wie ook in mei eerste ronde

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door knuffie 23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz

Jazz Niet meer actief

@fiena26 erg leuk die koffertjes :D

2. madelief123

madelief123 Niet meer actief

hahaha ben ik het helemaal mee eens... die bevallingen... Je krijg al een verdoving als je een gaatje in je kies hebt, maar een kind moet er maar "gewoon" ff uit!

Leuk toch zo'n boekje :D

3. Jazz

Jazz Niet meer actief

Nou inderdaad! goed argument als ze me geen ruggenprik willen geven als ik dat wel wil :D 'zeg mevrouwtje jij wil toch ook een verdoving als je een gaatje in je kies laat boren' ja.. Dat wordt m

4. madelief123

Weet je trouwens al of je pijnbestrijding wil bij de bevalling? Geldt voor de rest natuurlijk ook ;) iemand pijnbestrijding?

5. Jazz

Jazz Niet meer actief

Het liefst niet, tenminste ik hoop het niet nodig te hebben. Maar als ik het idee heb dat de ontsluiting/bevalling niet opschiet omdat ik helemaal op ben/gestresst ben of wat dan ook dan wil ik wel pijnbestrijding. Dan moet het wel écht nodig zijn ik wil niet meteen bij de eerste weeen moeten smeken om een ruggenprik ;) maarja ik kan er niks over zeggen hoor misschien denk ik er straks heeel anders over.

Heb jij pijnbestrijding gehad? En andere mama's?

6. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hoi

pijnbestrijding ik weet het eigenlijk niet.
    mijn zoontje is gewoon geboren dochter keizersnee.
    ik heb meegemaakt bij vriendin en vaker gehoord dat pijnbestrijding ook nadelen heeft bij mijn vriendin was ineens de persdrang weg en duurde te lang en gevaarkijk moest een grpte knip en vacum ik denk dat ik dat op dat moment wel ga beslissen.
    ik weer he :) beslis altijd alles waneer het moet heb vaker mee gemaakt dat ik dingen ga beslissen en op een rijtje ga zetten maar nix van komt dan word ik gestesst ben namelijk een pietsje precies daardoor heel erg vermoeid word

7. madelief123

Ja heb wel pijnbestrijding gehad... Kwam omdat mijn weeen direct heel heftig begonnen en er na een half uur al geen pauzes meer tussen de weeen zaten... na 6 uur weeenstorm en 4 cm ontsluiting heb ik een ruggenprik gehad... op dat moment de hemel op aarde :D

Bij deze bevalling wordt ik op een afgesproken datum ingeleid en krijg ik van tevoren een ruggenprik.

Maar begrijp heel goed dat je het zonder wilt proberen hoor! Bij een vriendin van mij gingen beide bevalling heel snel en "gemakkelijk"... Dat is het lastige, je weet het gewoon niet van tevoren...

8. madelief123

Is de keizersnee bij je dochtertje van tevoren besloten of tijdens de bevalling.... Is het niet zo dat als je al een keizersnede hebt gehad ze bij de volgende bevalling aanraden weer een keizersnede te kiezen?

9. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    ze kwamen bij 34 weken achter dat de placenta voor de baarmoeder mond lag en niet normaal kon bevallen mijn zoontje is met 38 weken geboren en me dochter keizersnee gepland voor 37+3 want de bevaling mocht niet zelf beginnen.

en de reden voor jou dat de volgende word gepland is?

10. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

@ Gin, ja je mag Dilan gewoon bij zn naam noemen hoor haha.. Dacht ik ook al ja, moeten jullie niet slapen. Ze waren echt met zn 4en ofzo.. en het is ook nog eens een doordeweekse dag.

@ Pijnbestrijding, het liefste al bij de eerste wee :D Mijn VK was daar echt heeel moeilijk in, die heeft mij zolang laten creperen van de pijn, ze wou die prik steeds uitstellen. Ze was volgens mij ook meer van voor de oorlog en ze vond dat vrouwen in afrika ook zonder pijnbestrijding bevallen. VK was 63!! Deze keer zoek ik dus echt een andere! Mijn schoonzusje kreeg m al zo'n 10 uur eerder!!! Jeeee dat was echt een opluchting die prik :D ik kon weer lachen haha..

11. madelief123

Nou ik wil niemand bang maken voor de bevalling die nog nooit bevallen zijn... Daarom: iedere bevalling is anders!;)
    Maar ik ben zooo bang voor de bevalling, in overleg met de gyn wordt het een geplande bevalling...

12. madelief123

ik ben gewoon een doetje haha

13. BellaNoa

Ik ben er ook een beetje bang voor, denk dat dat na de blijdschap van een posi test als eerste door mn hoofd zou schieten ;) Je weet gewoon al wat je te wachten staat en dat was bij de eerste niet natuurlijk.... Maarja, het moet toch dus ja, heb wel voor mezelf gezegd dat ik daar niet mn zwangerschap door laat leiden en het maar weer op me af laat komen. Je weet nu ook hoe het is om daarna je kleintje in je armen te hebben, daar doe je het voor :D Dat is pas een HEERLIJK moment!

14. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    het verschilt dus per gyn en arts vk eigenlijk niet eerlijk :)
    wel knap dan als je zo bang bent toch weer zwanger wil raken mijn zus is als de dood bang en doet het ook echt niet ik vind zelf ook als iemand een kind wil ook weet dat je moet bevallen en dat niets makelijk gaat maar je hebt wel geluk dat je een liefe gyn heeft die dat voor je wil doen bij hoeveel weken wil ze dat dan doen want zomaar een bevaling inleiden is ook niet goed zo ver ik weet en waarom niet meteen een prik als je ween beginnen.?

15. madelief123

Absoluut, daar doen we het voor!!! Ook al krijg ik nu een geplande ruggenprik, moet het toch voor de rest nog zelf doen dus als ik een posi test heb zal ik ook wel even beginnen te zweten... Maar we hebben het één keer gedaan dus het zal vast nog een keer lukken!

16. BellaNoa

Daarom! En voor je het weet ben je er weer vanaf....

17. madelief123

Met 36 weken wordt er een afspraak gemaakt om te kijken hoe het kindje is... er wordt vanaf dan in de gaten gehouden wanneer het kindje 'rijp' genoeg is om geboren te worden. Aangezien ik zeker wil zijn van een ruggenprik wordt het een geplande bevalling... Een vriendin van mij moest in het ziekenhuis bevallen, maar toen ze met weeen aankwam was het ziekenhuis vol! Ze hebben een enorme heisa gehad waarna ze uiteindelijk toch geholpen is... Dit wil ik absoluut voorkomen!

Ik heb ook drie jaar lang volgehouden dan ik het bij 1 kindje zou houden... vanwege de angst voor de bevalling... maar als het begint te kriebelen dan is er toch geen houde meer aan ;) Ik ben wel eerst naar de gyn geweest om te kijken wat ze voor me konden betekenen... Na het gesprek zei hij: Nu mag je je stoute schoenen weer aantrekken hahaha

18. BellaNoa

Nog geen ongi hier te bekennen trouwens...... eigenlijk zie ik er ook tegenop om morgen ochtend te testen, omdat ik er wel een beetje vanuit ga dat ie toch WIT met grote letters zal zijn.

19. madelief123

Sja je moet toch testen he! Maar ik snap je.... wie weet wordt het wel een verassing! ;)

20. wonderful

wonderful Niet meer actief

Hier geen pijn bestrijding gehad ik wilde het niet. Bij de volgende weet ik niet ik kijk het op het moment af of ik het nodig heb ja of nee. Iedereen die ik ken en vertel hoe mijn bevalling was zegt je bent gek dat je geen ruggenprik hebt gepakt weetje wat het is iedereen ervaart dat gewoon anders en bij iedereen is het ook gewoon anders.

Deel Deze Pagina