wie ook in mei eerste ronde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door knuffie 23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    Oooo dat herken ik....
    Ik kijk ook steeds naar me buik. Praat er nog net
    Niet tegen :)
    Ik ben wel bewuster met mijn lijf bezig.

2. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    Zo even bijgelezen was ffja werk hihi angsten niet het enige is dat ik nu hopelijk een fijnere zwangerschap heb heb hele verhaal wil ik wel vertellen maar dat doe ik dan ffja morgen want zit nu via me tel

3. Jazz

Jazz Niet meer actief

Spannend voor de meiden die bijna hun eisprong hebben! Ik heb zelfs spanning voor jullie :D
    Ik kan ook behoorlijk wegdromen en zweven bij het idee! Mijn angst is dat het tijdens de zwangerschap onverwacht fout gaat of dat het kindje niet gezond is oh wat lijkt dat me verschrikkelijk..
    Over de bevalling denk ik ook wel eens na, maar meer waar enhoe ik het zou willen. Mij lijkt een badbevalling dus wel wat (alleen zo'n gedoe);)

Het is denk ik wel normaal dat je soms wat angstig bent, ik heb ook een soort verre kennis die een prima zwangerschap had en waarbij haar gezonde dochter bij de bevalling overleed :( dit verhaal heeft zoveel indruk gemaakt. Net als van mamajens. Ik denk alleen dat het belangrijk is dat je niet teveel aandacht besteed aan die gedachtes en vooral van het goede uit moet gaan :)

@knuffie 23 ik wist niet dat jij een vervelende zwangerschap hebt gehad..

4. Jazz

Jazz Niet meer actief

Herkenbaar! Ik heb ook altijd een dingetje met mijn buik. Heb vaak mn handen erop en dan denk ik aan zo'n kleintje dat er hopelijk ooit in zit:)

Hoe ben jij bijvoorbeeld bewuster met je lijf bezig? Ik drink graag een prosecco'tje wat ik dus nog wel doe. Ik rook al een hele tijd niet meer en ik mag bet wat meer bewegen! Ik wil eigenlijk nog wel 2kg afvallen. Merk dat mn buik toch wat dikker is geworden oeps.. Terwijl als ik zwanger ben kan hij niet dik genoeg worden ;)

5. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    goedemorgen meiden
    ik zag bij de eerste ook tegen de bevalling op maar was in het zh en is me eigenlijk allemaal meegevallen behalve dan dat we een weekje moesten blijven ze dachten dat die kleine een infectie had maar was gelukkig niet het geval en hij word 6 mei alweer 3 gaat allemaal zo snel zeg pfff

maargoed ik zou/wil graag even me verhaal kwijt over me zwangerschap ik ben een wat zwaardere mama maar dat was geen probleem verder ik was na de 3e ronde zwanger wij een verloskundige hier in de buurt gevonden en ik mocht al snel komen voor een intake gesprek vanwege mij gewicht moest ik naar de gyn er bleek er 1tje 1 keer in de week hier in het dokterspost te zitten dus dat was makkelijk dacht ik maar toen begon de elende nadat ik in het zh me termijnecho had gehad moest ik bij haar voor de eerste controle krijg nog kippevel als ik eraan denk
    ze vond dus dat zwaardere vrouwen niet aan kinderen mochten beginnen en dat ik waarschijnlijk een keizersnee moest omdat ik vanwege mijn gewicht de bevalling niet aan zou kunnen en de controles ja dat was moeilijk met al mijn vet zo zei ze het ook he
    dus zo onzeker als ik ben/was ik helemaal overstuur naar huis ik had echt zoiets was dit nou weer door alle stress kreeg ik dus allerlij klachten hoge bloeddruk enzo en moest eerder stoppen met werken
    uiteindelijk heb ik met 6mnd zwangerschap een klachtenbrief gestuurd naar het zh en ben ik naar een andere gyn gegaan das echt een lieverd dylan bleek in een stuut te liggen dus ze zei dat ze waarschijnlijk dan een keizersnede moesten doen maar hoefde niet want kon ook de gewone weg ik heb ook me zorgen toen uitgesproken tegen haar maar ze stelde me gelukkig gerust gelukkig is dylan met 38 wk nog zelf gedraaid dat weet ik nog goed want werd echt ff beroerd hihi hij is uiteindelijk 1 dag voor de uitgerekende datum geboren met de vacuum maar verder goede bevalling gehad
    ik ben zo bang dat het nu allemaal weer zoveel elende opleverd ben intussen wel geopereerd van een maagbandje en ben nu al 46 kilo kwijt het 1tje is bijna weg hihih maargoed ik heb wel een andere verloskundige benaderd en uitgelegd en daar mag ik gelukkig voor controle komen als ik zwanger ben maar soms speelt die angst nog wellis en heeft me ook doen twijfelen om aan een tweede wondertje te beginnen maar je krijgt er zoveel voor terug

het is volgens mij wel ff een lang verhaaltje geworden sorry maar is wel ff lekker om van je af te schrijven
    en nu maar snel zwanger worden met zijn alle
    waar komen jullie vandaag eigenlijk?ik omg rdam

6. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Zooo, weer even een hoop bijgelezen hier.. @knuffie23 wat een verhaal! Pffff.. Ik heb ook heel mijn leven gekampt met overgewicht.. Vorig jaar augustus is bij mij de knop omgegaan en ben ik onder begeleiding af gaan vallen en gaan sporten.. Nu ben ik niet meer heel actief met afvallen bezig is ook niet meer nodig want ben 30 kilo kwijt en heb een bmi van ong. 27.. Dus wil nog een paar kilo kwijt maar heb er geen haast mee.. Inmiddels ben ik helemaal gewend aan mijn nieuwe levensstijl, slanke lichaam en veel sporten en voel me er heerlijk bij! Heeft overigens los gestaan van de kinderwens al ben ik me nu wel bewust dat de kans op een zwangerschap voor mij inmiddels wel veel groter is..
    Snap waarmee je worstelt, en dat het vreselijk voor je moet zijn geweest met die gyn.. Goed dat je nu zoveel afgevallen bent!

Ik ben gisteren uit het werk naar het Kruidvat geweest voor foliumzuur, en al is dat niks bijzonders.. Had helemaal kriebels in mijn buik toen ik het kocht! Ineens zijn we er ECHT mee bezig ;)
    Super leuk, vanochtend eerste tabletje ingenomen en vanaf nu dus dagelijks..

Hopelijk vandaag of morgen van mijn ongesteldheid af en dan kan ik echt gaan bekijken hoe mijn cyclus loopt.. Al wil ik deze maand ook gewoon klussen rond de eisprong, dan ga ik maar even uit van een cyclyus van 28 dagen.. Hoe hebben jullie dat gedaan de eerste maand na het stoppen met de pil? Omdat ze het soms ook afraden?

7. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    hey
    ja ik probeer die nare periode te vergeten maar soms en zeker nu is het weer ff zo van ohja pff ik heb nogsteeds overgewicht maar niet maar had een bmi van 50 en nu 38 dus we zijn op de goede weg ik had eerst zoiets nog meer afvallen en dan proberen voor een tweede wonder maar de wens is te groot en heb groen licht gekregen van me arts dus we gaan er lekker voor ik eet nu gewoon gezond en probeer zoveel mogelijk te bewegen
    wat er nu af gaat is meegenomen toch:p

ik ben 23 april gestopt me de pil dus we zien wel wanneer het raak is hoor ik ga nu uit van een cyclus van 28dg en we zien wel wanneer we een wondertje mogen krijgen
    probeer er niet al te veel mee bezig te zijn maar is toch verdomd moeilijk hihi
    van de week ook foliuumzuur weze halen ik dacht dat rij ik ff naar een ander dorp ivm bekende tegenkomen en wat denk je kwam ik kennisje tegen dus heb maar ff extra lang bij de folderspullentjes geneusd hihi willen gewoon het liefst dat niemand weet dat we bezig zijn de enige die het weten is een goede vriendin en een tante van mij hihi verder niemand
    maar vond het toch wel spannend:p

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hahaha, dat zul je altijd zien.. Ik heb ook wel lang rond geneust om eerst de winkel te inspecteren op bekenden ;) 23 April gestopt met de pil? Ik heb de 18e mijn laatste pil gehad, dus we zitten vlak bij elkaar... Leuk om elkaar te volgen..
    Bij mij weet alleen mijn beste vriendin ervan en verder helemaal niemand en dat willen we ook zo houden, veel te leuk om straks een keer het grote nieuws te brengen!

9. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    idd erg leuk maar vind het ook wel spannend het is voor ons te tweede maar vind het bijna nog spannender:p bij jullie je eerste kindje of ook 2e?
    zit nu al te verzinnen hoe we het grote nieuws gaan vertellen een tshirt vind ik zo afgezaagd en ik denk als ik met een kadotje aankom dat het dat teveel opvalt moet nog even brainstormen:pzou mooi zijn met moederdag ofzo he maarja das wel erg snel hihi
    en verjaardagen hebben we al een eind gehad alleen juli nog en dan pas dec bij dichtbijstaande familie dan

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Bij ons inderdaad eerste kindje, dus ook echt super spannend, alles is nieuw maar vind het nu al heel erg leuk!
    Enne vertellen, tja dat weet ik ook nog niet, eerst maar eens zien dat het lukt haha.. Wil het dan ook wel op een bijzondere manier doen maar nog geen idee hoe.. ;)
    Hoe hebben jullie dat bij de 1ste gedaan?

11. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Bij ons is het ook de eerste! Ben zo benieuwd hoe het zal voelen. Ik heb nu een licht ongesteltheids gevoel! Mmmmmm

12. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @swimming Wat spannend! Kijk ook nu al uit naar mijn eisprong haha, maar moet toch echt nog even wachten :( Kan me voorstellen hoe je je voelt.. Je moet haast zweven denk ik.. en dan aftellen naar de test-dag ;) Succes met klussen maar bovenal genieten!

13. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Komt goed hoor. Ben er niet de hele dag mee bezig, maar het zou onwijs gaaf zijn als het de eerste keer lukt. Jij moet nog een ruim weekje wachten, maar ben erg benieuwd bij wie het allemaal snel gast lukken!

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik ook inderdaad! Zou leuk zijn als het snel lukt maar gemiddeld doen stellen er 6 maanden over las ik al ergens.. Stel me maar in op een jaar en hopelijk valt het dan mee ;)

15. Jazz

Jazz Niet meer actief

@ knuffie 23 wat een verhaal!! Sta echt helemaal perplex dat ze dat tegen je zei :$ echt bizar! Goed van je dat je een klacht hebt ingediend, had je eigenlijk nog eerder moeten doen. Maargoed dit overkomt je niet nog een keer want als je nog eens een naar gevoel krijgt van iemand ben je meteen weg.

En meiden, leuk he dat iedereen het zo spannend vind hihi ongeacht eerste of tweede kindje. Het blijft gewoon een hele bijzondere tijd. Ik zou het ook wel erg jammer vinden als het heel lang duurt maar het is wel iets waar ik rekening mee houd. Mijn moeder zegt welnee, als je net zo vruchtbaar bent als ik en je oma (zij waren in no time zwanger) dan ben jij ook in no time zwanger. Maar dat vind ik een beetje overdreven om daar vanuit te gaan ;)

Soms denk ik er ook over na hoe we het nieuws gaan brengen. Lijkt me leuk als de hele familie ofzo bij elkaar is. Ik heb 18-08 een weekendje weg met familie. Maar zou het ook wel erg eng vinden :) 'uh wij moeten iets vertellen' haha no way.. dat moet wel op een leukere en originele manier

16. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Daar ben ik ook weer :) Jeetje wat veel geschreven, maar alles weer een beetje bijgelezen hoor..

Feestje van mijn zoontje was super geslaagd en wat een drukte, was einde van de dag helemaal gesloopt pff... en 's avonds zaten we met een kind die helemaal van slag was en dus niet wilde slapen! Maar vandaag is het allemaal weer goed.

@ Angsten, ik heb eigenlijk verder geen angsten, behalve voor de bevalling, heb ook echt geen prettige gehad, maar liefst 33 uur over gedaan :$ Ik ga deze keer wel een andere VK zoeken, want ik had zo'n stom wijf.. tijdens de zwangerschap was ze super, als ik een keer een extra echo wilde dan regelde ze dat wel, maar met de bevalling pff ik was blij dat ik overgedragen werd aan de gyn

@ Knuffie, onze zonen hebben dezelfde naam, hoe toevallig hihi! Alleen die van ons schrijf je zo, Dilan.

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Gin haha, ja dat lijkt me ook doodeng om te vertellen!

Mijn moeder leeft helaas niet meer, weet wel dat ze van mij meteen zwanger was toen ze stopte met de pil, van mijn broer weet ik het niet, zou mijn vader eens moeten vragen.. Voor zover ik weet komt er in beide families bij ons geen onvruchtbaarheid voor.. Maar zoals je zelf ook al zegt, het helpt wel mee maar je kunt je er niet voor 100% aan vasthouden.. Ik hoop stiekem ook wel dat het bij ons snel raak is ;)

18. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    @ knuffie23 jeetje wat een bitch! Was je vriend/man er niet bij ? die van mij had haar echt een hoek verkocht denk ik haha!

@swimming spannend voor jou!!! hihi

@liza28 hihi ik ken dat gevoel van foliumzuur....toen ik het twee maanden geleden ging kopen stond ik ermee in mijn handen met het gevoel van ooooo jeeehhh ik wordt als het goed is mama! klinkt nog zo gek hihi!
    op youtube staan heel veel leuke manieren om het te vertellen aan je familie! leuk om te zien dat alle vrouwen en moeder keihard gillen en de mannen verbaasd staan te kijken ;)

19. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    de eerste zw was zo onverwachts dat we eigenlijk de ouders gelijk gebeld hebben en de rest gewoon na 12 wk verteld eigenlijk niks bijzonders

en nee me man was er niet bij ik ging meestal alleen maar sinds dat gebeurd was ging hij mee en dan was ze altijd aardig
    ze had na die klacht nog een brief naarons geschreven dat het niet zo bedoeld was blablabla maarja daar had ik niks aan toch

wie weet dit misschien ik ben zo misselijk niks blijft erin denk ontpillen want zwanger lijkt me erg sterk iemand misschien ervaring erin
    en dat van youtube ga ik echt ff opzoeken lijkt me leuk:p

20. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Knuffie, het kan ook van het ontpillen komen. Je hormoonhuishouding wordt eigenlijk weer omgegooid door het stoppen met de pil dus kan zijn dat je lichaam erop reageert

Deel Deze Pagina