Erg toch? Probeer het maar een beetje van je af te zetten meis. Mijn eerste zwangerschap was één grote ergenis met mijn schoonmoeder... Ik heb mij toen zo druk gemaakt om van alles en nog wat... ik heb nu echt besloten mij nergens meer wat van aan te trekken (voor zover dat lukt, begrijp dat het makkelijker gezegd dat gedaan is) en gewoon lekker te genieten! En zoals Gin ook al zegt: Volg je gevoel, dat is in zulke situaties echt het beste!
@jandl o sorry daar had ik niet bij nagedacht. Bij ons is het echt zo dat als mn schoonzus en zwager iets overkomt dat wij dan voor ons nichtje zullen zorgen ik snap dat je ermee zit maar inderdaad wacht gewoon af tot einde zwangerschap en misschien heb je dan wel heel sterk een bepaald gevoel als je eenmaal zwanger bent.
Nou oke... dan kan ik het dus het beste even aankijken bij wie ik tzt het beste gevoel heb. Thanks! @ Schoonmoeder..... Toen wij voor de eerste zwanger wilde worden was mijn schoonmoeder echt super nuchter. Kon daar totaal niet tegen, kreeg ik ook steeds te horen dat ik er niet zoveel mee bezig moest zijn. Toen het dus eindelijk was gelukt na 9 rondes, vond ze het super leuk maar wel weer zo'n reactie. Jullie vertellen het wel vroeg zeg We hadden het meteen verteld toen we positief hadden getest, eerst naar mijn moeder gereden met de test en daarna naar hun. Omdat ik het perse meteen tegen mijn moeder wilde vertellen (die helemaal door het dolle heen was en blijkbaar al cadeautjes had gekocht voor het geval we het ooit een keer kwamen vertellen) wilde ik hun niet achter zetten door het veel later te vertellen, krijg je zo'n reactie! Maar alle pret voor niets, 2 weken later ging het mis... Deed ze echt super dom, tja dan moet je het ook niet al zo vroeg vertellen er kan nog van alles gebeuren. Gewoon echt super nuchter he en dat ik maar blij moest zijn dat het mis ging ipv misschien wel een gehandicapt kindje... dat zeg je toch niet als je nog steeds je miskraam aan het ondergaan bent! Mijn schoonvader is wat dat betreft ook veel liever, die liet zelfs een traantje toen wij het goede nieuws kwamen vertellen zo mooi dat ie het vond om opa te worden. Nou tijdens mn tweede zwangerschap ging ze wel veranderen, kreeg ineens heel veel interesse, wilde opeens wel oppassen. Ze mocht dan ook wel bij de bevalling zijn, dat gunde ik haar wel als moeder van mijn man. Ze heeft twee jongens en mijn schoonzus zou dat totaal niet doen en ik wilde haar dat wel gunnen om de geboorte van haar kleinkind mee te maken. Mijn moeder zou er natuurlijk vanzelfsprekend al bij zijn. Daardoor wel een goede band gekregen met mn schoonmoeder en ondanks de pijn waren mijn bevalling wel 2 gezellige dagen hihi. Al was ze bij mijn schoonzus wel anders, nu af en toe nog hoor... ik schijn ineens heilig te zijn voor dr. Ik had dan wel nergens last van tijdens mn zwangerschap, maar mn schoonzus wel die was misselijk enzo, maar dan deed ze altijd net zo alsof zij dr aanstelde, want ik was toch ook nooit misselijk. Ze ging alles met mij vergelijken terwijl niemand hetzelfde is. Nu ook met onze kids, mijn zoontje gaat best met het gemiddelde mee qua ontwikkeling of is met sommige dingen zelfs snel, maar mijn nichtje is gewoon lekker lui hihi... gaat ze ook steeds alles vergelijk, Dilan kan dit al wel en zij niet en dat ik dingen zo aan pak met Dilan en mijn schoonzus dat ook maar eens moet proberen... echt met alles. Mijn schoonzus wordt dus gek van mn schoonmoeder wat ik echt totaal begrijp, ben blij dat ik dat zo helemaal niet hoef te ervaren Jeetje weer een lang verhaal! Ben goed op dreef vandaag of niet
Haha zeker lekker op dreef! is alleen maar gezellig! Pfff je schoonmoeder kan ook lekker op dreef zijn hihi Nou ken ik haar niet dus kan ik ook niet oordelen maar jeetje dat lijkt me zeker niet leuk al die opmerkingen. Zeker niet als er zo wordt gereageerd op je positieve test en vervolgens miskraam. Wel apart dat ze zo is veranderd! Gelukkig maar wel zielig voor je schoonzusje zeg. Hopen dat ze met je tweede wel nog/meteen lief voor je is hihi. Ik ben erg benieuwd hoe mijn schoonouders zullen zijn. Het zijn lieverds dus verwacht geen problemen. Volgens mij nemen ze altijd bewust wel wat afstand en dringen zich nooit op wat ik tot nu toe heb gezien bij mn schoonzus. Nou woont mn schoonzus best ver en wij om de hoek dusja haha wie weet gaat dat dan anders. Hoop wel dat we in onze waarde worden gelaten maar dat denk ik wel. Over de bevalling.. Mijn moeder zegt ik wil er niet bij zijn hoor hahaha dan word ik helemaal zenuwachtig en gek als ik jou zo zie en ik niks voor je kan doen hihi denk dat ik ook het liefst niemand erbij heb behalve mn vriend. Tenminste op het 'moment supreme' liever niet. Ze mogen wel in de wachtkamer wachten haha
Dat is wel een hele nare reactie... Ik moet zeggen dat ik het echt bijzonder vind dat je, je schoonmoeder bij je bevalling wilde hebben. Er zijn denk ik maar weinig schoonmoeders die de bevalling van hun kleinkind meemaken. Bij mij is alleen mijn man erbij geweest. Mijn schoonmoeder bemoeide zich werkelijk met alles. Het leek wel alsof ze zelf in verwachting was. Ze vertelde mij gewoon wanneer ik moest gaan slapen en hoe ik mijn dag moest indelen. Ze had ook al helemaal zelf besloten dat ze ging oppassen op ons kind. Constant ergenissen en ik probeerde haar zoveel mogelijk te vermijden. Toen ons dochtertje eenmaal geboren was ging het van kwaad tot erger en op een gegeven moment is het helemaal uit de hand gelopen. Ik heb mijn schoonouders toen ook een paar maanden niet meer gezien. (mijn man trouwens ook niet, die had er ook zijn buik vol van) Langzaam aan is het contact weer wat beter geworden. We zien ze nu zo'n 1x in de 2 maanden. En zo gaat het goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ze als ze straks horen dat wij een tweede kindje verwachten ik hoop dat ze wel afstand houden. Op deze manier gaat het goed, maar ik verwacht niet dat het ooit nog beter wordt dan dit... Ik kan ermee leven maar aardig gaan we elkaar niet vinden. Wel bizar dat jij nu ineens helemaal heilig verklaard bent Daar heeft je bevalling dan toch het nodige aan bijgedragen. Maar ik zie mezelf dat zeker niet doen haha Wil je ze bij de tweede bevalling er weer bij hebben?
Mijn moeder wilde ook echt niet bij mijn bevalling zijn. Ze vind het maar niets om haar dochter pijn te zien lijden. Ik heb tijdens mijn bevalling een ruggenprik gehad... toen kon ik even uitrusten en heb ik mijn moeder gebeld dat ik aan het bevallen was... Daarna duurde het nog 5/6 uur voordat ze geboren werd. Mijn moeder heeft de hele middag met zweethandjes gezeten haha. Arme moeder
Ja hoorde van vriendinnen enzo dat het je toch niet interesseert wie er op dat moment bij is en ik ben daarvan uitgegaan haha. En inderdaad ook omdat schoonmoeders normaal gesproken zo'n moment eigenlijk niet zullen beleven, moet wel zeggen dat mijn schoonmoeder zich gelukkig nergens mee heeft bemoeid tijdens mijn bevalling, wat ik me natuurlijk wel af had gevraagd of ze dat zou doen... toen ik nog thuis was ging ze beetje poetsen enzo, koken met mijn moeder, etc en eenmaal in het zkh bleef ze in een hoekje hahaha... ideaal. Was nog grappig, mijn moeder en schoonmoeder zijn dus 33 uur achter elkaar bij ons geweest, zolang duurde het. Op een gegeven moment gingen ze dan even samen een sigaretje roken en ik had ineens volledige ontsluiting. Ik mocht persen en hun waren net gaan roken!! Een zuster had ze blijkbaar snel geroepen want ik had mn zoontje er binnen 5 minuten uit hahahaha. Tweede bevalling mag ze er ook weer bij zijn, heb het eigenlijk wel als gezellig ervaren met z'n 4en.
Mijn moeder wilde er wel heel graag bij zijn. Al vond ze het natuurlijk ook klote om mij pijn te zien lijden maar ze bleef wel heel sterk voor mij. En uiteindelijk heb ik mijn zoontje zo snel eruit gekregen, omdat zij riep ik zie het hoofdje nog 1 keer... had eigenlijk geen perswee meer maar omdat ik er zo klaar mee was en haar dat hoorde zeggen heb ik zo hard zitten duwen dat ie eruit kwam dat was de beruchte oerkracht denk ik
haha ergens is dat natuurlijk ook wel zo.. Ik zou niet meer weten wie er allemaal aan mijn bed gestaan hebben ... Heel veel in ieder geval volgens mijn man... ik weet er niets meer van haha... 33 uur, dat is erg lang! En dan ook nog bijna de geboorte missen haha... ja dan kan het toch ineens snel gaan! Fijn dat je het in ieder geval als prettig ervaren heb, dat is het belangrijkste... Ik hou het de volgende keer toch maar weer gewoon bij mn mannetje
5 minuten?!? Halleluja jandl hahaha heerlijk! Alleen die 33 uur ervoor oeff.. ik vind het maar knap van jullie hoor!! Ik zou niet weten hoe ik er ooit een baby uit moet krijgen jeeeeeeetje.. Bizar
Ja je moet inderdaad gewoon doen waar je je goed bij voelt. Het is dan ook zo'n ingrijpend moment in je leven. Bij mij was het gewoon jammer dat alles tegen zat tijdens mijn bevalling, maar anders was alles echt super geweest. Zwangerschap ook en 3 dgn na de bevalling kon ik alweer normaal zitten en plassen, ook echt een super kraamtijd gehad.... hmm daarvoor zou ik de bevalling wel weer willen doen Deze x wel voorgenomen om echt te gaan rusten. Omdat ik me de vorige keer al snel weer fit voelde (ik wilde trouwens al het zkh uitlopen met mn baby, maar de artsen vonden dat niet zo'n goed idee hihi) heb ik wel weinig gerust en daardoor mezelf tegen gekomen 3 weken later met bekkenklachten.
Hallo Dames, Kan ook veel vertellen over mijn schoonmoeder...maargoed blijft de moeder van mn mannetje..maar als het aan mij lag ging ik er noooooit meer naar toe! blee.. Ik ben in november 2011 gestopt met de pil, hierna lang moeten wachten op mijn eerste menstruatie. Een half jaar later.....eindelijk!! Mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil....we kunnen aan de slag voor ons eerste kindje! Wat een heerlijk gevoel! Als ik uitga van een 28 dagen durende cyclus is mijn eerste NOD op 4 juni... Spannend!! En wat heerlijk die seks op deze manier...het is zo leuk! herkenbaar?
Uitrusten is denk ik heel belangrijk! Ik heb tot een dag voor de bevalling doorgewerkt en dat gaat nu echt niet meer gebeuren! Mijn bevalling vond ik alles behalve prettig, maar heb nu met de gyn afgesproken dat ik op een afgesproken dag ingeleid wordt en direct een ruggenprik krijg dus ga ik vol goede moed de tweede tegemoet Dit geeft iets meer rust.... Maargoed iedere bevalling is natuurlijk weer anders... Een vriendin van mij heeft inmiddels twee kindjes en twee super bevallingen. Ze zou het zo weer doen! Bij mij heeft het wel een paar jaartjes geduurd Maar toch doe ik het weer! Ik kon het de eerste keer dus moet nu ook weer lukken toch
Dat blijft altijd lastig he....schoonmoeders Dan is je ongi aardig lang weggebleven, ik zit er ook op te wachten maar hoop dat het iets eerder komt.... En nu klussen maar! Heel leuk!
Dat lijkt me ook wel pittig ja tot aan je bevalling doorgewerkt. Ik zou de tweede keer ook meteen een ruggenprik willen! heb het bij de eerste ook gehad, wat een genot en ook pas vanaf dat moment ging het een stuk sneller. Wel super fijn dat je met je gyn al een dag kan prikken, weet je ook gelijk waar je aan toe bent en hoef je er ook niet op te wachten
Ja echt ideaal! Zou niet anders meer willen.... Ben ook heel blij dat ik het vooraf op deze manier heb kunnen afspreken. Al zullen alsnog de zenuwen door mn lijf gieren Ga nu maar eens even slapen, die kleine meid staat morgenochtend om 6 uur weer naast mn bed haha ! Truste
Hallo allemaal (krijg ik voor elkaar net voor het slapen ) Heb een paar daagjes gemist omdat we hier kermis hebben gevierd en ik heb genoten haha! Maar goed onderwerp is schoonmoeders en bevallingen.. met die 2 onderwerpen krijg ik het al benouwd als ik ze in een ruimte bedenk.. Me schoonmoeder loopt nu al, ik ben later bij de geboorte van me kleinkind en jullie moeten trouwen want ik wil een feestje.. Ugh. Jij komt helemaal niet bij de geboorte van je kleinkind, niet bij ons iniedergeval (vriend komt uit gezin met 5kinderen, kansen zat dus) hehe En trouwen Pff het 'echte' trouwen ben ik nog niet aan toe, wij gaan 21-8-12 voor geregistreerd partnerschap.. wat bijna het zelfde is maar tussen mn oren niet Daar moet ze maar genoegen mee nemen altijd maar ikke ikke ikke blegh. We hebben een keer een grapje gemaakt met dat ik zwanger zou zijn hihi.. eerste reactie was 'ik ben geen oppas oma' dat jullie het weten?! Duh!! Nou hebben we het er al een beetje over gehad en een vriendin van mij wil 1dag per week en mijn moeder 1 of 2 dagen en zit in de zorg dus is goed te combineren.. Nu begint ze ineens als ik later oma ben wil ik toch wel opassen lijl t me zo leuk! Nou mij niet!! Aargh wat lekker om hier even te spuien.. sorry meiden hihi
Heeey meiden, Wat vervelend zeg al die bovenstaande verhalen. Ik kan gelukkig heel goed met mijn schoonmoeder over weg en het lijkt me ook heel naar om niet goed met elkaar overweg te kunnen. Het is en blijft natuurlijk de mams van je ventje en blijft met de familie in aanraking. Ik heb nog even een vraag. Hebben jullie er al over nagedacht hoe jullie de zwanegrschap bij de ouders en ja jawel ook de schoonouders gaat aankondigen? Wij kopen een drieluik fotolijst voor onze ouders en in de eerste fotolijst komt een foto van de positieve test, tweede fotolijst komt een mooie tekst in waarin je verteld dat de ouders opa en oma worden en in de derde fotolijst komt een vraagteken of een plaatje met roze of blauwe muisjes xxx