Wat een onzin dat ze je geen extra verdoving geven. Ik ben even kwijt in welk zh jij loop. In het UMCU kan ik morfine of een roesje krijgen, anders gezegd... mocht ik alsnog een punctie moeten dan MOET ik verdoving erbij krijgen. Het klopt dat je bijv in Duitsland onder narcose gaat, maar ik heb niet begrepen dat die meiden een nachtje overblijven. Idioot om het op jouw overgewicht te schuiven. Kan ik gewoon :x om worden.
Cashew, dit ziet er geweldig uit. Een heel voorzichtige gefeliciteerd. Laat 'm maar goed donker worden! Adventure, jij heb dus echt last van rammelende eierstokken. Morgen weer koekeloeren... spannend! Mus, heb je inmiddels al je emmy ontvangen? Hoeveel emmy's heb je in totaal? Josefien, je kan het via de site van het UMCU vinden. Gynaecologie - Wat is ...? - UMC Utrecht Pearl, jij blijft vandaag aan het testen! Als ze maar gekleurd zijn. Joekie, ik heb er geen ervaring mee. Hopelijk krijg je genoeg reactie. Vandaag lekker bezig. Boodschappen zijn binnen, ramen aan de buitenkant schoon (zo heerlijk!), naar de kapper geweest en zo in de keuken aan de slag. Heeft iemand eerder gehoord of zelf ervaring met een zwaar, drukkend gevoel in de onderbuik na de tp? Ik heb dit, vooral 's avonds, sinds dag 4 na tp. Het is net of ik ongi zal worden, maar heb nog een wachtweek te gaan. Pffff, dan wil je er niet mee bezig zijn.
Joehoe, de vlag mag uit. Ik ben (en blijf) zwanger. Net de 1e fraxiparine gezet en ik moet zeggen het valt absoluut mee. Ik geef het mijn cliënten op mijn werk ook wel eens en soms kan ik niet in 1x de naald erin prikken en ik dacht dat het dan pijnlijk was. Nou, het is niets. Ik kreeg hem bij mezelf er ook niet in 1x in dus moet je doorprikken en het viel me 100% mee. PFFFF, weer een drempel over. We vertellen het alleen de ouders en verder niemand. Toch vanwege dat ik al 2x een miskraam heb gehad. Dus we zijn voorzichtig blij. * doet een dansje*
@pearl gefeliciteerd! Gelukkig dat het injecteren meevalt, moet je dat nu je hele zwangerschap gebruiken? Wel vervelend, maar denk dat je het er heel erg graag voor over hebt.
@ Pearl: gefeliciteerd! wat doen deze medicijnen eigenlijk om je voor n miskraam te behoeden? @Cashew: wauw... ook gefeliciteerd! @ adventure: dat rammelen herken ik, doen ze bij mij inmiddels ook. Met nam links, daar zit het meest. @ Timon en Minnie: in het VU geven ze ook geen extra verdoving. Volgens het zh is hun verdoving al stukken beter dan in sommige andere zh. En eerlijk is eerlijk, of het voldoende is zal ik pas kunnen zeggen ná de eerste punctie... Maar ik heb nog nooit gehoord dat je gewicht hierin meespeelt. @ Minnie: stom hè, dat je ondanks je grote kinderwens het niet kan opbrengen om af te vallen, terwijl het de kansen wel zou vergroten. Hier hetzelfde verhaal hoor. Hoewel ik de laatste twee maanden toch een kilo of vier ben verloren. De drie jaar ervoor lukte het me helemaal niet. Ik snap mezelf niet, dat ik het niet kan opbrengen terwijl de kinderwens zo diep zit. @ All: vandaag fm gehad. Links 6 en rechts 2. Niet echt veel. Ik hoop dat er nog wat bijkomt, dat gebeurde bij mij bij de IUI ook nog wel eens vrij spontaan in een laat stadium. Daarentegen hoop ik dat deze acht blijven groeien en dat er niet één mee stopt. Anyway, sinds vanmorgen echt wat meer moeite met zitten. Lopen en fietsen gaat nog goed (op hobbels na), maar ik kan me voorstellen dat je met meer follikels echt last hebt.
joehoe!!! super meid ik zie hem hoor!! he maar hoeveel dagen eerder heb je getest?? ben ook zo nieuwsgierig!!! liefs jacky
Kanshebber, hoe groot zijn jouw follikels? Hopelijk niet te groot zodat je nog extra erbij kan kweken die straks nog mee kunnen doen. Pearl, dat was ook mijn 1e dag! Heb je nu gelijk een afspraak gemaakt voor de 1e echo?
@pearl, wat goed, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan! Meer pijn door overgewicht? Dat heb ik ook nog nooit gehoord! Wat een onzin! @Kanshebber, hopen dat ze nog een beetje groeien! Bij mij was er heel veel verschil in grootte, dus was ook bang dat het niet bij zou trekken, maar uit zowel de grote als de kleine blaasjes hebben ze goede eitjes kunnen halen! @all, vandaag TP gehad, 9 eitjes, 9 emmys!! 1 is er teruggeplaatst, volgende week horen we of en hoeveel er van de andere 8 ingevroren kunnen worden, hoop dat er toch wel eentje bij zit! Maar hoop nog meer dat het niet nodig is en dat deze kleine ukkepuk lekker bij mama blijft zitten! Iemand nog tips? Wat moet ik wel of vooral niet doen ? Vooral gewoon wachten zeker? Morgen eerst maar even lekker een weekendje CP, om te ontspannen zeg maar!
@mus wat fijn dat al je eitjes, Emmys zijn geworden. Geniet van je weekendje weg. Ga voor je duimen dat deze lekker blijft plakken en je die andere niet nodig hebt
Superscore!!! Gefeliciteerd met je emmy aan boord. Goed voor zorgen. Geniet van je weekendje weg. Tip: Niet boven je macht tillen ivm oprekken van je baarmoeder. Dus laat de zware wasmand en het stofzuigen maar door je man doen.
Ik heb het antifosfolipiede syndroom en dat zorgt voor dat mijn bloed dikker wordt en dan gaat klonten bij bv de placenta. Waarschijnlijk heb ik dus daar de 2 miskramen van opgelopen. En als ik moet bevallen heb ik 2 tot 3x verhoogde kans om trombose te krijgen dus vandaar de bloedverdunners.
@ Mus: dat is goed nieuws! Op naar een postieve test over een week of twee! @ Pearl: aha. Dus met deze medicatie zou dat opgelost moeten zijn. Ik hoop het voor je! @ Timon: de grootste was pas 14mm dus er kunnen er nog bijtrekken. De arts dacht het niet, want één was nog heel klein. Maar dat is een paar keer eerder ook al eens gebeurd bij mij dus wie weet. En aan de andere kant 6 was mooi, want bij de uitgangsecho zagen ze er daar maar 5. Wie weet zit er nog meer verstopt. Dat hoop ik eigenlijk wel. Pfff... nog een paar dagen. Ik heb nu wel continu een zeurend gevoel in mijn buik. Dat blijft tot de punctie natuurlijk. Maar ik weet inmiddels ook dat de pregnyl mij ook buikpijn bezorgt. Dus dat is nog een paar weken afzien. Niet dat ik superveel last heb hoor, maar het maakt het wel moeilijk om je gedachten te verzetten als alles zo gevoelig is. Ik denk er daardoor meer aan dan ik zou willen.
Kanshebber, in het UMCU prikken ze de follikels vanaf 10 mm aan. Weet jij vanaf hoeveel mm ze bij jou in het zh aanprikken? Als jouw grootste van 14 mm straks 20 mm is jouw kleinste misschien wel groot genoeg voor de punctie. Vraag het eens na. Dan heb je misschien meer duidelijkheid.
Hai meiden ! Hier een beetje bijgelezen. Zag dat Cashew ook zwanger is.. Gefeliciteerd meis ! Geniet ervan. @ Mus, geniet van je emmy. En doe het rustig aan. Idd niet te veel tillen. Hoe gaat het met de rest van de meiden. Waar zit/is iedereen in het project? Hier alles goed. Het is wachten op de ongi. Had gehoopt dat hij door zou breken 9 dagen geleden, alleen helaas pindakaas. Het bleef bij wat roze bij afvegen. Ik moet tussen maandag en donderdag ongi worden. Dus ik ben benieuwd. Ik kijk heel erg uit naar de volgende terugplaatsing ! Ben echt aan het aftellen haha..
hey meiden, wie o wie heeft er verstand van en kan me helpen.. ik heb zoals jullie mischien weten een cryo terugplaatsing gehad van een type 1 en een ontelbaar aantal celle n.. nu heb ik alsmaar buikpijn!! soor kramperig trekkerig gevoel aan beide kanten het lijkt net of het een soort spierpijn is..gister had ik het erg bij mijn ribben!! mensen ik hou het niet meer uit wil zo graag testen en weten waar ik aantoe ben..het is pas 4dgn na tp..en mag pas volgende week donderdag bloedtesten..officieel moet ik dan ook ongi worden..wanneer kan ik denk jullie testen?? liefs jacky en for all: alle liefde en postieve energie toegewenst..dat onze wensen mogen uitkomen!!!!!
Jackb, je emmy nestelt zich in tussen dag 3 en 5 na tp. Dat kunnen de krampen misschien zijn. Niemand kan je nu iets meer vertellen. Ik wil net als jij heel graag testen, maar ik doe het niet. Inmiddels zit ik op dag 8 na tp. Donderdag is mijn testdag! Jij mag trouwens wel erg vroeg je bloed laten testen!
@ Timon heb ook erg last van het drukkend gevoel waarschijnlijk ben ik te druk met van alles @ Pearl gefeliciteerd doe een vreugde dansje.... @ Kanshebber duim voor je dat je follikels lekker doorgroeien... @ Jackb heb op de 12 dag na de TP getest kon toen echt niet meer wachten @ mus wat super 9 emmy's duim voor je dat je emmy lekker warm gaat innestelen.... @ Firefly hopen dat je ongi maar snel komt... @ All gisteren had ik een mindere dag had wat bruin verlies en had een slecht gevoel maar het was niet veel en vandaag helemaal niks....moest vandaag naar het Vu om de bloedtest te doen uit gelegd hoe of wat moest niet bang zijn veel pas zwangere vrouwen kunnen er last van hebben van het bruin verlies...middags ben ik terug gebeld met gefeliciteerd je bent zwanger yeahhhh moet nu volgende week weer terug voor nog een test...
@Cashewnoot: Je leest en hoort inderdaad vaker dat meiden bruinverlies hebben. Gefeliciteerd meid ! Wat was je hcg waarde ? En nu een mooie banner aanmaken