Wie IUI met "redelijk" zaad? (Meer dan 10 miljoen)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vasca, Jul 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Hallo allemaal,

Wij zijn inmiddels een jaar bezig en helaas dus nog niet zwanger. Door wat zorgen over andere zaken, zijn we al iets voor dat jaar in de mmm terecht gekomen. In grote lijnen blijkt alles goed, alleen heb ik een LF op het randje (10 dagen) en laag progesteron, waar ik nu utrogestan voor krijg.
    Mijn man zijn zaad is matig, ongeveer 13 miljoen (per ml?) functionele concentratie. Eerst werd ons IUI geadviseerd omdat we onder de 20 miljoen zaten, wat het VU verminderd vruchtbaar noemde. In de tijd dat ik de HSG kreeg, zijn de maatstaven echter veranderd en ligt de grens nu op 10 miljoen. HIerdoor komen we niet meer in aanmerking voor IUI omdat het zaad nu ineens "goed" is. Wij mogen pas terug komen als we 2 jaar bezig zijn.

Ik zou graag willen weten of er anderen zijn die in andere ziekenhuizen toch wel IUI hebben gekregen, ondanks dat het zaad dus niet heel erg slecht was. In welk ziekenhuis en hoe lang waren jullie al bezig? Hebben jullie bepaalde argumenten gebruikt/ gehoord om dit wel te doen?

Ik vind het moeilijk om me erbij neer te leggen, omdat ik weet dat als we een maandje eerder waren geweest, we wel al met IUI begonnen waren.

Alvast bedankt!

2. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh dat is wel ontzettend balen zeg :( hier is het zaad van vriendlief super maar mankeert er het een en ander bij mij vandaar dat wij wel gewoon iui krijgen

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Mijn verhaal ken je al ;)

4. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    inderdaad noa ;) en jij het mijne ook :D

Wel fijn dat je me ff upt!

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ken je mijn verhaal ook nog? Onze getallen lagen meestal tussen de 10 en 20 miljoen. We hebben ook wel een paar keer onder de 10 gezeten (geloof 2x 8 miljoen), maar dat was niet toen we begonnen met IUI.

Share This Page