Die ga ik onthouden! Mooi! Ik denk idd dat ik het maar gewoon ga proberen. Voor mijn gevoel is er namelijk wel iets bij mij waardoor het innestelen niet lukt, en ik wil toch alles geprobeerd hebben. Angelica, mijn IVF arts zei juist niet dat Belgie achter liep. Zij zei dat Belgie (en Duitsland) juist meer ook experimenteel dingen doet, die (nog) niet bewezen zijn en dat Nederland daar heel voorzichtig mee is. Maar ondertussen wordt het wel spannend bij jou!!Ik zou zelf donderdag idd gewoon een testje wagen. MissQ, spannend, en fijn als je ongesteldheid er is!! Char1983, misschien voor de zekerheid een test doen? Je hoort het wel eens vaker..... Nou dames, veel plezier en succes met alles, en hopelijk snel de eerste positieve berichten!!
He Char, je cyclus van slag zijn. Bij mij duurde het byv 47 dg voordat ik ongi na mijn miskraam. Je kunt idd testen. Sonna, je leest ook op internet dat Belgie voor loopt. Ik loop in Belgie alleen voor mijn herhaalde miskramen en in Ned voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Mijn man haalt de testen vandaag, maar hij verstopt ze wel, anders ga ik morgen al testen.
Dag meiden, Lang wèl gelezen maar niet geschreven .... vorige keer zat ik me suf te zoeken op het internet en maakte mezelf daarbij helemaal gek dat wilde ik nu voorkomen maar ja dit forum blijft trekken .... Zag (helaas) ook weer bekende namen .... Wij zitten inmiddels midden in de 2e IVF poging, echo 1 goed, echo 2 teleurstellend (woorden van de gyn), echo 3 was ook niet veel dus ik had me ingesteld op afbreken, zomer rust nemen (lekker sporten en weer ff de bloemetjes buiten zetten) en dan in september opnieuw ertegenaan .... Alleen ze ging wel heel fanatiek zitten meten vanochtend ... BMS 7,8 en toen 5 eitjes op goede grote en een zwikkie kleintjes (die nog wel wat zouden kunnen doen) en dus kunnen we de punctie plannen zegt ze !!!!!! (voor degene die mij niet kennen ; vorige keer is de stimulatie ook al een gevecht geweest en ging ik uiteindelijk met 7 goede richting punctie en was de oogst 17 stuks waarvan 9 bruikbaar en hebben ze me een week langer moeten stimuleren met als gevolg overstimulatie en ziek ziek ziek) Hmmmmmmmmmmmmm toen sloeg bij mij de twijfel toe ..... ik wist het gewoon echt even niet meer. Want ja als het ziekenhuis ja zegt wat doe je dan ? Heb een goed gesprek met haar gehad en uiteindelijk besloten toch door te gaan. Met de Lizzieman heb ik afgesproken dat we altijd het beleid van het ziekenhuis zouden volgen en ik ben nu eenmaal geen gyn. hè Ze zei ook tegen mij dat ze ook niet kunnen zeggen of ik wel meer eitjes kan fabriceren ... ik ben gestart met 200 IE puregon en dat is op dag 3 nog opgehoogd naar 225 IE dus ze zijn er wel voor gegaan zeg maar ...... Maar goed we willen allemaal 20 eitjes waarvan zeker 10 topemmy's met heel veel extra kansjes ja toch ...... Pffffff dus nu dan toch door .... donderdag of vrijdag punctie dat hangt van het UMCU af ! Overigens heb ik wel mijn keuze laten wijzigen. Ik mag nog steeds maar kiezen voor 1 embryo tp maar mag wel kiezen om bij mindere kwaliteit voor 2 te gaan dus dat heb ik gedaan. Dan kan ik bij goed gewoon zeggen : 2 (volgens mij dan hè !!!) anders worden ze allemaal vernietigd als ze niet vriezer waardig zijn ..... tsja dan maar kans op 2 ! Oh en ik las iets over cyclus duur .... ik ben maar 24 uur ongesteld en dan pruttelt het misschien nog een beetje door maar dan heb ik het met 48 uur echt wel gehad. Volgens de gyn geen probleem maar de acupunctuur meneer zegt dat dat niet oké is in de chinese geneeskunde ... ook weer zoiets !
@Char ... na mijn miskraam was mijn cyclus eenmalig 35 dagen (normaal 29) dus iets langer .... Wil je geen valse hoop geven of blij maken maar vergeet je niet dat je na een miskraam wel vruchtbaarder bent dan normaal ??? @Sonne ... jij ook nog steeds bezig dus .... ik heb na mn vorige tp kinderasprine geslikt en ga dat nu weet doen .... mocht ik positief testen dan zou ik ermee stoppen. Of wanneer ik ongi wordt natuurlijk Kan iemand trouwens vertellen wat een volledige IVF poging in Belgie kost ?
Lizzie ik hoop dat je een mooie oogst hebt In belgie kost het, na aftrek van de mutualiteit nog zo een 350.
He Lizzie, Jammer dat jij hier ook weer bent Mijn laatste cryotp heb ik hier ook niet geschreven. Maar merk dat ik dan wel mee ga lezen. Dus me nu toch maar weer gemeld. Nou, hopelijk voor ons beiden (of eigenlijk voor ons allemaal) voor de laatste keer...
He Lizzie, Ik hoop dat je een goede oogst hebt en dat het allemaal niet meer hoeft en dat je een plakkertje hebt
Hier aan het twijfelen of het nou wel of niet door gaat zetten. Bloed is beetje donkerrood van kleur, maar komt niet veel (Weet niet goed of ik dit nu wel of niet als ongi moet meetellen)
Sonne, wij hebben ons ook voorgenomen om als het de 1e 2 keer niet mag lukken, de 3e behandeling in België te doen. Ik lees veel goede dingen over Gent en onderlaatst iets over Jette. We zijn nog lang niet zover, misschien is het wel nooit nodig, maar toch heb ik er wel al over nagedacht. Heb je nog wat van het ziekenhuis gehoord over dat stollingsonderzoek? Persoonlijk zou ik eerst even je stolling laten bepalen voor je aan aspirine begint, dit kan al met een klein vingerprikje. Ik heb zelf heel snel dun bloed, ik mag juist absoluut geen Ascal of andere bloedverdunners. Het is dat ik als kind altijd onder de blauwe plekken zat en ik een zusje met een bloedziekte heb, anders had ik dit niet geweten en het misschien in jouw situatie ook wel geprobeerd. Er moet toch iets zijn waardoor het wel goed mag gaan, zou je denken Angelica, ik kan me heel goed voorstellen dat je bang bent en nergens op durft te hopen. Het is ook zo vervelend dat je allemaal van die kwaaltjes hebt en niet zeker weet of het echt zo is, of dat het tussen je oren zit. Ik hoop heel erg dat het echt zo is en dat het dan ook goed mag blijven gaan! Aan je schema te zien, zit er donderdag nog maar heel weinig van de Pregnyl in je bloed en zou je dus kunnen testen. Maar vrijdag is de test denk nog betrouwbaarder, ik weet niet wat je eerdere ervaring hiermee is? Moest wel even lachen om het feit dat je man de testen moet verstoppen, ik kan me voorstellen dat de verleiding om te testen anders zo groot wordt en je jezelf daar alleen maar gek mee maakt. Raar dat ze in NL beweren dat België achterloopt op fertiliteitsgebied, aangezien het algemeen bekend is dat Belgie juist voorop loopt op dit gebied. In NL moet eerst alles honderden keren geprobeerd en goed gegaan zijn in andere landen, voor het hier uitgeprobeerd wordt. Ik denk zelfs dat NL achterloopt op fertiliteitsgebied, dit ligt echter niet aan de kundigheid van de artsen maar vooral aan de regering. MissQ, oh dat is zo vervelend he! Ik had het vorige week ook, normaal ben ik altijd meteen flink ongesteld en nu wilde het niet doorzetten. Nadat ik echt helderrood bloed verloor mocht ik beginnen. De een mag beginnen zodra ze rood bloed verliest en de ander mag pas beginnen als ze meer dan een maandverbandje op een dag vol heeft, erg verwarrend vind ik! Ik weet niet of het kwaad kan als je te vroeg of te laat begint, daar maakte ik me wel heel druk om, maar dan moeten ze maar een uitgangsecho doen VMiss, de kliniek waar ik onder behandeling ben, vriest de cryos per stuk in, dus hier plaatsen ze ook maar 1 cryo per keer terug. Tenzij het al vaker mislukt is of als je boven een bepaalde leeftijd bent. Mijn arts was wel heel eerlijk dat je met 2 embryos of cryos eigenlijk net iets meer kans hebt op een zwangerschap dan wanneer er 1 wordt teruggeplaatst. Ikzelf sta er voor nu wel achter om er 1 teruggeplaatst te krijgen, maar mocht het keer op keer mislukken dan zou ik ook voor 2 gaan. Char, je cyclus kan door de vroege miskraam ontregelt zijn. Ik zou het nog even aankijken en anders, voor de zekerheid, toch een testje doen. Jeetje Lizzie, wat heb jij ook al veel achter de rug! Moeilijk is het soms hè, omdat je zelf geen arts bent en niet weet waar je dan precies goed aan doet Hopelijk is dit de goede beslissing! Ik kan me voorstellen dat je er 2 teruggeplaatst wilt hebben als er 1 van mindere kwaliteit is, in andere landen is inmiddels wel bewezen dat de kwaliteit niet altijd wat hoeft te zeggen! Beter een grotere kans op een zwangerschap dan dat ze een emmy weggooien. Jeetje wat zijn jullie kort ongesteld zeg! Ik ben altijd 10 dagen flink ongesteld, alleen de 1e dag wil nog weleens verschillen kwa hoeveelheid. Ik heb een dik baarmoederslijmvlies, de vorige keer was hij rond de 12, 13 mm. Dit is mijn 1e menstruatie in bijna 2 jaar die niet zo heftig is, heb nu niet zoveel bloedverlies als normaal. Ik denk zelf dat het door de spuiten komt, herkennen jullie dat? Ik ga het morgen sowieso even vragen, wordt er een beetje onzeker van omdat ik wel wil dat mijn baarmoeder schoon is
Ik heb voor de zekerheid toch maar even gebeld met het ziekenhuis. Ze wil dat ik het even aankijk en morgen ochtend met ze bel om door te geven of het wel of niet door is gezet. Ze zei dat ze niet wilde dat ik te laat ga beginnen met spuiten.
Doortje, meestal test ik negatief op dag 14 na pregnyl. Ik probeer ook eerst 2x in Ned en dan naar Belgie. Ik loop in Gent en ik ben tevreden. Ik snap het ook niet dat ze dat zeggen in ned.
Maritu, heb inderdaad een bekende donor. Heb wel overwogen om een 'anonieme' donor te kiezen, maar had daar een minder goed gevoel bij. En gelukkig bood deze donor zichzelf aan. Voor de zekerheid laten we wel alles vastleggen (mocht er kindje komen) bij de notaris, je weet nooit hoe hij zal reageren als het kind dan ziet. Lizzie, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je even besloot om niet teveel op internet te gaan zoeken.. Er is zoveel informatie en iedereen zegt wat anders. Heb ook maar besloten het bij dit forum te houden. Doortje25, morgen je eerste FM.. Spannend he.. Ik mag donderdag, ben echt zo benieuwd! Hoop echt dat er wel iets te zien is. Heb soms al hele doemscenario's in mn hoofd. VMiss, wij zitten in het MCK in Leiderdorp. Dat was het enige ziekenhuis wat nog enigszins in de buurt was en geen wachtlijst had. Zaten eerst in het OLVG in A'dam, maar daar was het nogal chaotisch vond ik. Weet ook niet of ze er dan nog één ontdooien. Je zou denken dat het zo ontdooit is, dus waarom niet. Maar zo makkelijk is het vast niet...
Danielle ik zat ook bij mck ik vond ze geweldig. Alleen door mijn herhaalde mk hebben ze mij terug naar het lumc gestuurd
Hier ook eentje die bij het MCK zit! Ben er tot nu toe heel erg over te spreken, we hebben ook een hele lieve arts! Angelica, bij wie loop je op het LUMC? Ik ben in januari bij dr. Bloemenkamp geweest, haar vond ik echt geweldig! Dr. Verburg schijnt ook heel goed te zijn! Danielle, die doemscenario's herken ik! Misschien bereiden we ons onbewust toch voor op het ergste zodat de klap niet te hard aankomt als het daadwerkelijk niet goed is. MissQ, nog even vol ongeduld afwachten dus...
in het mck liep ik bij dr hulsbergen heel lief. Ik vond het jammer dat ik niet kon blijven In het lumc bij dr Lowe, en dr bloemenkamp voor herhaalde mk, ze is echt geweldig. nu loop ik bij dr Dieben. Verburg vind ik persoonlijk niet zo prettig. Hij is heel bot, maar hij bedoelt het niet zo denk ik.
Doortje het is meer omdat we al 2 jaar en 4 maanden aan het proberen zijn dat ik niet wil blijven wachten. Als het niet lukt lukt het niet maar ik wil het zo wel proberen, mits goedkeuring van mijn gynarcoloog natuurlijk. Ik ben ook al 33 dus. Danielle ik denk ook niet dat het zo gemakkelijk is, er is al niet veel kans dat ze de ontdooiing overleven. Dus dan nog verder delen, maar heb er 7 dus dat verhoogt de kans wel hoop ik. Eindelijk mijn regels doorgekregen, 12 mei eerste afspraak voor follikelmeting en hopelijk een goede week later de terugplaatsing van mijn cryo(s)!!!
Angelica,ben ook erg tevreden over mck. Vooral sinds we in het ICSI traject zitten. Vond alleen de verpleegkundige we eerst hadden (voor IUI) een beetje warrig. Daar kon ik niet zo goed tegen. Welke arts heb je in het mck, Doortje? Ik heb dr Deen, vind haar erg aardig. Ben er vorig jaar juni voor het laatst geweest. Wel fijn dat ze niet zo moeilijk doen daar. Kon gewoon bellen als ik weer wilde beginnen. Heel fijn! Met 7 cryo's heb je wel een grote kans dat er een paar het overleven. Wel spannend weer. Fijn dat je ongesteld bent geworden. Normaal wil je niet ongesteld worden en nu kan het niet snel genoeg komen.
Angelica, dr. Lowe heb ik aan de telefoon gehad. Zij was ook heel begripvol en meegaand, zij heeft ook de afspraak met dr. Bloemenkamp geregeld. Haar vond ik echt geweldig, zij denkt enorm met je mee. Als ik eenmaal zwanger mag zijn, kom ik ook bij haar onder controle. Mijn collega heeft 15 jaar geleden bij dr. Verburg gelopen. Zij raadde hem aan, ik ken hem persoonlijk niet. Op het MCK heb ik ook dr. Hulsbergen. Ik vind haar heel aardig, de laatste keer dat we er waren zei ze dat ze de week ervoor nog aan me had gedacht, zo lief! Echt betrokken en dat is wel heel fijn! Danielle, ik vind het ook heel prettig op het MCK. Toen wij voor de 1e keer belden, konden we de volgende dag al voor het intakegesprek terecht. Wat ik ook prettig vind, is dat ze met je werktijden en werkdagen rekening houden met het inplannen van afspraken. Op een gewoon ziekenhuis gaat dat bijna niet. VMiss, in jouw situatie zou ik precies hetzelfde doen! Mag je vandaag ook al beginnen met prikken?