wie ook in mei eerste ronde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door knuffie 23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz

Jazz Niet meer actief

Grappig dat je over namen begint Petronella86, wij hebben namelijk ook al namen voor zowel jongetje als meisje. De naam voor een meisje hadden we al best lang en die naam zit ook al echt ingebakken alsof het gewoon al zo is. Nou kom ik er vandaag achter dat een vriend (niet echt een goeie vriend, we zien m heeeeel soms) sinds kort een relatie heeft met een meisje waarvan haar dochter dus dezelfde naam heeft! Maar wel anders geschreven. Volgens jullie m nog;) nou vind ik dit dus wel balen want het zijn wel vrienden van onze vrienden zeg maar. Die je altijd wel tegenkomt op verjaardagen. Aan de andere kant heb ik zelf helemaal niks met hun en haar ken ik ook nog niet zo goed. Wat zouden jullie doen? Ik zou t wel erg jammer vinden als ik niet die naam kan geven omdat het voor mij al zo vanzelfsprekend is dat het die naam wordt! Ik denk dat ik gewoon bij de naam blijf hoor ja dan maar pech. Het zijn niet mijn vrienden ofzo. Maar idd wie weet komen we nog op een andere naam! En als het een jongeje wordt is het probleem ook opgelost:D

Ik ben trouwens 21 :)

2. Jazz

Jazz Niet meer actief

Bijna testen he swimming! :D dus je doet het nog niet over 2 dagen? Ik zou echt mn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen hihi:)

3. Ilsetje

Ilsetje Lid

1 mei 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een hoop geschreven weer :D. Hier nog steeds op ongi te wachten.. Dus misschien nog maar eens testen!
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie cyclus? Zit er al regelmaat in?

Spannend Swimming...

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Als het vrienden van vrienden zijn dan zou ik geen andere naam kiezen hoor! Als jij deze heel mooi vind, moet je het gewoon doen! :D

5. BellaNoa

Hoeveel dagen ben je nu overtijd? Ik zou nog wel een testje wagen hoor hihi... :D

6. BellaNoa

@ Leeftijd, ik ben 25 jaar en mijn man is 29

@ Namen, wij hebben er nu al wel eentje voor een meisje maar nog niet voor een jongen. Alleen hebben we er nog een discussie over hoe we het gaan schrijven hihi... Wat vinden jullie? Ik kan het hier wel vertellen.. Voor een meisje hebben we Demi (ik vind het zo mooi geschreven), maar mijn man vindt Daimy mooi... wat jullie?

@ Hier, nog het weekendje afwachten op ongi en anders begin volgende week toch maar een testje wagen.. ben zo benieuwd. Ik voel alleen helemaal niks (terwijl bij vorige zwangerschap al een weekje na ei last van borsten), dus ik ga er maar vanuit dat ik naar ronde 2 ga, maar kan nu nog alle kanten op :)

7. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ik zou ook zeker nog een testje wagen Ilsetje!

@Jandl leuke naam!! Ik denk dat ik Demi ook mooier vind dan Daimy. Nee ik weet t zeker:D

En spannend jij ook bijna testen he? Je klachten hoeven niet altijd hetzelfde te zijn als je vorige dus zou zeker nog niet de hoop opgeven! Super spannend!

Aan de ' al mama's ' : jullie weten al hoe het moederschap is, hoe ervaren jullie het? Natuurlijk is het prachtig, maar hoe vind je bijvoorbeeld de combinatie kind/werk en de gebroken nachten en is je relatie met je vriend/man veranderd? Positief of negatief? Zijn toch dingen die je je afvraagt als hopelijk 'mama2be' ;) hihi

8. Ilsetje

Ilsetje Lid

1 mei 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jandl, Ik ben nog maar 1 keer ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Dat was een cyclus van 23 dg. Nu zitten we al op dag 26.
    Ik vind persoonlijk ook Demi mooier geschreven, waarom moeilijker maken?

9. BellaNoa

Ja oke, ik zal de hoop nog niet opgeven :)

Ik vond de gebroken nachten wel te doen, want je stelt je de laatste maanden van de zwangerschap op in, dat is ook iets natuurlijks denk ik want ik ben altijd een uitslaper geweest en opeens was ik de laatste maand van de zwangerschap elke dag om 8 uur wakker. Het maakte niet uit hoe laat ik naar bed ging.

In het begin viel het me wel een beetje tegen, ik dacht dat een baby de hele dag sliep. Maar mijn zoontje heeft 2 maanden lang elke dag, bijna de hele dag gehuild en hij wilde alleen slapen als ik mijn pink in zijn mond deed wat er dus toe leidde dat ik steeds naast hem moest gaan liggen. Wanneer het donker werd ging hij gelukkig wel zelf slapen dus kon ik 's avonds een beetje bijkomen ;)

Maar het moederschap is wel super mooi en bijzonder! Je voelt je dan echt anders, speciaal ofzo. En hoeveel je al meteen houd van zo'n kleintje, dat is echt niet te beschrijven, maar het geeft ook veel zorgen mee hihi. Ik vraag me nu ook wel eens af of ik dan ook zoveel van de tweede zou houden, omdat mijn zoontje nu echt alles voor me is.. hopelijk kan ik het snel ervaren.

Met werk is het ook wel te combineren, maar dat lig er misschien ook aan hoe je het regelt. Op mijn werk zijn ze echt heel flexibel dus daar heb ik dan wel geluk bij. Ik werk 2 hele dagen en 2 halve dagen op kantoor en een halve dag vanuit huis. Als de oppas een keer niet kan, kan ik vanuit huis werken of het wisselen met een andere dag, dus altijd super geregeld.

10. BellaNoa

Hmm, ik zou het toch nog een keertje proberen met testen ;) Laat je het effe weten als je het toch nog een keertje gaat doen? Ben wel benieuwd :)

Ja ik vind het zo ook mooier, maar mijn man zegt dan weer dat je het zo altijd schrijft.... tja. Nu hebben we voor mijn zoontje ook Dilan ipv Dylan en ik merk nu ook steeds als ik iets moet regelen voor hem dat ik het er altijd bij moet zeggen; Dilan met een i ;)

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee Knuffie 23 en alle anderen,

Ook ik begin aan de eerste ronde! Sterker nog, over een paar dagen moeten we echt beginnen met klussen en ik kan nu al niet meer wachten! Ik ben echt benieuwd hoe lang het gaat duren bij mij. Ik gebruikte de Nuvaring. Mijn zus heeft die ook gebruikt en was binnen 2 maanden zwanger.. Hopelijk ben ik net zo vruchtbaar!!

Liefs

12. BellaNoa

Aster14, spannend hoor! Heel veel succes de aankomende dagen ;)

13. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je Aster14! Spannend he.

@Jandl ik kan het me helemaal voorstellen hoe jij t omschrijft. De liefde, de zorgen.. Ik hoop dat ik het ook allemaal mag meemaken :) het 'lastige' is dat je heus wel weet dat het moederschap niet altijd maar leuk is. Er komt zoveel bij kijken, zoveel verantwoordelijkheid en nog meer. Maar je weet het pas écht als je moeder bent. Je kunt je niet op alles voorbereiden maarja dat hoeft ook niet. Heeeeel erg spannend! De gebroken nachten maken mij wel zenuwachtig hoor hihi ik ben de ultieme uitslaper. Maar dat zal wel wennen zijn inderdaad. Qua werk is het fijn dat t bij jou zo goed geregeld is!

14. BellaNoa

Ik heb ook even een algemeen vraagje...

Je hebt al een kindje, of stel je krijgt er straks 1... Zouden jullie dan een weekend (lees: van vrijdag tot en met maandag, dus dan niet 1 nachtje) of een week op vakantie gaan zonder kindje(s)??

Vrienden van ons doen het namelijk, kindje is nog geen jaar.... Ik kan het mezelf echt niet voorstellen om zonder mijn zoontje zolang weg te gaan, ik heb hem pas 1 nachtje bij oma laten logeren toen hij 11 maanden was... Mijn man zou het nu ook niet willen, maar wel als ze iets ouder zijn een weekend weg samen... ben ik dan zo zeikerig als ik het niet wil??

15. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    In mei leggen alle wachtende dames van dit forum een (bevrucht) ei!!
    Succes meiden met wachten en hopelijk is het snel raak. Dat was voor mij 3 jaar geleden wel het geval, in mei. (Vandaar dat ik hier even reageer... brings back memories :D).

16. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik vind het ook echt heel bijzonder dat je meteen zoveel liefde voelt voor zo'n kleintje. Wij hebben gelukkig weinig gebroken nachten gehad en een erg makkelijk kindje. Wat betreft de naam waren we er bij de eerste al helemaal uit. Voor ik zwanger raakte hadden we al een jongens en meisjes naam. Inmiddelsbhebben we alweer een nieuwe jongensnaam en voor een meisje hebben we nog steeds dezelfde.
    Ik heb inmiddels al meer als een week ongi. Hoopbdat het zo over is dan kunnen we beginnen met klussen!

17. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ehm ik denk het wel, maar ik kan dat eigenlijk nog niet zeggen omdat ik nog niet voel wat een mama voelt hihi. Sowieso zou ik het pas doen als mn kindje iets ouder is, jaar of 3 als hij groot genoeg is om zijn/haar gevoel goed te uiten, gewoon duidelijk kunnen zijn naar degene die oppast. Als ze echt nog baby zijn zou ik het denk ik niet kunnen :) dan heb je al gauw het idee dat jij de enige bent die weet/aanvoelt wat je kindje wilt. aan de andere kant zou ik nooit iemand veroordelen die dat wel doet. Ik vind het zeker niet raar als er mama's zijn die het wel doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het misschien soms wel echt ff nodig hebt om op te laden en met frisse moed er tegenaan te gaan.

Een week denk ik trouwens niet! Als ze op de middelbare school zitten misschien :D maar nogmaals dat zeg ik nu, misschien kom ik daar later op terug

18. Jazz

Jazz Niet meer actief

En nee hoor Jandl waarom zeikerig?! Dat is jouw gevoel en ik vind dat je moet doen waarjij je goed bij voelt!:D En dat vind ik voor iedere mama.

19. BellaNoa

Ja inderdaad nu wat jij zegt, heb je het gevoel dat je als mama het beste weet wat je kind wil als ie nog niet zelf kan praten. Misschien dat als ie 3 is, dat ik er dan ook anders in sta als hij wat zelfstandiger is. Alleen vakantie van een week of langer, zou ik denk ik niet doen, ook niet als ie ouder is...

20. Jazz

Jazz Niet meer actief

Inderdaad ik zou het ook heel moeilijk vinden en anders ga je je toch de hele dag zorgen maken of het wel goed gaat met je kindje etc. Een week zou ik denk ik ook niet doen. Je mist je kind toch wel :)

Deel Deze Pagina