wie ook in mei eerste ronde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door knuffie 23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ohh ik heb waterig witte achtige afscheiding!! dat betekend toch ook bijna je ei ??? :)

2. madelief123

madelief123 Niet meer actief

@ wonderwensje, ik ga nog even op zoek naar het boek voor je! Zit er ineens aan te denken en ben het helemaal vergeten! Oeps ;)

3. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Ooooh dat is lief van het:D Dankje wel! Maakt niet uit hoor hahaha

4. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Weer eventjes bijgelezen... :) Wat een mooi weer was het vandaag joh, al komt de regen er nu met bakken uit

@ Financieel, ik vind het wel super knap hoor 100 euro met 2 kinderen!! Ik zou dat echt niet kunnen redden denk ik, en dan hebben wij er nu pas 1. Luiers enzo...

@ Werk, ik werk nu 28 uur maar het liefst zou ik ook 24 werken... Financieel zal het best haalbaar zijn als we overal een beetje op zouden letten... maar ik vind het toch ook wel weer erg fijn om de dingen te kunnen kopen of doen die ik wil. Dilemma... zit er eigenlijk al een tijdje over na te denken wat ik zal gaan doen. Voor de kleine werkte ik 32 uur, dus ben al terug gegaan.. zie zien me weer aankomen hihi. Zou anders bij de tweede het eerst een paar maanden kunnen aankijken met ouderschapsverlof voordat ik het officieel laat terug zetten, maarja zien we dan wel.

@ Oppas, hier past op dinsdag schoonmoeder op en op vrijdag mijn moeder. Ik werk 3 ochtenden en 2 dagen. De twee ochtenden is mijn man thuis en de laatste ochtend werk ik vanuit huis. Ik wilde ook het liefst niet dat mijn zoontje naar de opvang zou gaan en nu kon ik dat dus goed regelen zo. Ik riep ook altijd als ie 1 is schrijf ik 'm in.. maar nu is ie dat en wil ik het nog niet haha... Hij speelt sowieso wel regelmatig met andere kindjes (neefjes nichtjes en kindjes van vriendinnen).

Mijn moeder en schoonmoeder weten dat wij bezig zijn voor een tweede. Mijn moeder zei dat de tweede ook gewoon op vrijdag naar haar toe kan, maar mijn schoonmoeder zegt dat ze er niet twee tegelijk wil hebben, tjaa... ik ga ook niet 1 naar de opvang doen en 1 naar oma, ik wil ze wel bij elkaar houden dus dan gaan ze allebei maar naar de opvang als het zover is, mijn zoontje is dan gelukkig al wel een stukje ouder. En misschien zegt mijn schoonmoeder tzt dat ze het wel doet. (in eerste instantie wilde ze eerst ook niet oppassen, maar toen ik zwanger werd vroeg ze het zelfs)

5. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wonderwensje:
    Ik ben 27 1e kindje, 1e ronde, NOD: 23/5

Sinds 2 dgn ook pijnlijke borsten en kon me niet meer inhouden, dus een testje 2v5 gedaan...maarja natuurlijk negatief.
    Nu toch maar wachten op mn NOD.

Een paar dagen niet gelezen vanwege vakantie....dus iedereen succes met wachten....of klussen ;)

6. Jazz

Jazz Niet meer actief

Hier hele dag droog gebleven:D heerlijk weertje.

@financien: hebben jullie allemaal het idee dat jullie makkelijk rond gaan komen? Voor degenen met een kindje weten natuurlijk al heel goed wat een kindje kost per maand. Ik heb vaak gedacht: kunnen we het wel betalen? Zeker weten? Wat als het niet lukt? Momenteel (na vele gesprekken met mama's;)) ben ik erachter dat het echt niet zo duur hoeft te zijn en ben weer gerust gesteld. Het schijnt dat je baby ongeveer/max 100 euro per maand kost (voeding als je geen bv gaat geven, luiers,doekjes etc) wat denken jullie daarvan? Klopt dat ongeveer?

Het verschilt natuurlijk per merk wat je gaat gebruiken. Ik hoef niet perse alles duur en merk, zeker niet als goedkopere merken net zo goed zijn :)

7. madelief123

madelief123 Niet meer actief

Hier ook de hele dag droog gebleven, maar nu onweer en regen!

Een kindje hoeft inderdaad niet zo heel veel geld te kosten. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. De grootste kosten waren bij mij altijd de luiers en de voeding. Ik had dan wel pampers en nutrilon, het is al weer 3 jaar terug maar volgens mij was ik alleen daaraan zo'n 70 euro p.m. kwijt.

Daarnaast kun je natuurlijk net zoveel en zo dure kleertjes enz. kopen als je zelf wilt en kunt veroorloven.

Ik ben wel blij dat mijn dochtertje inmiddels zindelijk is en ik gelukkig niet twee kinderen in de luiers zal hebben.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de aanschaf van een kamertje, wagen etc. Hier kun je bakken met geld aan uitgeven, maar er zijn ook zat betaalbare oplossingen voor. Zo had ik mijn kinderwagen via marktplaats gekocht en ook bij de Ikea verkopen ze prima ledikantjes etc!

Ik moet nu zelf ook alles weer aanschaffen want ik was er na de eerste bevalling heilig van overtuigd dat het bij één zou blijven... ik heb alles weggedaan. Een beetje te voorbarig want nu is het toch weer gaan kriebelen :D

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Aan de meiden met vragen over de afscheiding, geen idee hoelang t dan duurt voor je ei er is, maar dit noemen ze vruchtbaar vocht/slijm hoe je het ook wil noemen ;). Als t transparant is en je kan er draden van trekken weet je in elk geval dat je ei in de buurt zit. Dit "draderige" vocht zorgt ervoor dat de zaadjes blijven plakken en worden zo richting ei geleid :) even op zn jip en janneke vertelt ;)
    internet doet wonderen als je vragen hebt :) ben zo al veel te weten gekomen!!

Plassen jullie ook altijd zoveel tijdens ongi?? Bedoel, ik heb altijd al een overactieve blaas, maar tijdens ongi ga ik nog 3x zoveel...

9. BellaNoa

@ Gin, ja ik ben ook wel zoiets kwijt in de maand hoor. 100 euro. Maar dan gebruik ik ook nutrilon, pampers en olvarit. Nu zijn we geloof ik wel iets minder kwijt omdat mijn zoontje vaker met de pot mee eet, niet zoveel flesjes meer per dag heeft etc. Kleding moet je je wel echt op voorbereiden, want ze hebben ongeveer 6 garderobes nodig in het eerste jaar ;) Al ben ik bij m'n zoontje wel wat uit de bocht gevlogen hihi en had hij altijd een bom volle kledingkast, was helemaal verslaafd aan baby kleertjes shoppen en beetje merk freak geworden terwijl ik daarvoor nooit wat gaf om merk.

10. Jazz

Jazz Niet meer actief

@jandl ja toch wel rond 100,- he. Als ik het gewoon kan betalen zou ik ook voor pampers en nutrilon etc gaan, maar stel dat het echt te gek wordt vind ik niet dat ik iets vreselijks doe als ik goedkopere merken gebruik toch? haha :D
    Maar ach we weten allemaal dat t wat kost en je hebt genoeg tijd om bijv te sparen of dingen op een rijtje te zetten en dan denk ik dat iedereen er wel uit kan komen :)

Wat betreft uitzet heb ik dus ook de duurste dingen al voor een spotprijs (schaam schaam:)) hihi dus ja lang leve marktplaats, familie en vrienden :D
    PS babykleding shoppen.. Zooooo'n zin in haha ook ik ga helemaal los!!

@babyfotograaf thanks! Ik zit zeker in mn vruchtbare dagen dan! Joepie morgen weer aan de klus ;) en niet gaan twijfelen of ik t nou wel of niet moet doen

11. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik ben nu al een beetje (erg hè) aan het bedenken hoe ik het kamertje zou willen. Bij ons is het de eerste dus we moeten alles nog kopen. Het lijkt me zo geweldig om rond te lopen in een babywinkel. Als ik zwanger ben dan ga we in augustus even langs babypark. We hebben daar in de buurt een verjaardag, dis dan ga we ff lekker snuffelen. Ik verheug me er nu al op.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    @swimming, hihi je bent niet de enige hoor! :D ik zie al helemaal voor me hoe t kamertje eruit zou komen te zien! kan natuurlijk altijd nog veranderen ;) haha. ook wij moeten alles kopen, en zie nog wel of ik nieuw ga kopen of van marktplaats (en dat gaan we er gewoon even vanuit dat een kindje ons gegund is :))

13. Jazz

Jazz Niet meer actief

Ja heerlijk toch lekker wegdromen. Heel normaal toch, hoort gewoon bij de hele fase van zwanger worden :D ik denk juist dat we daar al heel erg van moeten genieten want zoals iedere mama altijd zegt: het gaat allemaal zo snel!!

Lijkt me ook heerlijk om lekker een dagje rond te struinen in een babyzaak. Ik heb Babydump aardig in de buurt, dus verheug me er ook al op ;) we hebben ook een gezamenlijke rekening gestart waar we iedere maand een bedrag op storten als spaarpotje voor alle leuke spulletjes. Kan niet wachten :D

Hoe is het verder met iedereen? @swimming hoe voel jij je?
    @GwoonAn jij hebt ook bijna je ei he, ook aan de klus vandaag? ;)
    @jandl jij ook? Gezellige tijd meiden hihi

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Ik hoop het heb wel afscheiding en steekjes,:p
    Gisteren gedaan, en vanaaf denk ook wel . ;)

Jij ook bijna zie ik net :p

15. Jazz

Jazz Niet meer actief

@GwoonAn klopt! Ook te merken aan afscheiding en lichte steekjes. Hoewel nu voel ik de steekjes niet meer. Vanavond maar weer aan de gang! ;) wel spannend zeg :)

16. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Jaa echt spannend..!
    Ik heb het ook zo nu en dan een steekje, niet continue zeg maar!
    Lekker aan de slag. :) haha :D

17. BellaNoa

@ Gin, ja ik heb ook wel eens de goedkopere merken geprobeerd he. Kan de pampers wel betalen maar waarom voor iets meer betalen dan nodig? Ik heb er een hekel aan om voor iets "teveel" te betalen hihi... Heb nu dus kruidvat merk, etos merk en jumbo geprobeerd maar waren allemaal niks dus kwam toch steeds weer terug bij de pamper, denk dat ik het dan ook daarbij moet houden hihi. Jumbo was trouwens helemaal goedkoop, nu betaal ik voor pampers voor hetzelfde aantal ong 15 euro en bij de jumbo 6 euro.. maarja die zijn gewoon veel harder die andere luiers.

Vandaag ook weer ff geshopt voor de kleine.. super gave zomerjas van vingino ben er echt helemaal verliefd op, staat 'm zo stoer en zn eerste echte schoenen (met harde zool) aangeschaft hihi. En wat ik ook nog gevonden heb is zo'n ouderwetse houten telraam, geweldig! Vind hout speelgoed sowieso super leuk.

Aangezien ik nu toch bij de winkels was heb ik maar meteen zwangerschapstesten in huis gehaald, dan hoef ik de volgende keer niet m'n mannetje overal heen te sturen op zondag :D

@Klussen, oh ja ik moet ook echt aan de bak... zie nu pas dat het over 3 dagen al is!

18. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    @gin ik voel je goed. Ik hou wel mijn opgeblazen gevoel. Vandaag wat ongi krampjes. Sensi testen komen morgen binnen. Ik wacht braaf, al klussen we gewoon door hoor!

19. petronella86

27 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Swimming: Ik heb over Babypark gehoord. Is dat niet een heel groot warenhuis in Belgie of Duitsland voor allerlei soorten baby dingen?

20. Wonderwensje

Wonderwensje Fanatiek lid

12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Dames, ik zou de lijst gaan update maar zit vaak op de iPad en nu doet mijn laptop het niet meer.. :( op de iPad gaat het allemaal niet zo makkelijk dus het gaat me even niet lukken sorry!

Babydump zit bij mij om de hoek bij wijze van spreken.. Er is maar 1 babydump toch? Of ben ik in de war haha?! Babypark ken ik niet..
    Ik wil het liefst de hele uitzet in een keer kopen bij babydump, krijg je ook nog korting als je grote aankoop in een keer doet, dus dat scheelt! Ik vind het heerlijk om daar te kijken en te fantaseren over hoe het eruit zal komen te zien..
    Vandaag voor het eerst niet m'n pil ingenomen na de stopweek dus ben benieuwd, ik ga alvast beginnen met klussen want begreep dat het, het beste is om eigenlijk de hele maand om de dag te klussen haha!

Deel Deze Pagina