Hey petronella, ja wij zijn er al helemaal uit! Cadeautje met fotolijstje met de eerste echo met een regeltje tekst eronder hoera je word opa of oma natuurlijk net daarbij een roze en blauw sokje
Schoonouders.. Ik heb opzich prima schoonouders en kan met ze door een deur.. Maar ben niet gek met ze ofzo! Maar dat komt omdat ze altijd m'n vriend z'n broertje voortrekken.. Krijgt meer enzo. Ik hou daar niet van en ken dat ook niet vanuit mijn thuis.. M'n schoonmoeder kan ook heel erg stoken in de hoop dat we geen contact meet hebben met m'n vriend zijn stiefmoeder, heel naar en kinderachtig.. Kan daar niet zo goed tegen. Als ik ga bevallen weet ik niet wie ik daar bij wik hebben.. Heb er ook niet echt over nagedacht.. Hoeveel mag je dr eigenlijk wel niet bij hebben? Wij hebben niemand verteld dat we voor ons eerste kindje gaan, ik weet wel al door dingen die m'n ma wel eens laat vallen dat hun het geweldig zullen vinden om opa en oma te worden.. Bij m'n schoonouders weet ik het echt niet.. Heb zelf het gevoel dat als we het vertellen hun stil vallen en niet dus meteen enthousiast reageren! Zou dat wel heel jammer vinden en zeker voor m'n vriend.. Ik zie ze gelukkig niet al te vaak want ze wonen op 3 kwartier afstand.. Maar anders zou dr ook denk ik al snel een keer een bom gevallen van mij naar hun..
Hey meiden. Ik ben even niet online omdat ik voormijn werk twee dagen in een hotel slaap, en jullie praten er zo 5 of 6 pagina's bij hihi . Mijn schoonouders zijn gelukkig echt schatten ze doen ook wel eens dingen die ik nooit zou doen maar daarom zijn we gelukkig allemaal verschillend . Ik ben ondertusssen nog steeds niet ongi. heb wel krampen gehad en heel veel vlokken in mijn urine (lekker smakelijk ) maar goed we wachten af. Hebben jullie ook van die zwangerschapsapps zoals womanlog?
Goede morgen dames. Vandaag een warme dag. Heerlijk. Ik geniet vanmiddag van de zon. Hoe gaat het bij jullie? Alles rustig? Gister op de weegschaal gestaan en schrok me kapot. Hopen dat ik of snel ongi wordt of een duidelijke test heb! Die onzekerheid maakt me onzeker. @melanor. Heb jij verder nog ergens last van? Ik zag dat je ook flink Overtijd bent. Ook geen positieve test gehad? Wanneer ben jij gestopt met de pil? Ik 18maart. Nu wachten op mijn ongi of een positieve test! De zwangerschaps woman log app heb ik ook. Erg fijn. Dan kan je altijd terug kijken.
jeetje wat een lange verhalen! @schoonouders...ik heb gelukkig hele lieve schoonouders waar ik erg goed mee over weg kan! ze wonen erg dichtbij, maar zullen zich nooit aan ons opdringen, zo zijn ze absoluut niet! ze zijn inmiddels al opa en oma van ons neefje, maar ze zouden het zeker erg leuk vinden als wij ook een kindje mogen krijgen. Ook heb ik een erg lieve schoonzus, en een lieve zwager, ook zij zouden het helemaal geweldig vinden als wij een neefje of nichtje aanleveren haha. mn mams en stiefpaps zouden heeeeeeel graag opa en oma worden, en mn mams zei vroeger altijd "nou ik ga echt nooit een vaste dag in de week oppassen hoor, bekijk t maar", maar tegenwoordig is t meer "als ik minder dan 4 dagen werk dan wil ik wel een vaste dag in de week oppassen" haha, zo zie je maar, als t dichterbij komt ik weet ook dat mn schoonouders wel op willen passen, 1 dag in de week ofzo, en in noodgevallen kan dat natuurlijk wel vaker als zij thuis zijn. Ze passen nu ook op ons neefje gemiddeld 1 dag in de week Met mn vader en zijn vrouw bouw ik pas net weer wat contact op, dus daar durf ik niks over te zeggen hoe blij hij zal zijn. zijn vrouw zal t schitterend vinden, zij heeft altijd een groot gezin gewild, en heeft nooit kinderen gekregen. maar zij zullen zeer zeker geen vaste dag gaan oppassen, waarschijnlijk zelfs niet incidenteel. @shoppen, vorig jaar in Disney zagen we zoooooooveel leuke dingen voor baby's!! uiteindelijk hebben we alleen cadeautjes gekocht voor ons neefje en 2 zwangere vriendinnen (inmiddels bevallen). ik wilde wel heel graag wat meenemen, maar heb t niet gedaan. ik heb t gevoel dat we dan de goden verzoeken, dus voorlopig koop ik helemaal niks tot we een positieve test in handen hebben ik zei dit tegen 1 van de zwangere vriendinnen en zij reageerde "jaa, ik heb dus wel van te voren al iets gekocht! nou je weet, we hebben er bijna een jaar over gedaan, dus wie weet komt het wel daardoor " ideeen heb ik wel genoeg trouwens @apps, ik had een heeeeeeele fijne op de iphone, maar helaas hebben ze die niet voor android (montly cycle o.i.d.), en nu had ik weer een heeeeeele fijne voor android (heel erg uitgebreid), bleek het een trial te zijn...en dan moet ik upgraden, en dat kan met android enkel als je in het bezit bent van een creditcard, en dat ben ik niet dus ik moet nog even mn vriend lief aankijken dat hij even 3 euro afrekent met zijn creditcard dus helaas nu weer een andere moeten gebruiken (period tracker), vind deze alleen niet zo super... had op de iphone eerst ook die woman logg, vond hem niet geweldig (gratis versie). @peetoom/tante, ik weet eigenlijk niet of wij dit zullen doen, ik vind het idee wel heel leuk, maar zou werkelijk niet weten wie ik vind al mn vriendinnetjes lief mocht we een positieve test krijgen in de toekomst (hoop hoop) dan zullen we ook een testament op moeten laten maken, maar ik denk dat we het er best over eens zijn dat ons kindje (of meerdere, wie weet) dan naar de zus van mijn vriend gaat. zij hebben een goed leven en zorgen erg goed voor ons neefje . ik zou mn kindje(s) niet zo gauw naar mn broer doen, hij is wel getrouwd enzo, en heeft een hele lieve vrouw, maar hij woont in zweden, dus de kans dat hun een erg goede band opbouwen met ons kindje is wat kleiner dan mn schoonzus hier in NL. daarnaast lijkt het wel of mensen het aanvoelen ofzo, iedereen zit maar te hinten tegen ons dat ze t zo leuk zouden vinden, of zeggen dat ze eigenlijk elk moment goed bericht verwachten @vriendinnen die t weten, ik had idd afgelopen zaterdag ook op de verjaardag een vriendin die t weet, en helaas vroeg ze "en groeit er al wat in je buik", daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten, maar dat zeg ik nog wel tegen haar volgende keer dat ik haar zie van mn beste vriendin kreeg ik heel lief afgelopen vrijdag een berichtje "succes met je spannende dagen", maar goed, zij zijn nu ook bezig, dus zij weet ook precies hoe t is als mensen ernaar vragen natuurlijk, dat zou zij ook nooit doen. en helaas was mn ongi al begonnen toen ze dat berichtje stuurde, dus zij vroeg zaterdag alleen of t geen te grote teleurstelling was, maar dan is t toch ook wel even fijn dat je ook IRL met mensen hierover kan hebben echt een grote teleurstelling was t niet, maar toch zoiets "he jammer". @meelanor @swimming, nog steeds geen ongi te bekennen??? gaan jullie toch nog testjes wagen?? wie weet was jullie hormoonlevel nog te laag? hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben! @manieren om te vertellen, mijn schoonmams spaart geboortekaartjes, dus gaan we een kaartje maken (poobies of greetz ofzo), met de uitrekendatum erop, en dan met vraagtekens voor een jongen/meisje, etc.. we geven hem wel persoonlijk onder t mom van "oh we hebben nog een kaartje voor je geregeld". voor mn schoonzus (en zwager) kopen we ws een shirtje voor ons neefje "grote neef", dan is de hint wel duidelijk voor mn mams en stiefpaps weet ik het eigenlijk nog niet, mn vriend wees een tijdje terug iets aan wat ie helemaal leuk vond, 2 rompertjes, op de 1 "jij wordt oma", en op de ander "jij wordt opa", dat lijkt me ook wel heel leuk! maar gezien ik toch wel sterk t gevoel heb dat een zwangerschap tot t eind van t jaar op zich gaat laten wachten (maar je weet natuurlijk nooit), zou ik t anders ook wel heel erg leuk vinden om voor allemaal een fotolijstje te kopen en daar foto van positieve test in te doen (en dan de andere cadeautjes hierboven). mn schoonzus had t zo leuk gedaan om t ons te vertellen! ze hadden een klein koffertje van jip en janneke gekocht, hier een speen, flesje en een rompertje in gedaan, en boven op de koffer zat een briefje (mn zwager was los gegaan op t kinderhandschrift haha) "lieve oom dreffie en tante lonn, ik ben nu nog erg klein etc.etc.", en mn zwager had zelfs een kindertekening gemaakt haha. vond ik wel zo'n leuke manier om t te vertellen!! zij verwacht nu dus eigenlijk dat koffertje terug, maar ik vind dat shirtje voor ons neefje ook een leuk idee zo, ook ik heb even bijgedragen aan alle lange verhalen haha, nu echt de hoogste tijd om aan t werk te gaan. fijne dag allemaal!
Schoonouders, Gelukkig kan ik daar heel goed mee opschieten ik zal je sterker vertellen we komen een paar keer in de week bij elkaar over de vloer gaan samen leuke dingen doen en ik ga ook weleens met hum mee opstap (hollandse avond) we wonen naast elkaar ideaal Bevalling, Wij waren met zun 2tjes. Ik wilde eigenlijk mijn moeder zijn moeder en mijn zussen erbij haha maar vriendlief wilde liever met zun 2tje uiteindelijk wilde ik dit ook. Ik ben achteraf heel blij geweest dat we met zun 2tjes waren, heb een korte maar zeer heftige bevalling gehad. Ik heb er 7 uur over gedaan maar wel zeer heftige weeen die heel dicht op elkaar zaten heb geen rust gehad tussen de ween door en toen ik mocht persen heb ik nog anderhalfuur moeten persen toen was hij er eindelijk en dacht ik klaar te zijn dat was niet het geval ik heb een fluxus post partum gehad en had ook een totaal ruptuur dat moest natuurlijk ook nog dicht gehecht worden. Ik heb geroepen NOOIT meer!! Gelukkig ben ik erg snel hersteld en heb ik een super kraamweek gehad door een te lieve kraamvrouw Die wil ik dus de volgende keer weer! Wel heb ik alleen maar op bed gelegen maarja ik kon ook niet anders dat scheelt toen de kraamvrouw weg ging was ik weer op kracht. Je bent het allemaal zo weer vergeten hoor en je ziet ik ga er weer voor Haha..
@ wonderful, jeetje dat klinkt heftig... Eerlijk gezegd was dat mijn grootste angst en heb ik achteraf geen knip of scheur gehad. Zulke heftige weeen zijn mij wel bekend. 7 uur weeenstorm en daarna eindelijk de verlossing van een ruggenprik. Heerlijk was dat! Heb je nu geen angst voor de bevalling dan?
Thanx meiden, inderdaad op naar ronde 2. Gelukkig is mijn cyclus wel goed op orde, na het stoppen van de pil.
Ja en nee ik weet dat het allemaal goed gekomen is en als ik zie wat ik nu heb heb ik er dat nog wel een keer voor over want wat zijn immers die vele uren van bevallen over een heel mensen leven je bent het allemaal zo weer vergeten het is natuurlijk ook wel heel byzonder om te kunnen bevallen. Waar ik wel bang voor ben is die Fluxus want dat is echt heel heftig en wil ik eigenlijk niet meer meemaken.
@wonderful jeeee wat heftig totaal ruptuur is dus mijn allergrootste nachtmerrie.. Wat is dat Fluxus dan precies? Of wil ik het niet weten.. @julia1984 balen!! Succes met de volgende ronde
Sensitest en ovulatie testen zijn binnen. Misschien deze week nog een sensi test wagen! Hoe gevoelig zijn die? Kan ik ook in de avond of middag testen?
@swimming, volgens de beschrijving kan je ook 's middags en 's avonds testen, maar ik zou voor de zekerheid maar 's ochtends doen als ik jou was, toch meer kans op een streepje. als je net iets teveel drinkt op de dag is je urine alweer te verdund neem ik aan... @Julia, balen meid! idd vol goede moed op naar ronde 2! Hier is t einde van ongi gelukkig weer in zicht heeeeeeerlijk zeg zo kort maar! hier kan ik nog wel aan wennen Alleen wel beetje onhandig...volgende week woensdag overnacht ik in een hotel voor een training van mn werk, maar dan kunnen we dus helaas niet op woensdag aan de klus! denk dat mn ei ws wel weer een dag eerder komt, dus dan zou ie op vrijdag komen, maar ik wil eigenlijk wel om de dag klussen (als we zin hebben, maar dat zit vast goed ) maar helaas ben ik dus op woensdag helemaal niet thuis, en dinsdagavond zit mn mannetje op school... wat denken jullie, moet er echt een dag tussen zitten?? (zal er even bij vermelden dat we roken (ja ik weet t heeeeel slecht, willen zeker wel gaan stoppen! en sowieso op t moment dat we positieve test hebben, dan stoppen we a la minute) en mn mannetje werkt met chemicalien dus dat kan de vruchtbaarheid beinvloeden, en hij is boven de 30 ) of zouden we ook elke dag kunnen klussen als we willen of als t net zo uitkomt?
@babyfotograaf, als ik nu zwanger ben moet ik inmiddels toch wel zoveel heb produceren zodat het zichtbaar in bij de sensitest? Of niet?
@ swimming ja ik zou denken van wel, maar zou t zekere voor t onzekere nemen en testen met ochtend urine...sensitest kan je vanaf 4 dagen voor nod gebruiken (al vind ik dat zelf wel beetje voorbarig haha) maar als je eerder steeds negatief testte...ik zou ochtend urine gebruiken, maar je moet natuurlijk vooral doen waar jij je prettig bij voelt ik duim voor je!
Heej meiden! Kon toch niet laten om even te komen kijken! @ swimming ik heb met sensitest getest 3 dagen voor mijn NOD! en hij was heel sterk! En zondags weer en gaf dezelfde test dus gewoon proberen!! Succes!