wie ook in mei/juni'11 ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by welcomehome, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maritu

maritu Actief lid

Jun 15, 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje25, nou, die 1ste FM heeft een mooi resultaat laten zien! Mooi aantal follikels en dat ze nog klein zijn kan snel veranderen hoor; zeker na ophoging. Het mag allemaal niet te snel gaan, want dat is nadelig voor de eicelrijping. En als je natuurlijke cyclus wat langer is, dan is idd. de kans groot dat ook bij stimulatie even wat meer tijd nodig is. Komt wel goed met je eitjes!!

Met jullie wagen is het duidelijk minder goed verlopen! Is ook zo gevaarlijk die laagstaande zon. Jeetje, zorg goed voor jezelf, meid!
    Ik zal ondertussen wel voor je duimen!

Liefs,
    Maritu

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Jeetje Doortje, hebben jullie zelf niets? Toch wel goed meid, je meting. 7 stuks links en een paar kleinere rechts. Ik duim dat je zaterdag een mooie echo mag hebben.

Ik heb om 6 uur mijn eerste Decapetyl gespoten. Naaldje is inderdaad iets minder scherp dan die van de Puregonpen, maar erg goed te doen. Ik voel er nog niets van, maar heb dan ook pas mijn eerste lading ingespoten. Morgen Puregon erbij. Ik ben blij dat ik deze week vakantie heb met mijn ukkie. Kan ik een beetje rustig aan doen. Vrijdag moet ik terug bellen naar het ziekenhuis om een afspraak te maken voor mijn eerste echo. Ik verwacht hem rond dinsdag of woensdag te krijgen.

Dikke knuff voor allemaal, lekker met mijn mannetje op de bank Evan Almigty kijken en daarna mijn hondjes uitlaten.

Fijne avond allemaal!

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Maritu en MissQ, dankjulliewel voor jullie positieve reacties. Ik zat me alweer helemaal druk te maken over de te kleine follikels, maar wat ik van jullie lees gaan die dus zeer waarschijnlijk nog wel goed groeien...

Maritu, hoe voel je je?
    Ben je goed aan het broeden op je emmy's?

MissQ, nee we hebben zelf niets. Het was van achteren aan de zijkant, dus de ergste klap kwam van de zijkant en omdat we gewoon reden hebben we gelukkig geen last van een wiplash-effect.

Lekker dat je nu vakantie hebt en heerlijk met je uk rustig aan kan doen. Ik ben benieuwd hoe het jou allemaal verloopt, we gaan bijna gelijk op! Wel spannend allemaal he!

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Doortje zo te horen komt het goed met je eitjes.
    Wanneer moet je weer?
    Ja hebben jullie nergens wat van? Wel schrikken zeker?

Dr dieben wil vanaf het begin tot eind erbij betrokken zijn. Ze vindt dat prettig. Verburg zit volgens mij pas een paar jaar bij de miskramen poli. Hij is wel arrogant.

Missq fijn dat het prikken goed ging. Ik krijg gonal f. Met iui 25 en met ivf 150

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Angelica, zaterdag heb ik weer een echo.
    Ben benieuwd...
    Nee we hebben zelf verder niets gelukkig, hij ramde ons echt aan de zijkant van onze achterbumper en omdat we gewoon reden hebben we gelukkig geen last van een wiplash-effect.
    Ja Verburg deed vroeger alleen ivf, wat die collega mij vertelde.
    Jammer dat hij zo arrogant is, dat siert een arts niet vind ik.

Ga je morgen testen?
    Of lukt het je om het nog een dag uit te stellen?

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hier omo witte test vanmorgen. Dus we gaan voor IVF

Verburg doet nu alleen IUI geen ivf meer, dan zijn nu 2 vrouwelijke artsen.

Ik hou mijn tel zaterdag in de gaten

7. maritu

maritu Actief lid

Jun 15, 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica, wat jammer van die omo-test! Had je het verwacht? Blijft toch altijd een teleurstellend beeld, hè!

Nu dus IVF! Kijk j'er naar uit of schrikt het je een beetje af? Wanneer kan je aan de slag met de spuit? Hummm, sorry, klinkt niet zo aanlokkelijk als ik het zo teruglees, maar wèl een nieuwe kans in 't vizier!! Alvast veel succes, meid!

Doortje25, gaat het een beetje goed met je na die aanrijding van gisteren?
    Tja, wat voel ik? Beetje een ongi-gevoel. Beetje gevoelige boobs, maar dus allemaal heel vaag dus schenk ik er niet veel aandacht aan. Is ook allemaal nog veel te vroeg om aan symptoomspotting te doen. Ben ook met utrobollen aan de slag, dus die geven toch maar een vals gevoel.

MissQ, geniet van je vakantie en vooral van je gezinnetje! Ook aan de spuit! Joepie! Je eerste IVF, niet? Op naar een brusje voor je ukje!! Suc6!!!

Nog een fijne dag allemaal!
    Maritu

8. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Danielle, het is je gelukt!!!! *klapklapklapklap*:D

Angelica, jij schat! Zulke opmerkingen kunnen artsen beter achterwege laten. Zeker als je nog vol hormonen zit. Maar hij lijkt er wat van geleerd te hebben.;) Morgen testen... ik ben zo benieuwd. Ships, lees net je omo test. Meisje... naar IVF... even een traantje.

MissQ, we hebben stuk voor stuk een apart lichaam. Net als jij een lange cyclus wilt doet het lichaam een korte. Of andersom natuurlijk.;)
    Wat handig dat je vader daar was! En gewoon een gyn naast hem om jou te woord te staan. Heerlijk verhaal!:D

Vmiss, ik wist niet eens wat het was. Maar zoals je het nu schrijft... nee, hebben wij niet.

Char, zo begrijpelijk dat je door wilt. En toch weer dat brute wachten. Dikke knuffel.

Doortje, je heb een hoop kleintjes. Nu verder junk 'spelen' en zaterdag een mooie ontwikkeling zien.
    Wat???? De auto in elkaar door een laagstaand zon? Krijgen jullie niets van zijn verzekering?

Alle meiden, zwaai!

Angelica, hier gaat alles rustig aan. Maandag het gesprek en dan weten we meer. Nu vrij en de zon geeft een goed gevoel van de dag.

Ooooo, ik moet nu echt afsluiten! Manlief is met de motor naar de dealer en ik moet met de auto er achteraan. Dus zwaai en tot later!

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    heey meiden hoe is het hier?? wel benieuwd hoe het met iedereen gaat en of jullie alweer gestart zijn??

10. Danielle81

Jun 2, 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica, wat balen zeg! Altijd naaar om weer zo'n teleurstelling te verwerken.

Doortje, goede score toch die 7 eitjes en nog wat kleinere. Balen zeg van jullie auto, gelukkig dat jullie niets mankeren.

Ik ben net terug uit mck.
    Bij mij gaat het niet zo de goede kant op. Had 13 grotere, waarvan sommige al 15 mm en zelfs één van 20 en nog heel veel kleintjes. Teveel wat de arts betreft. Moet nu minder puregon spuiten en morgen weer heen voor een echo.. Voel me echt heel k*t nu.

Doortje, jij hebt toch ook overstimulatie gehad? Had je toen hetzelfde?

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Danielle he balen zeg! Wat gaan ze doen als het te veel is stoppen deze rond of toch punctie?

Timon, ik hoop dat je maandag een goed gesprek hebt

Ik spuit nu ook voor IUI, dus naalden maakt me niet zoveel uit. Ben een beetje angstig voor de punctie. jajaja ik ben een watje hahah

12. Danielle81

Jun 2, 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals ik het van haar begreep stoppen.. Dat hoop ik toch niet. Vraag me af of je dan weer maanden moet wachten voordat je verder kan.

Kan me voorstellen dat je bang bent voor de punctie. Ik ook hoor!! Al hoop ik toch wel dat die wel gaat komen volgende week.

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik hoop het ook voor je. mijn duimen draaien

Mijn eerste IVF begin ik met 150 gonal f, dat is minder dan wat jij spuit toch?

14. maritu

maritu Actief lid

Jun 15, 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danielle81, ow net iets te heftig gereageert. Als die kleintjes zich een beetje rustig houden dan kan het nog goed meevallen, maar dat is natuurlijk moeilijk te voorspellen. Hoeveel Puregon had je en hoeveel nu? En hoelang ben je al aan 't stimuleren? In ieder geval, ze volgen je op de voet op dus kan er snel ingegrepen worden indien nodig. Morgen misschien al een PU-datum?
    Ik heb een milde overstimulatie gehad bij 18 follikels. Gelukkig ben ik er met hééééééééél veel drinken en rust goed vanaf gekomen.

Spannend meid, ik denk aan je!
    Maritu

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    telt overstimulatie als 1 ivf?

16. maritu

maritu Actief lid

Jun 15, 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er pas een IVF aangerekend word als er een PU is geweest. Als de PU afgeblazen wordt wegens overstimulatie ben je je beurt niet kwijt, dacht ik.
    Tenminste, zo is het in Belgie, dacht ik.

De milde overstimulatie die ik had is pas NA de PU opgetreden, maar had gelukkig verder geen gevolgen voor mijn poging. In tegendeel, er wordt beweert dat een overstimulatie kan duiden op een innestelling omdat dan je hormoonwaarden stijgen en dus een overstimulatie kunnen uitlokken.
    M.a.w. je kan dus een overstimulatie VOOR en/of NA PU krijgen.

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Vanmorgen gebeld door de anaesthesie. Dit is alvast voor de punctie rond 21 juni;) Even alles weer doorgenomen en heb ze verteld dat ze het vooral net zo moeten doen als een half jaar terug hahaha. Toen was ik helemaal weg tijdens de punctie en heb ik niets gevoeld...ja daarna natuurlijk wel, maar niet tijdens de punctie.
    Over 3 weken heb ik de 1ste spuit deca alweer gezet, vindt het best wel weer snel gaan nu. Ben ook afgevallen ondertussen (betere BMI, dus hopelijk ook betere innestelingskans), maar wil nog zo'n 4 kilo tot aan de punctie. Zoveel woog ik ook toen ik zwanger werd van ons meisje en ik hoop dat dat nu ook weer zo werkt:)

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    bedankt maritu

daffie ik hoop dat het werkt:D

19. Danielle81

Jun 2, 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden!

Maritu, ik heb nu zes keer puregon 100 gespoten. Moet vanavond 50. Hoop ook echt dat het er morgen goed uitziet. Word al naar bij de gedachten dat we dit moeten afbreken. Net nu ik al mn moed bijeengeraapt had om weer te beginnen.

Volgens mij telt het inderdaad niet als poging als ze het voor de PU afbreken.

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik moet op dag 4 beginnen dag 7 of 8 echo

Ik ga voor je duimen

Share This Page