@kanshebber krijg deze dan als ziektedagen, maar dat vind mijn werkgever niet meer dan normaal. Maar besef dat ik met haar wel heel veel geluk heb wat dit soort dingen betreft. Krijg ook alle tijd die ik kwijt ben met het zkhbezoek, dit mag immers gewoon onder werktijd als je full-time werkt. Hoe gaat dit dan bij jou?
Ik mag ook alles als doktersbezoek en ziekte rekenen. Dat doe ik meestal ook en veel fm's vallen op het werk niet eens op omdat ik daarna gewoon op tijd op het werk verschijn. Mijn werk is namelijk vlakbij het zh. Maar over de terugplaatsing twijfel ik of ik het eerlijk vind om me ziek te melden. Volgens mij zou ik die dag gewoon mogen werken, en alleen even heen en weer gaan voor de tp. Bovendien heb ik P&O niets over de MMM verteld, ik weet dat ze dingen niet voor zich houden. Hoe minder vaak ik mij ziekmeld, hoe minder het opvalt.
Werk in een klein bedrijfje met 13 mensen allemaal vrouwen en die zijn hier allemaal van op de hoogte, ben steeds veel tijd kwijt aan de zkhbezoekjes. Zit helaas niet bij mijn werk om de hoek. Dit is ook mijn 1ste IVF dus of je na de TP gewoon kan werken weet ik niet, ik heb dat gewoon afgesproken met mijn werkgever. Als ze het op mijn werk niet wisten zou ik ook gewoon gaan werken daarna, minder ziekte dagen valt inderdaad wel minder op. Misschien kunnen de meiden die al wel een TP hebben gehad ons hier meer duidelijkheid in geven? Over hoe zij zich voelden na de TP?
Ik heb nog niet eerder in dit topic gereageerd, maar ik last een aantal berichtjes en met name de vorige paar brachten me er toe om toch maar een berichtje achter te laten. Ik heb inmiddels 6 terug plaatsingen gehad en mijn fertiliteitsarts gaf wel aan dat het het beste is om de dag van de terugplaatsing niet te gaan werken. Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb (ik heb gisteren een terugplaatsing gehad), maar dat varieert misschien per persoon. Voor mijn gevoel kan ik dus wel werken, maar ik doe het niet omdat ik de stress van het werk er niet bij wil hebben op zo'n dag. Zo veel mogelijk rust om de kans van slagen te vergroten, denk ik dan maar.
hey lieverds, zo wauw wat een hoop nieuwe en wat hebben jullie veel geschreven..helaas kan ik niet alles bijhouden maar wil wel iedereen sterkte wensen ... morgen krijg ik mijn cryo terugplaatsing in mijn eigen cyclus..maar wat is dat anders zeg...geen hormonen en geen spanningen nog..raar hoor..en dan...die verschrikkelijke wachtdagen help...hoe kom ik er door heen... dikke digiknuf voor een ieder die hem nodig heeft... jacky
He meiden.. Even snel voor het werk. Ongi is niet doorgebroken. Ook geen roze verlies meer te vinden.. @ joontje.. Meid gefeliciteerd. Ben benieuwd!!
*breekt even in* de keer dat ik na een tp volledig niks heb gedaan; dus liggend in de auto en liggend thuis 2 dagen ben ik wel zwanger geworden. Ik weet niet of het uitmaakt, maar voor mijn gevoel was dat beter ofzo. Ik had er ook nooit last van, gelukkig kon ik het altijd met het inzetten van vakantiedagen oplossen. Gaf mij wel een beter gevoel. Succes allemaal! *breekt weer uit*
kanshebber: gelukkig dat je mannetje zich nu wat beter voelt. adventure: ben benieuwd hoe je fm was, hoop dat ze goed gegroeid zijn. jackb: spannend, heel veel suc-6 met de tp! met het werken, ik denk dat het er ook aan licht wat voor werk je doet. ik werk in de zorg en dat is lichamelijk best zwaar, vandaar ze me bij de vorige keer al adviseerden om 4 dagen na de tp rustig aan te doen. ik kan woe en do wat ondersteunend werk komen doen voor een paar uurtjes. ze zijn alleen nog even aan het bedenken wat precies. en erna ben ik toch vrij van do tot die dinsdag erna ik heb gebeld, ivm wel niet volle blaas. die van mij moet leeg zijn omdat de stand van me baarmoeder anders is. is de eerste keer dat ik het hoor. hebben ze de vorige keer niks over gezegd want toen moest ik met een volle komen. en ze adviseerde me om de utrogestan mee te nemen, dan konden die meteen ingebracht worden na de tp
hey lieverds, nou de emmy is weer aan boord hoor... even nagevraagt over wat voor type het was.. nu dan: twee vorige pogingen waren vers type 2 en 6of 8cellig.. vandaag cryo type 1 en ontelbaar verdeeld dat ze dat niet meer konden tellen...joepie!! ben nu erg positief en dat is voor het eerst was hiervoor erg sceptisch omdat de kansen zo klein waren met cryo dacht ik...spannend hoor volgende week donderdag bloedtest.. hoe is het met jullie vandaag?? en oja vraagje ik hoef geen mutsbollen te gebruiken omdat het in eigen cyclus is?? is dat bij jullie ook of zouden jullie ze alsnog wel gaan gebruiken ik heb ze nog in huis?? en nog andere tips meiden?? liefs jacky
ik moest ook half volle blaas absoluut niet plassen voor de tp.. heb je een verse tp of een cryo? ik lees dat je utrogestan mee moet nemen ...
Even een reactie op alle berichtjes; Goed dat er weer goeie cryo tp's zijn.....heel veel succes meiden!! Ik moet nog even wachten *snik*. Met mn 1e tp heb ik een week heel rustig aangedaan (vakantie op de bank) maar dit mocht niet baten. De 2e tp had ik op de dag zelf vrij daarna werken weer, mocht ook niet baten. Dus volgens mij maakt het niet uit wat je wel of niet doet. Lijkt me trouwens heel vervelend als je het geheim moet houden op je werk en je daardoor in allerlei bochten moet wringen!
Joontje, wat een geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Mus, ondanks dat je zakdoekjes moet gebruiken met het breken van de capsules... waarom maken ze het niet anders? Mari, heel benieuwd hoe het zal gaan deze week. Kanshebber, fijn dat je man geen koorts heeft. Adventure, hoe was je fm? Jackb, wat gaaf dat jouw eskimo al zoveel is gedeeld. Die van mij was 8 cellig met de tp. Ook ik heb deze cryo tp in eigen cyclus en hoef ik helemaal niet te gebruiken, dus ook geen mutsenbollen. Best apart, maa rook geen behoefte aan toch gaan gebruiken. Ik ben het weekend weg geweest en heb me goed vermaakt. Ik wil er niet aan denken, maar mijn lichaam doet toch wat apart. Sinds vanavond een ongi gevoel, maar zit pas op dag 4 na tp. Ook zijn mijn tepels iets gevoelig.
Was nou ook weer niet zo'n ramp hoor van dat flesje pregnyl, meer irritant dus had echt zoiets van, kan dat niet anders! Maar goed, mocht het nog eens nodig zijn (wat ik niet hoop!!!) weet ik dat ik zakdoekjes moet gebruiken Gisteren de punctie gehad, was erg pijnlijk! Vooral omdat er een heel aantal kleinere blaasjes waren en die zijn dan stugger om aan te prikken (volgens de arts dan) Weet niet waar het aan lag, maar was in ieder geval veel pijnlijker dan vorige keer. Gelukkig was ik daarna alleen niet zo beroerd (vorige keer viel ik flauw en heb vervolgens de hele dag overgegeven.) als vorige keer, dus dat was weer wel prettig! We hebben 9 eicellen gevonden, dus nu heel hard duimen dat er een aantal van goed bevrucht worden en dan donderdag de TP pff, ben blij dat ik vandaag nog even vrij ben van mijn werk! Nou was ik benieuwd of jullie van te voren te horen kregen hoeveel eitjes er berucht zijn, of is dat gewoon pas met de tp zelf? Ik heb wel eens gehoord dat je daar voor kon bellen van de voren, stom dat ik dat nu weer niet gevraagd heb natuurlijk!
@Mus: vervelend dat de punctie pijnlijk was. 9 eicellen gevonden, dat is een erg mooi aantal. Wij kregen pas op de dag van de tp te horen hoeveel er bevrucht waren. @Timon: zou een goed teken kunnen zijn, je ongi gevoel en gevoelige tepels......ik duim voor je !!
@Timon, Ik kwam even kijken of je goed nieuws hebt, maar ik zie dat ik net te vroeg ben. Ik hoop het zo voor je!! Ik ben nu bezig met de eerste week van de pil. Er is al wel het een en ander veranderd heb ik gemerkt met de hormonen enzo vergeleken met de vorige keer. Ik kijk bijna uit naar de punctie Dus dat wil genoeg zeggen hoe ongeduldig ik ben nu...het duurt me veel te lang allemaal. Deze keer gaan we er voor om er 2 terug te laten plaatsen. Beetje eng wel, want een tweeling is natuurlijk een stuk drukker, maar ik kan eigenlijk niet wachten... Groetjes, Minnie Mouse
Goedemiddag Meiden... Ben alweer een hele tijd hier niet meer geweest. Ik sta nu een beetje onder spanning omdat ik de 19e IUI heb gehad en nu een beetje moeite heb met wachten totdat ik mag gaan testen. Ik heb nl ook een syndroom onder de leden wat kans op miskramen kan geven. Het antifosfolipide syndroom. Ik moet dus zodra ik zwanger ben beginnen met fraxiparine en ascal (bloedverdunners). En ik heb al 2x een miskraam gehad toeb ik nog niet wist van dit syndroom. Vandaar mijn gespannenheid. Ik moet nog even geduld hebben, maar ik begin het steeds moeilijker te krijgen. Ik heb ook nog toen ik net geïnsemineerd was een schimmelinfectie opgelopen waardoor ik in het begin aan de antibiotica moest (vaginaal). Daar ben ik nu dan wel vanaf. Eén ding is wel.... Heb iets minder last van puistjes, dus misschien is dat gunstig. Gisteren wel veel last van mijn borsten, maar nu weer helemaal niks. Nog geen missellijkheid dus weet nog niet waar ik aan toe ben. De ene keer lijken de tepelhoven wel wat donkerder en de andere keer weer niet Aghhhhh Nou tot zover mijn verhaal. Nu maar even wat in het huishouden doen en dan weer werken straks.
ik zal vd week even reageren op iedereen. ik heb een paar uur geleden de tp gehad! ze zei een hele mooie embryo, weet niet hoeveel cellig. en dan de 13e testen.
Mus, balen dat de punctie veel pijnlijker was dan eerder. Prettig om 9 eitjes te hebben en nu hopen dat je veel emmy's zal hebben. In het UMCU krijgen we 's morgens telefoon over hoeveel toppertjes en hoe laat we 's middags de tp zullen hebben. Minnie, wat lief dat je even komt spieken. Volgende week donderdag is DE testdag. Jij bent net weer aan de pil. Ben je aan het flippen van de hormonen dat je nu al naar de punctie uitkijk? Pearl, wat een spanning. Jij heb in de afgelopen tijd weer genoeg meegemaakt. Wanneer mag je nu testen? Go Mari, hou je emmy warm! Eindelijk wat zon na die bewolking. Eigenlijk niet erg op deze vakantiedag. Even bijkomen van een druk weekend.
@ Mari ga duimen dat je emmy lekker gaat innestelen @ Pearl succes met de wachtdagen... @ mus wat vervelend dat je PU pijnlijk was maar mooi dat je 9 eitjes hebt @ Timon heb ook sinds gisteravond last van een ongi gevoel ,gevoelige tepels en wat zuur oprisping .. nog vier dagen en dan kan ik testen