; welkom!

Ego; gister beetje oranje/roze afscheiding in de progesteronrommel.. schrok me dood. Ook vanmorgen weer. Is zeg maar vermengd met de medicatie. Had geen buikpijn gelukkig en mijn test van vanmorgen was zo positief dat zelfs de teststreep donkerder was dan de controle streep.. Ben nu wel een beetje bang.. :(

16. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    SIS...welkom hier...en geen bloed maakt moed...maar jammer genoeg weet je meestal wel diep van binnen ja of het gelukt is of niet...

Ow jeetje Heros...vind telenoof afspraken ook nooit leuk...moet dan altijd alles meteen opschrijven anders blijft er niks hangen....nou, maandag nog maar een poging dan...

Timon...wat interessant en wat leuk dat je hebt gezien waar de cryo`s verblijven...
    Vandaag dus weer een echo...blèh, zovaak in de beugels met je benen...hopelijk is het het allemaal waard, duim voor een snelle en goede TP hoor...

Cashewnoot, wat super 6 emmies, en wat ben je een kei met je punctie...Wel vervelend dat je zoveel over moest geven...kwam het van de medicijnen ofzo??

Kanshebber...omdat verpakking moeilijk open horen te gaan geloof ik...hier hetzelfde hoor...jas er meestal heel vorozichtig een mes in ofzo..met mijn nagels lukt het ook niet...hihi..w.at ben jij een profi-junk zeg...in een fietsenstalling spuiten...

KateK, ik herken het wel hoor dat de progesteron rommel verkleurd...
    Heb jij toevallig Crinone of toch Utrogest...
    Ik ( in Duitsland dus) kreeg de eerste keren altijd Crinone, en dat verkleurde ook in een soort van zalm-roze-oranje-achtig iets...

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Kate: zwangeren verliezen vrij vaak wat bloed, ik geloof zelfs dat ik eens gelezen heb dat het nog meer is bij ivf. Dat hoeft geen slecht nieuws te zijn. Ik hoop dat het ook bij kou niets te betekenen heeft.
    Op de verpakking van de Deca staat dat het een week buiten de koelkast bewaard mag worden. Dat doe ik niet, maar ik haal er dan één uit en die neem ik mee (niet vaak, maar een enkele keer). Ik let er wel op dat ik mijn tas niet in de zon leg of op een ander warm plekje en als er een koelkast is gaat ie daar weer in. Als het eenmaal buiten de koelkast is geweest moet je 'm wel gebruiken (of weggooien) en niet alsnog weken in de koelkast leggen.

18. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    La Femme; ik gebruik Lutinus, maar dat is ook zoiets. Progesteron in tabletvorm. Heb dit niet eerder gehad.
    Wordt er wel wat verdrietig van.. Verkleurde dat bij jou meteen al of ook tegen de tijd van waar ik nu in zit. Was je toen wel zwanger en is het toen goed gegaan??

@Kanshebber; Dat kan ook ja. Ik moest het vaak op het werk doen en ik had een doosje mee voor in de koelkast of anders een mini koeltasje in mijn grote tas.

19. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    KateK, bij mij verkleurde het meestal nadat ik het minstens een week had gebruikt...en had het idee dat hoe langer het spul in me bleef hoe meer het verkleurde...
    Heb veel gegoogled, en bij Crinone gebeurd dit wel vaker...
    Het spul wat jij neemt ken ik niet, maar het zou dus in principe misschien ook wel kunnen.
    De eerste keer schrok ik er ook enorm van, maar ben wel een aantal keer zwanger geweest...jammer genoeg is een zwangerschap bij mij nog nooit goed afgelopen, maar dat had daar niks mee te doen...
    Het hoeft dus niks slechts te betekenen, maar anders maandag meteen even bellen hoor, en navragen...onzekerheid is niet leuk...

20. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    dank je, ik ga maandag gewoon informeren. Heb ook een beetje een branderig gevoel van onderen ofzo.. vraag me af of het wel goed is om die troep zo lang te begruiken. Bij Utrogestan zeiden ze altijd tot de testdag. Dit moet ik tot en met week 12 gebruiken.. pffff.. kun je nagaan. Ben zowiezo al wat sneller kwetsbaar onder voor infecties en schimmeltjes.. misschien zou het ook zoiets kunnen zijn.. Ik haat die onzekerheid!
    Gebruik jij nu nog wel zoiets?

Share This Page